Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stoof schreef:Neej, daar heb je zeker gelijk in!Ik doelde op het feit dat een herder tot in het extreme aandacht van de baas nodig heeft. Maar ik ben ervan overtuigd dat elke hond uidgedaagd moet worden in waar hij voor gefokt is.
Stoof schreef:Neej, daar heb je zeker gelijk in!Ik doelde op het feit dat een herder tot in het extreme aandacht van de baas nodig heeft. Maar ik ben ervan overtuigd dat elke hond uidgedaagd moet worden in waar hij voor gefokt is.
Kuggur schreef:Stoof schreef:Neej, daar heb je zeker gelijk in!Ik doelde op het feit dat een herder tot in het extreme aandacht van de baas nodig heeft. Maar ik ben ervan overtuigd dat elke hond uidgedaagd moet worden in waar hij voor gefokt is.
Die "extreme aandacht van de baas" valt in de praktijk reuze mee hoor.
Daarbij, het is een miniscule minderheid van de honden in die "herdersgroep" die daadwerkelijk gefokt is voor het gebruiksdoel drijfwerk.
anneliesdj schreef:Het is gewoon echt niet zo dat dat alleen een vicieuze cirkel is, er zijn genoeg honden die echt heel vervelend zijn als je ze niet op zeer regelmatige basis wat mentale uitdaging geeft. En ook al voor ze uberhaupt weten wat die mentale uitdaging is, ik heb het al vaak genoeg gezien.
anneliesdj schreef:Dat zou jij toch moeten weten.
Kuggur schreef:"Plaatsvervangend" gedrag of gewoon hondengedrag...
Plaatsvervangend van wát? Kwaliteitstijd met de baas? Ik vind dat altijd apart (en wat aanmatigend) dat sociaal contact met mensen vaak als een eerste levensbehoefte van honden wordt gepresenteerd. Honden kunnen hun behoefte aan sociaal contact, en sociale gedragingen prima bevredigen in contact met andere honden.
anneliesdj schreef:Kuggur schreef:"Plaatsvervangend" gedrag of gewoon hondengedrag...
Plaatsvervangend van wát? Kwaliteitstijd met de baas? Ik vind dat altijd apart (en wat aanmatigend) dat sociaal contact met mensen vaak als een eerste levensbehoefte van honden wordt gepresenteerd. Honden kunnen hun behoefte aan sociaal contact, en sociale gedragingen prima bevredigen in contact met andere honden.
Ik heb het helemaal niet gehad over sociaal contact met baas of hond.