Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stoof schreef:Wat zouden jullie kiezen als je van elk al een had? Ik heb nu een reu en een teef. Stel ik wil nog een hond erbij, wat past dan het beste? Ik heb zelf een slechte ervaring gehad met twee reuen die zich wilden laten gelden, maar hoor ook veel slechte verhalen van teven die op een bepaalde leeftijd beginnen te vechten. Mijn vraag is dus eigenlijk, wat is de ideale roedelsamenstelling?
edit: ik weet dat het ook wat van het ras afhangt, dus om het even moeilijk te maken bedoel ik bijvoorbeeld bij herders en "powerbreeds".
Stoof schreef:Wat zouden jullie kiezen als je van elk al een had? Ik heb nu een reu en een teef. Stel ik wil nog een hond erbij, wat past dan het beste? Ik heb zelf een slechte ervaring gehad met twee reuen die zich wilden laten gelden, maar hoor ook veel slechte verhalen van teven die op een bepaalde leeftijd beginnen te vechten. Mijn vraag is dus eigenlijk, wat is de ideale roedelsamenstelling?
edit: ik weet dat het ook wat van het ras afhangt, dus om het even moeilijk te maken bedoel ik bijvoorbeeld bij herders en "powerbreeds".
anneliesdj schreef:Stoof schreef:Wat zouden jullie kiezen als je van elk al een had? Ik heb nu een reu en een teef. Stel ik wil nog een hond erbij, wat past dan het beste? Ik heb zelf een slechte ervaring gehad met twee reuen die zich wilden laten gelden, maar hoor ook veel slechte verhalen van teven die op een bepaalde leeftijd beginnen te vechten. Mijn vraag is dus eigenlijk, wat is de ideale roedelsamenstelling?
Ik zou niet snel 2 teven bij elkaar zetten, daar is meer rivaliteit tussen en leeftijdsverschil maakt daarin niet uit. Als 2 teven hebben besloten dat ze elkaar niet mogen, los je dat niet meer op en teven gaan ook echt tot de dood.
2 reuen bij elkaar gaat vaak goed, zeker als ze wat verschillen van karakter, groter leeftijdsverschil helpt daarbij en als ze elkaar toch niet liggen, is het een kwestie van uitmaken wie er de baas is en het is opgelost. Reuen zijn ook wat speelser, puberaler, die maken er sneller een lolletje van.
Sonja_vR schreef:Annelies, maar wat zou jij doen als er van beide geslachten als 1 is, is de derde dan bij voorkeur een teef of een reu?
beiden zou wel goed kunnen gaan, maar net zo makkelijk niet
Twee reuen zouden moeilijkheden kunnen geven om de teef en twee teven moeten elkaar maar net leuk genoeg vinden?
Denk dat het dan uiteindelijk toch een kwestie van karakters matchen is.
Shanelle schreef:Ik moet er misschien ook wel bij zeggen dat bij ons (2 teven en 1 reu) er een duidelijk verschil is tussen de 2 teven. De ene is echt heel dominant en de andere is compleet het tegenovergestelde, die kijk je aan en ze ligt al op haar rug met de benen wijd!