Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Debsey schreef:klopt, maar 80% van de ''illegale'' honden komt juist weer in een liefdevol gezin terecht.
En die worden weer "lief" gevonden door de buren die hem dan "onkundig" ook aanschaffen.
griebels schreef:Jij hoeft toch ook maar een keer examen voor je auto te doen?
Jeetje, zeg... wanneer gaan sommige van jullie nu eens inzien dat het gros van deze honden helemaal niet agressief is... Dat de rotte appels in het nieuws komen, net als de husky, of de sint bernhard etc etc...
Vooroordelen??
Debsey schreef:via een chip.... daar kun je veel gegevens in opslaan he
rommulus schreef:ik weet ook nog wel een leuk verhaaltje
papa mama en dochter lief wonen vrolijk en lekker luxe in hun huisje
mama en dochter zijn erg aantrekkelijk
toen kwam opa regering, die zei " daar in de buurd is een mooie omgeven voor een asiel zoekkers centra"
niet lang na dat het centra in gebruik is genomen komt de gezellige familie er achter dat de vluchtelingen wel erg veel langs hun huis lopen
agh die mensen moetten ook toch kunnen leven
op een zonnige middag in het zonnetje in de tuin komen de (mannelijke) vluchtelingen op het erf en beginnen raar te praten tegen moeder en dochter
s'avonds als papa thuis komt "vrees niet papa weet wel een oplossing"
en binnen een week staat er een 2 m hoog hek om het huis heen
papa heeft toch centjes en die arme mensen zullen het nu wel begrijpen dat de arme mensen niet welkom zijn in hun tuin / huis
wat is de familie blij nu kunnen ze zich weer veilig voellen in hun eigen huis
na weer een tijdje komen de (mannelijke) vluchtelingen over het hek geklommen om weer in contact te kunnen komen met mama en dochtertje lief
s'avonds aan de eet tavel besluit papa de "beveiliging" toch nog wat te verbeteren
2 dagen later is de familie blije eigenaar van 2 mooie getrainde honden die erg braaf zijn in omgang
wat is de familie blij nu kunnen ze zich weer veilig voellen in hun eigen huis
maar toch na weer een korte periode word er s'nachts in gebroken !!!!!!
de "mannelijke" vluchtelingen zijn over het hek door de tuin gekomen en zijn naar binnen geslopen (opzoek naar mama en dochter lief) !!!!!
toen waren daar de 2 lieve hondjes die niet pikten dat er iemand zomaar s'nachts binnen kwam
na dat de lieve hondjes de mannen "vluchtelingen" vriendelijk met hun tandjes de deur gewezen hadden had papa ome politie al gebeld die er snel kwam kijken
ome agent zegt poe poe dat zijn 2 hondjes met arme mannelijke "vluchtelingen"
laten we dat maar eens onder zoekken
opa regering zegt : arme "vluchtelingen" alles goed ????
FOEI STOUTE HONDJES JULLIE ZIJN NIET LIEF JULLIE MOETTEN DOOD
en geloof me dit zuig ik niet uit mijn duim en is een x aantal jaar geleden werkelijk gebeurd
katiavl schreef:griebels schreef:Jij hoeft toch ook maar een keer examen voor je auto te doen?
Jeetje, zeg... wanneer gaan sommige van jullie nu eens inzien dat het gros van deze honden helemaal niet agressief is... Dat de rotte appels in het nieuws komen, net als de husky, of de sint bernhard etc etc...
Vooroordelen??
Op wat slaat dat nu, serieus normaal doen is ook moeilijk.
Als je logisch nadenkt weet je ook dat één keer niet genoeg is, situaties veranderen en een sociale hond kan snel omkeren
Hoeveel mensen doen het goed in de hondenschool en thuis niet, bij hoeveel mensen gaat het gedrag van het dier achteruit na hondenschool veel
Bindi schreef:Debsey schreef:via een chip.... daar kun je veel gegevens in opslaan he
Chippen is alleen verplicht bij stambomen.
Een bewijsje van de DA? Je weet zelf hoeveel mensen al de entingsboekjes 'kwijt' zijn, moet je hier helemaal niet mee aan komen zetten dunkt me.
Bindi schreef:Debsey schreef:via een chip.... daar kun je veel gegevens in opslaan he
Chippen is alleen verplicht bij stambomen.
Een bewijsje van de DA? Je weet zelf hoeveel mensen al de entingsboekjes 'kwijt' zijn, moet je hier helemaal niet mee aan komen zetten dunkt me.
Citaat:Chippen is alleen verplicht bij stambomen.
katiavl schreef:griebels schreef:Jij hoeft toch ook maar een keer examen voor je auto te doen?
Vooroordelen??
Op wat slaat dat nu, serieus normaal doen is ook moeilijk.
Als je logisch nadenkt weet je ook dat één keer niet genoeg is, situaties veranderen en een sociale hond kan snel omkeren
Hoeveel mensen doen het goed in de hondenschool en thuis niet, bij hoeveel mensen gaat het gedrag van het dier achteruit na hondenschool veel
Bindi schreef:Dat je daar veel gegevens in kan opslaan. Dat kan, maar chippen is geen verplichting. Dus dan moet eerst die verplichting er komen.
@Griebels, en wat dan met de honden die van baas naar baas naar baas gaan, en er ooit is geroepen dat ze geholpen zijn.
Citaat:er is ook geen wet op het sterrileseren en castreren van de bulls op zich?
als ik namelijk hier zo om me heen kijk zie ik zat staffords lopen met papieren die hun zaakje nog hebben hangen.
dat brengt mij op het punt om alle staffs(en de anderen) te laten helpen... en alleen de beesten niet die bij een erkend fokbedrijf lopen niet.
elke pup die daar verkocht word... laten helpen .
zo los je mischien wel die kruising problemen op, niet binnen een jaar, maar op den duur zou je toch resultaat moeten zien?