Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:11

Ik wil ze doneren. Maakt me niet uit waaraan, als het maar een goede bestemming krijgt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:12

Telpeva schreef:
Misschien hebben ze geen puppies in dat asiel en willen ze het vanwege de samenstelling niet geven aan de volwassen dieren. Ik zou mijn volwassen dieren ook niet voeren met zoiets

Ik weet dat er op dit moment minimaal 1 pup in het asiel zit.

Maar sorry, wee gaan weer ontopic :+

SinneJ

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:25

Ik meen me te herinneren dat er asielen zijn die enkel ongeopende zakken voer ed aannemen. Zou het dat niet kunnen zijn?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:27

Dat zou heel goed kunnen SinneJ !!
Kan ik me ook ergens wel wat bij voorstellen eigenlijk. Je hebt tegenwoordig van die gekken....

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:39

HorseTopShop schreef:
Als ze zo geldbelust zijn, zouden ze die brokken toch gewoon aannemen?

Ik vind dat eerlijk gezegd een behoorlijk ondankbare reactie van dit asiel weer, erg typerend.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:41

Evi84 schreef:
HorseTopShop schreef:

Ik vind dat eerlijk gezegd een behoorlijk ondankbare reactie van dit asiel weer, erg typerend.

Het gaat niet om hetzelfde asiel.
En zie de reactie van SinneJ. Grote kans dat ze alleen ongeopende zakken aannemen, omdat ze anders niet weten wat er met de brokken gedaan is. Voor hetzelfde geldt gooit 1 of andere gek er giftige troep in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:44

Evi84 schreef:
HorseTopShop schreef:

Erg typerend dat jij dan weer als enige deze opmerking moet maken terwijl er al lang uitgelegd is waarom geopende zakken niet geaccepteerd worden. Je wenst kostte wat kost dit asiel een slechte naam toe en zal geen opmerking ongebruikt laten om het dit asiel even in te wrijven.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:46

HorseTopShop schreef:
Het gaat niet om hetzelfde asiel.
En zie de reactie van SinneJ. Grote kans dat ze alleen ongeopende zakken aannemen, omdat ze anders niet weten wat er met de brokken gedaan is. Voor hetzelfde geldt gooit 1 of andere gek er giftige troep in.

Dat kan best zijn - maar dat is gissen. Het was toch een kleine moeite geweest voor hen om te zeggen dat ze dan enkel ongeopende verpakkingen aannemen - dat komt heel anders over als: "vriendelijk bedankt maar wij willen ze niet."

Ik had idd foutief uitgemaakt dat het asiel dit asiel was, mijn excuses.

Edit: quote erbij geplaatst
Laatst bijgewerkt door Evi84 op 24-01-18 13:48, in het totaal 2 keer bewerkt

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:46

Jester_ schreef:
Ik heb dit topic in het begin gelezen, maar er waren toen al genoeg reacties dat ik niet heb gereageerd. What the fuuuck happened dat er nu 122 pagina's zijn? :oo In amper 2 weken, zo snel gingen onze HK topics nieteens vroeger

Precies dit.... heeeeeeeeel bijzonder :')
Ondertussen gaat het ook niet meer over de kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:01

Rivano schreef:
safina schreef:
...het is net Utopia: oeverloze oninteressante gesprekken van een niet al te hoog niveau. En toch blijf je er naar kijken. :+

Misschien inspireren we sbs6 wel voor een speciale 'Catopia' spin-off met alleen bokkers die in een asiel opgesloten worden en elke week unaniem voor een kat moeten beslissen of deze al dan niet terecht daar zit en wie ervoor moet betalen.
(Vragen we terror-Jaap van De Gouden Kooi als presentator)

Briljant _O-

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:12

Evi84 schreef:
HorseTopShop schreef:

Ik snap het dan juist weer héél goed. Zou jij van een onbekende een geopende zak voer aan je paard geven :+ ?

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:29

Sees schreef:
Ik snap het dan juist weer héél goed. Zou jij van een onbekende een geopende zak voer aan je paard geven :+ ?

Ja - ik zou zelfs er nog niet aan denken dat die persoon opzettelijk die zak zou vergiftigen...
Ik eet bv ook zonder problemen op restaurant en heb zelf zeker ook al open voedingsmiddelen van vreemden aangenomen en opgegeten? Jij niet dan?

Zoals ik al zei: ik zou er zelfs niet aan denken dat iemand bewust zou vergiftigen, dus als een asiel zo kort weigert zonder verdere uitleg - dan komt dat nog steeds heel erg ondankbaar bij mij over.

Daarbij, als je een zak voedsel doneert, dan ziet men die persoon/identiteit - enkel een domme oelewapper zou toch vergiftigen als men je perfect weet te vinden achteraf?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:33

Nee ik niet. Iig niet van vreemden open voedingsmiddelen aangenomen :n.

Het zou ook niet als 1e bij mij opkomen maar ik kan me best voorstellen dat ze het niet willen. Niet eens om het vegiftigen maar weten zij veel hoe lang de zak al open is. Of misschien kun je niet ineens switchen van voer?

De persoon ziet men wel maar dat is het dan ook. Je ziet die persoon in principe nooit meer terug ;).

Anyway, on topic, ik ben echt wel benieuwd waar katlief inmiddels is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:37

Evi84 schreef:
Sees schreef:

Ja - ik zou zelfs er nog niet aan denken dat die persoon opzettelijk die zak zou vergiftigen...
Ik eet bv ook zonder problemen op restaurant en heb zelf zeker ook al open voedingsmiddelen van vreemden aangenomen en opgegeten? Jij niet dan?

Zoals ik al zei: ik zou er zelfs niet aan denken dat iemand bewust zou vergiftigen, dus als een asiel zo kort weigert zonder verdere uitleg - dan komt dat nog steeds heel erg ondankbaar bij mij over.

Daarbij, als je een zak voedsel doneert, dan ziet men die persoon/identiteit - enkel een domme oelewapper zou toch vergiftigen als men je perfect weet te vinden achteraf?

Wat een slappe reactie. Dus eerst risico nemen met alle gevolgen van dien en dan op jacht gaan. Ja dit vind ik nu echte dierenliefde.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:44

Jammer dat het steeds zo offtopic gaat.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:55

Ik zie ook niet hoe het relevant is dat een ander asiel voedsel weigert aan te nemen. Zelfs al ging het om dezelfde asiel, zie ik nog niet wat dat met de situatie van TS en haar kat te maken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:15

xRaisin schreef:
Ik zie ook niet hoe het relevant is dat een ander asiel voedsel weigert aan te nemen. Zelfs al ging het om dezelfde asiel, zie ik nog niet wat dat met de situatie van TS en haar kat te maken heeft.

De meesten zijn de kat al vergeten maar smullen ervan om negatieve zaken van het asiel neer te zetten. Het gaat er voor een aantal mensen denk ik niet meer om hoe gaat het met de kat, maar hoe kunnen we het asiel zo goed mogelijk te kakken zetten. Ik vermoed dat dit ook degenen zijn die een review geplaatst hebben.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:22

Ik was anders wel echt benieuwd waar de kat nu is. Hoop dat het best een fijn nieuw huisje krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:26

Sees schreef:
Ik was anders wel echt benieuwd waar de kat nu is. Hoop dat het best een fijn nieuw huisje krijgt.

Weet ik Sees heb het alleen tegen diegenen die het asiel aanvallen en zaken openbaar proberen te maken.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:35

Telpeva schreef:
Jammer dat het steeds zo offtopic gaat.

Pfoeh nou inderdaad! #irritant!

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:38

Sees schreef:

Ik hoop dat het asiel zich aan zijn eigen woord houdt en de kat terugplaatst in zijn eigen territorium waar hij gevangen is, zoals ze zelf aan de buren hadden verteld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:40

Evi84 schreef:
Sees schreef:

Ik hoop dat het asiel zich aan zijn eigen woord houdt en de kat terugplaatst in zijn eigen territorium waar hij gevangen is, zoals ze zelf aan de buren hadden verteld..

Was jij daarbij dat ze dat verteld hebben ? Wat een drukke bedoening moet dat geweest zijn met al die mensen die erbij waren. En niemand kon vertellen van wie de kat was. Helemaal vanuit België naar Nederland gekomen om de woorden van het asiel op te vangen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:52

Beste Corrie, ga je nu niet heel ver in het verdedigen van het asiel? Sommige mensen vinden dat het asiel gelijk heeft, anderen vinden dat het asiel fouten gemaakt heeft. Iedereen heeft recht op zijn mening en waarom telkens daar zo sarcastisch op reageren?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:09

Anoniem schreef:
Sees schreef:

Weet ik Sees heb het alleen tegen diegenen die het asiel aanvallen en zaken openbaar proberen te maken.

Weet ik ;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:09

Evi84 schreef:
Sees schreef:

Oh echt? Oh ik absoluut niet. Hoop dat het beestje toch een ander huisje krijgt.