Kromsnavel/papegaaien liefhebbers hier op bokt???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Kromsnavel/papegaaien liefhebbers hier op bokt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:34

geen idee, anders komt ze em maar terug brengen Knipoog
Nootje had ze als volwassenvogeltje gekocht in de dierenwinkel, nooit aan mensen gewend verder

Nu heeft ze een jong, dus zal het vast wel goed komen Knipoog
met nootje hebben we hier geen problemen, door Noot is de rest iets tammer geworden. Nootje komt namelijk op je hoofd zitten als je in de voillere komt

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 14:35

Hier nog een pino plaat van afgelopen winter

Afbeelding

wcrollen of keukenrollen vind ie helemaal het einde. Die worden dan ook binnen no time gesloopt Haha!
Op de achtergrond wat van zijn speeltjes die hij tegewoordig zelf uit zijn speelbak haal, om ze daarna door de kamer te gooien, aan te vallen en weer door de kamer te gooien hihi Haha!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:02

wat een leuke foto zeg !!!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 15:13

haha ja leuk is ie !!

Af en toe heeft ie van die rare buien..... Dit was er ook een. Die keukenrol moest en zou stuk. Hoe mn vriend hem ook vast hield... er in bijten zal ie hahahah

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:54

wat voer jij Coco?? en hoe oud is ie?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 20:40

CoCo is nu 7 jaar, en krijgt pallets te eten. Daarnaast iedere dag fruit en als het even kan vers groente, sla/mais tot aan boontjes/broccoli of een roosje bloemkool. een keer in de zoveel tijd een snoep stengel met zaadmensel zodat hij lekker kan kluiven, en zo af en toe een noodle mix. Tussen door krijgt ie ook wel eens een stukje kaas, of een chippie Haha! Korstje brood of stukje aardappel doet ie trouwens ook een moord voor hahaha. Om nog maar niet te spreken over de appelmoes hihi.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 20:42

Manoeska schreef:
Ik heb vanmorgen op Youtube naar verschillende filmtjes zitten kijken wonderbaarlijk wat die allemaal kunnen. En voor This_is_me ik snap dat dit lang gaat duren maar ik ga het wel degelijk proberen bedankt voor de tip

he Manoeska. Hoe ist met onze grijze vriend Haha! Haha!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:42

ik vind het altijd zo leuk dat rico zijn chipje of koekje met zijn pootje beet houd Tong uitsteken mijn valkjes doen dat niet

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 20:44

ja grappig he!!! De aller eerste keer deed hij dat met zijn banaan een beetje te hard. Blijkbaar had hij dat nooit eerder gekregen in de winkel, want hij kneep hem helemaal fijn wahaha.. alles zat er onder bah bah...

Nu pakt hij hem netjes aan en houd hem zo vast dat zijn pootje minimaal vies word hihihi

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:46

pas op met zoute dingen... zout kunnen zelzelf niet of nauwelijks afbreken. daar kunnen ze echt dood aan gaan.

Smoke krijgt ook Pellets, we hebben nu met fruit geur/smaak. Errug zoet!
Smoke krijgt ook elke dag eivoer, en regelmatig een stukje gekookt ei. Savonds mag hij bijhet toetje wat muesli, heel soms wat vla.
Kaas, chips en andere zoute dingen zijn echt sluipmoordenaars...

Noodle mix raakt smoke van aan de sjit, en niet zo'n beetje ook
die snoepstengels vind hij doodeng, dan ligt die gillend onderin zn kooi.

Brood met boter krijgt hij ook wel is smorgens, dan komt die mee ontbijten.
Chocola is trouens ook erg gevaarlijk vooor ze

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:46

jaaa Tong uitsteken vind dat zoo lachuh om te zien Haha!
rico begint ook al dingen naar te doen Tong uitsteken hij kan hetzelfde geluid maken als mijn valkjes en het bouwvakkerfluitje Haha!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:49

ja meestal is ook zo dat de dingen die ze juist erg lekker vinden het slechts voor ze zijn ...
jimmy eet alleen zijn vogelvoer en knabbelstaafjes en stukje cracker . voor de rest raakt hij niks aan !
jaimy eet alles wat ik in me mond stop ! ze plukt het er gewoon uit Tong uitsteken ( ze was me eerste vogel , en vroeger vond ik dat leuk als ze dat deed Tong uitsteken dus ze doet het nu nog )
ze is echt gek op kip en trekdrop ! dan moet ik haar echt in de kooi houden Tong uitsteken
rico wil nu ook alles proeven , maar krijgt alleen wat uit de hand .
hij mag niks uit de mond eten , anders heb ik straks 2 vogels die elke aan een kant zitten en eten uit me mond plukken Clown

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 20:57

Tis ook niet zo dat ik hem volstop met zoutjes en kaas hoor.. Een keer in de zoveel tijd krijgt ie een klein stukje kaas... Ik ben mij er erg van bewust dat zout niet goed voor ze is.. Daarom koken wij zelfs ons eten al zonder zout. We proeven het niet en CoCo kan daardoor ook de groente mee eten, die ik er meestal voor hem eerder uit de pan vis zodat het net bijtgaar is... Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:04

mijn nichtje had een 6 jarige ara gekregen (welke gek geeft nou een meisje van 17 een 6 jarige ara voor haar verjaardag....).

Als zij chips lag te eten zat de vogel bij haar. kreeg ook chips. Op een gegeven moment is ze een keer in slaap gevallen, met een zak chips naast haar.
Vogel heeft een halve zak chips naar binnen gewerkt en is niet meer wakker geworden.

Dat (rot) kind dacht smorgens dus doodleuk dat vogel (want zo heette die) lag te slapen op de bank. Pas toen haar vader (mijn oom) zei dat die al een aantal uur in die positie lag.
Beest was helemaal koud en stijf voordat zij het opmerkte...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 09:46

Nou met een 6 jarige ara krijgen voor je verjaardag is niets mis. Zolang je er maar goed voor zorgt!!!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:23

meisje was 17, had niks met vogels en er de ballen verstand van..
Hangt er vanaf wat voor Ara het is, waarom die bij de vorige baas weg moest. Deze was niet bepaald vriendelijk en was ongeveer de baas in huis geworden. geen leuke combi...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 12:39

nee maar goed dat hebben sommige volwassene ook niet Haha! Haha! Haha!. Ik denk niet dat je dat aan de leeftijd toe kan schuiven!!! Mijn persoonlijke mening dan he!!

Er zijn zat mensen die zich geen raad weten met een vogels als opeens blijkt dat ie ook kan bijten/schreeuwen en krijsen/rommel maken en dat soort dingen. Ze dachten niet verder na toen ze hem kochten, want het leek ze wel leuk om zo'n pratende vogel in huis te hebben. Een hoop mensen WETEN niet eens waarom hij eigenlijk praat/imiteert Haha!

Niet aanvallend naar jou bedoeld hoor Ma_rie_tje Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:31

Weet dat het niet aanvallend bedoeld is, en jij kan ook niet weten wat voor type mijn nichtje is/was (lijkt net een eeuwig breezer sletje, die rustig de vogel ook wat alcohol liet drinken) totaal onverantwoorlijk type, opstandig ect. Echt nog (heftig) aan het puberen.

Veel volwassenen hebben inderdaad ook geen idee, net als die ene vrouw die steeds dr vogels kwam ruilen bij ons.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:33

Wij hebben ook een papegaai thuis, een blauw voorhoofd amazone!

En ondertussen zal ze al wel bijna 30 jaar zijn!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 13:43

Nee idd Ma_rie_tje kheb geen idee hoe jou nichtje is, maar t klinkt niet gezond iig Haha! hopelijk draaid ze nog een beetje bij als ze wat ouder is ..

he Mara_lover. Geweldig he amazones.. Zeker de blauwe voorhoofd, die is nog net iets eigenwijzer dan de gele Haha! Vaak ook wat brutaler heb ik mij laten vertellen..

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:57

iemand tips hoe ik kan overstappen van zaad naar pallet? kreeg de tip van een vriendin die bijna afgestudeerd was omdat te gaan voeren, want mijn rode rosella zit niet zo goed in zijn kleur. mijn valkje zit wel goed in z'n kleur.

ik doe nu half om half, maar ik heb niet zo het idee dat ze het eten. en ze zijn niet zo tam dat ze uit m'n hand eten Knipoog

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 14:06

Ik heb een schema bij mijn pallets gekregen (zit er overigens steeds bij)
Waarin staat hoe je het beste kan overzetten

Ik heb het nu niet bij de hand maar, maar het hielp wel.
Wat ik mij kan herinneren is dat ik smorgens een bak met pallets neer zette, en savonds wat zaad. Dan wisselde ik dat af. De volgende dag precies het zelfde.
De dag er na alleen maar pallets, ook savonds. De dag erna smorgens pallets en savonds zaad. De dag er na weer alleen maar pallets en de dag daarop weer alleen smorgens en savonds zaad.
Daarna doe je twee dagen alleen maar pallets en op de 3e dag savonds zaad.

Vind je dit te omslachtig dan kan je dit nog proberen is een tip van een ander forum
het makkelijkst over zetten is het volgende.

's morgens doe je pellets in zijn bakje en als hij na 2 uurtjes niet heeft gegeten. Haal je het weg. Geef geen tussendoortjes.
's avonds doe je weer pellets in zijn bakje. Als er na 2 uur niet van gegeten is doe je een eetlepel zaad er bij.
Dit houd je vol tot hij het eet. Meestal binnen een dag of 5 is mijn ervaring.
Ga niet constant kijken in zijn bakje of hij heeft gegeten, Hij gaat je dan manipuleren, door juist niet te eten. en te wachten op het zaad.
Geef hem absoluut geen tussendoortjes in de periode dat je hem overzet. Hij moet wel honger hebben zeg maar.
Wees niet bang dat hij zal verhongeren. Een papegaai doet dat namelijk niet.

Mijn gevoel zegt mij dat hij dan altijd en eeuwig blijft wachten tot dat het bakje zaad er bij komt... Heb het zelf nooit zo geprobeerd maar heb de "gebruiksaanwijzing" van de pallets gebruikt die er bij zat. CooC was binnen 1 week over op ander voer..

Enne volhouden hoor Knipoog ik vond het nogal zielig de eerste paar dagen, hij kon nl heel beteuterd kijken als wij aan onze maaltijd gingen en hij moest het doen met een paar droge korrels Haha!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:11

welke pellets voeren jullie?? Veel pellets bevatten nl. stoffen die ook niet zo goed zijn voor je beessie (voor de geinteresseerden, ik heb een artikel waar per pellet de ingredienten worden besproken)...Ik zelf voer harrison's (high potency coarse) een biologische pellet zonder kunstmatige rommel die goed gegeten wordt. Ook heb ik scenic besteld, voor het eerst.

This is me, het viel me nl. op dat Coco armoede strepen heeft op sommige veren (zo heet dat, hoeft niet perse van deficientie te komen hoor) Dus was nieuwsgierig naar zn dieet, dat klinkt overigens prima!!! Pling , misschien ligt de huidige pellet m niet zo?? heeft ie last (gehad) van stress? geef je wel eens palmolie? Hoe lang voer je nu pellets?

Ik las hier eerder een reactie van iemand die elke dag eivoer geeft: zou ik niet doen! eiwitten zijn dierlijk en lastig te verteren voor vogels, het is een belasting voor de nieren. Twee keer in de week eivoer of een stukje gekookt ei is meer dan zat. Uitzondering voor vogels die aan de leg zijn... Haha! Vla/muesli is overigens ook niet goed (suiker, melk = no no Haha! ) Wat ze wel mogen en vaak erg lekker vinden is biogarde of joghurt, daarin is de melk 'afgebroken' en het zure is goed voor hun afweer...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 14:19

@ Pallatin: he bedankt voor de tip!! Het was mij al wel opgevallen zo af en toe, maar heb er eigenlijk nooit zo naar gekeken. Je bedoelt toch die gelere plekken/vlekken op zijn groene veren? Ik voerde in het begin:nutribird maar kreeg te horen dat dit wat minder goed voor ze is. En ben toen overgestapt op ecobird, omdat dit biologischer was. Ik wilde eerst aan de harrison's, maar vond het prijskaartje wat er aan hing niet zo fijn en ecobird zou samen met scenic en Harrisons in het zelfde rijtje vallen.

Ik voer hem nu ongeveer 1 jaar pallets waarvan het afgelopen half jaar de Ecobird. Deze foto is van begin dit jaar toen hij net over was op de ecobird... We zijn het afgelopen jaar ook bezig geweest met het tammer maken van CoCo. Misschien heeft hij dat ervaren als stress?? Hoewel het allemaal op zijn eigen tempo is gegaan. Ik dwing hem nergens toe en als we "iets" doen is dat buiten zijn kooi, vaak als hij zelf naar mij toe komt..

Je had het over palmolie? Ik heb dat vaker gehoord. Kan ik dat gewoon ergens kopen en gaat het over het voer of door het water?? Ben daar wel benieuwd naar!!

Ik zal eens op zoek gaan naar een andere recentere foto, en vanmiddag thuis eens goed kijken naar zijn veren pak Haha!

Edit: heb net het filmpje eens goed bekeken (van het andere topic) en daar zie ik idd ook dat hij wel mooi egaal groen is maar dat er een of twee veren zijn die geliger zijn dan de rest... Als dat een armoede streep is tenminste...
Laatst bijgewerkt door This_is_me op 05-08-08 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:25

This_is_me, bedankt voor de tip, ga ik proberen. ik deed nu half om half, dus je snapt wel wat er opgegeten was Clown