Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
willemlover schreef:@stoof: Mijn vriend is helemaal weg van labradors en dat heeft dan ook zijn voorkeur. Echter vindt hij dat dit wat te "groot" is voor in een appartement. Ik heb niet veel voorkeuren, vind zowel lang als kortharige honden leuk en klein of groot maakt mij ook niet uit. Heb alleen niks met chichiauas.
@Dani: Ik zou het leuk vinden om lange wandelingen en eventueel op latere leeftijd zou ik het ook leuk vinden als een hond aan de fiets kan lopen. Iets of wat eigenwijzigheid hou ik wel van, als het maar niet te extreem is haha. Goed los kunnen lopen zou erg fijn zijn. Waaks gedrag is mits niet te lang acceptabel, echter wonen we wel in een appartement dus is het wel belangrijk dat een hond niet te veel blaft. Bij het binnenkomen van bezoek of mensen aan de deur vind ik het wel prettig. Geeft toch een veilig geovel haha.
Ik woon niet in een gebied met veel wild, echter wil ik wel vaak in het bos gaan wandelen. Dus het zou fijn zijn als een hond dat wel bij mij blijft.
W.b.t. trainingen: ik zou sowieso een puppy cursus willen volgen. Daarna wanneer blijkt dat wij beiden het leuk vinden zou ik het wel leuk vinden om verder te trainen met een hond. Maar welke richting dat op is weet ik nog niet.
Bedankt voor jullie moeite!
mcfly schreef:Mijn ouders hebben een langharige Duitse Staande uit een werklijn. Inderdaad erg neurotisch. Zodra de vliegen er weer zijn in de zomer, loopt meneer de hele tijd er achteraan te drentelen en te piepen. Ook doet hij dat als hij een kip of een konijn ziet en als je niet oplet, heeft hij hem zo in zijn bek. Tijdens het wandelen kan hij absoluut niet los, zodra hij wat ruikt zie je zijn billen in de bossen verdwijnen en dan maar hopen dat hij weer terug komt. Ook kan hij niet met andere honden.
Stoof schreef:Wat vind je van een kooikerhondje of een border terrier? Die passen ook wel in je beschrijving vind ik.
Nina: Ik vind een engelse spaniel wel passen, maar zou gewoon geen werklijn nemen. De andere rassen heb ik te weinig ervaring mee om je daarover te kunnen adviseren. Maar ik denk wel dat dit heel specifieke jachthondrassen zijn en daar heb je altijd wat meer werk mee om ze te leren loslopen e.d. Boxer kan ik dan wel weer aanraden, maar die kunnen wel heel druk zijn.
anneliesdj schreef:Elke werkhond wordt neurotisch als hij geen uitdaging krijgt, dat heeft niets te maken met dat het een Duitse Staande is.
Daarom is het ook belangrijk na te denken over je keuze vóór je aan een hond begint.
Doen je ouders er niets mee dan?