Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:oke thnx faye
een halve staff,is dat geen verboden kruising nu dan?(of heb ik zo slecht opgelet)
Snoevie schreef:en als hij er niet op lijkt is het niet verboden,aan een kant krom eigenlijk.
maarja het is idd niet te controleren dan.
ben ook benieuw naar de foto,faye
Debsey schreef:http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=149634
en dit is dan niet legaal terwijl ze weten dat er een halve stafford in zit??
Snoevie schreef:maar de Rad heeft toch te maken met het karakter van agressieve honden,waarom worden dan ook dieren afgemaakt die niks van een stafford of iets illegaals in zich hebben,maar er toevallig alleen wat op lijken?
Debsey schreef:ik vroeg het me gewoon af..omdat er duidelijk in de advertentie staat dat het een kruising staff is..en aangezien ik dus dacht dat dat verboden was in nederland vroeg ik hoe dat zat
Debsey schreef:http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=149634
en dit is dan niet legaal terwijl ze weten dat er een halve stafford in zit??
ThePast03 schreef:Snoevie schreef:maar de Rad heeft toch te maken met het karakter van agressieve honden,waarom worden dan ook dieren afgemaakt die niks van een stafford of iets illegaals in zich hebben,maar er toevallig alleen wat op lijken?
Waarom moeten er toch elke keer weer in herhaling gevallen worden, dit is al zo vaak voorbij gekomen.
Van een hond zonder stambomenpapieren kan niemand aantonen welke rassen er wel of niet inzitten, hooguit in de eerste generatie. Dat is het antwoord op je al je vragen op dit gebied.
Als je dus niet kan aantonen dat er in bastaard geen stafford of pitbull zit terwijl hij wel de uiterlijke kenmerken daarvan heeft heb je dus een probleem.
En de pitbullwet (waar de pitbullachtigen dus onder vallen, de RAD wet is een uitbreiding daarvan en was gericht op andere rassen) heeft nooit iets met bijtincidenten of karakters te maken gehad.
Maar dat is nu al zo vaak uitgelegd en besproken dat het bijna flauw wordt.
Alabaster schreef:Zou er een kans zijn dat zij in beslag genomen kan worden?
Alabaster schreef:Mijn hond komt uit het Kerbert dierenasiel in Ijmuiden. Ik weet dat ze ook nog een broertje had die was bijna het zelfde alleen had hij een witte bal om zijn oog. Mijn hond en die ander zijn onteigend van een vrouw die de honden niet verzorgden. Ken je het asiel?