Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Blijft natuurlijk altijd een gok, maar alles wat hij doet en pruttelt zegt 'man' 
Met een beetje geluk dan

.Nog steeds het idee dat het een man is?
Had je liever een pop gehad?
Mannen zijn wat makkelijker en laten alles over zich heen komen. Myrddin is daar een prachtig voorbeeld van
Maar het ligt ook aan karakter hoor! Ze zijn geen van allen hetzelfde en dat maakt het juist zo leuk
Zag hem net weer voorbij komen met zogenaamde 'training'
Op die manier verpesten dit soort mensen het ook gewoon voor kwekers die wel het beste met hun vogels voorhebben en hun een stabiele basis geven. 
Vandaar ook dat ik in de toekomst graag de rit naar jou toe er voor over heb!
De jongste uit het huidige nest (Surprise, heet nu Bibbles) is ook een pop en was ook wat schuchter, maar ik krijg nu allemaal leuke filmpjes dat ze inmiddels uit d'r schulpje gekomen is en heerlijk op de schouder meelift door het huis heen. Die mensen hebben er veel geduld en regelmaat in gestoken en dat betaald zich uiteindelijk echt uit
wordt dus echt tijd voor een soortgenootje waar ie mee kan socializen i.p.v. mij.
Is het een vrouwtje?
Cayenne schreef:Marlies, met Ruby zul je weinig moeite hebben. Die is inmiddels wel uitgevlogen maar stapt zo weer op je vinger![]()
Elize, bij papegaaien is het wat moeilijker. Die hechten zich vaak aan één persoon en zien hem of haar als partner. Die zullen ze ook vaak beschermen en nemen dan geen genoegen met iemand anders die hen wil kroelen. Zo te lezen heeft jouw papegaai voor je vader gekozenIs het een vrouwtje?