Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:45

Wuis schreef:
Tuurlijk moet hij winst maken, dat is logisch!

Maar als ik van onze dierenarts hoor dat het 25 euro kost, vind ik bedragen tussen de 120 en 140 euro wel líchtelijk overdreven, moet ik eerlijk zeggen!

Precies.
Tuurlijk mag een DA er wat aan over houden!
Hij werkt niet voor niks! Maar ik voel mij toch wel een beetje banketstaaf als ik een rekening thuis krijg voor 2 poezen van 275 euro.
Terwijl dat dus waarschijnlijk 75% winst is!
En dan zie ik de dikke motor en mega bak van m voor de deur staan, dan denk ik, gsus, geen wonder dat hij dat allemaal kan betalen!

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een onwijs goede DA.
Ik ben echt onwijs blij met die man, hij heeft mijn hond mijn kat en mijn paard gered!
En dat is mij veel meer waard dan dat je in geld kan uitdrukken.

Maar ik wil DA worden.
Wat is de reden dat ik dat wil worden: Mijn liefde voor dieren!

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:47

Wuis schreef:
Ik blijf bij mijn punt dat als de kostprijs 25 euro is dat ik het overdreven vind om op een relatief kleine ingreep zoveel te verdienen (het is lopende band werk). En met mijn ervaring met dierenartsen bedoelde ik niet het geld, maar dat ze mijn gezonde dieren dood wilden spuiten zoals ik toen ook al verteld had. Dit terzijde, het was niet de bedoeling om hier een anti-dierenarts topic van te maken. Knipoog

Jij weet niet hoeveel ze verdienen...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:50

geen anti dierenarts topic, wordt hier toch lekker uitgescheten voor geldwolf weer. Sorry hoor... ik ben weg vind het gewoon verlagend voor degene die zo hard werken, en dag en nacht studeren

voor zover men laatste off topic
Laatst bijgewerkt door lesilla op 08-05-07 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:51

Wij hebben er hier ook 2,
het zijn zusjes. Ze komen bij een man vandaan die het wel goed doet (geen 20 katten ofzo)
en ze zijn beide gestelleriseert.. Mijn ma heeft per kat,, dacht ik 150 euro betaalt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:52

Vind het erg dat er 19% belasting betaald moet worden voor de Dierenarts!

Ik kan er ook niet bij, dat mensen hun katten niet laten "helpen".

Het verhaal aan het "begin", dat mensen van het platte land er gewoon anders over na denken, vind ik een lam excuus!
In de meeste gevallen heb ik veel respect voor boeren, die hard werken voor weinig. iig (bijna) zonder vrije dagen en vakanties.
Maar katten laten doorfokken en de daarbijkomende inteeld maar laten gaan, vind ik echt vreselijk.
Ik heb het dus niet over alle boeren en mensen op het platte land, ik heb alleen een post gelezen waar ik op "moest" reageren.....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:52

Honey79 schreef:
Wuis schreef:
Ik blijf bij mijn punt dat als de kostprijs 25 euro is dat ik het overdreven vind om op een relatief kleine ingreep zoveel te verdienen (het is lopende band werk). En met mijn ervaring met dierenartsen bedoelde ik niet het geld, maar dat ze mijn gezonde dieren dood wilden spuiten zoals ik toen ook al verteld had. Dit terzijde, het was niet de bedoeling om hier een anti-dierenarts topic van te maken. Knipoog

Jij weet niet hoeveel ze verdienen...

Nou als je kijkt naar het huis, de auto's en de motor van mijn DA weet je dat hij een aardig leuk loontje moet hebben.

Laatst had ik m gebeld om te vragen of hij mijn beesten wou enten..
Ik zeg als je dan een keer in de buurt bent kan je zo langskomen.

Is goed zegt ie. ik kom woensdag toch nog bij jou in de straat, dan kom ik wel even langs.
Krijg ik een rekening waar ook voorrijkosten opstaan Verward
per enting. dikke rekening voor 2 paardjes.. hij is hoogstens 2 minuten hier geweest..

@katiavl
Voel je door mij niet persoonlijk aangesproken.
Ik heb het over mijn DA.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 08-05-07 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:53

Dan heb je dus simpelweg de verkeerde DA:P En als hij zulke prijzen rekent, zijn er vast wel goedkopere! Die ook erg goed zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:54

Tja 145 (vaak zelfs meer) euro verdienen in 20 minuutjes vind ik veel ja, kan ik niks aan doen. Lachen

Wat ze voor de rest voor bedragen hanteren heb ik geen flauw idee van. Ik heb het hier puur om de castraties.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:59

Honey79 schreef:
Dan heb je dus simpelweg de verkeerde DA:P En als hij zulke prijzen rekent, zijn er vast wel goedkopere! Die ook erg goed zijn Lachen

Uuh hier in de buurt zit er nog 1..
en daar is mijn Jack dood gegaan , vanwege hun verkeerde handelswijze en niet luisteren naar wat ik zei!

Mijn jack had iets gegeten wat in zijn darmen bleef zitten.
6 weken na de operatie was hij nog steeds heel ziek.
Niks kon ze binnen houden.
Ik heb vanaf de 2de week lopen roepen dat antibiotica niet genoeg was, dat ze haar weer open moesten halen omdat ik het vermoeden had dat niet alles eruit was.
Ze wilden niet luisteren,
Nee nog een antibiotica erin en nog een en nog een..
Infuusjes van hier tot tokio, beestje knapte niks op werd alleen maar zieker.
Toen ben ik naar de andere DA gegaan.
Die heeft m open gemaakt, die gaf mij meteen gelijk.
En JA hoor er zat nog draad in!

Dus de goedkopere optie die eigenlijk nog verder zit, ga ik niet heen!

Dan maar de duurdere..

Ik vind mijn DA erg duur, maar wel ERG GOED!
Dat zal ik nooit ontkennen.
Daarom zeg ik ook: dat de gezondheid van mijn dieren niet in geld uit te drukken is.
Maar ik kan ook niet ontkennen dat hij erg veel geld verdiend en dat het goedkoper zou moeten kunnen!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:01

Vergis je niet dat een dierenarts een gehele studie heeft moeten volgen.. zijn expertise kost dus idd... geld.. Daarbij komt uurloon van mensen die helpen in de praktijk, materiaal en huisvesting. Ga er maar niet van uit dat het zoveel pure winst is die hij maakt. Juristen enz. maken ook belachelijk veel "winst" maar door hun expertise kan dat nou eenmaal.

Verder vind ik ook dat er teveel mensen zijn... kinderen in Afrika hongeren uit.. en hier fokken mensen nog steeds gezinnen. Daarom als ik later ooit kinderen wil dan wil ik sowieso adopteren.
Dus wat betreft de kattenkwestie.. ik krijg geen kromme tenen als mensen een nestje kittens nemen.. vind ik leuk voor die mensen mits er over nagedacht wordt en er een goed huisje is voor ze. Waar ik kromme tenen van krijg is boerenbedrijven met wilde katten op het erf (die eten krijgen daar dan af en toe) en dan het dier niet laten helpen.. terwijl er steeds kittens komen.. want vooral deze dieren belanden ergens op de veluwe en verwilderen..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:04

Lovely1 schreef:
Vergis je niet dat een dierenarts een gehele studie heeft moeten volgen.. zijn expertise kost dus idd... geld.. Daarbij komt uurloon van mensen die helpen in de praktijk, materiaal en huisvesting. Ga er maar niet van uit dat het zoveel pure winst is die hij maakt. Juristen enz. maken ook belachelijk veel "winst" maar door hun expertise kan dat nou eenmaal.

Mijn DA heeft wel degelijk veel winst hoor.
Hoe kan hij anders in z'n mooie dure woning wonen? en hoe komt hij anders elke keer aan de nieuwste van de nieuwste auto's??

Tuurlijk kost z'n studie enorm veel.
De praktijk, de energy rekening, de werknemers erg veel geld..
Tuurlijk moeten ze elke keer steriel materiaal hebben!
maar hij houdt zat geld over hoor!

En iedereen klaagt hier over het feit dat asiels overvol is.
EN dat dat probleem aangepakt moet worden.. (MEE EENS)
Maar ik durf te wedden als de DA's stellirisatie's en casteratie's stukken goedkoper maakt dat dat veel op gaat lossen!

Kijk naar de oorzaak van het probleem..
De oorzaak dat die asiels vol zitten zijn een overschot aan kittens die elk jaar geboren worden.
De oorzaak van veel van die nestjes is dat moeder poezen niet gestelliriseert zijn.
De oorzaak dat veel poezen niet gestelliriseert zijn zijn de kosten van de DA!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 08-05-07 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:06

ik vind dat krom van je hoor daantjuh wat weet jij nu van zijn financiele situatie, voor het zelfde geld heeft hij een grote erfenis of verdiend zijn vrouw kei veel

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:08

Honey79 schreef:
slimmerik schreef:
De mensen die honden en/of katten dumpen, zul je nooit zover krijgen dat ze hun poes laten steriliseren zolang het zo duur blijft.

Er is een veterinair steunfonds, weet niet of ze ook castratie/sterilisatie ondersteunen?

En elk jaar is er een gratis castratiedag en in sommige gemeenten zelfs vaker.
Als je er moeite voor wil doen kan geldgebrek eigenlijk niet eens een reden zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:10

katiavl schreef:
ik vind dat krom van je hoor daantjuh wat weet jij nu van zijn financiele situatie, voor het zelfde geld heeft hij een grote erfenis of verdiend zijn vrouw kei veel

Als hij zoveel geld heeft aan een erfenis kan hij toch wat doen aan die overvolle asiels?
Namelijk die stellirisatie's goedkoper maken!
Hij heeft wel veel geld over voor zijn luxe, waarom dan niet voor al die arme kittens die nutteloos geboren worden?

Maar misschien moet dit niet aan de DA's voorgelegt worden, maar aan de regering.. ik denk eigenlijk dat die weer meer verantwoordelijk is dan de DA
De regering zou bijwijze van BTW voor casteraties enz af kunnen schaffen!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:12

katiavl schreef:
waarom denk je dat de huismus aan het uitsterven is, teveel aan katten. En daar ga jij lekker in voort toch leuk katten op het straat hebben he.

Dan moet je niet bij ons op de manege komen voor de huismus, daar zitten er wel een stuk of 100.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:13

CrazyCat schreef:
Honey79 schreef:

Er is een veterinair steunfonds, weet niet of ze ook castratie/sterilisatie ondersteunen?

En elk jaar is er een gratis castratiedag en in sommige gemeenten zelfs vaker.
Als je er moeite voor wil doen kan geldgebrek eigenlijk niet eens een reden zijn.

Nou hier niet hoor...
Heb er nog nooit van gehoord!

En meestal als dat in een andere gemeente is moet je inwoner zijn van die gemeente~!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:21

Van de poezen die wij uit het asiel hebben gehaald, was er 1 gesteriliseerd (door het asiel bekostigd) en de ander niet. Maar deze laatste zou, indien ze krols werd (ze was nog geen 1 jaar), korting krijgen als ze het bij ons zou worden.

Het is dus uiteindelijk "goedkoper" om je kat uit het asiel te halen, als je het er toch niet voor over hebt om hem/haar te steriliseren.

Ik snap overigens de opmerking van Jolandaa_ echt niet
Citaat:
ik snap het wel. wij hebben ook 3 poezen buiten lopen. de poezen zijn van mijn oma. ze zijn best tam, maar ze mogen niet binnen komen. ze zijn NIET gesteriliseerd. waarom niet? het is gewoon belachelijk duur. zowiezo als er hier kleine kittens geboren worden hebben we 3 prima katten moeders die op elkaars baby's passen zodat de andere kunnen gaan jagen.
alleen papa kat is gelukkig weg. dat was een gemene rotkat. die was niet van ons maar hier uit de buurt. die viel mensen aan, andere katten lastig en at al het eten op. zodoende is ie in een van de vallen getrapt en nu heeft ie leren zwemmen. helaas zonder goede afloop. Dit was overigs een aangelopen kat, hij was van niemand uit de straat. hij heeft 6 konijnen aangevallen en opgegeten. ( tamme konijnen) en nu was het genoeg.
bij ons zijn de katten echt buitenkatten. ze worden niet ontwormt geeent of wat dan ook. dat gebeurd ook niet.
ze leven hier vrij op de boerderij. hebbben een grote hooizolder om te spelen enzo. krijgen 1x per dag brokjes, 1x melk met brood en 's avonds de restjes eten. thats it. als ze meer willen hebben gaan ze maar jagen. maar de katten zijn niet gesterriliseerd omdat het gewoon te duur is. en we het daar de moeite niet waard voor vinden. dan maar meer katten. des te minder muizen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:23

daantjuhhh schreef:
katiavl schreef:

Als hij zoveel geld heeft aan een erfenis kan hij toch wat doen aan die overvolle asiels?
Hij heeft wel veel geld over voor zijn luxe, waarom dan niet voor al die arme kittens die nutteloos geboren worden?

Maar misschien moet dit niet aan de DA's voorgelegt worden, maar aan de regering.. ik denk eigenlijk dat die weer meer verantwoordelijk is dan de DA

idd, de plicht ligt niet bij de D.A
want al zou hij in "zijn" geval rijk zijn, hoeft hij er nog niet voor te zorgen dat die beesies geholpen worden.

Idd de BTW eraf door de regering, is het minste wat ze kunnen doen, voor héél de Dierenzorg!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:24

Wij zijn op een gegeven moment ook overgestapt naar een andere dierenarts, omdat er een enorm prijsverschil in lag. Mijn huidige dierenarts heeft geen andere artsen in dienst en 1 assistente. Heeft een kleine praktijk maar is een hele leuke en goede arts. Dat heb je overal bij dat er prijsverschillen zijn daardoor kun je nog niet alle dierenartsen over 1 kam scheren en al helemaal niet verwachten dat ze dan maar gratis gaan werken. Het is al fantastisch dat er dagen zijn dat ze voor niks werken. Het is toch al te gek voor woorden dat dit uberhaupt nodig is. Als je een dier neemt weet je dat je ook voor de kosten moet opdraaien. Castratie is een uitgave waarvan je weet dat ie komt op het moment dat je een kitten koopt/krijgt.
Laatst bijgewerkt door CrazyCat op 08-05-07 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:25

Ik had het ookal zeer moeilijk met die opmerking van Jolandaa_
Die schreef dus dat mensen van "het platte-land"er anders over denken.....
Ik vind dat gewoon opzetterlijke dierenleed.
(voornamelijk doordat ze inteeld veroorzaken)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:26

Voor dingen als steriliseren etc, bel ik ook naar verschillende (goede) dierenartsen, zo heeft mij dat zeker in het ergste geval 25 euro! per kat gescheeld (heb er 2)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:29

Wij hebben 1 poes die op dit moment een nestje heeft, maar wij geven ze altijd weg. En onze poes mag ook maar 1x per jaar een nestje krijgen, de rest van het jaar is ze aan de 'pil'.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:29

daantjuhhh schreef:
katiavl schreef:

Veel dierenartsen helpen asielen ook al tegen een korting... want hier worden alle katten in het asiel geholpen bij binnenkomst.
Iemand die geneeskunde heeft gestudeerd houdt er meer aan over kan ik je vertellen.. en die helpt mensen en sommige mensen kunnen geeneens de zorgverzekering betalen.. moet hij mensen dan maar gratis gaan helpen?! Van mij mag een dierenarts best in een dure auto rondrijden (die ook vaak nog eens afgeschreven wordt onder de bedrijfskosten) en een leuk huis hebben... daar hebben ze keihard voor gestudeerd en vergis je niet... een eigen praktijk is geen peuleschilletje. En ik vind absoluut niet dat je de dierenarts de schuld kan gaan geven van teveel katten.. dit is als kattenbezitter je eigen verantwoordelijkheid.. en moeten we mensen op aan kijken die constant nestjes hebben... en niet de dierenarts! Een dier kost nou eenmaal geld.. daar moet je maar rekening mee houden bij de aanschaf of zelf diergeneeskundige worden!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:38

Kyrseltje schreef:
Wij hebben 1 poes die op dit moment een nestje heeft, maar wij geven ze altijd weg. En onze poes mag ook maar 1x per jaar een nestje krijgen, de rest van het jaar is ze aan de 'pil'.

Maar waarom toch fokken?
Zijn er niet genoeg?
En de pil lijkt me ook niet goedkoop Blond

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:39

Hier in de buurt (gewone woonwijk) lopen katten ook dag en nacht buiten rond. Van de week hebben ze huisgehouden in mijn tuin en een mezenkastje naar beneden gekregen en geplunderd. Vervolgens zaten ze constant op dezelfde plek te loeren (hangen nog 2 kastjes in de tuin). Ik heb een border terrier en een parson russell terrier en die heb ik er iedere keer op losgelaten. Ze pakken de katten niet want die zijn sneller, klimmen in een boom of kruipen onder een auto maar het heeft wel geholpen.
Wat ik niet snap, behalve dat je een kat niet laat "helpen" is dat je zo'n beest altijd maar buiten laat rondsjouwen. Bij een boerderij hebben ze nog stallen, schuren e.d. waar ze kunnen slapen.

Verder ben ik het eens met die hoge DA kosten. Mij DA's zijn een echtpaar die hele hoge prijzen rekenen. Om voorrijdkosten te besparen ben ik vorig jaar te paard naar hen gereden voor de influenzaspuit. Moest ik toch een consult betalen. Ik ben toen zó boos geworden dat hij toch maar 10 euro van de rekening heeft gehaald. Ze hebben net een prachtige boerderij gekocht op een mooie plek hier. Ik gun iedereen het beste maar niet over de ruggen van mensen die het toch al niet breed hebben.
(Ze staan trouwens bekend als heel duur, veel mensen zijn al overgestapt naar een andere DA, ik ook).