Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:49

Ik denk dat liedje89 zichzelf ook niet meer snapt. Ze praat zich aardig tegen Haha! Ik hoop dat je met je studie iets meer openstaat voor andermans argumenten anders blijf je echt de eeuwige student Knipoog

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:53

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:55

ken de site......... maar wat heeft dit ermee te maken?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:57

KiWiKo schreef:
liedje89 schreef:

JA EN DUS IS DE KAT DE DUPE. de gemiddelde kat kiest zijn baasje niet zelf uit, je hoeft hem niet te vermoorden omdat zijn baasje toevallig niet lief is.
anders kunnen we ook wel vast alle kinderen opsluiten van criminelen in plaats van de criminelen zelf, wie maakt het uit dat dat kind daar geen schuld aan heeft als de ouder maar word gestraft Boos!

maar van wat is de kat de dupe??????? van de onverantwoordelijke asociale eigenaar of van de eigenaar van de tuin??????

de eigenaar is toch verantwoordelijk voor de kat?

je zegt zelf constant, omdat ik een sociale eigennaar ben zorgen mijn katten niet voor overlast. Als de eigennaar van de kat niet sociaal is ingesteld dan krijg jij overlast.
De kat zelf is daar niet verantwoordelijk voor, dat is de verantwoordelijkheid van de eigennaar. En ik vind het nogal een laffe actie om iemand via zijn dieren te pakken als hij je overlast veroorzaakt. De kat is dus slachtoffer van zijn eigennaar als hij door het niet rekeninghouden met zijn omgeving zijn kat ingevaar brengt. Maar hij is slachtoffer van het "slachtoffer" wanneer deze besluit om de kat maar af te maken omdat hij zijn problemen met de minder sociale eigennaar niet kan/wil oplossen.
De kat kan geen verantwoordelijk dragen voor de overlast die hij veroorzaakt hij is een kat. Hij doet wat katen doen. Hij is op dezelfde manier niet verantwoordelijk voor zijn acties als een hond die niet goed is opgevoed, hij weet gewoon niet beter. Het is de taak van de eigennaar om te zorgen dat het dier geen overlast veroorzaakt. Het dier in kwestie
kan daar niks aan doen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:58

slimmerik schreef:
Ik denk dat liedje89 zichzelf ook niet meer snapt. Ze praat zich aardig tegen Haha! Ik hoop dat je met je studie iets meer openstaat voor andermans argumenten anders blijf je echt de eeuwige student Knipoog

ik spreek mezelf niet tegen ik heb al 10 keer hetzelfde gezegd alleen op een andere manier om te proberen om je mijn standpunt duidelijk te maken. jjij zegt in tegenstelling al 10 keer hetzelfde zonder het te beargumenteren. Of je geeft een argument dat nergens op slaat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:00

maar mijn hond doet ook wat hij moet doen, daar is het een hond voor Lachen dus nogmaals.......... wie is er nou verantwoordelijk voor........

Ik als hondeneigenaar, of de eigenaar van de kat........ ervan uitgaande dat dit in MIJN tuin gebeurd Lachen

De verantwoording ligt imo altijd bij de eigenaar van het dier die op een plaats is waar die niet hoort Lachen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:06

KiWiKo schreef:
maar mijn hond doet ook wat hij moet doen, daar is het een hond voor Lachen dus nogmaals.......... wie is er nou verantwoordelijk voor........

Ik als hondeneigenaar, of de eigenaar van de kat........ ervan uitgaande dat dit in MIJN tuin gebeurd Lachen

De verantwoording ligt imo altijd bij de eigenaar van het dier die op een plaats is waar die niet hoort Lachen

als jou hond per ongeluk een kat te pakken krijgt is je kat de dupe van de eigennaar, die laat zijn kat immers het risico lopen op een verkeerde plek terecht te komen.Net als wanneer hij aangereden zou worden.
Besluit jij echter dat je die rotkat die in je tuinschijt maar eens zal vergiftigen/latenverscheurendoor de hond/beschieten met een luchtbuks. Dan is de kat slachtoffer van jou. Het is immers de eigennaar die je iets aandoet. Dat de kat onderdeel is van het probleem is niet zijn schuld. Net zo min als een verkeerd geparkeerde auto schuld draagt, alleen de bestuurder die hem zo geparkeerd kan de schuld krijgen.
Je bent gefrustreerd door de acties van de eigennaar van de kat, de kat doet het misschien fysiek maar de eigennaar draagt hier de verantwoordelijkheid voor. Toch leef je je frustraties maar uit op de kat, daar ben ik dus tegen.

EDIT: en dan bedoel ik met laten verscheuren door hond dus expres los laten wanneer kat zijn gezicht laat zien + evt. opjutten van de hond tegen katten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:12

dus is de eigenaar van de kat altijd de schuldige............ ik hoef mijn honden niet op te jutten hoor, dat gaat gewoon vanzelf........ Mijn katten doen ze helemaal niks, vreemde katten moeten dood vinden ze........

maar stel he, dat iemand allergisch is, bang is, zijn vissen al honderd keer heeft moeten vervangen...... en bij het tuinieren altijd in de stront van zijn buurkat mag graaien.....

buurman heeft dezelfde instelling als veel mensen........ "joh, je moet eens wat toleranter zijn richting mijn lieve poezebeest" en "bewijs maar dat het mijn kat was" en " dan neem je toch maatregelen dat mijn kat niet in jouw tuin kan komen"

Ik hoef het ook maar een keer te horen hoor, en de buks is dan zo uit het vet zegmaar.........

komen we toch weer terug bij die asociale katteneigenaar toch?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:17

KiWiKo schreef:
dus is de eigenaar van de kat altijd de schuldige............ ik hoef mijn honden niet op te jutten hoor, dat gaat gewoon vanzelf........ Mijn katten doen ze helemaal niks, vreemde katten moeten dood vinden ze........

maar stel he, dat iemand allergisch is, bang is, zijn vissen al honderd keer heeft moeten vervangen...... en bij het tuinieren altijd in de stront van zijn buurkat mag graaien.....

buurman heeft dezelfde instelling als veel mensen........ "joh, je moet eens wat toleranter zijn richting mijn lieve poezebeest" en "bewijs maar dat het mijn kat was" en " dan neem je toch maatregelen dat mijn kat niet in jouw tuin kan komen"

Ik hoef het ook maar een keer te horen hoor, en de buks is dan zo uit het vet zegmaar.........

In zo'n situatie: Jazeker. Dat is asociaal omdat ze niks willen doen. Niet binnen willen houden maar wel andere oplossingen willen zoeken (en indien het echt niet anders kan pas binnen houden) is niet bij voorbaat asociaal maar juist sociaal

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:19

nee het slachtoffer moet maar naar oplossingen zoeken......... want poeslief moet toch gewoon buiten kunnen lopen........ zeikerd van een buurman!!!! want dat is de strekking van het verhaal hier over het algemeen Lachen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:23

helemaal niet kiwiko. de strekking van het verhaal is over het algemeen; zoek de eigenaar (wat blijkbaar al te veel moeite is voor de meeste katten haters..)en ga om de tafel zitten en zoek samen naar een oplossing. als dat lukt is iedereen blij!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:25

Ik neem aan dat je de buks dan gebruikt voor de katteneigenaar, anders wordt het toch al snel zinloos geweld tegen een dier dat niet rationeel kan denken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:28

suuzepuus schreef:
helemaal niet kiwiko. de strekking van het verhaal is over het algemeen; zoek de eigenaar (wat blijkbaar al te veel moeite is voor de meeste katten haters..)en ga om de tafel zitten en zoek samen naar een oplossing. als dat lukt is iedereen blij!

zal je in een dichtbewoond gebied wonen Lachen moet je al die huizen af Haha! bij iedereen aanbellen.......... ga dat maar eens doen Lachen

is toch een onmogelijke opgave? of ben ik nou gek?

het lijkt mij dat je als kattenliefhebber weet waar je poezenlief uithangt en uitvreet, en dat je als kattenliefhebber daar dan zelf achteraan gaat....... toch?

Waarom moet een slachtoffer actie ondernemen???

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:29

Zwerte schreef:
KiWiKo schreef:

In zo'n situatie: Jazeker. Dat is asociaal omdat ze niks willen doen. Niet binnen willen houden maar wel andere oplossingen willen zoeken (en indien het echt niet anders kan pas binnen houden) is niet bij voorbaat asociaal maar juist sociaal

Zelfs als de eigennaar niets wil doen, dan vind ik nog steeds dat je je frustraties niet op een dier uit hoort te leven het is laf en behoorlijk zielig. Die kat kan er niks aan doen, hij zou daar ook niet voor gestraft moeten worden. Als je je dier de straat op laat dan loop je het risico dat hij een ongeluk krijgt ja. en dat is dan je eigenverantwoordelijkheid. Dat er mensen rondlopen die het nodig vinden om hun frustratie uit te leven op jou huisdier is niet jou verantwoordelijkheid. de gene die zijn luchtbuks klaar legt voor de kat is hier gewoon de schuldige.
En het is mischien banketstaaf maar zoals ik al eerder zij je doet ook je deur op slot voor een inbreker, dat slot heb je ook betaald. dan moet je als slachtoffer toch ook de verantwoordelijkheid nemen. En dat is niet eerlijk nee. Maar als je het niet rond de tafel kunt oplossen dan zul je het toch zelf moeten doen. Als je daarvoor iemands kat moet afschieten ben je toch geen haar beter dan die aso die jou overlast bezorgt Boos! .

Er is een verschil tussen je hond loslaten op een kat, en je hond in je tuin laten lopen. trouwens. Dat verschil is wanneer je ernaast staat laat je je hond dan zijn gang gaan of probeer je hem nog tegen te houden?
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 11-11-08 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:30

Schangah schreef:
Ik neem aan dat je de buks dan gebruikt voor de katteneigenaar, anders wordt het toch al snel zinloos geweld tegen een dier dat niet rationeel kan denken.

Nee hoor. Gewoon op die merelmoordenaar cq parkietendoder etc. De katten op ons bedrijf vallen eigenlijk onder schadelijk wild in onze ogen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:31

mensen weten echt wel van wie er at katten in de buurt zijn, als jij bij 5 huizen vraagt of ze weten van wie 'die grote rooie kater met dat kromme oortje 'is weet echt wel iemand het. ook al is het niet de eigenaar van de kat. hoe dik bevolkt het gebied ook is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:33

suuzepuus schreef:
mensen weten echt wel van wie er at katten in de buurt zijn, als jij bij 5 huizen vraagt of ze weten van wie 'die grote rooie kater met dat kromme oortje 'is weet echt wel iemand het. ook al is het niet de eigenaar van de kat. hoe dik bevolkt het gebied ook is.

Maar die zwart witte kat daar lopen er honderd van los. En als je dan bij de eigenaar aanbelt dan wordt er ook nog glashard ontkent en verwezen naar een kat die erop lijkt. Door een kat rond te laten zwerven WIL men toch de verantwoording er niet voor nemen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:35

liedje89 schreef:
Zelfs als de eigennaar niets wil doen, dan vind ik nog steeds dat je je frustraties niet op een dier uit hoort te leven het is laf en behoorlijk zielig. Die kat kan er niks aan doen, hij zou daar ook niet voor gestraft moeten worden. Als je je dier de straat op laat dan loop je het risico dat hij een ongeluk krijgt ja. en dat is dan je eigenverantwoordelijkheid. Dat er mensen rondlopen die het nodig vinden om hun frustratie uit te leven op jou huisdier is niet jou verantwoordelijkheid. de gene die zijn luchtbuks klaar legt voor de kat is hier gewoon de schuldige.
En het is mischien banketstaaf maar zoals ik al eerder zij je doet ook je deur op slot voor een inbreker, dat slot heb je ook betaald. dan moet je als slachtoffer toch ook de verantwoordelijkheid nemen. En dat is niet eerlijk nee. Maar als je het niet rond de tafel kunt oplossen dan zul je het toch zelf moeten doen. Als je daarvoor iemands kat moet afschieten ben je toch geen haar beter dan die aso die jou overlast bezorgt Boos! .

Dus moet een slachtoffer maar in die positie blijven zitten, en die kat maar zn gang laten gaan........ soort als van leren leven met een handicap ofzo?

De kat zelf kan er niks aan doen, het is de eigenaar.......... dat punt is duidelijk Lachen en ga ik ook in mee, echter ligt de verantwoording voor die kat niet bij de eigenaar van de tuin, maar bij de eigenaar voor de kat.......... sneu voor het dier, maar nog veel sneuer voor een eigenaar van een tuin die hiervoor goed geld moet betalen elke maand en er niet van kan genieten totdat het beest opgeruimd is..........

In situaties zoals dit wordt een kat gezien als ongedierte en ook als zodanig behandeld....... so be it.....

Politie mag zelfs een kat doodschieten als deze herhaaldelijk voor overlast zorgt...... (staat eerder in dit topic) dus ........ tja........

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:36

suuzepuus schreef:

Ga jij dat maar eens hier proberen te achterhalen dan. Haha!

Je kunt alles wel afdoen als onzin of overdreven maar dit is gewoon de realiteit. Er zijn gewoon asociale kattenbezitters die het niets interesseert en zodra ze ruiken dat er "stront aan de knikker is" ineens geen eigenaar meer zijn van de kat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:36

suuzepuus schreef:

En wat zegt zo'n eigenaar dan? Hartelijk dank voor uw bezoek en ik ga 250,-- euro er tegenaan smijten zodat u geen last er meer van hebt. Beetje argeloos ben je dan. Bovendien moet je die andere 6 eigenaren ook nog opsporen. Knipoog

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:39

slimmerik schreef:
suuzepuus schreef:

Maar die zwart witte kat daar lopen er honderd van los. En als je dan bij de eigenaar aanbelt dan wordt er ook nog glashard ontkent en verwezen naar een kat die erop lijkt. Door een kat rond te laten zwerven WIL men toch de verantwoording er niet voor nemen?

Maar dan begrijp ik nog niet dat je dat op een kat uitleeft. Heb een beetje ballen en leef het (liever niet fysiek overgens) op de eigennaar uit, of koop een grote boksbal. Als je je frustraties op een dier uitmoet leven dat nog geen 10 % van jou lichaams gewicht heeft ben je gewoon een laffe zak.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:40

moet je eerst de eigenaar vinden, en nog altijd die kat uit je tuin proberen te weren Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:41

liedje89 schreef:
vind ik jou een asociaal mens.

liedje89 schreef:
laffe zak.

@liedje89: je moet het niet op de spits drijven met je scheldwoorden. Er wordt hier een gewone discussie gevoerd met voor en tegenstanders. Verlaag je niet zo.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 11-11-08 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:43

ik kom uit de stad en woon nog geen 2 jaar hier aan de rand van een klein dorp dus weet heel goed hoe het op beide plekken gaat. elke kat heeft in de stad zn eigen tuin en sommigen terroroseren de hele buurt. de meeste katteneigenaren (in mn oude buurt in elk geval... en bij mn ouders ook) zijn eht wel in staat pom er wat aan te doen maar dat wordt hier door de meeste mensen niet eens gelezen. alle katten horen volgens jullie binnen.

en liedje89 de eigenaar willen ze net proberen op tesporen dus kunnen ze die niks aan doen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:45

Het spijt me maar zelfs op het verhaal van het kind wat bijna stikte omdat een kat via zijn slaapkamerraam (op de bovenverdieping) naar binnen was gekomen en in zijn bed was gaan liggen (kind was zwaar allergisch voor katten) werd zelfs gereageerd met: Als ouder zorg je er toch voor dat je kinderen veilig liggen....

Het wordt allemaal afgedaan alsof de mensen die overlast hebben te weinig doen om te zorgen dat ze die overlast krijgen of zich te snel ergeren.

Weet niet hoeveel mensen zich niet zouden ergeren aan bovenstaand verhaal als het hun kind betrof en ik weet niet hoeveel mensen zich niet zouden ergeren als een ongecastreerde kater regelmatig het huis binnenwandelt en gaat staan sproeien.

Maar dan krijg je weer als reacties dat je maar horren moet kopen en dat als je geluk hebt en je de eigenaar van de kat kan opsporen die wel bereidt is de helft mee te betalen (als je geluk hebt).

We hebben het hier over katten die buiten lopen en geen overlast veroorzaken, niet over de katten die buiten lopen en geen overlast verzorgen.