[Volg] Welkom Ravi, van pup tot hulphond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 13:21

Dus hij heeft je geholpen rustig te worden? Dat is toch ook de hele bedoeling van hem? :D
Dat hij je helpt?

Ineke2

Re: [Volg] Welkom Ravi, van pup tot hulphond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 13:33

Dat klopt ja, hij doet dat instinctief al goed.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 19:04

Na de pedicure samen het bos in geweest.

Afbeelding

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 19:15

Wat een geweldig team zijn jullie al!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 19:47

DuoPenotti schreef:
Wat een geweldig team zijn jullie al!

Dat zei mijn trainer ook al. Ik heb het goed gedaan volgens mijn trainer. Volgende keer proberen om wanneer Ravi (en ik) dan weer rustig zijn proberen of hij dan wel naast mij op de grond wil liggen of met zijn kop op schoot. Wat ik fijn vind dan doen. Voor nu vond ik het heel fijn dat hij rustig op schoot lag.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:46

Ik heb 2x een kort stukje naast lopen geoefend terwijl Ravi losliep naast de buggy in een losloopgebied met een verhard pad. Hij deed dat bijzonder braaf.

Toen er een aangelijnde labrador ons tegemoet kwam heb ik Ravi het commando gegeven zodat hij in de buggy ging en ben ik voor de uitgang van de buggy blijven staan en heb het commando blijf gegeven en hij bleef netjes zitten. Toen de hond gepasseerd was en een stukje verder liep maar nog wel in het zicht mocht Ravi de kar weer uit. Hij keek naar de hond, toen naar mij en dat heb ik beloond. De hond was niet meer interessant, heel blij mee <3

Hij is ook wel stout geweest, want toen ik niet oplette heeft hij mijn boterham met pindakaas opgegeten :+

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:25

Zo te zien en te lezen doet hij het echt heel goed! En ja, het blijft opletten, maar ach joh, hij had een lekkere boterham.....

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:38

Ineke2 schreef:
Ik heb 2x een kort stukje naast lopen geoefend terwijl Ravi losliep naast de buggy in een losloopgebied met een verhard pad. Hij deed dat bijzonder braaf.

Toen er een aangelijnde labrador ons tegemoet kwam heb ik Ravi het commando gegeven zodat hij in de buggy ging en ben ik voor de uitgang van de buggy blijven staan en heb het commando blijf gegeven en hij bleef netjes zitten. Toen de hond gepasseerd was en een stukje verder liep maar nog wel in het zicht mocht Ravi de kar weer uit. Hij keek naar de hond, toen naar mij en dat heb ik beloond. De hond was niet meer interessant, heel blij mee <3

Hij is ook wel stout geweest, want toen ik niet oplette heeft hij mijn boterham met pindakaas opgegeten :+

Brave pup!
Wel opletten met pindakaas, in veel varianten zit xylitol, dit is giftig voor honden

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:22

Weet ik, ik heb hierom ook 100% pindakaas zonder xylitol in huis. Maar dank voor de waarschuwing :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:35

Die boterham met pindakaas :') ik mag Ravi wel!
Wat een kanjer hoe hij dingen oppakt, zo jong en zo veel dat fijn gaat <3 opvoeden gaat neem ik aan voor iedereen met vallen en opstaan, zo'n situatie als bij de pedicure lijkt mij ook lastig. Echt fijn hoe je hulp hebt zodat je dat gedrag meteen kan gaan ombuigen naar iets beters!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:35

Tja het blijft toch een labrador he _O-

Maar super dat hij het allemaal zo goed oppakt.