ellenlouise schreef:Precies, het zijn de baasjes die verantwoordelijk zijn! Maar er is toch geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om het dier dan maar iets aan te doen. Laatst zat er ook een poes van verderop bij ons in de voortuin z'n behoefte te doen. Niet fris maar een bui regen doet wonderen. Ik ga zo'n dier toch echt geen rottrap verkopen om zoiets relatief onbenulligs. Kom op zeg! Er zijn ergere dingen in de wereld. Leven en laten leven.
Maar ik moet zeggen dat ik behoorlijk eng wordt van de dingen waartoe mensen in staat zijn om je kat uit de tuin te houden. Ook van bokkers, en dat zouden nog dierenliefhebbers moeten zijn.
je mag zo'n beest zeer zeker geen trap verkopen nee. Maar de eigenaar toch wel!
Alleen weet je meestal niet helaas wie dat is.
Goof schreef:Gelukkig zijn er dus ook nog mensen die normaal kunnen reageren zoals jij en ze niet gelijk oppakken en weg stoppen in een asiel om het baasje er maar mee te kwetsen.
Hoe vervelend het ook is, andere katten in je tuin, normaal en volwassen reageren lijkt me niet meer dan fatsoenlijk.
heb je het verhaal van darkmoona gelezen? precies die problemen die ik heb aangekaart. En wat is JOUW oplossing voro haar? Accepteren dat hun moestuin dan maar door de katten van de buren omgeploegd wordt? Want daar hoor ik jou verder niet over.
Saningie schreef:Vorig jaar zat er een katje bij mij op de schutting met een neus wond, het was rond de 10 weken oud.. Was door die loslopende K*t honden van mijn buurvrouw gegrepen in mijn tuin.. (toen nog geen hek) die heb ik in huis opgenomen, ben ermee naar de dierenarts geweest.. koste me 3.50.. Advertenties geplaatst en de hele riedel als hierboven beschreven.. en na 1 week was de eigenaar al gevonden, en die heeft het katje weer opgehaald..
En begrijp me niet verkeerd, ben gek op honden, maar niet als het loslopende, losgeslagen projectielen worden zodra ze hun vrijheid proeven..
nou en datzelfde probleem veroorzaken katten dus ook in andermans tuin. Dus dan kan jij vast wel invoelen wat die mensen daar van balen!
Tulandro schreef:Hier worden ze onmiddelijk naar het asiel gebracht, en ik vind het overigens ook echt een zieke gedachte dat jij katten van anderen laat afvoeren naar een asiel. Er zijn genoeg bange katten, en die lopen daardoor alleen maar meer trauma's op. Katten hechten zich sterk aan huis, en zijn dus absoluut niet goed bestand tegen een andere omgeving.
als ze zo gehecht zijn aan hun huis, wat moeten ze dan bij anderen in de tuin. Kijk, als de eigenaar geen rekening met de buren willen houden, is dit de zachtste oplossing. Maar jij vindt dat iedereen katteneigenaar maar hun gang moet laten gaan, maar zo zijn we niet getrouwd!