Wat voor dierenleed schuilt er achter onze dagenlijkse maalt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Wat voor dierenleed schuilt er achter onze dagenlijkse maalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:04

pinuts schreef:
laten we wel een beetje aardig blijven, en steeds niet zo aangesproken voelen:)

Hahaha, dat valt niet altijd mee.
Ik ben zo opgevoed dat ik kritisch ben, goed om me heen kijk, weet wat ik doe, en weet wat ik eet.
Mij dan vervolgens naïef noemen na alle doortimmerde posts die ik heb geplaatst vind ik dan... euh, jammer...
Maar mijn trots is mijn laatste zorg, ik vind het belangrijker dat mensen sommige berichten iig zo verontrustend vinden dat ze hun 'onderzoek' plegen en op basis daarvan keuzes maken.
Maar zelfs dat wordt dan geweigerd, en dan wordt ik wanhopig....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:06

Goed, ga ik deze mensen allemaal mailen.... want hierin zit allemaal paardenvlees:

Frikandel
AH-afbakbroodje frikandel, Perfect, Edah eigen merk, Mad Snack, Mora-broodje frikandel, Mora, Fastfood Express-broodje frikandel, Beckers frikandel classic, kern minifrikandel, Buitenhuis, De Vries, De Vries javaanse frikandel, Van Reusel frikandel best bite, Van Reusel Krokidel, Van Lieshout, Bakx, Metro frikandel extra, Piet de Wit, Piet de Wit frikandel speciaal.

Kroket
Mora-kroket excellent, Golden Snack, Beckers goulashkroket, Beckers vleeskroket, Kern Goulashkroket, Kern vleeskroket, Ad van Geloven Goulashkroket, Ad van Geloven vleeskroket, Breti Goulashkroket, Breti vleeskroket, Jumbo, Metro vleeskroket.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:06

jah, maar kijk.. de sfeer in het topic mag wel wat vriendelijker. Bij alles wat je zegt word t weer gequoted en met een snauwerige ondertoon word je dan verbeterd.. weetje? Wil alleen ff wat rust in de tent:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:10

de sfeer zou een stuk vriendelijker zijn als mensen de waarheid zouden verkondigen...wat niet gebeurd als je sites als wakker dier na l*lt...
Dan moet je eens wat verder kijken... maar dat kan te confronterend zijn...want misschien valt het allemaal wel mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:11

Ninx schreef:
Goed, ga ik deze mensen allemaal mailen.... want hierin zit allemaal paardenvlees:

Frikandel
AH-afbakbroodje frikandel, Perfect, Edah eigen merk, Mad Snack, Mora-broodje frikandel, Mora, Fastfood Express-broodje frikandel, Beckers frikandel classic, kern minifrikandel, Buitenhuis, De Vries, De Vries javaanse frikandel, Van Reusel frikandel best bite, Van Reusel Krokidel, Van Lieshout, Bakx, Metro frikandel extra, Piet de Wit, Piet de Wit frikandel speciaal.

Kroket
Mora-kroket excellent, Golden Snack, Beckers goulashkroket, Beckers vleeskroket, Kern Goulashkroket, Kern vleeskroket, Ad van Geloven Goulashkroket, Ad van Geloven vleeskroket, Breti Goulashkroket, Breti vleeskroket, Jumbo, Metro vleeskroket.

waarom mail je niet voordat je hier schreeuwt?
Geen aanval, maar een vraag... Lachen

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:12

Ik ben benieuwd naar het antwoord RK...

ik heb overigens ook het filmpje niet durven kijken. Ik wordt altijd erg naar van dat soort dingen. Vandaar dat ik dus ook geen vlees eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:12

Ninx schreef:
pinuts schreef:
laten we wel een beetje aardig blijven, en steeds niet zo aangesproken voelen:)

Hahaha, dat valt niet altijd mee.
Ik ben zo opgevoed dat ik kritisch ben, goed om me heen kijk, weet wat ik doe, en weet wat ik eet.
Mij dan vervolgens naïef noemen na alle doortimmerde posts die ik heb geplaatst vind ik dan... euh, jammer...
Maar mijn trots is mijn laatste zorg, ik vind het belangrijker dat mensen sommige berichten iig zo verontrustend vinden dat ze hun 'onderzoek' plegen en op basis daarvan keuzes maken.
Maar zelfs dat wordt dan geweigerd, en dan wordt ik wanhopig....

waar zie je dat staan? want dat heb ik namelijk niet gezegd! Haha! als jij goed leest, dan zie je dat ik bij een slachterij wil gaan kijken hoe het gaat.. dus niet zo snel oordelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:13

hier op bokt zijn verschillende excursies geweest, waarom zijn jullie toen niet mee gegaan? Lachen
De verslagen staan ook nog op bokt...en wat bleek...het was zo ernstig niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:15

runningkawa schreef:
hier op bokt zijn verschillende excursies geweest, waarom zijn jullie toen niet mee gegaan? Lachen
De verslagen staan ook nog op bokt...en wat bleek...het was zo ernstig niet Lachen

ik heb de verslagen en filmpjes allemaal bekeken, het is voor mij erg ver weg, ik wil dus wat dichter in de buurt gaan kijken. en idd, het was niet zo erg

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:15

was dat niet alleen van paarden? of ook andere slachterijen? bioindustrie enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:16

dat was ook van schapen en koeien geloof ik, iig een schaap..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:16

runningkawa schreef:
de sfeer zou een stuk vriendelijker zijn als mensen de waarheid zouden verkondigen...wat niet gebeurd als je sites als wakker dier na l*lt...
Dan moet je eens wat verder kijken... maar dat kan te confronterend zijn...want misschien valt het allemaal wel mee...

Mijn broek zakt echt af van jou..... verder kijken zeg je?
Ik heb je mijn achtergrond vertelt en het is niet logisch dat ik mijn eigen afkomst de grond in wil trappen lijkt me. Los daarvan kun je me redelijk nuchter noemen.
Maar ik heb een onderzoekende natuur, laat me niet in de luren leggen door valse voorlichting en ga zelf op zoek.
Het vermoeden van ellende, zoals bijv. het paardenvlees uit Mexico in NL snacks, zorgde er bij mij al voor dat ik wekenlang heb zitten zoeken en lezen....

Jij roept vooralsnog zaken die je uit de eerste hand hebt, kennis die je hebt opgedaan op boerderijen waarschijnlijk? Als ik al mijn kennis daarop zou baseren zou ik ook alleen maar goede verhalen hebben. Alle boeren die ik nl persoonlijk ken, zijn erg goed bezig....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:17

runningkawa schreef:

Dat zijn slachterijen waar het er allemaal prima aan toe gaat. Ik zou je aanraden zeker te gaan kijken. Zelf heb ik dat al eens gedaan. Niet te vergelijken met onze Mexicaanse broeders...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:18

dees_daan schreef:
runningkawa schreef:

ik heb de verslagen en filmpjes allemaal bekeken, het is voor mij erg ver weg, ik wil dus wat dichter in de buurt gaan kijken. en idd, het was niet zo erg

Kijk mijn filmpje dan ook nog even.... misschien vind je dat ook niet zo erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:20

vooruit, ik ga het filmpje kijken Ja

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:23

runningkawa schreef:
waarom mail je niet voordat je hier schreeuwt?
Geen aanval, maar een vraag... Lachen

Je wilt niet weten hoeveel mailtjes er vanaf dit adres al naar dergelijke bedrijven gegaan zijn....
En ook hier ben ik weer bereid er tijd in te steken, niet omdat ik zelf snack, maar omdat ik exact wil kunnen uitleggen wat eraan scheelt.

Enfin, ik ga een kop thee zetten.... dit is voor mij wel weer even genoeg verhitting voor 1 dag.
Niemand hoeft het met me eens te zijn, maar ik heb hersenen gekregen waarmee ik doorgeleerd heb en heb mijn research echt wel zorgvuldig gedaan. Evengoed kan ik dan nog steeds fout zitten, en dat hoor ik dan graag.... wel goed onderbouwd.
Toch hoop ik dat het filmpje en mijn bericht genoeg twijfel heeft veroorzaakt zodat de snackers toch nog eens kritisch kijken naar wat ze nu eten.... kan nooit kwaad toch?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:23

pinuts schreef:
in de werkelijkheid gaan kippen door een stroombadje... Ze word levend opgehangen aan vleeshaken en gaan dan zo door het gebouw naar het badje.. Gebeurd hier in de fabriek.. heb zelfs gehoord dat ze een x voor de lol met een paar gasten een kip uit elkaar hebben getrokken (ja levend) lache, niet? Tsjah, biologisch vind ik eig ook erg.. tis allemaal vreselijk.. maar ik sluit mijn ogen ervoor.. maargoed wil er eig wel wat aan gaan doen.. minderen met vlees eig

Een kip levend ophangen is niet zielig. Hoe kun je een kip het beste vastpakken? Inderdaad bij zijn poten en dan op de kop. Dat gebeurt dus in de slachterij. Dat een paar kwajongens het geweldig vinden om ze uit elkaar te rukken...... bah. Als ik erbij gestaan had, dan had ik mijn plicht gedaan en ze aangegeven bij de directie. Eruit met die zooi.

In Nederlandse slagerijen en boerderijen zijn we er aan gebonden het dierenwelzijn toe te passen.

Buitenlands vlees, daar gebeuren idd de vreselijkste dingen mee. Maar ja, is goedkoper hè Ja Hebben jullie de labels in jullie kleren al eens bekeken? Wat vinden jullie van kinderarbeid Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:25

onderzoekende natuur?
lieg sites geloven...pas gaan mailen als andere je erop attenderen?
Zakt jou broek nu pas af...de mijne ligt al continue aan mijn enkels...

Nu zijn het ineens slachterijen waar het goed gaat...eerder lazen we berichten dat het in Nl ook slecht geregeld was op een enkele na...telkens worden berichten bij gedraaid als het tegendeel bewezen wordt.
Wat keer op keer kan...simpelweg omdat de leugens van die site niet zijn gebasseerd op de waarheid...daarom kan het steeds weerlegd worden zonder moeite...
Dat moet toch een lampje doen branden?

Over het buitenland wordt al steeds gezegt dat het daar belachelijk aan toe gaat...maar ga dan niet steeds je verhalen zo aanpassen of dat ook hier so is...dat is smerig

Maar ik ga ff stofzuigen...wordt hier echt boos om..gedraai en gekonkel om kromme gezegde dingen recht te krijgen...dat gaat niet..al is de leugen nog zo snel..de waarheid achterhaald hem wel..

Anoniem

ik heb het filmpje gezien, (er kwamen steeds opnieuw dezelfde foto's dus toen heb ik het weggeklikt) het is erg, maar zoals ik al eerder zei, je hebt overal rotte appels tussen zitten.. en nederland met 'arme' landen, en landen met andere principes, is appels met peren vergelijken vindt ik.. neemt niet weg dat het filmpje erg is natuurlijk, maar de goede filmpjes worden niet getoond, door iedereen roept dat alle slachterijen, en alle supermarkten slecht zijn...

pinuts

kinderarbeid is niet te vergelijken met bioindustrie. Das weer heel wat anders. Of je daar voor kiest is dan weer een keuze, maar das een ander onderwerp. Mijn verhaal is gebasseerd wat ik hier heb gehoord, en wil alleen maar zeggen dat dat hier anders is dan in de beginpost..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:28

slimmerik schreef:
Buitenlands vlees, daar gebeuren idd de vreselijkste dingen mee. Maar ja, is goedkoper hè Ja Hebben jullie de labels in jullie kleren al eens bekeken? Wat vinden jullie van kinderarbeid Slapen

Dat is dan mijn laatste punt: waarom hebben we geen kinderarbeid meer in dit land? Juist! Omdat er mensen waren die dit fout vonden en er tegen in opstand kwamen, verandering wilden zien. Ook toen riep de luie minderheid: "wat helpt het nou als er een paar mensen de straat op gaan, dat veranderd toch niet? Waarom zou ik veranderen, als anderen dat ook niet doen? Dat helpt toch niet".
Uiteindelijk is kinderarbeid afgeschaft, en kunnen vrouwen gaan stemmen, etc.... allemaal door de inzet van mensen "who care".
Ditzelfde wordt ook in dit soort topics geroepen....

De rest mag op zijn reet blijven zitten, maar kan beter in actie komen, dat gaat een stuk sneller....

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:29

runningkawa: als jij het allemaal wel weet, dan laat je het toch:) laat je ajb niet zo boos worden om bokt.. t zijn allemaal mensen die hen mening weer ergens anders weg hebben. De waarheid? die moeten ze zelf maar uitzoeken door zelf op excursie te gaan..Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:30

pinuts schreef:
sorry hoor dees daan.. mijn vriend stond er ook maar bij.. Hij werkt dr al jaren.
Als je dingen niet wilt geloven dan lees je t niet.. Haha!

Je vriend stond erbij toen die kip uit elkaar gerukt werd..... heeft ie meegelachen of heeft ie die mensen aangegeven. Of heeft ie het allemaal een "tikkeltje" overdreven. Ik als dierenliefhebber zou er nl niet mee kunnen leven dat mijn vriend erbij stond en niets deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:32

@pinuts, maar leugens verkondigen als waarheid..nee dat gaat er bij mij niet in...noem dat maar een erfenisje van vroeger door het wonen bij een alcoholist die ook met leugens aan elkaar hing om zijn drank gewoonte te verdedigen...
Alles wat nu leugens zijn en verkondig worden als waarheid..wordt ik witheet van...
Welk onderwerp maakt me niks uit.
Leugens hou je gewoon voor je..klaar simpel...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:32

zou je er niet mee kunnen leven dat je vriend (wat overigens een vriend is, niet mijn partner) erbij stond en niet zei? Njah, hij stond erbij, en wat hij deed moet ie maar zelf weten. Maar ja.. bij mij in de straat werd laatst ook een kuikentje keihard op de grond geknald.. Tsjah, sta je daar.. liepen ze lachend weg.. Ik zei er niets van.. kan ik dan niet met mezelf leven? pff.. tsjah, zulke sukkels lopen nou 1maal op deze aarde