Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
essiesilly schreef:meen je dat echt? na 2 uur lopen nogsteeds de energie of hebben ze gewoon altijd als je opstaat zo iets van kom op we gaan wat doen (laatste is nl bij mij het geval, gevalletje remmen en niet altijd toegeven aan heeeel veel bewegen) als ik bijv jolie bij de schapen zou trainen zal ze doorgaan tot ze "er bij neervalt" dat betekend niet dat ze zo veel energie heeftrem ik haar is het na een uurtje werk ook prima geweest.. kortom dan zijn ze moe maar geven het niet toe.
Shanelle schreef:Klopt wel wat je zegt, ik vind vooral de Tervuerense nerveuzer en feller. Maar tja, dat hangt misschien inderdaad ook wel af van lijn tot lijn. De Groenendaelers daarentegen heb ik op 2 exemplaren na als gemoedelijker ervaren, ze hebben (naar mijn idee) minder uitdagingen nodig dan de Tervuerense. En ze zijn natuurlijk ook echt prachtig om naar te kijken.
anneliesdj schreef:Maar 3 uur wandelen is toch helemaal niets bijzonders?
Dat kan elke hond.
anneliesdj schreef:ittheclown schreef:Kijk zelf al af en toe wat rond maar blijft moeilijk.. zijn veel honden uit buitenland maar dan heb je hier dus een probleem om training te vinden als je een geen puppy hebt x0x
Waarom is dat moeilijk?
Shanelle schreef:Tja zo kan ik het natuurlijk ook zien: niet kijken naar geslacht, enkel naar de pup die me het meeste aanspreekt! Want al bij al maakt het ons echt niets uit... Het enige nadeel van een teef vind ik de loopsheid en bij een reu dan weer dat ze soms wat dominanter zijn tegenover andere honden... Hoewel, een golden, dominant...?