Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:52

Saningie schreef:
En begrijp me niet verkeerd, ben gek op honden, maar niet als het loslopende, losgeslagen projectielen worden zodra ze hun vrijheid proeven..

Hetzelfde zoals ik over katten denk dus Knipoog
Ik ben gek op alle huisdieren maar hoef alleen die van mijzelf in huis en tuin.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:53

Citaat:
Idd, en het mooie van alles is, dat ze in elke topic zeuren dat de asiels overvol zitten, en dan een kat die wel degelijk een baasje heeft die willen ze oppakken en in een asiel stoppen.. Hoe dubbel kun je zijn.. En wie pakken ze er uiteindelijk mee, nee niet de baasjes, maar de kat, want die wordt uit zijn vertrouwde omgeving geplukt.. Maar daar zijn wij toch allemaal tegen.. snap hier werkelijk helemaal niets meer van..

Ze .......... dat zijn nog steeds al die mensen in Hellevoetsluis neem ik aan?

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:57

Rosita schreef:
Citaat:
Idd, en het mooie van alles is, dat ze in elke topic zeuren dat de asiels overvol zitten, en dan een kat die wel degelijk een baasje heeft die willen ze oppakken en in een asiel stoppen.. Hoe dubbel kun je zijn.. En wie pakken ze er uiteindelijk mee, nee niet de baasjes, maar de kat, want die wordt uit zijn vertrouwde omgeving geplukt.. Maar daar zijn wij toch allemaal tegen.. snap hier werkelijk helemaal niets meer van..

Ze .......... dat zijn nog steeds al die mensen in Hellevoetsluis neem ik aan?

Haha, nee nu bedoel ik enkele bokkers... Waarschijnlijk ook wel mensen in Hellevoetsluis, maar die heb ik nog niet kunnen betrappen op zulke uitspraken in enkele topics..
Kun je het nog volgen? Ik zal er voortaan bijzetten welke groep ik bedoel!

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:00

ThePast03 schreef:
Saningie schreef:
En begrijp me niet verkeerd, ben gek op honden, maar niet als het loslopende, losgeslagen projectielen worden zodra ze hun vrijheid proeven..

Hetzelfde zoals ik over katten denk dus Knipoog
Ik ben gek op alle huisdieren maar hoef alleen die van mijzelf in huis en tuin.

Ja idd, gut en hebben we daar 13 pagina's over gedaan.. Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:00

Saningie schreef:
Haha, nee nu bedoel ik enkele bokkers... Waarschijnlijk ook wel mensen in Hellevoetsluis, maar die heb ik nog niet kunnen betrappen op zulke uitspraken in enkele topics..

Ik heb het tot nu toe nooit gedaan maar sluit niet uit dat ik het nooit zal doen.
Ik neem toch aan dat het baasje zijn kat snel weer ophaald en de kat alweer thuis is voordat hij in het asiel terecht komt?
De dierenbescherming brengt een kat niet dezelfde dag naar het asiel hoor.
Hier gaan ze eerst een paar dagen naar een dierenpension.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:30

ThePast03 schreef:
Saningie schreef:

Ik heb het tot nu toe nooit gedaan maar sluit niet uit dat ik het nooit zal doen.
Ik neem toch aan dat het baasje zijn kat snel weer ophaald en de kat alweer thuis is voordat hij in het asiel terecht komt?

Hier worden ze onmiddelijk naar het asiel gebracht, en ik vind het overigens ook echt een zieke gedachte dat jij katten van anderen laat afvoeren naar een asiel. Er zijn genoeg bange katten, en die lopen daardoor alleen maar meer trauma's op. Katten hechten zich sterk aan huis, en zijn dus absoluut niet goed bestand tegen een andere omgeving.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:41

Tulandro schreef:
Hier worden ze onmiddelijk naar het asiel gebracht, en ik vind het overigens ook echt een zieke gedachte dat jij katten van anderen laat afvoeren naar een asiel. Er zijn genoeg bange katten, en die lopen daardoor alleen maar meer trauma's op. Katten hechten zich sterk aan huis, en zijn dus absoluut niet goed bestand tegen een andere omgeving.

Lezen: Ik heb dat nog nooit gedaan. Haha!

Maar alle andere opties die hier genoemd worden helpen geen snars tegen de katten die bij ons in de tuin komen schijten en onze cavia's en konijnen lastigvallen dus niet gek dat ik daar wel over nadenk.

Misschien moeten de baasjes van die katten zien te voorkomen dat ze naar de dierenbescherming worden gebracht?

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:44

Diana_Mabel schreef:
Ik heb geen katten maar de buren wel, gelukkig houden die hem in hun eigen tuin.
Er zijn ook veel katten in de buurt en die gebruiken mijn voortuin als kattenbak echt zoooooooooo vies en irritant!
wel makkelijk als eigenaar je kat zo buiten laten lopen...

Hoi,

Hier is het hetzelfde al die katten die mijn tuin vervuilen en mijn zakken kapot maken.
En wij maar voor onze honden hondenbelasting betalen te gek voor woorden!!!!

Groetjes

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:45

ThePast03 schreef:
Saningie schreef:

Maar krijg je dan al snel niet weer, dat als ze hun kat als het ware vrij moeten kopen, ze de kat daar maar laten?

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:48

develwife schreef:
Diana_Mabel schreef:
Ik heb geen katten maar de buren wel, gelukkig houden die hem in hun eigen tuin.
Er zijn ook veel katten in de buurt en die gebruiken mijn voortuin als kattenbak echt zoooooooooo vies en irritant!
wel makkelijk als eigenaar je kat zo buiten laten lopen...

Hoi,

Hier is het hetzelfde al die katten die mijn tuin vervuilen en mijn zakken kapot maken.
En wij maar voor onze honden hondenbelasting betalen te gek voor woorden!!!!

Groetjes

Ik wil best kattenbelasting betalen hoor, dus daar ligt het echt niet aan.. Het is er alleen (nog) niet..
Tenslotte betaal ik ook gewoon hondenbelasting..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:48

nikkigioa schreef:
Wat ik mij trouwens afvraag is hoe mensen hun binnenkatten binnen houden. Leven deze mensen soms de hele zomer in een afgesloten huis?

Nee gelukkig niet. Mijn katten mogen ook echt niet buiten, maar ik heb overal horren (met metalen horregaas erin). Zo kunnen er veel ramen open, terwijl de katten er niet uit kunnen. Als ik in de zomer 's avonds mijn flat door wil laten tochten om het af te laten koelen, dan zet ik werkelijk alles open inclusief de voordeur en balkondeur, terwijl de katten even in 1 afgesloten kamer zitten. Op de helft van de tijd wissel ik ze dan even van kamer.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:49

Saningie schreef:
Maar krijg je dan al snel niet weer, dat als ze hun kat als het ware vrij moeten kopen, ze de kat daar maar laten?

Als het baasje zo weinig voor zijn huisdier over heeft kan de kat maar beter een andere baas treffen lijkt me Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:49

Saningie schreef:
Ik wil best kattenbelasting betalen hoor, dus daar ligt het echt niet aan.. Het is er alleen (nog) niet..

Dat zou ik dus weer absoluut niet willen, omdat mijn katten nooit buiten komen Knipoog.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:50

Saningie schreef:

Denk niet dat het aan de kattenbelasting gaat liggen hoor. Ik betaal ook hondenbelasting maar ik denk niet dat de buurt het op prijs stelt als mijn honden in hun tuin schijten en hun vuilniszakken openhalen omdat ik hondenbelasting betaal. Haha!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:51

Citaat:
Saningie schreef:

Misschien is die kat wel beter af bij een andere eigenaar?
Ik heb het nooit met katten gedaan (die krijg je vaak zo slecht te pakken) maar wel met honden die, nadat ik ze een aantal maal terug heb gebracht, ik keer op keer voor mijn deur vond. Natuurlijk, ik snap best dat mijn loopse teef erg aantrekkelijk was maar tig andere mensen kunnen hun reuen wel binnenhouden? Die honden heb ik wel af laten voeren en dan konden ze inderdaad bij het asiel komen betalen. En óf die honden dan binnen gehouden konden worden............

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:08

Citaat:
Er wordt dus gevraagd naar een "normale en volwassen" oplossing om andermans katten uit de tuin te houden omdat Goof blijkbaar mijn oplossing niet normaal en volwassen vindt.

Jij bent niet degene die ik bedoelde met degene die de dieren dan maar vangt en in een asiel stopt.
Ik heb al eerder aangegeven dat ik jouw oplossing verantwoord vind. Dierenbescherming bellen, kat op laten halen, die komt vanzelf weer bij zijn baasje terug op die manier.
Niets op tegen, dus voel je niet aangevallen Knipoog

En over oplossingen; lastig. Als water (emmer, tuinslang) niet helpt, zou ik het zo 1,2,3 ook niet weten, ben ik heel eerlijk in.
Wij hebben ook andere katten in de tuin gehad, maar die waren wel op deze manier te verjagen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:52

ellenlouise schreef:
Precies, het zijn de baasjes die verantwoordelijk zijn! Maar er is toch geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om het dier dan maar iets aan te doen. Laatst zat er ook een poes van verderop bij ons in de voortuin z'n behoefte te doen. Niet fris maar een bui regen doet wonderen. Ik ga zo'n dier toch echt geen rottrap verkopen om zoiets relatief onbenulligs. Kom op zeg! Er zijn ergere dingen in de wereld. Leven en laten leven.

Maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk eng wordt van de dingen waartoe mensen in staat zijn om je kat uit de tuin te houden. Ook van bokkers, en dat zouden nog dierenliefhebbers moeten zijn.

je mag zo'n beest zeer zeker geen trap verkopen nee. Maar de eigenaar toch wel! Haha! Alleen weet je meestal niet helaas wie dat is.

Goof schreef:
Gelukkig zijn er dus ook nog mensen die normaal kunnen reageren zoals jij en ze niet gelijk oppakken en weg stoppen in een asiel om het baasje er maar mee te kwetsen.
Hoe vervelend het ook is, andere katten in je tuin, normaal en volwassen reageren lijkt me niet meer dan fatsoenlijk.

heb je het verhaal van darkmoona gelezen? precies die problemen die ik heb aangekaart. En wat is JOUW oplossing voro haar? Accepteren dat hun moestuin dan maar door de katten van de buren omgeploegd wordt? Want daar hoor ik jou verder niet over.

Saningie schreef:
Vorig jaar zat er een katje bij mij op de schutting met een neus wond, het was rond de 10 weken oud.. Was door die loslopende K*t honden van mijn buurvrouw gegrepen in mijn tuin.. (toen nog geen hek) die heb ik in huis opgenomen, ben ermee naar de dierenarts geweest.. koste me 3.50.. Advertenties geplaatst en de hele riedel als hierboven beschreven.. en na 1 week was de eigenaar al gevonden, en die heeft het katje weer opgehaald..

nou en datzelfde probleem veroorzaken katten dus ook in andermans tuin. Dus dan kan jij vast wel invoelen wat die mensen daar van balen!

Tulandro schreef:

als ze zo gehecht zijn aan hun huis, wat moeten ze dan bij anderen in de tuin. Kijk, als de eigenaar geen rekening met de buren willen houden, is dit de zachtste oplossing. Maar jij vindt dat iedereen katteneigenaar maar hun gang moet laten gaan, maar zo zijn we niet getrouwd!

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:09

Ja Desiree, ik kan dan invoelen wat de mensen bedoelen als er een tuin ondergescheten wordt, en al wat niet meer een kat kan veroorzaken.. Ik zou me ook vreselijk voelen als een buurman of buurtbewoner zou komen klagen over mijn katten, en ben de eerste die haar excuses zal maken.. En zal aanbieden om het te vergoeden, of i.d. MAAR ik zorg er dus voor dat mijn katten niet die gelegenheid krijgen, en dus alleen kattekwaad kunnen uithalen in mijn eigen tuin..
Ik wil niet dat mensen overlast van mijn liefhebberij ondervinden.. Dat geldt zowel voor mijn dieren, als voor mijn kind.. en niet te vergeten voor mijzelf Tong uitsteken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:12

Saningie schreef:
Ja Desiree, ik kan dan invoelen wat de mensen bedoelen als er een tuin ondergescheten wordt, en al wat niet meer een kat kan veroorzaken.. Ik zou me ook vreselijk voelen als een buurman of buurtbewoner zou komen klagen over mijn katten, en ben de eerste die haar excuses zal maken.. En zal aanbieden om het te vergoeden, of i.d. MAAR ik zorg er dus voor dat mijn katten niet die gelegenheid krijgen, en dus alleen kattekwaad kunnen uithalen in mijn eigen tuin..
Ik wil niet dat mensen overlast van mijn liefhebberij ondervinden.. Dat geldt zowel voor mijn dieren, als voor mijn kind.. en niet te vergeten voor mijzelf Tong uitsteken

Maar dat is nu het leuke, helemaal niemand heeft last van katten die op eigen terrein worden gehouden Knipoog

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:54

ThePast03 schreef:
Maar dat is nu het leuke, helemaal niemand heeft last van katten die op eigen terrein worden gehouden Knipoog

Jawel hoor, wat dacht je van illegaal kikkers/padden molesteren, op vogels loeren, met de poten in de vijver hengelen en dat soort dingen. Dat mag van mij allemaal niet Vork

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:58

Ik heb nog steeds geen enkele reden gehoord om mijn katten buiten te laten (muv van afgezetten tuin/balkon)...

Kom maar op!

Dorian_Gray

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:48

Heeft er al iemand koffiedrap geprobeerd? Vinden katten erg vies.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:53

Bij ons komen elke dag een tiental katten in de tuin, waaronder de onze, en buiten wat gesis en geblaas naar elkaar, hebben de buurtewoners hier geen last van elkaars katten; hebben wij geluk Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:07

Ik vind t eigenlijk niet meer dan normaal dat je als eigenaar je kat bij je houdt,
mijn hond loopt tenslotte ook niet in andermans tuin en daar moet ik ook mee naar de zgnde uitlaatspots.
Vreselijk hinderlijk als die katten je tuin als bak gebruiken en de vuilniszakken openkrabben, ik ben al absoluut geen kattenmens, maar zo wordt het er echt niet beter op.
Er loopt nu in de buurt een kat die steeds bij ons het huis in komt, dat is toch te gek voor woorden! Ik ben allergisch voor ze,
niet echt fijn dus als zo'n beest dan in je huis rondloopt, hopelijk voor de kat komt ie mijn vader niet tegen als ie ons huis weer eens binnen komt, denk niet dat ie het dan navertelt...

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:11

heey,
ik heb een poes en die zit binne...
ze heeft 14 jaar op een schip gewoont en nu thuis...
ik wil haar binne houden omdat ik bang ben dat ze dood word gereden of vergiftigt (dat laatste word nog wel eens gedaan hier in de buurt).. ook ben ik bang dat ze niet meer terug komt..
alleen nu vind ze het buite ergleuk worden ds ze peert hem er telkens tussenuit. en komt ze een paar uurlater terug...