Kat in wildklem in Lelystad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Kat in wildklem in Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:53

Desiree hou je mond toch eens, je komt me de strot uit met je irritante opmerkingen en je onzin gekletst. En dat typische gezanik over poezen mensen nog meer. Bah, echt bah in een woord. Ik hoop dat hier een slotje op gezet wordt, want mensen worden het toch nooit eens.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:15

xx_Horsiex schreef:
Desiree hou je mond toch eens, je komt me de strot uit met je irritante opmerkingen en je onzin gekletst. En dat typische gezanik over poezen mensen nog meer. Bah, echt bah in een woord. Ik hoop dat hier een slotje op gezet wordt, want mensen worden het toch nooit eens.

Misschien dan even zorgen voor een paar goede tegenargumenten?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:25

JustNanno schreef:
xx_Horsiex schreef:

Misschien dan even zorgen voor een paar goede tegenargumenten?

Die zijn meer dan eens genoemd, en dat zij er dan langs kijkt en dan maar zegt dat de 'poezenmensjes' niks hebben is haar probleem. Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken voordat ik dadelijk nog echt kwaad wordt. Ben alleen erg blij dat ik niet bij haar in de buurt woon.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:33

Goed, dan niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:21

JustNanno schreef:
Goed, dan niet.

En als je zo direct geen arguement denkt te vinden, neem dan die van mij maar. En dat is een verdomd goed arguement.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:11

Citaat:
............dat een kat het begrijpt dat hij binnen de lijn van zijn eigen tuin moet blijven? Het is een dier nogaantoe, die snappen dat gewoonweg niet, hetzelfde als jij tegen een hond zegt, ga effe bij de bakker drie broden halen.

Deze? Hoop ik toch niet Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 20:13

xx_Horsiex schreef:

Ik ben dit topic gestart en het is mijn goed recht om hier in te discusieren. Ik moet alleen van jou mijn mond houden en ik kom alleen jouw strot uit omdat ik argumenten heb die jij niet kunt weerleggen en dat frustreert jou danig. Ik klets geen onzin, JIJ vindt het onzin maar ja, je bent ook niet er objectief is het wel? Jij wil gewoon jouw katten overal rond laten sjouwen zonder je schuldig te voelen voor lastig valllen van buren. VAndaar deze uitbarsting van jou. Als ik jou nu zo de strot uit kom, waarom blijf je dan niet weg uit dit topic?

JustNanno schreef:
Citaat:
............dat een kat het begrijpt dat hij binnen de lijn van zijn eigen tuin moet blijven? Het is een dier nogaantoe, die snappen dat gewoonweg niet, hetzelfde als jij tegen een hond zegt, ga effe bij de bakker drie broden halen.

Deze? Hoop ik toch niet Clown

Die heb ik al kunnen weerleggen maar daarom is ze nu boos. Haha!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:53

Desiree schreef:
Ik ben dit topic gestart en het is mijn goed recht om hier in te discusieren. Ik moet alleen van jou mijn mond houden en ik kom alleen jouw strot uit omdat ik argumenten heb die jij niet kunt weerleggenen dat frustreert jou danig. Ik klets geen onzin, JIJ vindt het onzin maar ja, je bent ook niet er objectief is het wel? Jij wil gewoon jouw katten overal rond laten sjouwen zonder je schuldig te voelen voor lastig valllen van buren. VAndaar deze uitbarsting van jou. Als ik jou nu zo de strot uit kom, waarom blijf je dan niet weg uit dit topic?

Ik heb je een arguement gegeven, maar die kun jij niet weerleggen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 21:20

he, daar is ze toch weer!

Kun je dat argument effe quoten s.v.p.? Mogelijk heb ik daar ook al een reactie op gegeven maar die quote ik dan ook wel even.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:34

Ik sta altijd open voor argumenten Vork
K snap alleen niet dat mensen hun dieren zomaar aan gevaren blootstellen Verward

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:37

xx_Horsiex schreef:

Nee ik kan hem echt niet binnen houden. Want wij hebben namelijk een hond die haar meer dan eens heeft geprobeerd te pakken te krijgen. Dus mijn kat kan niet binnen blijven, of ze moet in een kamertje opgesloten blijven de hele dag. En nee, ik heb niet de tijd om met haar naar buiten te gaan, in verband met school en andere dingen. Daarbij wonen wij aan een meer waar ze heerlijk naar buiten kan, samen met de rest van de katten in onze buurt.

Desiree schreef:

DAn had je een van deze 2 dieren dus niet moeten hebben. Want je kunt er niet voor in staan.

xx_Horsiex schreef;

De kat was er eerst, en de hond is toen meegekomen met mijn stiefmoeder. En de hele dag in een kamer kan ze niet, dat is gewoon zielig.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:38

Cer schreef:
Ik sta altijd open voor argumenten Vork
K snap alleen niet dat mensen hun dieren zomaar aan gevaren blootstellen Verward

Gevaar is er overal.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:40

Dat is niet waar Horsiex...
Licht es toe?

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:09

Cer schreef:
Dat is niet waar Horsiex...
Licht es toe?

Is er niet enige tijd geleden een topic geweest over een kat dat zichzelf binnen aan een kantelraam heeft verhangen.

Waar ik altijd bang voor ben, is wat als er tijdens mijn afwezigheid een brand uitbreekt, dan zitten mijn katten, en hond als ratten in de val.. en als ze buiten vertoeven zullen ze het overleven.. Ik weet ze zullen minder kans lopen levend te verbranden, dan onder een auto, of scooter of wat dan ook terecht te komen.

Ik ben een echte voorstander van katten naar buiten, daar zie ik ze ook het liefst.. Maar ik wil zoals eerder al eens gezegd niet de pijn in de kont zijn van mijn buren met mijn liefde voor katten..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:15

Je zegt het zelf al... hoeveel katten komen er, statistisch gezien, om het leven buiten huis, en hoeveel in huis??????
Dan zie je dus dat je ze aan meer gevaar blootstelt als je ze naar buiten laat, dus ik vind dat echt geen argument...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:37

Vinden jullie het dan ook onverantwoordelijk als ouders hun kinderen in de buurt laten spelen? Het zou verschrikkelijk zijn als mijn kind iets overkomt, maar toch vind ik dat een acceptabel risico, want het hoort nu eenmaal bij kinderen, ze willen buiten spelen. Zo ook met mijn katten eigenlijk. Het argument dat katten niet kunnen uitkijken gaat volgens mij niet op, mijn katten kunnen iig beter uitkijken dan mijn dochter van 7.
Ik kan haar toch niet binnen houden tot haar 10e (ofzo) of er altijd maar bij blijven?

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:43

Cer schreef:
Je zegt het zelf al... hoeveel katten komen er, statistisch gezien, om het leven buiten huis, en hoeveel in huis??????
Dan zie je dus dat je ze aan meer gevaar blootstelt als je ze naar buiten laat, dus ik vind dat echt geen argument...

Het was ook geen argument, ik denk welke argumenten we als voorstander van katten buiten ook aandragen, deze toch niet door jullie gehoord worden.
Dit was slechts een persoonlijk gevoel, waar ik van tijd tot tijd wel eens last van heb als ik s'morgens het huis verlaat.
Ik gaf ook aan dat het om mijn katten en hond ging, en ik laat mijn hond ook niet van s'morgens tot s'avonds tot ik thuis kom buiten rondlopen Tong uitsteken ..

Momenteel heb ik 9 katten, en 2 daarvan komen buiten.. En dat is dan puur s'avonds als ik thuis ben, en zij verblijven in mijn eigen tuin.. of in het park, gelegen aan mijn tuin..

ik vind het een stukje egoisme van de mensen die hen katten verplichten binnen te blijven, maar dat is geheel mijn mening.. Ik vind het meer overkomen als een control freak bij sommige mensen als ze aangeven, MIJN katten blijven binnen, want er kan buiten van alles gebeuren..
Ook je kat kan binnenshuis vechten, tijdens het spelen onder iets terecht komen, stikken in een rond slingerende vuilniszak, plastic zak, zich verhangen.. en zo kan ik nog wel even doorgaan..

Mijn kat van 18 is vorig jaar ingeslapen na een veel bewogen, gelukkig, en enerverend buitenleven, gewoon omdat ze op was.. Terwijl mijn binnenkat 10 jaar oud is geworden, en overleden is aan een tumor..
Mijn hond van 5 is vergiftigd terwijl ik met haar aan een riem liep.. mens er kan altijd wat gebeuren, als het je tijd is dan ga je..

Jammer vind ik het dat je dan als "niet om je katten gevend" wordt bestempelt als je aangeeft dat je een kat liever buiten ziet..
Mijn liefde gaat nl. heel diep voor zowel mijn katten als mijn hond..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:47

Verschrikkelijk dat zulke dingen gebeuren, maar ik snap ook heel goed dat mensen geen katten in hun tuin willen.
Het zal bij ons namelijk niet de eerste x zijn dat tijdens het gras maaien de kattenkeutels om je oren vliegen. Nou hebben wij zelf geen katten, en die mensen die ze wel graag willen hebben prima, maar hou ze dan wel binnen of in je eigen tuin.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 11:48

lies schreef:
Vinden jullie het dan ook onverantwoordelijk als ouders hun kinderen in de buurt laten spelen? Het zou verschrikkelijk zijn als mijn kind iets overkomt, maar toch vind ik dat een acceptabel risico, want het hoort nu eenmaal bij kinderen, ze willen buiten spelen. Zo ook met mijn katten eigenlijk. Het argument dat katten niet kunnen uitkijken gaat volgens mij niet op, mijn katten kunnen iig beter uitkijken dan mijn dochter van 7.
Ik kan haar toch niet binnen houden tot haar 10e (ofzo) of er altijd maar bij blijven?

Effe teruglezen Lies. Deze opmerking is al zovaak voorbij gekomen en beantwoord. Niet overnieuw beginnen nu.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:54

Ik heb de hele discussie gelezen en heb de vraag wel voorbij zien komen, maar niet het antwoord.
Ik heb alleen een antwoord als; "je kan het niet vergelijken" gezien. Dat is geen antwoord, aangezien ik wel vind dat het te vergelijken is. Anders vraag ik het natuurlijk niet.
En als er wel een ander antwoord op is gekomen, sorry. Heb ik echt niet gezien.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 11:56

Huisdieren zijn verstandelijk gelijk aan hele jonge kinderen. Die kun je niet wijzen op de gevaren in het verkeer. Ouders van hele jonge kinderen laten als het goed is ook hun kinderen niet alleen op straat spelen, dat is te gevaarlijk in veel wijken.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:58

Het antwoord? Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen. Die laat je tot een bepaalde leeftijd ook niet alleen buiten spelen. Na die leeftijd kunnen ze zichzelf redden. Katten kunnen dat echter NOOIT.
Wordt een kat gepest door een stel van die vervelende kl*tekinderen, dan vlucht ie. Zal niet de eerste zijn die dan onder een auto rent. Dus nee, katten kunnen niet uitkijken, ze volgen slechts hun instict en hun intuitie.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:11

In mijn wijk spelen kinderen van 3 wel alleen buiten hoor en die kunnen echt niet uitkijken. Ik zie het verschil niet zo. Als een kind een bal de straat op laat rollen rent ie er ook achteraan. En wordt een kind achtervolgd door zo'n vervelende kl*te hond, rent ie ook zomaar een kant op..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:15

Dat is niet normaal van die ouders. Makkelijke prooi voor mensen die kwaad willen. Maar als jij het verschil niet ziet tussen mens en dier???

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 12:18

lies schreef:
In mijn wijk spelen kinderen van 3 wel alleen buiten hoor en die kunnen echt niet uitkijken. Ik zie het verschil niet zo. Als een kind een bal de straat op laat rollen rent ie er ook achteraan. En wordt een kind achtervolgd door zo'n vervelende kl*te hond, rent ie ook zomaar een kant op..

JA maar ben je dan niet bang dat ze aangereden worden???????