discussie kat wel of niet buiten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:27

Tja, alles begrijpen is dan ook niet voor iedereen weggelegd.

Overigens zijn er mooie oplossingen hoor voor het toch buitenlaten van je kat en niet de buren ermee lastig vallen. Je kunt je gehele tuin met palen omheinen, gaas eromheen, of een schutting, net wat je mooi vindt. Dan aan de bovenkant van de schutting kleine paaltjes die schuin naar binnen omhoog gaan. Daar gaas omheen en je kat kan er niet uit. Werkt prima, kat op eigen terrein, veilig en toch buiten.

Het kan wel, maar je moet het wel willen

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:28

ThePast03 schreef:
Yumalover schreef:
Als je te veel werkt of om welke reden ook dan snap ik niet waarom je een kat of een hond neemt tenzij hij er uit en er in kan..!!

Een hoop katteneigenaren vinden dat juist makkelijk. Je schopt je kat naar buiten als je gaat werken en hij zoekt het maar lekker uit.

Ja dat vind ik dus ook niet kunnen,
Mijn moeder is elke dag thuis onze katten kunnen er in en er uit wanneer ze willen dus ja daar is niks mis mee

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:28

Als het zo simpel maar was
Maar katten graven ook in tuinen, vinden de eigenaars van de bolbegonia's ook niet geslaagd. Katten gaan graag in grondbedekkende planten liggen. Voor mijn eigen tuin zou dat niks uitmaken maar ik kan me voorstellen dat mensen die niks met katten hebben daarvan balen. En katten hou je niet gemakkelijk tegen, mijn eigen dames zijn totaal niet onder de indruk van een plantenspuit. En dan komt er wel een of andere gek op het idee van vergif...

@Yuma - JOUW hond komt los ja. Maar als je nu eens even terugleest dan zie je dat het dus voor een heleboel honden niet geldt. Allemaal maar wegdoen naar het asiel dan? Denk even reeel meid!

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:30

Ik had gevraagd of de discussie op een normale toon gevoerd zou kunnen worden maar dat blijkt niet het geval te zijn helaas. Hier een slotje.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:42

Vanwege een aantal pb-tjes heb ik begrepen dat ik wat te snel was. Daarom heropen ik het topic weer.

Wel wil ik vragen om zinspelingen naar 'kun je niet lezen', iemands intelligentie en de politiek stand van zaken achterwege te laten.

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:48

Urielle schreef:
Als het zo simpel maar was
Maar katten graven ook in tuinen, vinden de eigenaars van de bolbegonia's ook niet geslaagd. Katten gaan graag in grondbedekkende planten liggen. Voor mijn eigen tuin zou dat niks uitmaken maar ik kan me voorstellen dat mensen die niks met katten hebben daarvan balen. En katten hou je niet gemakkelijk tegen, mijn eigen dames zijn totaal niet onder de indruk van een plantenspuit. En dan komt er wel een of andere gek op het idee van vergif...

@Yuma - JOUW hond komt los ja. Maar als je nu eens even terugleest dan zie je dat het dus voor een heleboel honden niet geldt. Allemaal maar wegdoen naar het asiel dan? Denk even reeel meid!

nee maar ik gun een hond de zelfde vrijheid als een kat dat ze allebei naar buiten kunnen

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:00

Shadow heeft wel een punt. Het heeft absoluut geen zin om elkaar steken onder de gordel te geven dat een ander dom is, belachelijk of wat ook. Waar ik zelf ook een beetje schuldig aan ben.

Ik heb mijn standpunt ook wel gegeven. Denk dat we elkaars keuze moeten respecteren. Uiteindelijk hebben we allemaal het beste voor met onze dieren en ook al vind de een het zielig dat een dier niet buiten komt, dat wil niet per definitie zeggen dat omdat jij dat vindt, het ook slecht is.

Yuma: even een kleine correctie. Niet overal mogen honden los. Ik werk zelf voor de overheid en weet dat bv. in de gemeente waar ik werk uitlaatplekken zijn. En ook daar moeten ze aangelijnd.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:01

Ik vind dat ook het ideaalste (mits de kat of hond het zelf ook graag wil natuurlijk) Maar de mensen die die mogelijkheid niet hebben wil ik er ook niet op veroordelen, ik ga ervan uit dat iedereen probeert het beste voor zijn beesten te doen. En ik gun mensen in stedelijk gebied ook gezelschap van een huisdier, voor mij is het persoonlijk erg belangrijk. Ik zou me geen leven zonder katten voor kunnen stellen!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:08

Ik weet niet op welk bericht je doelt nu Urielle.

Overigens wil ik stadsmensen sowieso niet veroordelen want vaak geven zij juist enorm veel uit aan het welzijn van hun dier. Kijk ik heb makkelijk praten. Huis is voor twee mensen bijzonder groot, dus voor de katten prima. Honden kunnen hier lopen etc. etc. Paarden alle dagen buiten.

Maar in de stad geven mensen bv. heel veel geld uit aan honden uitlaatservices. Vind ik ook wat voor te zeggen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:12

die van Yumalover, ik postte tegelijk met jou

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:20

Yumalover schreef:
Ja dat vind ik dus ook niet kunnen,
Mijn moeder is elke dag thuis onze katten kunnen er in en er uit wanneer ze willen dus ja daar is niks mis mee

Dat is de bedoeling toch ook? Lekker kat zijn buiten?
Ik wil mijn kat zijn leven niet gaan bepalen, nee Billy foei, je mag nu even niet achter het blaadje aanrennen.

Als ik tussen de middag soms even thuis kom, roep ik ze weleens, echt niet dat ze komen, ook al liggen ze 1 meter bij mij vandaan buiten.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:23

Maar wie bepaalt dan dat een kat niet lekker kat kan zijn binnen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:24

Wat heeft hij binnen te doen buiten een paar nep speeltjes? Slapen, slapen en nog eens slapen?

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:25

Nou als jij denkt dat mijn katten alleen slapen heb je het goed mis. Ze rousen het hele huis door. Hebben klimmeubelen, krabbelen, spelen, jagen achter elkaar aan.

Ik vind je wat kort door de bocht en dat is jammer want je kent de situatie van mijn katten jammer genoeg niet.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:26

Mijn katten zijn regelmatig aan het spelen met de speeltjes, met elkaar, met lichtstraaltjes, met dingen die ik heb laten slingeren en noem maar op. En ja, er wordt ook geslapen maar dat deden mijn vroegere buitenkatten ook grotendeels

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:27

En dan hebben we het nog niet over een doos die binnenkomt en echt even een paar uur geinspecteerd moet worden. Ok, ik geef toe mijn huis ziet er niet uit, maar mijn katten hebben het prima naar hun zin. Sliepen ze maar eens wat meer. En als ze slapen hebben er minstens drie ons bed daarvoor uitgekozen.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:28

shannay je gaat me iets te ver, ik weet zeker dat het er bij faas net zo uit ziet als bij mij thuis, krabpalen, ligplekjes, mandjes etc etc ik heb geluk als ik zelf nog ergens kan zitten, dus begin niet erover dat een kat het binnen niet lekker kan hebben.
om dat idee uit de wereld te helpen zijn jullie nog steeds welkom eens bij mij binnen te komen

en nee geen ammoniak lucht hier in huis, de bakken worden dagelijks verschoont.
en ik heb altijd een raampje openstaan aan de kant van de ren voor de nodige frisse lucht.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:30

Faas schreef:
En dan hebben we het nog niet over een doos die binnenkomt en echt even een paar uur geinspecteerd moet worden. Ok, ik geef toe mijn huis ziet er niet uit, maar mijn katten hebben het prima naar hun zin. Sliepen ze maar eens wat meer. En als ze slapen hebben er minstens drie ons bed daarvoor uitgekozen.

hihi hoe herkenbaar. bij mij slapen er 5 in bed, sja heb n lits-jumeau en slaap (meestal) alleen

en ook een doos ja
boodschappen moet ik meteen opruimen, want anders ligt alles over de grond met die krengen.
ook nieuwe spullen gaan ze meteen op liggen, het is hun huis en alles is van hun
dat ik er woon is alleen omdat ik ze voer geef heb ik soms het idee

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:32

Mijn (voormalig boederij)katten zitten ook binnen, ik woon in een boven woning, dus is al niet zo handig om ze naar buiten te laten. Maar ze lijken er ook niks om te geven. Laatst had ik de dapperste mee genomen naar m'n schuurtje, hij was het liefst elke deur terug naar binnen gegaan, hij vond het verschrikkelijk. Het is maar net wat ze gewend zijn. Ze hebben hun eigen kamer, daar staan en liggen krabpalen en speeltjes en er staat een aquarium wat ook voor de nodige afleiding zorgt. Als ik thuis ben lopen ze gewoon door het hele huis, maar ben ik weg, dan zitten ze op hun kamer, nooit een centje pijn als ze daar naar binnen moeten, ik roep ze en ze komen. Ik ben ook niet tegen buiten katten hoor, als ik een betere woning had zouden ze ook gewoon buiten lopen. Maar ik heb ook zeker niks tegen binnen katten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:33

ShannaY schreef:
Wat heeft hij binnen te doen buiten een paar nep speeltjes? Slapen, slapen en nog eens slapen?

Ik weet het maar mijn katten spelen binnen . de kleinste haar lievelings spelletje is apporteren van alles en nog wat.Tot sokken uit de wasmand toe.verder racen ze van boven tot onder het hele huis door.Komen soms letterlijk langs onze oren over de bank gevlogen.met hun rare sprongen een genot om naar te kijken.

En nog wat, als ik de straat over gaat kijk ik uit.Ik zie dat maar weinig mensen doen.Vandaag naar de paarden toe (een weg van 11km) Lagen er weer twee katten dood,terwijl ik geenl mensen lijken heb zien liggen .

Yumalover

Re: discussie kat wel of niet buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:34

ik vind ook niet dat katten die binnen leven een slecht leven hebben maar ik denk dat katten het zelf wel fijner vinden dat ze buiten kunnen zijn

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:36

Afbeelding
dit is er een van.

Afbeelding

Afbeelding

Dan hebben ze nog de hele bovenverdieping. Onze kater heeft geen kooi maar een eigen kamer met straks ook eigen krabmeubel. Hij krijgt een doorgang zodat ze elkaar continu kunnen zien en ruiken.

Mijn kater ruikt wel maar dat is ook een dekkater op en top. Over het algemeen genomen heb je van katers ook niet zoveel last, maar wij hebben uiteraard een van de uitzonderingen.

De bovenverdieping wordt een speelparadijs. Wij zijn nog niet zo heel lang bezig (wel al heel lang gefokt maar een ander ras) hier en de muren worden voorzien van allerlei klimleukigheden. Ook daar komen nog een of twee klimpalen bij. Er zijn twee katerkamers. Beiden worden voorzien van klimwanden en palen. En we zijn nu nog zoekende naar een buitenmogelijkheid voor hen. Mijn man wil aan de ene kant van het huis de ren van 12 x 6 hebben, die ligt dan aan de rand van de vijver. Kunnen ze ook nog visjes kijken. En aan de andere kant van het huis een grote katerren. Dan wil hij een sluis maken van de katerkamer naar deze rennen. Al een klim op zich.

Eigenlijk wilden we heel graag de tuin afzetten op de manier die ik al noemde, palen, gaas en dan een stuk schuin naar boven oplopend maar het probleem is dat we een nogal grote boom hebben in de tuin en ik bang ben dat ze daar in klimmen en zo de tuin uitkunnen. Wie weet komt er nog een oplossing en doen we het alsnog.
Laatst bijgewerkt door Faas op 26-02-06 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:38

heel leuk voor die katte maar zo'n ding zou ik neit in mijn huis willen hebben

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:39

Even je andere foto
Afbeelding

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:40

crossmonster schreef:
Faas schreef:

hihi hoe herkenbaar. bij mij slapen er 5 in bed, sja heb n lits-jumeau en slaap (meestal) alleen

en ook een doos ja
boodschappen moet ik meteen opruimen, want anders ligt alles over de grond met die krengen.
ook nieuwe spullen gaan ze meteen op liggen, het is hun huis en alles is van hun
dat ik er woon is alleen omdat ik ze voer geef heb ik soms het idee

Onze nieuwe aanwinst. Vrijdag gebracht. Zo lag het tussen ons in
Afbeelding

Eind maart moet Galadriel bevallen. De hele slaapkamer is al in bewerking zodat ze daar lekker rustig drachtig kan zijn de laatste weken. Ze is nogal sjaggie dus we denken dat ze dat wel het prettigst vindt. Zij slaapt momenteel uiteraard erg veel maar dat is ook niet zo gek lijkt me.