Petitie tegen de RAD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Re: Petitie tegen de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:20

@ ThePast03:Ik val geen andere hondenrassen aan ik geef aan dat het niet allemaal engeltjes zijn, zeker niet in de verkeerde handen .
Dit was een persoonlijke ervaring,ik begrijp dat je die liever niet hoort .
Het gaat mij om de honden, die er eigenlijk niet ondervallen zoals Am.bulldogs,die toch geregeld worden geconfiskeert, en vaak per abuis worden ingeslapen.Wij zijn het eens op een aantal punten maar leggen de nuances anders. Morgen verder?
Beste maar weer,ga de hondjes uitlaten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:29

CherokeeChum schreef:
@ [*olduser*]:Ik val geen andere hondenrassen aan ik geef aan dat het niet allemaal engeltjes zijn, zeker niet in de verkeerde handen .
Dit was een persoonlijke ervaring,ik begrijp dat je die liever niet hoort .
Het gaat mij om de honden, die er eigenlijk niet ondervallen zoals Am.bulldogs,die toch geregeld worden geconfiskeert, en vaak per abuis worden ingeslapen.Wij zijn het eens op een aantal punten maar leggen de nuances anders. Morgen verder?
Beste maar weer,ga de hondjes uitlaten.

Jij zet ze neer als vergelijk met de Pitbull. Ik heb ook persoonlijke ervaringen met diverse rassen maar zet ze hier niet neer omdat ze er niet toe doen. En als ik ze tegenwoordig al neerzet doe ik het bewust zonder het ras te noemen.
Het gaat hier om de Pitbull die toch wezenlijk anders gefokt is dan de Rottweiler en ook met een heel ander doel, (zie mijn eerdere posts).
Dat er andere honden genoeg zijn die geen engeltjes zijn weet iedereen, maar wat dat hier toe doet?

Hebben die pitbullachtigen er wat aan? Nope dus, die worden nog steeds ingeslapen zonder reden.
Gestoorde honden (gestoord gemaakt of niet, dat doet er hier niet toe) die mensen echt aanvallen worden ook ingeslapen, maar dan is er tenminste nog een reden te verzinnen.
De enige reden voor het inslapen van de Pitbulls en pitbullachtigen is omdat de mensen ze nodig moeten hebben terwijl het hier in Nederland niet mag.

En de American Bulldog is hier in Nederland geen ras. Ze kunnen dus geen FCI stamboom krijgen (dankzij hun eigen liefhebbers die elkaar in de haren vliegen over het type en daarmee hun FCI erkenning dwarsbomen) en kunnen dus onder de Pitbull wet vallen.
Ook dat hoor je te weten voor dat je een Ambull aanschaft.

Ik geloof niet meer in de verhaaltjes: ik wist het niet, of de broodfokker zei dat het best mocht in Nederland, terwijl er zelfs hier op Bokt wel een keer per maand een waarschuwing voorbij komt.
Ook op marktplaats (de advertentiesite voor broodfokkers en handelaren) staat regelmatig een waarschuwing ivm pitbullwet.
Je moet er echt veel moeite voor doen om die waarschuwingen niet tegen te komen. Oftewel, bijzonder ongeinteresseerd zijn in het levende wezen wat je aanschaft.

Wandel ze en tot morgen. Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:32

Citaat:
Ook op marktplaats (de advertentiesite voor broodfokkers en handelaren) staat regelmatig een waarschuwing ivm pitbullwet.
Je moet er echt veel moeite voor doen om die waarschuwingen niet tegen te komen. Oftewel, bijzonder ongeinteresseerd zijn in het levende wezen wat je aanschaft.

en weet jij ook wie die waarschuwingen plaatsen over op internet??? JUIST JA de mensen achter de petitie!!! wij dus!!!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:35

dat doet er toch niet toe WIE die waarschuwingen plaatst? Het gaat erom dat mensen, zoals ThePast03 zegt, moeite moeten doen om niet gewaarschuwd te worden. Tja, dan doe je het jezelf aan hoor...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:35

LimaGentle schreef:
en weet jij ook wie die waarschuwingen plaatsen over op internet??? JUIST JA de mensen achter de petitie!!! wij dus!!!

Niet alleen door jullie hoor, dat is iets teveel eer.
Ken veel meer mensen die dat doen en ook bepaalde rasverenigingen doen dat.
Dus wat je hier nu mee wil zeggen????

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:37

JustNanno schreef:
dat doet er toch niet toe WIE die waarschuwingen plaatst? Het gaat erom dat mensen, zoals ThePast03 zegt, moeite moeten doen om niet gewaarschuwd te worden. Tja, dan doe je het jezelf aan hoor...

en hoe wil je die mensen waarschuwen die een advertenite zien op MP van een kruising labrador niet wetende dat de andere helf een stafford is???

die mensen gaan er vanuit dat ze een labrador kruising nemen... niet een staffordkruising

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:40

LimaGentle schreef:
en hoe wil je die mensen waarschuwen die een advertenite zien op MP van een kruising labrador niet wetende dat de andere helf een stafford is???

die mensen gaan er vanuit dat ze een labrador kruising nemen... niet een staffordkruising

Als je alles nu eerst eens leest, dit schreef ik een paar berichten hierboven:
Oftewel, bijzonder ongeinteresseerd zijn in het levende wezen wat je aanschaft.

Als je jezelf een beetje verdiept in de pup welke je aan wilt schaffen kom je er gauw genoeg achter dat hij toch een bepaald uiterlijk heeft waar je risico mee loopt ivm de pitbullwet.

Maar we zitten hier niet om mensen die denken dat ze alles weten te beschermen, het ging toch over de honden?
Die moeten we beschermen tegen de mensen die denken dat ze alles weten en zich niet interesseren in wat voor een levend wezen ze aanschaffen. Oftewel niet meer fokken, niet meer verkopen.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:42

Ik begrijp deze discussie niet zo goed, en ik teken ook de petitie niet. Ik ben hondenliefhebber eerste klas, maar ik weet ook dat er sinds 1993 een wet is in Nederland die pitbulls verbied, alle honden die daar maar enigzins mee vergeleken kunnen worden lopen dus het risico op inbeslagname en euthanasie... Of ik het er mee eens ben of niet, die wet is er... We zijn nu 2006, 13 jaar later, als er nog steeds van dit soort kruisingen voorkomen, waar is men dan mee bezig?
Dat elk in beslaggenomen dier een goeie verzorging behoeft lijkt me logisch, maar ik heb geen enkele reden om te geloven dat het in Nederland niet goed geregeld is op dat gebied.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:43

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Als je alles nu eerst eens leest, dit schreef ik een paar berichten hierboven:
Oftewel, bijzonder ongeinteresseerd zijn in het levende wezen wat je aanschaft.

Als je jezelf een beetje verdiept in de pup welke je aan wilt schaffen kom je er gauw genoeg achter dat hij toch een bepaald uiterlijk heeft waar je risico mee loopt ivm de pitbullwet.

Maar we zitten hier niet om mensen die denken dat ze alles weten te beschermen, het ging toch over de honden?
Die moeten we beschermen tegen de mensen die denken dat ze alles weten en zich niet interesseren in wat voor een levend wezen ze aanschaffen. Oftewel niet meer fokken, niet meer verkopen.

niet iedereen wil een rashond met papieren....
wat ik er mee bedoel is dat de voorlichting op sommige punten echt verbeterd moet worden...
er zitten zelfs stamboomloze honden in het asiel die doodleuk worden mee gegeven... zelfs sommige asiel medewerkers weten niet eens van de RAD wet... en dit is echt niet uit mijn duim gezogen...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:45

EmDee schreef:
Ik begrijp deze discussie niet zo goed, en ik teken ook de petitie niet. Ik ben hondenliefhebber eerste klas, maar ik weet ook dat er sinds 1993 een wet is in Nederland die pitbulls verbied, alle honden die daar maar enigzins mee vergeleken kunnen worden lopen dus het risico op inbeslagname en euthanasie... Of ik het er mee eens ben of niet, die wet is er... We zijn nu 2006, 13 jaar later, als er nog steeds van dit soort kruisingen voorkomen, waar is men dan mee bezig?
Dat elk in beslaggenomen dier een goeie verzorging behoeft lijkt me logisch, maar ik heb geen enkele reden om te geloven dat het in Nederland niet goed geregeld is op dat gebied.

dus omdat hij al 13 jaar loopt en geen snars helpt moeten we het maar zo laten???
er is na 13 jaar geen verbetering op getreden... dus word het dan niet eens tijd voor een aanpassing???

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:46

houd er wel rekening mee dat zoals de wet er nu is.. de honden worden gestraft en de eigenaren/ fokkers ervan niet!!!

dat is toch de omgekeerde wereld of niet dan??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:48

LimaGentle schreef:
niet iedereen wil een rashond met papieren....
wat ik er mee bedoel is dat de voorlichting op sommige punten echt verbeterd moet worden...
er zitten zelfs stamboomloze honden in het asiel die doodleuk worden mee gegeven... zelfs sommige asiel medewerkers weten niet eens van de RAD wet... en dit is echt niet uit mijn duim gezogen...

Het gaat hier toch ook niet over rashonden met papieren? Wat heeft dat er nu mee te maken.
Ook als je een kruising wilt kun je jezelf best verdiepen in het wezen hond en ook dan kom je er achter dat er een pitbullwet bestaat en dat een hond met bepaalde uiterlijke kenmerken daar onder valt. Dat is al genoeg om te zien of een pup een kruising Stafford is of niet.
Zoveel moeite hoef je er dus niet voor te doen.

Dat verhaal van de asiels is al oud. Dat gebeurde een aantal jaar geleden maar nu niet meer.
Nu bemiddelen ze pitbullachtigen alleen nog maar naar België.

Maar ik snap niet waarom je met dit soort dingen blijft aankomen?
Het verandert niets aan de situatie dat er mensen zijn die dit soort honden blijven fokken en kopen en daarmee de honden de dood injagen.

Smoesjes waarom mensen dit soort honden toch kopen heb ik inmiddels nu wel genoeg gehoord.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:50

LimaGentle schreef:
houd er wel rekening mee dat zoals de wet er nu is.. de honden worden gestraft en de eigenaren/ fokkers ervan niet!!!

Pfff de mensen waarvan de honden in beslag genomen worden krijgen wel degelijk ook een boete.

En de honden worden gestraft omdat hun fokkers/eigenaren zonnodig boven de wet willen staan.
Jij probeert alles om te draaien en de wet en de aid de schuld te geven, daar moet je eens mee ophouden.

Jammer hadden we net een normale en goede discussie krijgen we dit soort dingen weer.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:51

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Pfff de mensen waarvan de honden in beslag genomen worden krijgen wel degelijk ook een boete.

En de honden worden gestraft omdat hun fokkers/eigenaren zonnodig boven de wet willen staan.
Jij probeert alles om te draaien en de wet en de aid de schuld te geven, daar moet je eens mee ophouden.

Jammer hadden we net een normale en goede discussie krijgen we dit soort dingen weer.

de enige die die MOORDWET heeft verzinnen is de oberheid zelf hoor... daar heeft niemand om gevraagd
het is gewoon pure rassisme... rassenhaat... 2eWO praktijken
Moderatoropmerking:
graag rekening houden met andere mensen. Vergelijken met 2eWO is niet gepast en doet ook geen goed aan de discussie.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:52

LimaGentle schreef:
dus omdat hij al 13 jaar loopt en geen snars helpt moeten we het maar zo laten???
er is na 13 jaar geen verbetering op getreden... dus word het dan niet eens tijd voor een aanpassing???

En die aanpassing is niet de mensen die al die tijd de wet hebben overtreden maar hun zin te geven maar die mensen harder aanpakken.
En begin nu niet weer over gedragstesten, castreren e.d. want daarmee wordt het nog erger, komen er nog meer van dit soort kruisingen en wordt nog een groot deel zinloos ingeslapen omdat ze niet door de test komen (al dan niet dankzij hun eigenaren).

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:55

LimaGentle schreef:
de enige die die MOORDWET heeft verzinnen is de oberheid zelf hoor... daar heeft niemand om gevraagd
het is gewoon pure rassisme... rassenhaat... 2eWO praktijken

Echt hier win je zieltjes mee voor je petitie, wat een belachelijke vergelijkingen.

Het is nooit een moordwet geweest. De honden die er toendertijd al waren mochten gewoon oud worden. Ze moesten wel een muilkorf om en kort aangelijnd worden.
Er had geen hond ingeslapen hoeven worden als mensen zich maar gewoon aan de wet hadden gehouden.
De moordenaars zijn de mensen die koste wat kost toch perse zo'n hond wilde na 1993.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:55

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

En die aanpassing is niet de mensen die al die tijd de wet hebben overtreden maar hun zin te geven maar die mensen harder aanpakken.
En begin nu niet weer over gedragstesten, castreren e.d. want daarmee wordt het nog erger, komen er nog meer van dit soort kruisingen en wordt nog een groot deel zinloos ingeslapen omdat ze niet door de test komen (al dan niet dankzij hun eigenaren).

en waarom zou dat niet werken volgens jou???

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:56

Die honden zouden niet gestraft hoeven worden als de mensen zich aan de regels hadden gehouden...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:57

EmDee schreef:
Die honden zouden niet gestraft hoeven worden als de mensen zich aan de regels hadden gehouden...

daarom willen we ook dat ze harder gestraft worden zodat ze het de volgende keer wel laten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:00

LimaGentle schreef:
en waarom zou dat niet werken volgens jou???

Dit is de laatste keer dat ik een post terugzoek voor je. Lees voortaan even voordat je dezelfde vragen blijft stellen:

We zijn het op een heleboel punten eens alleen zoals het nu gepresenteerd wordt gaat het niet werken. Nog meer mensen gaan dit soort pups aanschaffen.
Zelfs al zou je dan de fokkers aanpakken gaan de mensen wel naar België, als de hond hier eenmaal is kan hij volgens jullie dan toch gewoon na een gedragstrest en castratie verder leven?
Ach en dat er dan een hoop alsnog zinloos worden afgemaakt omdat ze niet door de gedragstest heen komen (wat dan ook best aan de verkeerde baas kan liggen volgens jullie zelf ook) schijnt niet zo belangrijk te zijn.

Mijn idee: Stoppen van het zinloos inslapen van al dit soort honden. Dus niet meer toestaan dat ze gefokt en gehouden worden in dit land.
Wacht.... het is al zo? Dus controle verscherpen en hele hoge boetes en een verbod op het houden van dieren (welke dan ook) bij herhaling.

O

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:02

LimaGentle schreef:
daarom willen we ook dat ze harder gestraft worden zodat ze het de volgende keer wel laten

En vervolgens beloon je ze door te zeggen dat ze de hond mogen houden na een gedragstest en castratie. Clown
En als de hond niet door de test komt dan kopen ze toch gewoon weer een nieuwe, dit soort mensen kijkt niet op een hondenleven meer of minder.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 00:06

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

En vervolgens beloon je ze door te zeggen dat ze de hond mogen houden na een gedragstest en castratie. Clown
En als de hond niet door de test komt dan kopen ze toch gewoon weer een nieuwe, dit soort mensen kijkt niet op een hondenleven meer of minder.

wie heeft hier ooit gezegd dat de hond dan weet terug gaat naar de eigenaar
en stel al was dat zo... dan is deze eigenaar er toch al voor gestraft dmv een hoge boete??? of een celstraf??? dus dan weet hij voor de volgende keer dat hij het beter kan laten om er 1 te kopen zonder stamboom...

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:06

fokkers van deze honden, en al helemaal de kopers van deze honden houden in stand dat ze er nog steeds zijn, dat moet aangepakt worden, zodra dat geregeld is, ga dan in conclaaf met de wet... maar nu heeft dat geen zin, en worden honden in beslaggenomen en geeuthanaseerd en dat had voorkomen kunnen worden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 00:08

plus daarbij komt dat de honden van mensen met slechte bedoelingen ongetwijfeld de test niet halen
omdat ze vals zijn of gebruikt worden/.werden bij hondengevechten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:10

LimaGentle schreef:
wie heeft hier ooit gezegd dat de hond dan weet terug gaat naar de eigenaar
en stel al was dat zo... dan is deze eigenaar er toch al voor gestraft dmv een hoge boete??? of een celstraf??? dus dan weet hij voor de volgende keer dat hij het beter kan laten om er 1 te kopen zonder stamboom...

En steeds meer mensen gaan dit soort kruisingen kopen als ze denken dat ze een kleine kans maken dat het toch mag als ze goed door de gedragstest komen.
En degene die de test niet redden worden alsnog zinloos afgemaakt.
Op de lange termijn win je er dus niets mee, terwijl je als je gewoon de fokkerij en de kopers zal stoppen er alles mee kunt winnen. Geen fokkerij meer: geen zinloos afmaken meer.

De honden die er nu zijn kunnen ook gered worden door ze naar Belgie te verhuizen, dan hoef je ze niet eens te castreren of ze aan een gedragstest te laten onderwerpen.
Allemaal nutteloze energie en erg triest voor de hondjes die de test niet halen.
Geen oplossing dus.

Hogere boetes voor de fokkers en kopers. En kopers die in herhaling vallen een verbod op het houden van welk diersoort dan ook.
Daar wil ik voor tekenen.