baika valt weer in de prijzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stefstar

Re: baika valt weer in de prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:59

Cloverdale schreef:
diandra_15 schreef:
Gelijk heb je! overdrijven is ook een vak
Denk dat zei heus wel inziet dat ze een verkeerde keuze heeft gemaakt, en dat ze die niet zo snel weer zou maken.!
Ik heb zelf ook een pup van 8 maanden,
en die heeft ook veel cursussen gehad is dit ook slecht?? NEE
Vind dat jullie haar wel erg aanvallen, je kunt het ook met begrip
uitleggen... nja hopelijk blijven jullie niet euwig hierop door drammen!

een cursus verschild HELEMAAL met het trainen van behendigheid
daarom zei ik..
ze kan beter nog een vervolg cursus doen dan behendigheid is ook leuk

Maar de TS traint er dus niet mee!

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:00

ja NU
maar okee..
ik ben blij als eindelijk iedereen ervan overtuigd is dat het gewoon niet kan..
ik wil echt niet bot of gemeen of wat dan ook tegen anderen doen/zijn.
maar ik vind het gewoon belangrijk dat mensen goed met hun dier omgaan en dat onnodige situaties verkomen worden.
als jullie op het andere forum alleen maar leuk, blij voor je en geweldig zeggen leert de ts niet dat dit gewoon niet kan en is haar hond over een paar jaar helemaal kreupel..
en zoals ik al zei misschien komen zommige reacties boos over ofzo..
maar dat is omdat de mensen bezorgt zijn om de hond en dat lijkt me alleen maar een goed teken

colliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:00

ik ben met mijn hond begonnen met behendigheid en gehoorzaamheid (breiten) met 11 maanden..
ik vind dat niet veel uitmaken.. een maandje maakt op zich niet veel uit.
maar zoals er word gezegd als ze van 5/6 maanden traint.. het is slecht maar ze zal het heus niet doen als ze ziet dat haar hond er last van heeft!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:02

diandra_15 schreef:
Cloverdale schreef:

een cursus verschild HELEMAAL met het trainen van behendigheid
daarom zei ik..
ze kan beter nog een vervolg cursus doen dan behendigheid is ook leuk

Ja mijn pup begint binnenkort met behendigheid 1... Als dit niet goed was geweest was dit denk ik wel afgeraden door de hondenvereniging... Maarja, Ik merk dat me pup er plezier in heeft en als het teveel zou zijn of niet goed zou zijn dan zouden ze dat heus wel aangeven.

binnenkort over 4 maand?
zelfs behendigheid 1 met 5 cm sprongetje kan te intensief zijn
en ookal vinden ze het leuk
pups moeten spelen.. en zijn ook niet altijd fysiek in staat dingen te begrijpen.

ik weet niet bij wat voor hondenschool je zit?
maar er bestaat ook nog zoiets als broodverdieners..
alles wat ze kunnen krijgen nemen ze, ik raad het je af ermee te beginnen lees de link van dat andere forum eens.. daar zit iemand die dus een hond heeft met gewrichtsproblemen door dit soort ongein..
pas er maar mee op!

Stefstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:03

Ik ben niet overtuigd hoor, Maar heb op het begin al mijn mening dat het slecht was. Maar de andere bokkers vinden het dus super slecht en ik vind dat iig erg overdreven.

Maar bijv. op zk is het wel gezegd, Maar daar kwam het een stuk vriendelijk over en niet keer op keer precies de zelfde reacties totdat je erbij neervalt. Hier is ze zelfs een paar keer uitgemaakt voor dierenbeul en weet ik allemaal niet! Vind ik niet kunnen.

JustNanno

Re:

Ik zie nergens dat ze ermee stopt, alleen dat ze het NU (tijdelijk dus, vast niet voor de duur van 4 maanden) ermee stopt. Daarnaast laat ze haar hond gewoon trappen lopen, want hij weegt immers al 20 kilo (wat never nooit kan, maar goed), in plaats van de ligt te nemen.

Op dat andere forum zie ik dat ze het commentaar hier maar belachelijk vindt. Dus ook al zegt ze dat ze ermee stopt, ik geloof er geen bal van.

Citaat:
Maar de TS traint er dus niet mee!

Bullsht, om aan wedstrijdjes mee te doen moet je wel trainen, of tenminste veel oefenen. Neem maar van mij aan dat ze veel vaker heeft getraind van die 5 keer 'oefenen' (en dat waren zelfs hele ochtenden!!), want uit ervaring weet ik dat de honden niet na een uurtje of 10 trainen alle toestellen feilloos beheersen.

Citaat:
maar zoals er word gezegd als ze van 5/6 maanden traint.. het is slecht maar ze zal het heus niet doen als ze ziet dat haar hond er last van heeft!

Jij kan ook niet lezen, en niet logisch nadenken, want haar hond heeft er nu ogenschijnlijk geen last van, maar reken maar dat er nu al blijvende schade is aan de pezen/gewrichten, die geheid over een paar jaar aan gort zijn.

Stephanie

Re:

colliej schreef:
ik ben met mijn hond begonnen met behendigheid en gehoorzaamheid (breiten) met 11 maanden..
ik vind dat niet veel uitmaken.. een maandje maakt op zich niet veel uit.

daar zit het probleem dus..
dat zie je niet NU
dat zie je pas over een tijdje als het dus al te laat is en niet meer terug gedraait kan worden.

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:06

Stefstar schreef:
Ik ben niet overtuigd hoor, Maar heb op het begin al mijn mening dat het slecht was. Maar de andere bokkers vinden het dus super slecht en ik vind dat iig erg overdreven.

Maar bijv. op zk is het wel gezegd, Maar daar kwam het een stuk vriendelijk over en niet keer op keer precies de zelfde reacties totdat je erbij neervalt. Hier is ze zelfs een paar keer uitgemaakt voor dierenbeul en weet ik allemaal niet! Vind ik niet kunnen.

ik heb volgens mij ookal 3x gezegt dat het op bokt niet uitmaakt hoe je het brengt..
je voelt je aangevallen omdat een dierbaar bezit in jou ogen wordt afgekraakt..
maar zoals ik ook al eerder zei:
hoe het ook gebracht wordt..
het is in het belang van d ehond en de mensen hier zijn er alleen maar berzorgt om!!!!!!!

Stefstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:07

Ze bedoelde waarschijnlijk met die reactie dat ze er wel mee stopt hoor.
En die hele ochtende deden ze verschillende dingen als ik het goed begreep.
Ik denk dat ze wel veel heeft geoefend met het naast haar lopen, Bij haar blijven. Maar die oefeningen wel 5 keer.

Stefstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:12

Cloverdale schreef:
Stefstar schreef:

ik heb volgens mij ookal 3x gezegt dat het op bokt niet uitmaakt hoe je het brengt..
je voelt je aangevallen omdat een dierbaar bezit in jou ogen wordt afgekraakt..
maar zoals ik ook al eerder zei:
hoe het ook gebracht wordt..
het is in het belang van d ehond en de mensen hier zijn er alleen maar berzorgt om!!!!!!!

Pff dit vind ik echt nergens op slaan! Gewoon ronduit asociaal om gelijk te zeggen "dierenbeul, Egoist, je denkt alleen aan jezelf" Je zit achter een computer hoor en je kan eerst nadenken. En dan ook gelijk iemand uitmaken voor "penny vriendjes, kleine kinderen" omdat die een andere mening heeft. Met een beetje fatsoen doe je dat niet!

diandra_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:13

[/quote]
binnenkort over 4 maand?
zelfs behendigheid 1 met 5 cm sprongetje kan te intensief zijn
en ookal vinden ze het leuk
pups moeten spelen.. en zijn ook niet altijd fysiek in staat dingen te begrijpen.

ik weet niet bij wat voor hondenschool je zit?
maar er bestaat ook nog zoiets als broodverdieners..
alles wat ze kunnen krijgen nemen ze, ik raad het je af ermee te beginnen lees de link van dat andere forum eens.. daar zit iemand die dus een hond heeft met gewrichtsproblemen door dit soort ongein..
pas er maar mee op!
[/quote]

Ik zal het doorlezen bedankt, en zal het zeker even in de gaten houden, Als het echt zo slecht is moet ik anders even naar dierenarts gaan om hem er even naar te laten kijken? omdat hij al vanaf 9 weken met puppy cursus is begonnen en nu de a en b cursus ook al gedaan heeft??[/quote]

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:20

nee hoor, dat hoeft echt niet. Zolang je een beetje met beleid met hem omgaat, geen gekke dingen doet voordat hij minimaal 1 jaar oud is, dan komt het allemaal wel goed.

Gekke dingen zijn oa fietsen, lang wandelen, behendigheid, trappen lopen.

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:21

cursus is niet erg..
behendigheid is belastend..
om tussendoor wat te doen kun je ook vervolg I+II gaan doen
dat heeft te maken met het vooruit sturen, wachten, beter appèl etc.

nou het is niet zo zeer dat ernaar gekeken moet worden het is gewoon bewezen dat je met jonge honden geen behendigheid moet doen. Maar voor bewijs kun je altijd even je dierenarts bellen. anders even op de site van de organisatie kijken daar kun je het ook vast wel vinden..

kijk heb het al :
lees maar
http://www.hondenplaza.nl/page/agility.php

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:25

Nu moet ik toch even reageren.

Ze weet zelf dat het niet goed is, om veel en intensief te trainen, maar ik geloof wel dat ze er voor uit kijkt dat ze haar hondje niet te vernieling in helpt, daar houd ze er te veel van

Owja, en ook ik kom van Zk en daar is niets mis mee, ook daar heb ik gezegd dat ze moet uit kijken. Maar dan op een normalen manier, en die is hier ver te zoeken

En daar word het meschien 1 a 2 keer gezegd, en niet 13 (zitten we nu op) pagina's vol met rare teksten, en woorden dat ze een dierenmishandelaar is...blablabla

Ik ga lekker terug naar Zk

Dag mensen

diandra_15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:27

Heel erg bedankt, ik snuffel even de site door,
Zou ik beter kunnen wachten tot hij 1 jaar is?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:29

Kennelijk heb jij ook al niet goed gelezen.

Als TS een redelijk normaal denkend mens was geweest, had ze nooit haar mannetjes cavia tussen 10 vrouwtjes gezet (bewust!), had ze nooit een hamster genomen om daarna pas te beseffen dat het nachtdieren waren.
Dan plaatst ze hier een tijd terug een topic toen haar hond 5 maanden was dat ze meegedaan heeft aan een behendigheidswedstrijd, en ook behendigheid traint, en vervolgens plaatst ze nu dit weer.

Je moet iets verder kijken dan je neus lang is blijkt wel weer.

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:30

amigo lees ven verder naar boven

diandra ik pm wel even

diandra_15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:32

oke

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:49

wou nog steeds allemaal spannende verhalen. Ik zit nog steeds netjes en braaf op de curcus gevorderde

En ik zeg toch dat ik geen behendigheid meer doe

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:54

Spannende verhalen? Je hebt ze toch echt zelf verteld.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 23:05

en jullie maken er weer vreemde verhalen er omheen. Dierenbescherming enz dierenbeul.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:18

Ik zie overal dat er puur op de feiten wordt gereageerd. Er worden nergens verhaaltjes verzonnen.

amigootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:36

Cloverdale schreef:
amigo lees ven verder naar boven

diandra ik pm wel even

Hoebedoel je ?

Ik kijk best veder dan me neus lang is. Maar ik volg niet al Anouk haar topic's

Dus weet niets over de Cavia's

Ik zeg ook niet dat ik wat zei deed goedkeur, ik vind ook dat je moet wachten tot je hond oud genoeg is. (ik heb met mijn hond gewacht tot ze 3 was )

maar ik wilde alleen zeggen, dat hier een beetje overtrokken gereageerd word

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:38

MMaxje schreef:
Ik zie overal dat er puur op de feiten wordt gereageerd. Er worden nergens verhaaltjes verzonnen.

En ik zie dat jij een van de vele eigenwijze mensen bent die dénken dat ze het goed doen en vooral niet naar anderen luisteren want zelf ben je de ALLER beste!

Ik zou ook net zo kriegel als de mensen hier worden als je die topics van je leest.

Stefstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:55

MMaxje schreef:

Het zijn niet allemaal feiten, Er zijn ook meningen die ver overdreven worden.