Haha dat boek was eigenlijk ook iets te zwaar om met een hand vast te houden
c_alsemgeest
Geplaatst: 26-10-25 18:29
ryukapple schreef:
Haha dat boek was eigenlijk ook iets te zwaar om met een hand vast te houden
Ja denk dat dat niet lekker meer gaat na een paar pagina's
BarbaravdW
Geplaatst: 26-10-25 18:31
Ik heb alleen fotos van de heen en terugweg, tijdens de show vrijwel geen fotos gemaakt Maar heen hebben Snoot,Pili en Ronja on verschillende samenstellingen in de benches en op schoot gebivakkeerd.
Tijdens de show heeft Pili veel op schoot gehangen, heerlijk!
Het was een supermooie opkomst voor ons ras, 53 somalis en abessijnen!! Hierdoor dus ook echt wel competitie voor de BIVs en andere prijzen. Maar eigenlijk t allertofste vind ik dat de BOA (aller allerbeste van allemaal van deze show) een aby was! Niet de mijne hoor, naar dat mag de pret niet drukken.
Mijn schatjes hebben het super gedaan dus ben erg tevreden.
En nu op weg naar huis ligt alles te pitten. Snoot in dr eentje in de kleine bench bovenop, Pili en Ronja samen in de grote bench beneden.
Jup, ze worden beoordeeld aan de hand van de rasstandaard en hoe goed ze daaraan voldoen. En de speciale prijzen waren vanuit de rasvereniging voor de raskenmerken geloof ik, nieuwsgierig, speels etc.
Jazeker! Beide dames hebben hun punt gekregen (Snoot een CAC voor kampioen, eerste "level", en Ronja een CACIB voor de internationale kampioen, tweede "level"). Pili is nog te jong voor kampioenspunten maar die heeft een U1 (uitmuntend = geen foutjes en helemaal goed, 1= beste in zijn klasse), een BIV (=best in varieteit, in dit geval beste somali "overige kleuren") en een BIS (best in show, beste somali kater 6-10 maanden. Het enige dat hij nog méér had kunnen krijgen is BOB (best of best) en dan BOA (best over all). Maar Pili heeft een raar kleurtje en nog heel jong dus die zal niet snel BOB of BOA krijgen.