Dierentuin Artis --> Walgelijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pompompom

Re: Dierentuin Artis --> Walgelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:42

ik ben ook geen hele grote fan van dierentuinen, maar daarnaast moet er wel gekeken worden naar waar ze vandaan komen. een dierentuin is bijv. wel weer heel wat beter als een circus. en ook een dierentuin met zon berenbos ( weet zogouw niet welke ) die vangt beren op die uit allerlei andere veel vreselijkere omstandigheden komen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:42

Hangt er vanaf of het een Borneose orang-oetan of een sumatraanse. Welke heeft artis voor ik verkeerd commentaar ga geven iemand Tong uitsteken

gevonden borneo Haha!
Laatst bijgewerkt door lesilla op 25-04-07 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:44

dieren uit het wild vind ik ook vreselijk, maar dat mag helemaal niet meer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:53

Orang-oetans leven dan nog het grootste deel van hun leven in de bomen, een uitzondering wel bij die van borneo die vaker op de grond leven maar dat is iets van zeven procent van heel hun leven, en ook omdat er in broneo geen gevaar is zoals in sumatra inverband met tijgers. Dus hier kan je al zien dat enorm veel van de huisvesting niet voldoet, natuurlijk proberen ze wel zo dicht mogelijk te komen Lachen

Deze maken ook geen gebruik van stokken om mieren te vangen dus heeft het ook geen nut om die er te zetten, in tegenstelling tot wat mensen vaak denken
Oerang oetan doet in het dagelijks leven niets anders dan zoeken naar eten, dus zullen ze van nature niet vaak stilzitten op de grond met een doek over hun. Omdat ze daar verscheidenheid hebben en ook moeten zoeken naar hun eten

De sumatraanse is wel sociaal die van borneo niet. dus wat ze zeggen over alleen zijn klopt wel

maar wat je achter de schermen ziet, en wat je ziet als je er werk stage doet is een heel verschil Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:11

kan ik hieruit opmaken dat jij er een werkstage hebt gedaan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:13

niet in artis maar andere zoos waar ik al eerder achter de schermen had gedaan, maar dat het anders is, is toch meer dan normaal?

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:18

Ik ben vorige week naar Emmen geweest. Voor mij voorlopig ook geen dierentuinen meer.
Ze hebben daar 14 olifanten op een klein stukje lopen en dan heb ik het nog niet over de apen die op een rotsheuveltje zitten met 20 families en 1 vrijgezellengroep met verder weinig klimmateriaal als bomen etc.. Het stonk ook bij de apen, maar dat kan ook zijn dat ze daar in de gracht erom heen plassen. Knipoog
Ook de bruine beer liep van ellende al heen en weer, wist niet hoe hij het zoeken moest.Waarschijnlijk helemaal in de stress. Scheve mond
Nee, voor mij geen dierentuinen meer.
Op de foto hieronder lijkt het nog wat. Vork

Afbeelding
Gedeelte van de olifant groep.

Afbeelding
De viespeuken plassen zo voor je het water in. Sigaar

Afbeelding
Hier bleef hij steeds heen en weer lopen.
Laatst bijgewerkt door foetsie op 25-04-07 16:24, in het totaal 2 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:22

emmen ben ik nog niet geweest denk ik

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:23

Emmen is bekend dat ze een probleem hebben met hun mantelbavianen, bijna elke dierentuin trouwens, Amersfoort ook.
Ze hebben er teveel, maar kunnen ze niet kwijt, daarom gaan er steeds meer vrouwtjes aan de prikpil.

katiavl schreef:
niet in artis maar andere zoos waar ik al eerder achter de schermen had gedaan, maar dat het anders is, is toch meer dan normaal?

Ik heb m 3 keer gelezen, maar ik volg deze zin echt niet Knipoog

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:31

maar ergens anders zul je ze niet direct groter zien. Erg sneu voor de beesten, maar zolang men vermaak wilt..
ik haal hier nu iets terug over de hokken/uitloop plekken van olifanten...in ouwehands hebben ze enorm veel ruimte net zoals de andere dieren veel ruimte hebben.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:33

niemand moet iets, ik spreek alleen uit mijn ervaring Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:25

Ik vind vooral de zoo van Antwerpen verschrikkelijk. Midden in't stad, zo'n hokjes met diertjes erin, bah...
We gaan met school volgende maand naar het Gaia park, zal veel foto's en een verslag maken daarvan, ben wel benieuwd.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:29

Toen ik klein was vond ik de dierentuin helemaal geweldig.Nu ga ik nooit meer naar een dierentuin.Ik vind het zielig dat die dieren zo opgesloten zitten ik kan daar niet tegen hoor.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:31

binnenkort komt er een serie over de dierentuin van antwerpen achter de schermen. ze proberen het voor de dieren zo aangenaam mogelijk te maken. en willen naar minder dieren per verblijf. en er zijn plannen voor nieuw verblijven voor de roofdieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:36

Hmmm... de dierentuin Planckendaele is toch wel wat leuker lijkt me.....Ook van Antwerpen, maar dan voor wat minder dieren volgens mij. Daar hebben ze trouwens ook Przewalski paarden, zijn heel mooi Ja !!!
Daar is het ook heel groot, maar ze hebben eigenlijk niet zóveel dieren. Dat is volgens mij toch wel de beste waar ik ooit geweest ben Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:40

Zo een goede reclame vond ik die serie niet, zeker die aflevering waar de verzorgers van de otters heel de dag buiten zat vis te gooien op het moment dat schone meisjes voorbij kwamen om in hun decolte te gluren...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 12:50

Offtopic reacties verwijderd.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:46

in deze serie sta ik er ook op bij de nachtdieren. en mijn vriendin bij de vogels

sosy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:47

welke serie?

LoisenLouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:50

van de week met groep jongeren van m'n werk naar artis geweest en ik heb vooral bij de grote dieren m'n bedenkingen... zeker bij de katachtigen enzo... iedere keer denk ik leuk ff naar artis en iedere keer heb ik bij sommige dieren er een raar gevoel bij ..

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:44

sosy schreef:
welke serie?

die binnenkort op belgie 1 komt. het leven zo als het is in de zoo van antwerpen. het zou al in april komen maar het is nog niet op tv geweest. vorige jaar mei opgenomen haha wordt ik een bekende nederlander in belgie Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:47

leven zoals het is de zoo is al lang op tv hoor planckendael en zoo gemikst Lachen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:16

Ik vind het vaak ook erg sneu hoe de dieren erbij zitten. Ik ben dan ook niet zo'n groot fan van dierentuinen, maar er is 1 dierentuin die ik toch de beste vind dan en dat is Beekse Bergen. Vooral het stuk waar je met de auto door mag... van de leeuwen mocht dan net weer wat groter voor mij.

sosy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:38

Afbeelding

vorige week zaterdag gemaakt in artis

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:52

Heb je ooit in de dierentuin van Curacao gekeken? Als je dit al erg vind moet je daar niet gaan kijken! 1 zo'n krokodil zit in een piepklein hokje, met stenen ondergrond en verschrikkelijk vuil water waar hij alleen maar in kon liggen en niet zwemmen. Panters zitten met z'n allen in een stenen hokje, hebben helemaal niks te doen daar.. Vroeger hadden ze beren, maar die waren nog erger. Ze hadden toen geen kooien meer over, dus hadden ze maar 'even' in een leeg vogelhok gepropt.

Vond het een hele openbaring toen ik in Emmen keek, dacht meteen van: Zoo.. Deze dieren hebben het hier goed.
Je moet maar eens gaan vergelijken als je in een ander 'arm' land bent.