Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anna79 schreef:Hormonen doen soms rare dingen. De poes heeft veel meegemaakt in korte tijd en het is ook nog eens een onrustige tijd van het jaar. Het is natuurlijk wel heel heftig maar ik denk dat ze ontoerekeningsvatbaar is op dit moment. Het is in elk geval duidelijk dat ze beter alleen haar eigen mensen bij zich kan hebben.
Ik heb zelf hele heftige aanvallen van onze poes naar onze hond meegemaakt na een dracht.
Poes kwam uit het asiel en had kortgeleden een dode kitten gehad en was daarna gesteriliseerd en vrij vlot bij ons gekomen. De introductie met onze hond ging niet goed, de poes sprong als een tijger bovenop onze (vrij grote) hond. Dit heeft een aantal maanden voor problemen gezorgd maar is uiteindelijk goed gekomen.
Little_Gift schreef:Ondanks mijn berichten precies niet interessant lijken of niet beantwoord worden, meld ik het nogmaals... Let op voor de calcium... Agressie die plots in golven komt, is daar ook kenmerkend voor...
pmarena schreef:Iemand die al uren in huis zit, rustig op een bank zit te lezen en daarmee geen enkele bedreiging vormt, haar jong niet lastigvalt.... vanuit het niets zó te grazen nemen dat die in de badkamer moet gaan schuilen omdat ze anders half opgevroten wordt (door een huiskat!!) vind je normaal....?
Brainless schreef:Little_Gift schreef:Ondanks mijn berichten precies niet interessant lijken of niet beantwoord worden, meld ik het nogmaals... Let op voor de calcium... Agressie die plots in golven komt, is daar ook kenmerkend voor...
Agressie is helemaal geen symptoom van calcium tekort.
Daarnaast komt het zeer zelden voor bij katten.
Little_Gift schreef:Zucht... Mag jij denken. Ik heb wetenschappelijke onderbouwingen die toch wel duidelijk anders claimen én voldoende praktijkervaring om te weten dat dit soms een onderkend symptoom is van beginnend calciumtekort.
Maar wat jij wil hoor, voor mij moet niemand niets... Ik waarschuw alleen maar.
Hannanas schreef:Goh als ik Google op kat,calcium,agressie,kittens kom ik een hele lijst aan artikelen en ervaringen tegen… jullie niet?
Ik heb geen idee of dat op dit moment speelt bij de kat van TS, maar als je in de materie duikt wordt duidelijk dat little gift geen onzin uitkraamt.
Een medische dan, die later op de pagina noemt dat een te laag calcium kan komen door moederschap. En het kan agressie en hypersensitiviteit geven.
https://vcahospitals.com/know-your-pet/ ... ls-in-cats
Hannanas schreef:Goh als ik Google op kat,calcium,agressie,kittens kom ik een hele lijst aan artikelen en ervaringen tegen… jullie niet?
Ik heb geen idee of dat op dit moment speelt bij de kat van TS, maar als je in de materie duikt wordt duidelijk dat little gift geen onzin uitkraamt.
Een medische dan, die later op de pagina noemt dat een te laag calcium kan komen door moederschap. En het kan agressie en hypersensitiviteit geven.
https://vcahospitals.com/know-your-pet/ ... ls-in-cats