Afstraffen??!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Re: Afstraffen??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 00:48

ik heb gen jachthond hoor en al zeker geen groot stuk grond! En ik heb er wél problemen mee als ze achter de poes aan gaat... En het enige stukje territorium dat zij heeft is haar plaats en daar mag ze inderdaad elk moment heen gaan en wij zullen haa daar ook niet lastig vallen. Als zij aangeeft dat ze er op dat moment hee zin in heeft, dan wordt ze met rust gelaten. Op andere plaatsen in het huis heeft ze maar te respecteren dat er anderen zijn die wel eens juist op DIE plaats moeten zijn waar zij ligt...

weetnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 00:52

die reactie was eigenlijk ook voor kimmie261...zal het er volgende keer bij zetten...sorry...nieuw he Knipoog Bloos

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 08:48

ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal niets met katten heb,ik vind het eigelijk net ratten,ze planten zich maar voort, en hier lopen heel veel zwerfkatten die zich jaren gevoerd hebben bij de binnenbak,was vroeger een kippenschuur.

dus ik heb er niet veel moeite mee dat ze ze wegjagen,wat meestal het geval is,niet iedere kat krijgen ze te pakken.
sinds wij hier wonen zijn de katten zo goed als verdwenen,ze gaan nog weleens voor het raam zitten,wat mij haast mijn ruit kost,maar verder komen ze niet echt op het terrein meer.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:42

whhahah ja kimmie, die mensen bestaan natuurlijk ook! Haha! ach de een houd niet van rottweilers, de ander niet van katten niet waar?

Maar als je hond en kat in hetzelfde huis leven is het wel zo fijn als ze elkaar met rust laten..
En tsja.. ik ben nou eenmaal dol op katten, dus ik kan er niet genoeg zien!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:11

SuperSmurf schreef:
Maar als je hond en kat in hetzelfde huis leven is het wel zo fijn als ze elkaar met rust laten..
En tsja.. ik ben nou eenmaal dol op katten, dus ik kan er niet genoeg zien!

Ik weet uit ervaring dat dat heel prettig is, mijn reu (ook een jachthond) is opgegroeit met katten, eigenlijk heb ik altijd mijn honden samen met katten gehad.. maar die teef die ik nu heb was dus niet gewend aan katten, en had in haar leven zelf voor haar eten moeten zorgen.. tja geef die de kans en ze pakt de kat, niets scheuren maar gewoon in 1x doodbijten.. dus aan mij de taak om ze gescheiden te houden en dat is eigenlijk altijd gelukt.
Maar dan kom je er wel achter dat het maar wat makkelijk is als je honden met katten overweg kunnen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:29

ik had hier een aquarium over en iemand had jonge muisjes,dus ik dacht,ja leuk,heb ik wat leven in dat hokje,zo kreeg ik 4 damens muisjes,heel leuk!!

heel de avond lagen die honden ervoor,of liepen er omheen,als en eenmuis bewoog schoof dat aquarium door de huiskamer,op een ochtend kwam ik benenden en alle muisjes weg..

bovenin zaten 2 stukjes voor evt attributen voor het aquarium en die hadden we afgeplakt,daar hadden de muisjes een gaatje door gebeten..

het heeft 2 dagen gekost of alle muisjes waren gevangen door de honden,wat hebben die een lol gehad in het vangen van die beesten..

voor mij geen muisjes meer,nu vangen ze nog wel eens een muisje op stal,en nu meikevers..brrrrrrrrrrrr

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:20

haha mazzel dat je ze gevonden hebt! Straks heb je een heel nest muizen in je huis, dat wil je toch ook niet Haha!

Ow bah.. wij hebben een nest spinnen in de muur.. Gister kwam ik thuis en toen zaten er ineens wel een stuk of 100 van die kleine spinnetjes aan de deur.. Das best smerig..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:07

SuperSmurf schreef:
Paulatjuh schreef:
Met m'n paard ga ik dus wél zo natuurlijk mogelijk om..
Doe aan NH en wil later gaan beginnen met Parelli dus dat is wel heel natuurlijk..
Maar ik vind een hond een heel ander beest..
Eigenlijk precies andersom dan Shiloh.. Haha!

ben ik niet met je eens maar dat is een andere discussie. Ik heb zelf ook wat aan nh gedaan (parelli) en het is idd natuurlijkER, niet natuurlijk. Je blijft evengoed je paard rijden, wat dus niet natuurlijk is. Enig verschil is dat je zo veel mogelijk de 'taal' vd paarden gebruikt. Ik vind het inderdaad ook fijner, gebruik tegenwoordig niet zo veel parelli meer, maar gebruik dus al bijna nooit een halster + touw. Gaat uiteraard ook wel eens mis, aangezien je een paard niet zoals een hond kan dresseren Haha!

Psst ik berijd m'n paardje niet Schijnheilig

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:09

hoezo rijd jij niet? Is ie nog jong of of is te klein? Haha! En tsja.. dan kan ik niet veel meer zeggen he! Ga je dan alleen de 7 games doen? Of ga je evengoed door de verschillende levels heen?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:13

Te klein (en nog te jong)
Ik ga wel gewoon door de verschillende levels (nou ja ik werk een beetje gevarieerd Voest en Parelli) maar laat het rijden er gewoon tussenuit Lachen

[edit]Trouwens ik heb het altijd over paardje maar het is dus een ponytje Bloos!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:55

ow je heb een shet!! (onderschrift) ja dat wordt idd beetje lastig rijden Haha!

Ik heb t dus ook gedaan maar was o peen gegeven moment de games zat en mijn paard ook! Had alleen materiaal van level 1, dus verder kon ik ook niet gaan en vind het zo belachelijk duur...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 10:48

Ja ik heb idd een shet Lachen
Het is idd belachelijk duur dat parelli daarom koop ik ook niet zo'n pakket maar boeken van Emiel Voest en Hempfling enz. En dat Parelli gedoe haal ik grotendeels van forum's sites enz. Lachen
Ik heb voorlopig nog genoeg te leren met 'm!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:59

ben je al begonnen of moet je nog? (aangezien er hier toch niemand meer reageert kunnen we best offtopic gaan Haha! )
Ik heb toen ik in canada was (gewerkt op ranch, gebruikten parelli) alle boekjes van level 1 gekopieerd. Heb hier ook ng de dvd liggen van level 1, ook gekopieerd.
ken je natural horses? Heb ik mijn 12 foot line en savvy string vandaan. Is niet de originele parelli, maar niet van echt te onderscheiden.
www.naturalhorses.com. Daar heb ik dus ook mijn dvd vandaan.

Ik wil graag dat boek van monty hebben! from my hands to yours. Ben naar de show geweest en was echt super!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:08

Ik ben al deels begonnen. Niet met zo'n pakket maar dus zo'n mengeling he (toch vooral Voest en Hempfling). Ik pik de goede dingen van de verschillende methodes eruit die mij en m'n paardje wel passen. Lachen
Alleen Parelli vind ik te veel lang 1 lijn gaan maar voor een beginner is dat natuurlijk wel weer makkelijk. Als ik ooit nog eens een goedkoop pakket zie koop ik er wel 1 maar zo'n orginele vind ik veels te duur.
Die spullen heb ik zelf gemaakt maar als ik ze zou kopen zou ik ook niet voor de orginele gaan maar op bijv. www.naturalhorsemanship.nl bestellen.
www.naturalhorses.com kende ik nog niet! Zal nog eens op die site gaan snuffelen Lachen
Dat boek van Monty wil ik ook nog lezen.. vind het zeer jammer dat ze die niet bij ons in de bieb hebben want meteen kopen wil ik eigenlijk ook niet (ben niet zo voor join-up.)
Deze site en dan onder film: http://www.horsefeelings.nl/home.htm
kun je vast nog wat inspiratie uit opdoen Knipoog Dat hoop ik ook te gaan bereiken!

Idd. offtopic maar idd er reageerd toch niemand meer Haha!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:53

SuperSmurf schreef:
en shiloh: je kan het ook omdraaien; sommige mensen in dit topic willen er gewoon niet aan dat fysiek straffen soms wél nodig is.. Clown

Nee hoor, heb je toch verkeerd gelezen... Dat het in sommige situaties onvermijdelijk is, maakt het naar mijn mening nog niet goed... En zoals jij mij jou situatie hebt beschreven was het in jou geval verre van onvermijdelijk. maar goed, dat is mijn mening.

De rest reageer ik nog op, heb nu geen tijd.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:25

SuperSmurf schreef:
Een kat zal niet snappen dat de hond waarschuwt

Verward Een kat snapt het echt wel hoor! Als een hond waarschuwt! Net als dat een hond weet dat een kat waarschuwt als het zijn haren opzet, en dat een hond weet dat een zwaan waarschuwd als het naar hem loopt te kokhalzen of hoe je dat dan ook noemt. Ook dieren die niet bij elkaar in een roedel leven begrijpen het wanneer er gewaarschuwd wordt...

Onze hond heeft nog nooit direct contact gehad met katten. Wij hebben geen kat in huis, maar er lopen wel veel katten in de buurt. ER komen regelmatig katten bij ons in de tuin uit de vijver snoepen, althans dat proberen ze. Als Balou dan in de tuin komt mag hij ze van mij wegjagen. Het is immers "zijn" ( ons) territorium, die mag hij best verdedigen en die kat die hoort daar gewoon niet. Hij heeft nog nooit een kat te pakken gehad. Net als meestal eenden niet. Van ons mag Balou dus in de tuin achter de katten aan. Het is alleen maar fijn als ze weggejaagd worden. Mochten wij een kat nemen (gebeurd tochniet, maar stel) Dan zal Balou aan die kat moeten leren wennen en ik denk eigenlijk dat dat geen groot probleem is.

Wat Balou nog niet echt kent (hij heeft een kat immers nog nooit stilstaand naast hem gezien) dat vind hij interessant en gaat hij achteraan (net als de eenden als je niet uit kijkt) maar hij heeft ze nog nooit te pakken gehad. Tot hij een jaar terug ineens een eend had. De eend was mank en balou had hem te pakken gekregen. DAar was hij zo van beduusd dat hij de eend even vast had (gewoon vast, niet bijten) en daarna weer losliet. Ik denk dat iedere hond met katten kan. Tenminste als het van jongs af aan al met katten gewend is. En sommige honden kunnen in een later stadium nog met katten leren leven. Ik denk dat onze hond dat kan. Ik denk dat als we balou in een bench en de kat in een bench er direct naast doen, en dat zo een middagje of nachtje laten dat de ergste spanningen er al wel af zijn, en dan het samenzijn op kunnen bouwen. Andere honden kunnen dit niet, dat is dan pech hebben. Maar je kunt het altijd gecontroleerd proberen)

Overigens denk ik ook dat een kat niet zozeer een plekje in de roedel opneemt. De meeste katten laten zich niet commanderen, je kunt ze wegsturen, maar vaak geen dingen leren, daar zijn ze meestal veel te eigenzinnig voor. Ik zie bij katten vaker een onderlinge verstandshouding, dan een baas-onderdaan relatie. Ik denk dan ook dat de meeste katten hun eigen gang gaan. En met iedereen in het gezin (inclusief de hond) een onderlinge verstandhouding heeft van * tot hier! en niet verder* en dat dat meestal onderling ook gerespecteerd word.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:59

Paulatjuh schreef:
Ik ben al deels begonnen. Niet met zo'n pakket maar dus zo'n mengeling he (toch vooral Voest en Hempfling). Ik pik de goede dingen van de verschillende methodes eruit die mij en m'n paardje wel passen. Lachen
Alleen Parelli vind ik te veel lang 1 lijn gaan maar voor een beginner is dat natuurlijk wel weer makkelijk. Als ik ooit nog eens een goedkoop pakket zie koop ik er wel 1 maar zo'n orginele vind ik veels te duur.
Die spullen heb ik zelf gemaakt maar als ik ze zou kopen zou ik ook niet voor de orginele gaan maar op bijv. www.naturalhorsemanship.nl bestellen.
www.naturalhorses.com kende ik nog niet! Zal nog eens op die site gaan snuffelen Lachen
Dat boek van Monty wil ik ook nog lezen.. vind het zeer jammer dat ze die niet bij ons in de bieb hebben want meteen kopen wil ik eigenlijk ook niet (ben niet zo voor join-up.)
Deze site en dan onder film: http://www.horsefeelings.nl/home.htm
kun je vast nog wat inspiratie uit opdoen Knipoog Dat hoop ik ook te gaan bereiken!

Idd. offtopic maar idd er reageerd toch niemand meer Haha!

nou zeg, net nu wij besluiten lekker offtopic te gaan komt shiloh hier ineens weer opduiken... Nou ja..
Ik ga die site zo even bekijken! En idd liever eerst lezen bij de bieb dat boek. Waarom ben je niet zo voor join up? Ik heb het gezien en vind er niets paard onvriendelijks aan. Ik gebruik zelf ook soort van join up, maar dan mijn eigen variant. Combi van parelli (circling game) en mijn eigen idee. Ik gebruik dus ook geen lijnen, zoals parelli wel doet (level 1 dan, de rest weet ik niet) maar ik stuur hem juist weer wel weg door te wijzen en verder de fases te gebruiken. Maar eigenlijk is circling een beetje hetzelfde als join up (zijn natuurlijk wel verschillen) vind je dit ook niets dan?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:00

jah en dit is nog steeds een topic over honden en niet over paarden. Dat er niemand (meteen (tja heb ook een leven buiten internet)) reageerd betekend niet dat je dus maar offtopic mag gaan... start dan gewoon een (duizendste) naturalhorsmanship topic

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:03

Shiloh schreef:
SuperSmurf schreef:
en shiloh: je kan het ook omdraaien; sommige mensen in dit topic willen er gewoon niet aan dat fysiek straffen soms wél nodig is.. Clown

Nee hoor, heb je toch verkeerd gelezen... Dat het in
sommige
situaties onvermijdelijk is, maakt het naar mijn mening nog niet goed... En zoals jij mij jou situatie hebt beschreven was het in jou geval verre van onvermijdelijk. maar goed, dat is mijn mening.

De rest reageer ik nog op, heb nu geen tijd.

nou ja en jij ziet gewoon de helft niet.. Enig idee wat er bedoeld wordt met deze smilie? Clown En wie zegt dat ik hierboven zeg dat jij t goed moet keuren? Ik zeg exact hetzelfde als jij. Dat het in sommige situaties wél mogelijk is. Vervolgens zeg jij: "dat het in sommige situaties onvermijdelijk is, ..." Betekend hetzelfde hoor....
En ja dat is inderdaad JOUW mening, als ik vind dat mijn hond een tik verdiend omdat ze me bijt dan krijgt ze die en tsja, dan kan jij van me vinden wat je wil, als ik het nodig acht dan gebruik ik het simpelweg. Klaar. Mijn hond vind me nog steeds net zo lief en komt nog net zo hard naar me toe gerend, ondanks dat ze zo eens 3 keer per jaar ( of zo) een tik krijgt..

verder lijkt het me héél verstandig als we deze discussie staken.. Ik heb mijn mening, jij de jouwe. Ik ben er nooit op uit geweest om jou mijn mening op te dringen. Denk wel dat we beide erg moe worden van deze discussie...
Laatst bijgewerkt door SuperSmurf op 17-05-05 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:06

Shiloh schreef:
jah en dit is nog steeds een topic over honden en niet over paarden. Dat er niemand (meteen (tja heb ook een leven buiten internet)) reageerd betekend niet dat je dus maar offtopic mag gaan... start dan gewoon een (duizendste) naturalhorsmanship topic

edit: even onvriendelijke reactie weggehaald.. Shiloh: sorry, maar er reageerde niemand meer en wij hadden gewoon even een gezamelijke discussie.. En wat maakt het uit als er al zoveel PNH topics zijn? het iseen paarden forum. Waarin mensen elkaar tegenkomen met dezelfde interesses. Dan is het toch niet erg als er wéér een nieuwe gestart wordt?
Laatst bijgewerkt door SuperSmurf op 17-05-05 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:09

en nee, als een hond alleen maar even zijn lip optrekt dan weet een kat dat niet! Ik zie het toch echt zelf wekelijks gebeuren hoor.. Hond heeft geen zin in poes, trekt lip op, poe sreageert niet.
En achter een kat aan rennen is natuurlijk even anders dan een waarschuwing door het optrekken van de lip... Túúrlijk kan elke hond met een kat leven, mits hem dit geleerd is, zoals met alle dingen..
En ja ook dat een poes zelfstandig is klopt als een bus. Ik heb ook alleen gezegd dat de poes boven de hond staat, niet dat zij op genomen is in de roedel. Poes doet waar ze zin in heeft...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:50

En toch weet ik heel erg zeker dat in de dierenwereld dieren van verschillende soorten en rassen elkaars taal as in waarschuwing heel erg goed snappen. Dus waarschijnlijk trekt jou kat zich er dan gewoon niks van aan. DAt is heel iets anders dan gewoon echt niet snappen...

en ookal reageert er niemand meer, offtopic gaan mag gewoon niet op bokt, het kan mij niet schelen hoor dat er al duizend topics zijn over NH, maar doe dat dan in het paarden gedeelte of via pb......

Ik heb al op pagina 3 of zo geopperd dat het geen nut had om die discussie door te gaan, maar jah, jullie waren zo koppig om niet op te houden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:59

SuperSmurf schreef:
Betekend hetzelfde hoor....

Jah alleen vind jij omdat het onvermijdelijk is het wel goed, en ik vind het dan nog steeds niet goed.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:44

Shiloh schreef:
Ik heb al op pagina 3 of zo geopperd dat het geen nut had om die discussie door te gaan, maar jah, jullie waren zo koppig om niet op te houden.

wees dan zelf niet zo koppig en reageer dan gewoon niet meer...

dag shiloh.. zei net al dat ik er niet meer op in zou gaan, doe ik dus ook niet meer..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:59

tja Ik ben 1 post koppig, jullir sl 10 pagina's Clown en als je iets weergeeft dat ik gezegd heb, doe het dan goed en volledig... ik maakte je dus alleen maar eventjes af Haha!