Was wel kei stoer geweest
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Midasje schreef:[/b]ja weet ik maar was gewoon ff erbij vertellen
Midasje schreef:Yank schreef:O sorry, ik had het anders opgevat van die 13 cavia's. Ik dacht al 13 jongen jeutje.Tja, een gemiddelde is maar een gemiddelde natuurlijk maar een cavia van 4 jaar is nog niet echt oud, hoor.
Was wel kei stoer geweest
Yank schreef:Midasje schreef:[/b]ja weet ik maar was gewoon ff erbij vertellen
Oke. Maar ik vind dat dan niet relevant op hoe oud cavia's kunnen worden.
Midasje schreef:nee sorry typ voortaan alleen maar wat relevant is![]()
Midasje schreef:hihi denk het niet heb je echt zo'n mega ballon ah wat zielig
salsaentango schreef:hier een lijstje met wat ze mogen: sta je versteld van haha
Aardappelen Gekookt
Aardbei 60
Andijvie 10 cavia’s zijn er dol op
Appel 10/12
Banaan
Basilicum
Bieten (rode) Niet aan zwangere zeugjes geven, omdat het de vrucht afdrijft!!!
Bleekselderij
Bloemkoolblad 70/80
Boerenkool 100/125 Met mate
Brandnetel Gedroogd
Brede weegbree
Broccoli 113 Met mate, veroorzaakt gasvorming
Brood Wel bruin brood, LET OP!! Dit moet wel keihard zijn en niet voeren aan drachtige zeugen!
Champignon Met mate
Citroen Rijk aan vitamine C
Courgette
Dille (verse)
Druiven
Duizendblad
Gras
Groene kool 80 Met mate, veroorzaakt gasvorming
Herderstasje onkruid
IJsbergsla Met mate, veroorzaakt gasvorming
Kiwi
Kleefkruid onkruid
Kleinhoefblad
Komkommer 10 Met mate, want er zit veel vocht in diarree
Koolraap
Lollo Bianco Soort sla mengeling
Mais
Mandarijn
Meloen Bevat veel vocht, dus met mate voeren
Paardebloemblad
Paprika’s 100/150 cavia’s zijn er dol op
Peer 4
Perziken PITTEN NIET VOEREN!
Peterselie 172
Raap (kool) Met mate (gasvorming!)
Radijs Met mate!
Rammenas/Rettich
Rode klaver
Rode kool Met mate, veroorzaakt gasvorming
Rozenbottels 500
Savooienkool Met mate (gasvorming!)
Selderij
Sinaasappel 50
Sla Met mate, want er zit veel vocht in, kan dus diarree veroorzaken
Smalle weegbree
Snijbonen
Spinazie 25/50 Bladspinazie!
Spitskool
Spruitjes 150 Met mate, is ook een koolsoort, dus gasvorming
Steenvruchten o.a. abrikoos, amandel, perzik, nectarine, kers en pruim, alleen het vruchtvlees voeren, want de PITTEN zijn GIFTIG!!
Suikerbiet
Suikermais Daar groeien ze goed op
Tomaten 25
Venkel Knol + loof
Voederbiet
Watermeloen En dan met name de schillen (gewassen)
Weegbree
Witlof 114 (?) cavia’s zijn er dol op
Witte dovenetel
Witte kool Met mate, veroorzaakt gasvorming
Wortel + loof 5 Zowel winterwortel als bospeen
Yank schreef:Midasje schreef:nee sorry typ voortaan alleen maar wat relevant is![]()
Haha. Ik bedoelde niets meer dan alleen dat elk dier ziek kan worden en dat dat dus niet veel te maken heeft met hoe oud een dier kan worden.
Candorlover schreef:Misschien een domme vraag, maar kan je ook peterselie kruiden uit zo'n doosje in het voer doen?
Inge_83 schreef:Mensen die naast cavia's ook katten hebben:
Ik heb mijn vraag ook al in het grote caviatopic gesteld, maar doe het hier ook nog even.
Hoe gaan jullie katten met de caafjes om en andersom?
guenivere schreef:Ik heb 1 cavia, het haar staat haar alle kanten op het is een vosje van met een wit blesje en 1 wit achterbeen, 3,5 jaar oud. Sins vorige week zaterdag heb ik daar een konijn bij in de kooi gezet zwart wit met heel lang haar en dat gaat super. Hij zat anders altijd te piepen... nu lang zo veel niet meer alleen als ze komkommer wil. Ze liggen heel vaak lekker samen, meestal ligt mijn cavia boven op mijn konijn.
Nog even wat er staat komkommer met mate ... nou ik denk dat mijn cavia wel 3 komkommers in de week eet.... hij is nooit aan de schijterij?? Overigens krijg mijn konijn nu ook komkommer... kan dat kwaad voor een konijn?
Yank schreef:3 lijkt mij idd ook heel erg veelguenivere schreef:Ik heb 1 cavia, het haar staat haar alle kanten op het is een vosje van met een wit blesje en 1 wit achterbeen, 3,5 jaar oud. Sins vorige week zaterdag heb ik daar een konijn bij in de kooi gezet zwart wit met heel lang haar en dat gaat super. Hij zat anders altijd te piepen... nu lang zo veel niet meer alleen als ze komkommer wil. Ze liggen heel vaak lekker samen, meestal ligt mijn cavia boven op mijn konijn.
Nog even wat er staat komkommer met mate ... nou ik denk dat mijn cavia wel 3 komkommers in de week eet.... hij is nooit aan de schijterij?? Overigens krijg mijn konijn nu ook komkommer... kan dat kwaad voor een konijn?
3 hele komkommers per week voor 1 cavia? Dat is wel heel erg veel, wissel je wel genoeg af met groente en fruit voeren? Volgens mij is komkommer niet verkeerd voor konijnen, maar ik zou het voor de zekerheid wel opbouwen met de hoeveelheid die je hem/haar geeft.