Foto's van jullie konijnenhokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Re: Foto's van jullie konijnenhokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:36

Sjen schreef:
Haha ziet er wel grappig uit zo'n hok aan de muur

@ Miriano: meesal gaan gecastreerde rammetjes ook nog met elkaar vechten, ook als ze allebei gecastreerd zijn. Waarom niet beide castreren en voor beide heren een vrouw erbij? Overigens verschillen de kosten per dierenarts enorm. In de dorpen is het meestal goedkoper dan in de steden in elk geval. Ik betaal er niet meer voor dan 35 euro, als ze hogere bedragen vragen is dat gewoon geld-uit-de-zak-klopperij!

Ja, dat kan ook. Ik weet alleen niet of mijn ouders daar zo blij mee zijn.
En hoe weet ik dat ik een vrouwtje heb?
Want deze 2 bleken ook geen vrouwtjes te zijn
Misschien haal ik er dan wel 2 uit 'n asiel ofzo..

Nathachou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:10

Heeey!
Ik ben zelf zowiezo geen voorstander van fokken zoals ik al zei zitten de dierenasiels bomvol en ieder klein konijntje die geboren wordt, neemt de plek in van een konijn dat gered zou kunnen worden.
En zo erg zijn dierenasielen ook weer niet hangt er maar net vanaf welke je kiest. Er zijn dierenasielen die nog beter voor de beestjes zorgen dan eigenaren zelf.

Hoe duur een castratie is, hangt idd vooral van de dierenarts af. Mijne is vrij duur, maar bij deze weet ik zeker dat ze in goede handen zijn en er is tot nu aan toe ook nog nooit wat mis gegaan.
Maar goed, je zou op zich ook twee gecastreerde heren bij elkaar kunnen zetten, hangt van hun karakter af. Als het niet werkt (dus als ze elkaar echt zo erg bijten, dat er wonden ontstaan), zou je het met 1 vrouwtje kunnen proberen, misschien dat zij rust in de groep kan krijgen. Dus 3 konijnen kan makkelijk bij elkaar, mits er genoeg ruimte is.
Het is beter als de mannetjes elkaar niet zien en niet ruiken, want daardoor dat ze elkaa zien, maar niet naar elkaar toe kunnen, is frustrerend voor ze en ze kunnen agressies opbouwen .
En als je zeker wilt weten dat je niet weer een mannetje krijgt, zou ik idd naar het dierenasiel gaan. Dat is zowiezo beter, want een babykonijn uit de dierenwinkel wordt vaak sneller ziek (omdat ze te vroeg van hun moeder gescheiden werden), kan zich niet goed verdedigen tegen een volwassen konijn en ze hebben vaak nog geen uitgebreid karakter. Ze hebben dan ook gewoon dezelfde leeftijd, wat beter is, want een volwassen konijn heeft niks aan een puberaal nijntje .
KusSs,
Naat

chantycom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:15

@ Chantycom: ik ken geen fokkers die 4 nestjes per jaar krijgen hoor. Dat zijn broodfokkerijen, waar goede fokkers zich niet mee willen associeren. De meeste fokkers krijgen 2 of 3 nestjes per jaar per konijn, soms ook maar 1. Dus eerst even wat beter in verdiepen voordat je een groep negatief gaat afschilderen om jezelf er beter uit te laten komen

ik zegt toch ook niet dat elke fokker dat doet.
er zijn genoeg fokkers die konijnen goed verzorgen en maar 1 of 2 nestjes per jaar hebben.
de groep wou ik helemaal niet negatief gaan afschilderen.
als het zo word opgevat mij exuses

jullie hebben we een punt met dat de asielen al vol genoeg zitten.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:04

Okee is goed hoor Vind het alleen jammer dat het zo snel wordt gezegd, dat alle konijnenfokkers hetzelfde zouden zijn als die broodfokkerijen. Terwijl die broodfokkerijen alleen maar vermeerderen en je als goede fokker selecteert e.d om een ras in stand te houden en verder te brengen.
M.i moeten broodfokkerijen verboden worden, net zoals de verkoop in dierenwinkels die de broodfokkerij ondersteunen. Overigens vind ik het ook altijd een beetje kortzichtig om alleen een konijn zielig te vinden in een hok, ik vind sommige paardenfokkerijen (ook broodfokkerijen) ook zielig als de paarden alleen maar in de stal staan. Is hetzelfde principe, dat ze in een klein hokje zitten.

chantycom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:35

helemaal mee eens

chantycom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:40

trouwens sjen
prachtige konijnen heb je
ben helemaal weg van madagascar

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:12

mijn konijnen hok die hier in staat teld niet meer mijn konijn zit nu op stal lekker in de stapmolen lekker de vrijheid en komen nog meer konijntjes bij en zitten 2 geitjes bij

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:39

leuk joh
lekker de ruimte:D

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:57

Ik had foto's beloofd..
Ik ga ze nu maken

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:03

Verblijf van Tintin.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het verblijf van Flappy.
Afbeelding

Afbeelding

Moet nog wel het een en ander opruimen en netjes maken enzo

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:26

hey
ziet er geod uit hoor
lekker de ruimte voor je nijnen
super:D

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:19

Lekker veel ruimten hebben jou nijnen
Ziet er goed uit.

dat hok dat daar staat heb ik trouwens ook

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:21

hehe ja die heb ik ook voor me cavia's
voor konijnen vink dat te klein

Marrke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:18

Zoals het daar staat vind ik het eigenlijk geen probleem. Het konijn kan er in en uit rennen wanneer het maar wil. Om als slaapplaats te gebruiken of om in te schuilen vind ik het prima gaan

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:09

ja idd
maar voor 24uur per dag vind ik het sielug

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:52

Hier ook een paar foto's van mijn hok en mijn konijn

Het hok is eigenlijk een terras wat met speciaal gaas dicht is gemaakt en waar een hek voor is gemaakt. Er liggen altijd takken in waarmee hij kan spelen en knagen en hij kan slapen in zijn gewone hok van twee etages. Het hok is nooit dicht dus hij kan altijd zelf bepalen of hij binnen of buiten wil zitten. Zijn voer en drinken staat boven in het hok, en buiten liggen vaak wortels e.d. Je kunt het hok op de foto niet zo heel goed overzien, maar het geeft een idee

Afbeelding

Mijn konijn in z'n hok:

Afbeelding

Er is geen gras in zijn hok, dus hij mag vaak ook nog even door de hele tuin.

Afbeelding

Eerst zat hij altijd alleen in dat hok met die twee etages en mocht hij er gewoon een paar keer per week uit. Maar nu kan hij dus altijd lekker buiten spelen, en mag hij soms nog door de hele tuin.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:54

marrke schreef:
Zoals het daar staat vind ik het eigenlijk geen probleem. Het konijn kan er in en uit rennen wanneer het maar wil. Om als slaapplaats te gebruiken of om in te schuilen vind ik het prima gaan

Ze kunnen dag en nacht naar buiten of binnen. Wat ze zelf willen!

Moet nog wel een keer opruimen, en alles netjes neerzetten...
Die platen moeten nog vastgezet worden etc etc.
Dan kan het hout ook weg.

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:58

gaaf hok:D:D:D
en super nijn wauwie

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 21:44

Wauw Gibo, jou konijn is stoerr!! Is ook geen kleintje he?

Mooi hok ook!! Ooit welleens aan gedacht dat paradijsje te laten delen met een vriendje voor je nijn?

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:58

wat een mooi konijn GiBo en een mooi verblijf! Wat voor soort takken heb je in zijn hok? (zijn er ook andere soorten dan wilgen die je je konijn(en) kunt geven??

GiBo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 00:22

Nimmedor schreef:
Wauw Gibo, jou konijn is stoerr!! Is ook geen kleintje he?

Mooi hok ook!! Ooit welleens aan gedacht dat paradijsje te laten delen met een vriendje voor je nijn?

Nee, hij is zeker niet klein Eerst had ik nog een ander konijn, maar hij is veel te bazig tegen andere konijnen en zodra iets hem niet aanstaat grijpt 'ie hem Mijn vorige konijn en hem liet ik dan weleens samen loslopen door de tuin (ze zaten in aparte hokken), maar dan moest je wel echt goed opletten Maar dat andere konijn is nu helaas dood, maar wel 11 jaar geworden dus dat is een mooie leeftijd

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 00:24

GiBo, mooi nijn en leuk hok!

GiBo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 00:27

Casca schreef:
wat een mooi konijn GiBo en een mooi verblijf! Wat voor soort takken heb je in zijn hok? (zijn er ook andere soorten dan wilgen die je je konijn(en) kunt geven??

Dank je De takken zijn van de berkenboom, vind hij leuk om mee te spelen en in te knagen

GiBo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 00:28

Miriano schreef:
GiBo, mooi nijn en leuk hok!

Dank je

Marrke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:21

Ziet er leuk uit Gibo, konijn is ook mooi