Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SuperSmurf schreef:Maar als je hond en kat in hetzelfde huis leven is het wel zo fijn als ze elkaar met rust laten..
En tsja.. ik ben nou eenmaal dol op katten, dus ik kan er niet genoeg zien!
SuperSmurf schreef:Paulatjuh schreef:Met m'n paard ga ik dus wél zo natuurlijk mogelijk om..
Doe aan NH en wil later gaan beginnen met Parelli dus dat is wel heel natuurlijk..
Maar ik vind een hond een heel ander beest..
Eigenlijk precies andersom dan Shiloh..
ben ik niet met je eens maar dat is een andere discussie. Ik heb zelf ook wat aan nh gedaan (parelli) en het is idd natuurlijkER, niet natuurlijk. Je blijft evengoed je paard rijden, wat dus niet natuurlijk is. Enig verschil is dat je zo veel mogelijk de 'taal' vd paarden gebruikt. Ik vind het inderdaad ook fijner, gebruik tegenwoordig niet zo veel parelli meer, maar gebruik dus al bijna nooit een halster + touw. Gaat uiteraard ook wel eens mis, aangezien je een paard niet zoals een hond kan dresseren
SuperSmurf schreef:en shiloh: je kan het ook omdraaien; sommige mensen in dit topic willen er gewoon niet aan dat fysiek straffen soms wél nodig is..
SuperSmurf schreef:Een kat zal niet snappen dat de hond waarschuwt
Paulatjuh schreef:Ik ben al deels begonnen. Niet met zo'n pakket maar dus zo'n mengeling he (toch vooral Voest en Hempfling). Ik pik de goede dingen van de verschillende methodes eruit die mij en m'n paardje wel passen.
Alleen Parelli vind ik te veel lang 1 lijn gaan maar voor een beginner is dat natuurlijk wel weer makkelijk. Als ik ooit nog eens een goedkoop pakket zie koop ik er wel 1 maar zo'n orginele vind ik veels te duur.
Die spullen heb ik zelf gemaakt maar als ik ze zou kopen zou ik ook niet voor de orginele gaan maar op bijv. www.naturalhorsemanship.nl bestellen.
www.naturalhorses.com kende ik nog niet! Zal nog eens op die site gaan snuffelen
Dat boek van Monty wil ik ook nog lezen.. vind het zeer jammer dat ze die niet bij ons in de bieb hebben want meteen kopen wil ik eigenlijk ook niet (ben niet zo voor join-up.)
Deze site en dan onder film: http://www.horsefeelings.nl/home.htm
kun je vast nog wat inspiratie uit opdoenDat hoop ik ook te gaan bereiken!
Idd. offtopic maar idd er reageerd toch niemand meer
Shiloh schreef:SuperSmurf schreef:en shiloh: je kan het ook omdraaien; sommige mensen in dit topic willen er gewoon niet aan dat fysiek straffen soms wél nodig is..
Nee hoor, heb je toch verkeerd gelezen... Dat het in
sommige situaties onvermijdelijk is, maakt het naar mijn mening nog niet goed... En zoals jij mij jou situatie hebt beschreven was het in jou geval verre van onvermijdelijk. maar goed, dat is mijn mening.
De rest reageer ik nog op, heb nu geen tijd.
Shiloh schreef:jah en dit is nog steeds een topic over honden en niet over paarden. Dat er niemand (meteen (tja heb ook een leven buiten internet)) reageerd betekend niet dat je dus maar offtopic mag gaan... start dan gewoon een (duizendste) naturalhorsmanship topic
SuperSmurf schreef:Betekend hetzelfde hoor....
Shiloh schreef:Ik heb al op pagina 3 of zo geopperd dat het geen nut had om die discussie door te gaan, maar jah, jullie waren zo koppig om niet op te houden.