Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:54

Evi84 schreef:
Anoniem schreef:
Wisten jullie trouwens dat een stichting alleen kan draaien als er geen winst behaald wordt. Anders zorgt de belasting er wel voor dat ze geen stichting meer kunnen zijn. Dus ondanks alle mooie cijfers zullen ze toch geen winst behaald hebben.

Komaan, er staat letterlijk op die jaarrekening:
Bestemming van de winst 2016
Conform het bestuursbesluit is het resultaat over boekjaar 2016 als volgt bestemd:
Dotatie continuïteitsreserve
Onttrekking bestemmingsreserve financiering activa doelstelling

En dan nog maak jij er gewoon een feit van dat een stichting geen winst maakt... begrijpe wie begrijpe kan.

Pardon lezen is moeilijk ik zeg dat een stichting van de belasting geen winst mag maken. Dan is het geen stichting meer. De belasting laat hen kennelijk met rust, dus wie zijn de mensen op bokt om anders te zeggen

Daarnaast kreeg ik vanmiddag een pb van jou dat je niet meer op mij zou reageren. Wel woord houden he
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-18 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:55

Moderatoropmerking:
Even een kort verzoek, terwijl wij als moderatoren nog in overleg zijn, willen jullie deze discussie over het asiel direct stoppen? Dat lijkt mij niet relevant voor TS haar kat. Ik kom hier nog op terug. Voor nu, alvast bedankt.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:56

upendo schreef:
Ik heb al uit het topic gehaald welk asiel het was, dus dat was niet meer onbekend. Anders had ik het niet gedeeld.

TS is verhuisd en heeft woonplaats niet aangepast, dus het is niet Schagen. Persoonlijk wil ik ook niet weten welke het wel is.

Edit: Sorry modteam, ik wilde niet doorgaan op de asiel-financieel-discussie. Ik vind het wel vervelend dat er nu zomaar een asiel bijgetrokken wordt dat er waarschijnlijk niets mee te maken heeft, aangezien TS heeft gezegd dat het Schagen dus niet is, omdat ze verhuisd is en d'r woonplaats niet heeft aangepast.
Laatst bijgewerkt door Haarbal op 23-01-18 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:57

Anoniem schreef:
Evi84 schreef:
Komaan, er staat letterlijk op die jaarrekening:
Bestemming van de winst 2016
Conform het bestuursbesluit is het resultaat over boekjaar 2016 als volgt bestemd:
Dotatie continuïteitsreserve
Onttrekking bestemmingsreserve financiering activa doelstelling

En dan nog maak jij er gewoon een feit van dat een stichting geen winst maakt... begrijpe wie begrijpe kan.

Pardon lezen is moeilijk ik zeg dat een stichting van de belasting geen winst mag maken. Dan is het geen stichting meer. De belasting laat hen kennelijk met rust, dus wie zijn de mensen op bokt om anders te zeggen

Daarnaast kreeg ik vanmiddag een pb van jou dat je niet meer op mij zou reageren. Wel woord houden he

een stichting mag wel reserves opbouwen, dat is weer wat anders.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:59

Als je Sherlock wil spelen wens ik je veel plezier. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:00

Haarbal schreef:
Ik vind het wel vervelend dat er nu zomaar een asiel bijgetrokken wordt dat er waarschijnlijk niets mee te maken heeft, aangezien TS heeft gezegd dat het Schagen dus niet is, omdat ze verhuisd is en d'r woonplaats niet heeft aangepast.

TS heeft zelf bevestigd dat het wel degelijk om hetzelfde asiel gaat en ze hier en daar een leugentje heeft verteld om het asiel minder goed vindbaar te maken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:01

Dankje Cayenne. :)

Ik dacht even dat ik iets over het hoofd zag.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:01

Alane schreef:
<KNIP>

En daar gaat het 'overschot' dus naar toe. En naar posten als '(groot) onderhoud' .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:04

Anoniem schreef:

Stichting mag wel winst maken hoor, dit komt van site van notaris:
Citaat:
Een stichting mag winst maken en dat ook als doel hebben. De stichting krijgt dan wel te maken met BTW aspecten en het doen van aangifte voor de vennootschapsbelasting. Er mogen echter geen uitkeringen aan oprichters/bestuurders worden gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:05

Cowboy55 schreef:
Alane schreef:
<KNIP>

En daar gaat het 'overschot' dus naar toe. En naar posten als '(groot) onderhoud' .

Ik meen toch echt begrepen te hebben dat hier niet meer over gesproken mag worden. Ik zal hier dan ook niet meer op reageren

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:07

upendo schreef:
Als je Sherlock wil spelen wens ik je veel plezier. :)

:= beetje pot verwijt de ketel dit

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:08

Anoniem schreef:
Ik meen toch echt begrepen te hebben dat hier niet meer over gesproken mag worden. Ik zal hier dan ook niet meer op reageren

Oh nee joh, mag er niet in algemene termen gesproken worden over hoe stichtingen hun winsten wegschrijven?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:09

Haha, nee hoor. Dit was op iemand gericht wiens reactie verwijderd is.

Ik heb gewoon begroting en naam van het asiel ingetikt op google omdat iedereen aannames doet over cijfers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:10

upendo schreef:

Ik heb gewoon begroting en naam van het asiel ingetikt op google omdat iedereen aannames doet over cijfers.

En nu ga je in algemene termen vertellen hoe jouw link gevonden kan worden. Ik meen me te herinneren dat jij degene was die mij opruiend noemde

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:11

:')

Ook hier ga ik niet meer op je in Corrie. Ik ben een beetje klaar met je praatjes.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:13

upendo schreef:

:D aha, nu nog de vraag zat je wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:13

upendo schreef:

Ook hier ga ik niet meer op je in Corrie. Ik ben een beetje klaar met je praatjes.

En ik met de jouwe. Wat jij nu net gedaan hebt kun je niet maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:27

upendo schreef:
Je kunt overal artikelen googelen die spreken voor jouw standpunt. Of dat ook de realiteit is, dat is een ander verhaal.

Laten we het eindigen met jouw eigen woorden

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:28

Anoniem schreef:
upendo schreef:

En ik met de jouwe. Wat jij nu net gedaan hebt kun je niet maken.

Daarover door praten heeft ook weinig zin, doe dan wat je denkt, en ga niet verder ipv het laatste woord te willen hebben.

Ik ben van mening dat er toch eens gekeken moet worden naar de regels die asiels hanteren voor het uitleveren van dieren die ze gevangen hebben, niet zijnde gewonde dieren of afstandsdieren, maar die dieren die niet als vermist opgegeven zijn.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:33

Moderatoropmerking:
Op de vorige pagina is door mijn collega al verzocht te stoppen met deze discussie over het asiel. Naast dat er nu voornamelijk gespeculeerd wordt is het nog steeds niet de bedoeling welke instantie dan ook zwart te maken. Dat bepaalde gegevens openbaar staan betekent niet dat het netjes is deze hier te bediscussiëren en om vervolgens moderatoropmerkingen te negeren. Bedankt voor de medewerking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:43

Ow wauw zijn jullie nou nog bezig met deze eindeloze discussie? _O-

Dit gaat de 200 pagina's wel halen hoor :Y)

En TS reageert heel verstandig al weet ik veel hoeveel pagina's niet meer... Al ben ik wel erg nieuwschierig hoe dit nou nog gaat aflopen <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:54

Romy1234 schreef:

...het is net Utopia: oeverloze oninteressante gesprekken van een niet al te hoog niveau. En toch blijf je er naar kijken. :+

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:56

safina schreef:
Romy1234 schreef:

...het is net Utopia: oeverloze oninteressante gesprekken van een niet al te hoog niveau. En toch blijf je er naar kijken. :+

_O- _O- _O-

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:08

candalisa schreef:
Karl66 schreef:
Wat loopt iedereen toch moeilijk te doen. Het asiel maakt een fout en wil die alleen herstellen als de gedupeerde daarvoor betaald. En veel mensen vinden dat schijnbaar normaal omdat een asiel zielig is of zo...

Maar als ze geen fouten maken, dan maken ze ook geen onnodige kosten en hoeven ze die ook niet te verhalen. De fout is door het asiel gemaakt, hun verantwoordelijkheid, hun kosten...

Waarom is het asiel fout? TS heeft dier nooit op haar naam of adres laten zetten volgens chip gegevens? Moet asiel dan zo vriendelijk zijn om te zeggen “Ow jij vergeet dat te doen of neemt de moeite niet om de chip gegevens te wijzigen dus wij draaien wel op voor de kosten” _-:(

Waarom zou dat überhaupt relevant zijn?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:22

safina schreef:
Romy1234 schreef:

Is dat met niet met geheel bokt zo?
Je kan gewoon 5 jaar wegblijven en als je dan terug bent is alles hetzelfde gebleven.... paar andere namen en dat is het.