Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:26

Midasje schreef:
Tuurlijk krijgt mijn kat, paard, hond wel eens een klap maar dan is het idd als ze naar mij dreigen of iets dergelijks.
Maar niet als de kat van de burnen in mijn tuin zit en dan dat beest ga schoppen of zo.
Je moet nooit vergeten dat dier weet niet beter, dan moet je naar de eigenaar gaan met je verhaal.

Ik doe gewoon kkkkssssjjj want die emmer water heb ik niet klaarstaan. En dan hoop ik dat mijn eigen katten hem niet gespot hebben, want die worden redelijk agressief naar elkaar toen als ze vreemde katten zien waar ze niet bij kunnen.
Gelukkig zitten er bij ons maar een stuk of 3 vreemde katten en laten ze de vissen vooralsnog met rust.

Nogmaals: IK heb geen last van poep in de tuin, dat doen mijn eigen katten nl ook. Maar kan met wel voorstellen dat anderen last van mijn dieren zouden kunnen hebben, dus ik zorg dat dat dat niet zo is. Begrijp heel die houding van "wat een gezeur" niet.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:31

@ IkBenEllen Zo jaag ik de andere katten ook uit mijn tuin en niet omdat ze niet in mijn tuin mogen zitten maar als 1 van mijn katten ( mijn midasje ) ze ziet dan wordt het echt een slacht partij.

Maar ik veroordeel jou niet hoor Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:32

Gelukkig Knipoog

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:12

Mijne gaat wel naar buiten ik vraag me alleen af van af wanneer houden mensen hun buiten katten binnen met het oog op oud en nieuw?
De mijne is bijna niet binnen te houden maar ik wil hem vanaf begin dec denk binnen houden.
Wil namelijk nog wel een hele kat hebben na oud en nieuw in plaats met 1 pootje minder. Clown

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:14

Onze 3 katten gaan naar buiten en de 4e gaat aan een lijntje in de tuin, want deze is doof.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:20

x_Mliss schreef:
Mijne gaat wel naar buiten ik vraag me alleen af van af wanneer houden mensen hun buiten katten binnen met het oog op oud en nieuw?
De mijne is bijna niet binnen te houden maar ik wil hem vanaf begin dec denk binnen houden.
Wil namelijk nog wel een hele kat hebben na oud en nieuw in plaats met 1 pootje minder. Clown

Wij hielden onze kat een week voor oud en nieuw binnen...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:28

Onze vorige kat bleef zelf binnen rond oud en nieuw, die had een hekel aan vuurwerk... Als mijn huidige kat buiten zou komen, zou ze het van mij zelf mogen weten, alleen de dagen voor oude en nieuw en erna wanneer er écht veel afgestoken wordt, zou ze ff binnen moeten blijven... Maarja, da's het lastige met katten die het gewend zijn naar buiten te komen, leg ze maar eens uit dat ze dat een tijdje niet mogen Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:28

Gelukkig hoef je katten niets uit te leggen, alleen maar de deur dicht te houden Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:29

Ja, met een kat die dan diep ongelukkig is en de hele tijd probeert te ontsnappen Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:31

En BLIJFT mieuwen&mauwen en niet opgeeft zodat je er op het laatst he-le-maal megoggel van wordt.
Ken het... minipoes is zo'n prater/zeurder en geeft echt niet op....

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:44

We hebben onze vorige kat eens een maand binnengehouden, omdat er een zieke zwerver rondliep die zich niet liet vangen. Buurkat was al ziek geworden, dus besloten we dat onze Mick maar ff binnen moest blijven Knipoog Elke keer als je naar buiten ging of als de deurbel ging, moesten we haar opsluiten, want ze glipte voortdurend mee naar buiten. Ook zat ze inderdaad de héle dag (en nacht Clown ) te janken. Dan zou je soms toch willen dat je uit kon leggen dat het echt voor haar eigen bestwil was Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:59

En zo ongelukkig hoef ik mijn katten dus niet te maken.. Want vuurwerk en ziekten zijn voor ons niet zo direct een gevaar.. Dus mijn katten hebben praktisch hun hele leven dezelfde voorwaarden Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:47

En ik sluit ze aan het begin van de avond op met een heerlijke bak natvoer, en voor ze die ophebben en hun snuitjes weer uit die bak halen ben ik naar mijn eindejaarsfeestje vertrokken.

Dus ze mauwen maar tot ze een ons wegen. (wat bij minipoes nogal snel zou kunnen gaan, maar wat bij De Snoet een hele tijd zou duren Haha! )

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:35

Ja dúúúh.

Onze oudere kat kan een onwijze luie donder zijn, maar hij kan ook echte jager zijn! En onze kleine mormel is ook al een tijdje buiten, vind alles hartstikke intressant en is echt uitgeteld als ie binnen is! 's Avonds is de kleine binnen en wil onze oudere kat meestal naar buiten. Overdag kunnen ze via het raam naar buiten en naar binnen, het is maar net wat ze willen!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:11

Hier nog iemand die haar katten (raskatten waarmee gefokt wordt) in eigen tuin houdt. Ze hebben de hele achtertuin, 180m2, en het hele huis. Behalve mijn kater dan, als ik die overdag buiten zou hebben krijg ik wel gezeur met de buren, die roept nogal naar de dames.

Mijn tuin is omheind met schuttingen en daarbovenop schrikdraad. Dit staat alweer bijna een jaar en in die tijd hebben er 2 een poging (geslaagde) tot ontsnappen gedaan.

Vanmiddag liep er een buurtkat in mijn tuin en dat moet ik gewoon niet hebben. Mijn katten waren toen verplicht even binnen, ivm ontworming, dus het schrikdraad was eraf. Toen hij de tuin uitgestuurd werd door mij niet meer, dus die heeft hij even goed gevoeld.

Anyway, ik wil geen last van de buurtkatten en de buurt niet van mijn katten. En mijn beessies doen het verder prima, zijn kerngezond en prima gelukkig zo Ja

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:29

@ Leonoor: dat vind ik nou een goeie middenweg, kunnen je raskatten toch nog lekker naar buiten. Top Ja

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:35

ik laat mijn kat niet buiten hier. Ik woon dicht bij de snelweg lijkt me toch wat eng. Bij mij in de straat woond ook man met allemaal duiven, waarvan je vaak hoord dat als hun duiven gepakt worden door katten ze ze gaan vergiftigen of weet ik veel wat. Daarnaast mag ze wel op ons balkon komen, alleen wel als ik erbij ben tis nog best hoog moet er nog wat op verzinnen Tong uitsteken
Tis ook nog is een leuke raskat die mensen ook wel leuk zouden vinden om mee te nemen.
Waarschijnlijk als ik opmezelf ga wonen met een tuin zet ik de tuin ook af voor der of bouw een grote kattekooi.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 01:10

Mijn katten hebben veel plezier van onze afgezette tuin. Waarom zouden de buren last moeten hebben van mijn katten of waarom zouden ze iemand een rolberoerte moeten bezorgen door opeens voor de auto te springen?

Nee hoor, mijn katten blijven in mijn tuin net zoals mijn honden bij mij blijven en mijn paarden netjes in hun eigen weitje staan. Zij zwerven ook niet bij nacht en ontij over straat.

En dat nog wel terwijl een paard een echt loopdier is

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:30

Mijn 3 katten komen niet buiten. Wij wonen aan een drukke staat waar al genoeg katten dood gereden zijn. Ik heb geen zin om straks een van mn eigen katten van de weg te moeten scheppen omdat ze doodgereden zijn. Bovendien hebben ze er alle 3 geen erg in, ze hebben het hele huis waar ze mogen spelen, geen enkel plekje in huis is verboden terrein voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:12

ja mijn beide katten gaan naar buiten, incluzief mijn raskat (Zie profiel) ik merk dat ze veel gelukkiger zijn, als ik ze binnen houd
vrees ik voor het bestaan van mijn behang.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:52

Dreeke schreef:
Mijn 3 katten komen niet buiten. Wij wonen aan een drukke staat waar al genoeg katten dood gereden zijn. Ik heb geen zin om straks een van mn eigen katten van de weg te moeten scheppen omdat ze doodgereden zijn. Bovendien hebben ze er alle 3 geen erg in, ze hebben het hele huis waar ze mogen spelen, geen enkel plekje in huis is verboden terrein voor ze.

Dat vindt ik wat egoistisch...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:52

Chiqa schreef:
ja mijn beide katten gaan naar buiten, incluzief mijn raskat (Zie profiel) ik merk dat ze veel gelukkiger zijn, als ik ze binnen houd
vrees ik voor het bestaan van mijn behang.

Netjes, een kat hoort buiten...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:12

Binckydenice schreef:
Dreeke schreef:

Dat vindt ik wat egoistisch...

Ik vind (zonder t) dat alles behalve egoistisch. Wat je niet kent kan je toch ook niet missen.

Ik heb mijn vorige kat, HTK, van de weg mogen schrapen hiervoor. NOOOOOOIT meer!
Slechts 11 maanden geworden, ontzettend rustig dorp, geen gekken op de weg. Maar 1 auto werd haar teveel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 01:37

Als er teveel verkeer is zou ik een kattenren maken van voor naar achter, van links naar recht, maar binnenhouden vidn ik verschrikkelijk zielig.
Ik ge niet elke keer weer als ik mn snuiters binnen zie komen stuiven, fris ruikend naar de buitenlucht waarna ze zich helemaal oprollen op de bank om in een diepe slaap weg te zakken....
Dat wil ik ze voor geen goud ontnemen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:21

De ene kat is de andere kat niet. Ik heb ze liever beiden buiten, maar onze oudste kat (Beertje is inmiddels zowaar 3 jaar) heeft nou eenmaal twee behoorlijke hartafwijkingen. Op aanraden van de DA houden we haar binnen en gelukkig taalt ze er niet naar om naar buiten te gaan. Ze is wat meer op zichzelf en houdt van rust. We hadden nooit gedacht dat ze zo gelukkig 3 jaar zou worden. Onze andere, Tijger, gaat wel naar buiten. Gaat prima zo, niets zieligs of egoistisch aan. Lachen