Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:27

madameke schreef:
nee dat begrijp ik maar ik denk dat me hond het ook niet leuk zou vinden als ze niet los kan Lachen ik snap dat je katten niet aan een lijntje kan houden ook al doen sommige dat wel Clown
In ieder geval vind ik dat ieder recht heb op vrijheid dus honden vallen er ook onder mits ze dus gevaarlijk zijn.
Ik snap best dat sommige mensen niet van honden houden en liever geen loslopende zien maar ik vind iedereen moet met elkaar leren leven dus ook aan loslopende honden.
en als er trouwens een paard aan kom dan kom me hond altijd bij me zitten want het is niet zo'n paardenfan.

Ik zie in je profiel en nu opeens ook aan je avatar dat je dus een bouvier los laat lopen. Op beplaalde uitlaatgebieden heb ik daar geen moeite mee maar op wandelpaden die voor iedereen toegankelijk zijn vind ik het asociaal. Iemand die bang is voor honden zal hierdoor om moeten keren of een straatje om moeten. Belachelijk.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:28

Ik zie weleens katten aan een lijntje hoor. Zou het die van mij nooit aandoen, ze zouden gek worden zeg. Koe

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:29

slimmerik schreef:
Ik zie in je profiel en nu opeens ook aan je avatar dat je dus een bouvier los laat lopen. Op beplaalde uitlaatgebieden heb ik daar geen moeite mee maar op wandelpaden die voor iedereen toegankelijk zijn vind ik het asociaal. Iemand die bang is voor honden zal hierdoor om moeten keren of een straatje om moeten. Belachelijk.

Iemand die bang is voor honden loopt voor een Jack-Russel nog wel een straatje om. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:30

Katiavl....ze kunnen wel hard lopen bleren dat ze hun hond
niet af laten maken als ie een keer gebeten heeft, maar gelukkig deelt de wet
een andere mening Ja

Wat ik niet zo snap..Waarom verdedigen mensen dit gedrag?
Mensen die zelf een Fikkie hebben en dit vergelijken met een vechthond?
Ik vi'nd het namelijk totaal geen vergelijking maar wel opvallend dat dit
in dit topic zo naar boven komt

meissielief schreef:
ik heb genoeg kennis over mij eigen hond en ik weet waarneer ik hem los kan laten

Dat is mooi.....Gelukkig ken jij wel die verantwoording en daar draaid het ook om in dit topic toch?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:30

katiavl schreef:
katiavl schreef:
Vraag me af in hoevere het gaat als mijn hond bijt laat ik hem niet inslapen, telt dat voor zware verwondingen ook?
In gezichtje van een kind bijten ook dan niet inslapen?

Ben daar toch benieuwd naar, tot welke grens gaan jullie?

Ik heb hier al eerder geschreven wat er bij ons gebeurd is. Die hond is dus wel afgemaakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:31

Dat is inderdaad waar.
Zodra jouw hond iemand bijt, dan zal het dier waarschijnlijk voor de wet worden afgemaakt.
En gelukkig hebben de baasjes dan niets meer in te brengen Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:32

Nou, Ilzjuh, ik heb ze dus nog nooit gezien. En ik weet ook van mijn DA, dat je je kat beter niet kan laten wennen dat er een 'buiten' is, als je kat niet los naar buiten kan. Zij is ook nog eens kattentherapeut (haha, ja, die bestaan ook).

Ik heb heel toevallig een binnenkat (wegens twee zware zeldzame hartafwijkingen) en een buitenkat. Ik zou het onze lieve binnenkat niet aan willen doen om haar te laten zien hoe het buiten is aan een lijntje. Dat vind ik dierenmishandeling.

Maar de andere loopt heerlijk buiten, hoor. En gelukkig vindt onze binnenkat het prima zo, al had ik haar liever ook buiten zien spelen. Lachen

Lekker offtopic, sorry.....
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 15-08-07 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:32

Ilzjuh schreef:
slimmerik schreef:

Iemand die bang is voor honden loopt voor een Jack-Russel nog wel een straatje om. Vork

Maar niet voor een AANGELIJNDE hond zoals het HOORT. Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:33

Cayenne schreef:
Dat is inderdaad waar.
Zodra jouw hond iemand bijt, dan zal het dier waarschijnlijk voor de wet worden afgemaakt.

Zonde. Daardoor zijn al een boel onschuldige honden afgemaakt. Een gezonde hond bijt echt niet zonder reden, helaas geeft de wet een hond (en zijn baas) geen tweede kans om eraan te werken (wat bij een boel honden niet eens nodig is omdat er gewoonweg geen tweede keer kómt).

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:34

slimmerik schreef:
Maar niet voor een AANGELIJNDE hond zoals het HOORT. Haha!

Dat is een feit. Op drukke wandelpaden laat ik mijn hond niet los, niet omdat mensen er nou zo bang voor zijn (al zijn er werkelijkwaar mensen die bang zijn voor mijn hond. Nagelbijten / Gniffelen Ze ziet er ook zó gevaarlijk uit), maar omdat ze zó enthousiast is en dol op mensen dat ze met haar modderpoten tegen elke (het liefst witte) broek opspringt die ze tegenkomt. Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:34

Een gezonde hond bijt WEL zonder reden. Dat is al meerdere malen bewezen.
En ga jij een hond die een kind heeft doodgebeten nog een tweede kans geven?
en de hond uit dit topic wou wel degelijk voor een tweede keer bijten Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:35

Ilzjuh schreef:
Cayenne schreef:
Dat is inderdaad waar.

Zonde. Daardoor zijn al een boel onschuldige honden afgemaakt. Een gezonde hond bijt echt niet zonder reden, helaas geeft de wet een hond (en zijn baas) geen tweede kans om eraan te werken (wat bij een boel honden niet eens nodig is omdat er gewoonweg geen tweede keer kómt).

Ilzjuh, dat is wel erg naief van je, hoor.
We hebben het hier over een bepaald soort honden, gelukkig zijn de meesten heel erg lief en leuk. Maar dus niet allemaal.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:36

Ilzjuh schreef:

Citaat:
Reden hiervoor is het bijzondere gevaar van agressiviteit bij dit soort honden. Elke hond is agressief te krijgen. Daadwerkelijke agressie treedt echter pas op aan het einde van een reeks opeenvolgende gedragingen, denk daarbij aan het grommen en ontbloten van de tanden. Bij honden die onder de RAD vallen isdit geleidelijke mechanisme verstoord. Deze honden zijn gefokt voor hondengevechten. Voor een vechthond is het van belang dat hij snel agressief wordt en - liefst zonder enige waarschuwing - in de aanval gaat. Heeft hij beet, dan laat hij niet gemakkelijk meer los.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:36

Ilzjuh schreef:
slimmerik schreef:
dat rotbeest viel niet één keer aan maar probeerde het ook nog een tweede keer de baby aan te vallen. Verdrietig

Bijten is agressie of angst. Negen van de tien keer wordt angst in agressie omgezet bij honden (niet alleen maar bij honden trouwens, maar dat terzijde). Als een hond uit agressie váker uitvalt of bijt maakt het lichaam van de hond een stof aan die verslavend is. Daardoor zal een hond die toch al vaker uitvalt uit agressie waarschijnlijk vaker bijten. En ja, ook híer valt met een goede heropvoeding iets aan te doen.
Maargoed, wat ik hiermee wil zeggen, zo'n hond bijt niet expres een tweede keer. Iets wat verslavend is voor een hond stopt een hond niet uit zichzelf mee, daarmee heeft hij hulp nodig. Van de mens die hem die hulp niet gunt, want zo'n hond heeft immers al een paar keer geprobeerd te bijten/gebeten, dus is hij vals en kan hij beter dood. Maar zo'n hond doet zoiets niet expres hoor, een hond denkt daar écht niet op die manier bij na.

Ik denk ook dat een hond dat niet expres doet, hij redeneert niet zoals wij mensen dat doen. Tóch bijten de meeste honden niet zoals de hond in dit topic heeft gedaan. We kunnen nog zo begrijpen dat de hond dit gedaan heeft, maar ik vind dat een hond die zoeits doet, toch niet thuishoort in deze maatschappij.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:37

Cayenne schreef:

Ik heb al een keer gezegd dat dat geheel van de hond, de situatie en wat er al eerder gebeurd is afhangt. Over vaker bijten heb ik ook al m'n mening gegeven.
Hoe weet jij zo zeker dat een gezonde hond dan zonder reden bijt? Waar is dat bewijs? Ik zou het graag zien/lezen. Daar geloof ik namelijk geen snars van, een hond die zonder reden bijt heeft een kronkel in zijn kop en een hond met een kronkel is in mijn ogen dus niet gezond.

madameke

niks zoals het hoort mijn hond krijg gewoon de vrijheid en mag hond zijn wat jullie er ook van vinden!
en als mensen zo nodig dan een blokje om moeten lopen voor mijn hond omdat ze bang zijn daar kan ik dan niks aan doen want ik weet dat me hond niks doe en als je beetje verstand heb dan weet je dat mensen niet een valse hond laten loslopen in de meeste gevallen.
maar ik ga nu en discuseer vooral verder over wel en niet aangelijnde honden maar ik ga echt niet van gedachte veranderen en zo zullen er vast nog wel meer zijn.

slimmerik

madameke schreef:
niks zoals het hoort mijn hond krijg gewoon de vrijheid en mag hond zijn wat jullie er ook van vinden!
en als mensen zo nodig dan een blokje om moeten lopen voor mijn hond omdat ze bang zijn daar kan ik dan niks aan doen want ik weet dat me hond niks doe en als je beetje verstand heb dan weet je dat mensen niet een valse hond laten loslopen in de meeste gevallen.
maar ik ga nu en discuseer vooral verder over wel en niet aangelijnde honden maar ik ga echt niet van gedachte veranderen en zo zullen er vast nog wel meer zijn.

Ach gut Tja er zijn van die mensen die bóven de wet leven...
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 15-08-07 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:39

Waarschijnlijk omdat studies bewezen hebben dat één keer gebeten heeft, gepredisponeert is om nog is te bijten. En dat zal de wet aanhouden Lachen

madameke

en trouwens als mijn hond vast loop dan zijn er nog mensen die er met een mega boog omheen lopen dus veel nut heeft het niet en als er dan iemand met een klein keffertje loop dan maak het ze geen ene reet uit.
alleen omdat mijn hond groot is zijn ze bang nou ik vind dat echt gezeur

Ilzjuh

Nadya schreef:
Ilzjuh, dat is wel erg naief van je, hoor.
We hebben het hier over een bepaald soort honden, gelukkig zijn de meesten heel erg lief en leuk. Maar dus niet allemaal.

Zo naïef ben ik nou ook weer niet. Ik weet over wat voor honden we het in dít geval hebben. Maar de wet kijkt niet naar het soort hond als hij gebeten heeft.

Diablo

Ilzjuh schreef:
Cayenne schreef:

Ik heb al een keer gezegd dat dat geheel van de hond, de situatie en wat er al eerder gebeurd is afhangt. Over vaker bijten heb ik ook al m'n mening gegeven.
Hoe weet jij zo zeker dat een gezonde hond dan zonder reden bijt? Waar is dat bewijs? Ik zou het graag zien/lezen. Daar geloof ik namelijk geen snars van, een hond die zonder reden bijt heeft een kronkel in zijn kop en een hond met een kronkel is in mijn ogen dus niet gezond.

Ik ben het met Ilzjuh eens. Een gezonde hond bijt niet zonder reden. Alleen zijn die redenen voor ons niet acceptabel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:40

madameke schreef:

Je snapt er echt helemaal niets van
Je hebt niets te willen want er zijn wetten voor. Overtreed je die, dan zul je er gewoon voor moeten boeten.
Bijt jouw hond -> overtreed ook de wet -> inslapen.
Zo gaat het en zo moet het ook, en daar heb jij helemaal niets tegenin te brengen Lachen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:41

slimmerik schreef:
Ilzjuh schreef:

Citaat:
Reden hiervoor is het bijzondere gevaar van agressiviteit bij dit soort honden. Elke hond is agressief te krijgen. Daadwerkelijke agressie treedt echter pas op aan het einde van een reeks opeenvolgende gedragingen, denk daarbij aan het grommen en ontbloten van de tanden. Bij honden die onder de RAD vallen isdit geleidelijke mechanisme verstoord. Deze honden zijn gefokt voor hondengevechten. Voor een vechthond is het van belang dat hij snel agressief wordt en - liefst zonder enige waarschuwing - in de aanval gaat. Heeft hij beet, dan laat hij niet gemakkelijk meer los.

Ja slimmerik. Een of twee lettertypes kleiner kon ik het ook nog lezen hoor. Koe Ik had het toch ook niet in het speciaal over Pittbulls?

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:42

o en waarom heb ik nog nooit een boete gehad en al mijn honden die ik gehad heb en nu heb lopen altijd los hoe kan dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:42

Ilzjuh schreef:
Waar is dat bewijs? Ik zou het graag zien/lezen. Daar geloof ik namelijk geen snars van,

Speciaal voor jou Ilzjuh een stukje uit de wetgeving van bijtincidenten wetenschappelijk
onderzocht bij pibullachtigen

Citaat:
Uit onderzoek is gebleken dat de Pitbull Terriër kan aanvallen zonder aanwijsbare reden en
zonder voorafgaande signalen die wijzen op een aanval.
Uit incidenten die zich hebben voorgedaan is gebleken dat door deze eigenschappen de
Pitbull zeer gevaarlijk kan zijn voor mens en dier, terwijl het door de onvoorspelbaarheid van
zijn gedrag moeilijk is dit gevaar uit de weg te gaan.

madameke schreef:

je bent strafbaar Lachen Ga je met oom agent ook zo om?
Eens kijken wat er dan met jou Fiffie gebeurd ROFL