Jack Russel aangevallen - overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re: Jack Russel aangevallen door stafford SCHOKKENDE FOTO'S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 01:11

Arme Pepper...
Heel sneu dat dit zo moest aflopen.
Sterkte.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 01:25

Pfff ... heftig alemaal Verdrietig ...
Idd heel sneu dat dit zo is afgelopen ...
Ook van mij veel sterkte Ach gut !

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 06:36

Wat erg dat hij het uiteindelijk niet gehaald heeft!

Overigens is je schoonvader strafbaar, volgens de GWWD. Ik kan er echt niet bij dat hij dat gedaan heeft. Hij mag geen T61 of euthasaat oid in huis hebben, ik ben dus ook bang dat ie het met iets anders heeft gedaan, wat het allemaal nog even een stukje erger maakt. Plus dat meneer vast ook niet netjes eerst het beestje onder zeil heeft gebracht. Walgelijk. Ik ken boeren genoeg, maar niet eentje die zijn eigen beesten op zo'n manier om zeep zou helpen en al helemaal niet zijn bloedeigen hond. Zo iemand geeft boeren een slechte naam.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 07:28

Ooh meis, wat naar dat het zo moet aflopen! Heel veel sterkte!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 07:31

Zoo hee Bloos! Wat een rot hond die stafford, ken je m? heel veel beterschap met je lieve jack russel Kusje Ach gut

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 07:34

Jeetje, sterkte meid!
Ik begrijp alleen niet dat je de eigenaar van de andere hond er mee weg laat komen, ik zou op zijn minst de dierenartskosten bij hen verhalen, dat is maar heel normaal hoor.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 07:51

wat een verstand om hond zelf dood te spuiten......

en waarmee.....?

ik vraag me af hoe die JR nou aan zn eind gekomen is......

En ik snap niet dat je een weekendje weg gaat, als je hond zo ziek is......en dan je schoonvader, er op laat passen..........ik zou mn hond daar niet achter hebben gelaten geloof ik....

Dan had ik em ter observatie in een dierenkliniek gebracht, kost wel wat, maar weet je zeker dat het de beste zorg krijgt......

en wat Corrine zegt ben ik t mee eens....

Kosten verhalen op eigenaar Stafford is niet meer dan normaal, maar ja.....

Ik weet niet hoe het zit als jij hond los laat lopen op eigen terrein andere hond.....misschien is het dan ook je eigen verantwoordelijkheid.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:07

de hond was van de vriend van de ts....ik neem aan dat het hondje daar gewoon in huis woonde.

dat het loslopen op dat terrein op eigen risico is dat zou nog best eens kunnen
alleen als mijn hond een andere hond iets aan zou doen zou ik mijn verzekering dat laten regelen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:09

kekaro schreef:
de hond was van de vriend van de ts....ik neem aan dat het hondje daar gewoon in huis woonde.

dat het loslopen op dat terrein op eigen risico is dat zou nog best eens kunnen
alleen als mijn hond een andere hond iets aan zou doen zou ik mijn verzekering dat laten regelen.

Oh sorry ik dacht het haar eigen hond was.....
Bloos

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:29

Ik vind het verschrikkelijk wat er met jouw hondje is gebeurd.

Zelf zie ik een Jack Russell liever gaan dan komen omdat onze Stafford van de 10 Jacky's door 9 ervan aangevallen is terwijl hij braaf naast mij aan de lijn liep en geeneens een kik naar de Jacky's gaf. Het zijn felle donders maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.

Je schreef dat jouw Jacky rustig aan het snuffelen was en dat de Stafford uit het niets naar hem toe rende. Een dier doet nooit zomaar uit het niets iets, er is altijd een aanleiding voor. Mensen zien deze aanleiding vaak niet of begrijpen het verkeerd. Waarschijnlijk is er iets tussen de 2 voorgevallen wat jij en de Stafford-eigenaar niet gezien hebben.

Begrijp me niet verkeerd: ook al heb ik zelf een Stafford ik wil het gedrag van die Stafford echt niet goedpraten. Geen enkele hond mag een andere hond (of dier of mens of wat dan ook) zo toetakelen zoals dat met jouw hondje is gebeurd. Helaas worden dieren vaak verkeerd opgevoed en weet het dier niet beter. Sowieso elke hond maar vooral een Stafford omdat die zo sterk en volhoudend zijn hebben een consequente en duidelijke opvoeding nodig. Nee is nee.

Wat jouw schoonvader heeft gedaan vind ik ook verschrikkelijk maar ik weet het hele verhaal niet en ik was er niet bij. Persoonlijk vind ik dat hij naar de dierenarts had moeten gaan, niemand mag eigen rechter zijn.

Ik hoop dat je er alsnog uit kan komen met de Stafford-eigenaar en met jouw schoonvader.
Heel veel sterkte toegewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:52

Wat erg June

Veel sterkte

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:59

BrankaZ schreef:
Meetje22 schreef:
Zo dan...........
Mag ik vragen wat er nu met de staff gaat gebeuren?
Vind dit namelijk geen dierlijk gedrag meer.

Zolang je niet weet wat de aanleiding is vind ik dit een misplaatste opmerking. Want ik vermoed dat het zeer zeker dierlijk gedrag kan zijn. Of het maatschappelijk wenselijk is, is iets totaal anders. Maar een Staff is een ras met een stevig karakter. En een JR heeft ook een pittig karakter, menig JR heeft grootheidswaanzin wat door het tillen van eigenaars wordt bevestigd. Het kan dus zijn dat de JR een in de ogen van de Staff ongepaste houding aannam en de Staff hem dus gigantisch op zijn plaats heeft willen zetten. Een JR zal niet snel opgeven en als zoiets hier is gebeurd .....

wat erg ik lees nu net dat het hondje er niet meer is!heel veel sterkte met dit verlies! Ach gut
en die andere hond zouden ze van mij af mogen maken!

lascolover

Re: Jack Russel aangevallen - overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:31

wat erg dat het hondje er niet meer is!!
heel veel sterkte!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:42

even over het inslapen,toen ik voorheen nog op de OK werkte was er een anesthesiste die ook middelen meenam vanuit het ZH en zo "vervelende" katten liet inslapen...

ik ken ook wel mensen(jagers)die hun eigen hond dood geschoten hebben,als je weet wat je spuit en wat je doet,het komt op hetzelfde neer,alleen klinkt het voor ons heel raar dat je je bloedeigen dier in kan laten slapen..

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:59

veel sterkte. het lijkt me niet makkelijk om dit te verwerken.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:03

ik heb persoonlijk niks met kleine hondjes omdat de meesten een grote mond hebben en ruzie maken/uitdagen..

maar dit is natuurlijk zeer klote voor je....
veel sterkte..

even offtopic..
waarom worden boeren en jagers erbij gehaald? mijn vader is jager en zou nooit een hond dood schieten als je een hond hebt ben je er gek mee dan doe je zulke dingen niet. en waarom word er nu weer zo negatief over boeren gedaan? ik woon hier tussen de boeren in allemaal toffe mensen die gek van hun vee zijn een boer die niet gek is met zijn beesten is geen goede boer en zal er gauw op achteruit gaan...

ontopic: echt heel veel sterkte nogmaals en los het vriendschappelijk op wat heb je aan ruzie?of je moet van ruzie houden om er van alles bij te halen maar zo'n persoon ben jij niet volgens mij. Vriendjes zijn?

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:06

Ag June Verdrietig

Wat erg! veel sterkte met dit verlies.
Waar ligt Pepper begraven?

xx Noes

_June

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 10:52

Hier kan een slotje op...
Heb niet zoveel zin meer om steeds alles te moeten lezen, er over na te moeten denken etc.
iig bedankt voor al jullie reacties!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:55

Ik kan me voorstellen dat je daar nu even geen zin in hebt. Neem ook een paar dagen de tijd. Maar vind je het niet netjes om ons, die begaan waren/zijn met je, antwoord te geven op de vragen?

_June

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 11:20

slimmerik schreef:
Ik kan me voorstellen dat je daar nu even geen zin in hebt. Neem ook een paar dagen de tijd. Maar vind je het niet netjes om ons, die begaan waren/zijn met je, antwoord te geven op de vragen?

Jawel, maar er wordt vooral gevraagd hoe hij Pepper heeft afgemaakt.
En dat weet ik niet. Hij heeft tegen mijn vriend gezegt dat hij d'r een spuitje heeft gegeven.
Maar wat daar dan in zat weet ik niet en de kans dat ie d'r heeft afgeschoten is ook aanwezig.
Hij is geen dierenarts/boer of wat dan ook die zulke dingen in huis heeft. Hij denkt gewoon
heel anders over dieren dan mij en de meeste hier. Ik denk dat ie d'r gewoon een overdosis (paarden)verdoving heeft gegeven. Volgens mij het enige dodelijke wat hij heeft.

Ik vind het iig walgelijk, kan em wel schieten en wil er even niet over nadenken. En voor de overige vragen moeten mensen maar een PBtje sturen Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:24

Misschien is het ook de manier van uitdrukken: Hier wordt ook wel eens gezegd: "we hebben hem/haar een spuitje gegeven" Maar dan heeft ècht wel de DA het gedaan hoor !

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:25

Ellebel schreef:
Wat erg dat hij het uiteindelijk niet gehaald heeft!

Overigens is je schoonvader strafbaar, volgens de GWWD. Ik kan er echt niet bij dat hij dat gedaan heeft. Hij mag geen T61 of euthasaat oid in huis hebben, ik ben dus ook bang dat ie het met iets anders heeft gedaan, wat het allemaal nog even een stukje erger maakt. Plus dat meneer vast ook niet netjes eerst het beestje onder zeil heeft gebracht. Walgelijk. Ik ken boeren genoeg, maar niet eentje die zijn eigen beesten op zo'n manier om zeep zou helpen en al helemaal niet zijn bloedeigen hond. Zo iemand geeft boeren een slechte naam.

voila Lachen ik kan begrijpen dat je het erg vind, je kan er uiteindelijk ook niks aan doen. Hopelijk word er nog gepraat met de eigenaren van de stafford

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:25

ahh dus togh..
ik was er al een beetje bang voor Verdrietig
heel veel sterkte

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:28

katiavl schreef:
niemand heeft die spullen in huis, ook niet een boerenbedrijf Lachen

je weet nooit waar die het vandaan heeft gehaald , de eigenaar van een diereambulance heeft zoiets ook gewoon in huis hoor (en dan ook echt in huis!)

dus zeg nooit nooit en die mensen zijn ook niet opgeleid om te prikken het zijn per slot van rekening allemaal vrijwilligers

sterkte met het verlies van pepper

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:34

Sterkte Ach gut