Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CherokeeChum schreef:@ [*olduser*]:Ik val geen andere hondenrassen aan ik geef aan dat het niet allemaal engeltjes zijn, zeker niet in de verkeerde handen .
Dit was een persoonlijke ervaring,ik begrijp dat je die liever niet hoort .
Het gaat mij om de honden, die er eigenlijk niet ondervallen zoals Am.bulldogs,die toch geregeld worden geconfiskeert, en vaak per abuis worden ingeslapen.Wij zijn het eens op een aantal punten maar leggen de nuances anders. Morgen verder?
Beste maar weer,ga de hondjes uitlaten.
Citaat:Ook op marktplaats (de advertentiesite voor broodfokkers en handelaren) staat regelmatig een waarschuwing ivm pitbullwet.
Je moet er echt veel moeite voor doen om die waarschuwingen niet tegen te komen. Oftewel, bijzonder ongeinteresseerd zijn in het levende wezen wat je aanschaft.
LimaGentle schreef:en weet jij ook wie die waarschuwingen plaatsen over op internet??? JUIST JA de mensen achter de petitie!!! wij dus!!!
JustNanno schreef:dat doet er toch niet toe WIE die waarschuwingen plaatst? Het gaat erom dat mensen, zoals ThePast03 zegt, moeite moeten doen om niet gewaarschuwd te worden. Tja, dan doe je het jezelf aan hoor...
LimaGentle schreef:en hoe wil je die mensen waarschuwen die een advertenite zien op MP van een kruising labrador niet wetende dat de andere helf een stafford is???
die mensen gaan er vanuit dat ze een labrador kruising nemen... niet een staffordkruising
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:en hoe wil je die mensen waarschuwen die een advertenite zien op MP van een kruising labrador niet wetende dat de andere helf een stafford is???
die mensen gaan er vanuit dat ze een labrador kruising nemen... niet een staffordkruising
Als je alles nu eerst eens leest, dit schreef ik een paar berichten hierboven:
Oftewel, bijzonder ongeinteresseerd zijn in het levende wezen wat je aanschaft.
Als je jezelf een beetje verdiept in de pup welke je aan wilt schaffen kom je er gauw genoeg achter dat hij toch een bepaald uiterlijk heeft waar je risico mee loopt ivm de pitbullwet.
Maar we zitten hier niet om mensen die denken dat ze alles weten te beschermen, het ging toch over de honden?
Die moeten we beschermen tegen de mensen die denken dat ze alles weten en zich niet interesseren in wat voor een levend wezen ze aanschaffen. Oftewel niet meer fokken, niet meer verkopen.
EmDee schreef:Ik begrijp deze discussie niet zo goed, en ik teken ook de petitie niet. Ik ben hondenliefhebber eerste klas, maar ik weet ook dat er sinds 1993 een wet is in Nederland die pitbulls verbied, alle honden die daar maar enigzins mee vergeleken kunnen worden lopen dus het risico op inbeslagname en euthanasie... Of ik het er mee eens ben of niet, die wet is er... We zijn nu 2006, 13 jaar later, als er nog steeds van dit soort kruisingen voorkomen, waar is men dan mee bezig?
Dat elk in beslaggenomen dier een goeie verzorging behoeft lijkt me logisch, maar ik heb geen enkele reden om te geloven dat het in Nederland niet goed geregeld is op dat gebied.
LimaGentle schreef:niet iedereen wil een rashond met papieren....
wat ik er mee bedoel is dat de voorlichting op sommige punten echt verbeterd moet worden...
er zitten zelfs stamboomloze honden in het asiel die doodleuk worden mee gegeven... zelfs sommige asiel medewerkers weten niet eens van de RAD wet... en dit is echt niet uit mijn duim gezogen...
LimaGentle schreef:houd er wel rekening mee dat zoals de wet er nu is.. de honden worden gestraft en de eigenaren/ fokkers ervan niet!!!
dat is toch de omgekeerde wereld of niet dan??
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:houd er wel rekening mee dat zoals de wet er nu is.. de honden worden gestraft en de eigenaren/ fokkers ervan niet!!!
dat is toch de omgekeerde wereld of niet dan??
Pfff de mensen waarvan de honden in beslag genomen worden krijgen wel degelijk ook een boete.
En de honden worden gestraft omdat hun fokkers/eigenaren zonnodig boven de wet willen staan.
Jij probeert alles om te draaien en de wet en de aid de schuld te geven, daar moet je eens mee ophouden.
Jammer hadden we net een normale en goede discussie krijgen we dit soort dingen weer.
LimaGentle schreef:dus omdat hij al 13 jaar loopt en geen snars helpt moeten we het maar zo laten???
er is na 13 jaar geen verbetering op getreden... dus word het dan niet eens tijd voor een aanpassing???
LimaGentle schreef:de enige die die MOORDWET heeft verzinnen is de oberheid zelf hoor... daar heeft niemand om gevraagd
het is gewoon pure rassisme... rassenhaat... 2eWO praktijken
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:dus omdat hij al 13 jaar loopt en geen snars helpt moeten we het maar zo laten???
er is na 13 jaar geen verbetering op getreden... dus word het dan niet eens tijd voor een aanpassing???
En die aanpassing is niet de mensen die al die tijd de wet hebben overtreden maar hun zin te geven maar die mensen harder aanpakken.
En begin nu niet weer over gedragstesten, castreren e.d. want daarmee wordt het nog erger, komen er nog meer van dit soort kruisingen en wordt nog een groot deel zinloos ingeslapen omdat ze niet door de test komen (al dan niet dankzij hun eigenaren).
EmDee schreef:Die honden zouden niet gestraft hoeven worden als de mensen zich aan de regels hadden gehouden...
LimaGentle schreef:en waarom zou dat niet werken volgens jou???
LimaGentle schreef:daarom willen we ook dat ze harder gestraft worden zodat ze het de volgende keer wel laten
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:daarom willen we ook dat ze harder gestraft worden zodat ze het de volgende keer wel laten
En vervolgens beloon je ze door te zeggen dat ze de hond mogen houden na een gedragstest en castratie.![]()
En als de hond niet door de test komt dan kopen ze toch gewoon weer een nieuwe, dit soort mensen kijkt niet op een hondenleven meer of minder.
LimaGentle schreef:wie heeft hier ooit gezegd dat de hond dan weet terug gaat naar de eigenaar
en stel al was dat zo... dan is deze eigenaar er toch al voor gestraft dmv een hoge boete??? of een celstraf??? dus dan weet hij voor de volgende keer dat hij het beter kan laten om er 1 te kopen zonder stamboom...