Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:Ja maar dan heb je nog geen enkel recht om een kat weg te stelen en hem bij een asiel te dumpen,
geen enkel recht
Chiqa schreef:Ja maar dan heb je nog geen enkel recht om een kat weg te stelen en hem bij een asiel te dumpen,
geen enkel recht
zap schreef:zozo, het was gezellig hier![]()
Ik kan het niet laten om nog één ding te zeggen over de discussie van de afgelopen pagina's
Mindim schreef:Als wat meer mensen hun kater lieten castreren, dan was er nu waarschijnlijk niet een overschot aan aangeboden kittens, wat uiteindelijk resulteert in volle asielen.
Naar mijn weten zijn er altijd twee beestjes nodig om iets te verwekken ofniet? Dus de poezen moeten ook gewoon gesterilliseerd worden en niet alleen de katers!
Chiqa schreef:Quellian schreef:Van sommige reacties hier valt m'n snuit echt open
Jammer dat fokkers hun hand niet in eigen boezem willen steken en hun ogen sluiten voor het kattenoverschot waar ze zelf ook een zeer groot aandeel in hebben.
Quellian schreef:Leonoor; je hebt echt prachtige katten!
Chiqa schreef:mellamoshan schreef:. fokkers fokken raskatten, die zie je toch duidelijk veel minder buiten lopen en zijn ook in mindere maten aanwezig.
Presies en daarvoor in de plaats kan een kat uit het overvolle asiel gehaald worden
Quellian schreef:Chiqa schreef:Ik heb 2 HTK katten (toevallig wel de leukste), de ene komt uit het asiel en de ander is als flessenbaby van 2 weken bij me gekomen. Met alle dieren zeg ik dat ik best papierloze dieren wil kopen, maar ik ga er niet mee fokken, dat geldt voor alle dieren die ik heb (paarden, katten en honden). Misschien werk ik wel mee aan de vermeerdering van papierloze dieren, maar aan de andere kant ben ik ook niet iemand die per se een kitten of pup wil (1 van mijn 2 honden is een mishandelde, loopt op 3 poten), maar iets zonder papieren is wel welkom bij mij en zolang er een plekje voor wordt gevonden, zal de 'productie' ook gewoon doorgaan. Een raskat of rashond heeft voor mij geen meerwaarde, want ik laat mijn dieren sowieso castreren/steriliseren.
Leonoor schreef:En voor de duidelijkheid, ik heb wachtlijsten, niets geen marktplaats.
Het gros wat daar op staat komt niet eens in de buurt van de rasstandaarden.
Austria schreef:Ik ben ook liefhebber van raskatten en zelf bereid er heel veel geld voor neer te tellen.
Waarom worden eigenaars van raskatten toch altijd op gewezen dat de asielen vol zitten met lieve schattige kittens?
Ik voel mee echt niet verplicht om deze dieren een goed thuis te bezorgen. Laat iedereen die een ongecastreerde kat bezit er zijn huis mee vullen.
Meetje22 schreef:k wil erg graag een noorse boskat maar wel eentje met goed papier,die aan alle eisen voldoet.
Ik weet dat ik dan een aardig bedrag mag neertellen.
Pluizebolpum schreef:Misschien, eigen rechtertje spelen mag niet, maar het gebeurt en dan zie ik nog liever dat ze dat met mijn kat doen dan dat ze hem gebakken sponzen of ander vergif geven of 'm gewoon mishandelen of doodknuppelen.
Chiqa schreef:Dat is toch ook prima? Maar het zou wel prettig zijn als de mensen die voor een HTK kat kiezen zelf mogen bepalen of ze eennestje willen of niet toch? Ik lees elke keer weer met afgrijzen de reactie's van mensen met raskatten in topics van mensen die trots een topic openen over hun toekomstige nestje wat ze gaan krijgen, en de betuttelende reactie's als er een ras nestje wordt verwacht.
Sorrie maar dat noem ik het toppunt van arrogantie, net of een ander niet mag genieten van hun geluk?
Austria schreef:Mensen met een htk kat die kiezen voor een nestje laten hun kat buiten lopen en laten de kat dekken door alle ongecastreerde katers uit de buurt. Wat ziektes dat met zich mee kan brengen heeft de htk-bezitter lak aan of zelf nog nooit van gehoord.
Kat krijgt een hoop kittens en nu begint het geluk voor de eigenaar.
Het geluk is van korte duur want 7 weken later zijn de kittens al de deur uit. .