Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 10:14

Wat leuk die hartjes komkommer!

Wolf kreeg een gekookt eitje, WoW ruby midnight, een kippenmaagje, haring, bottenbouillon, gevriesdroogde kiwi, gemalen runderpens en bananengranulaat. En een klein beetje chicken crumble :D
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 10:37

Oke …. Hier nooit problemen gehad met dat ze de Kong niet leeg kregen, maar ik begrijp wel wat jullie zeggen.

Nu ga ik weer iets erg stoms vragen, maar als jullie zoiets in de vriezer steken, bieden jullie dat dan bevrozen aan :o?

Leo

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 10:46

Likmatjes en voerspeeltjes uit de vriezer spoel ik altijd even kort af onder de kraan om "plakken" te voorkomen en dan geef ik het idd zo. Zal wel per hond verschillend zijn hoor, hoe ze er op reageren. Ik geef het vooral in de zomer, echt als ijsje om af te koelen. Mijn hond heeft het snel warm en is dol op ijsjes dan. Ik maak ze niet met vlees maar met bijv wat kefir, geprakte banaan, een smoothie, wat bottenbouillon etc. Vlees krijgt hij genoeg met zijn maaltijden. Maar ook dat kan gewoon.

Kong heeft Fitz zelf nooit echt leuk gevonden, die heb ik weggegeven. Ik zie frustratie bij dat soort gevulde voerspeeltjes dus die bied ik niet meer aan.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 13:15

Hier de licki mat ufo (een aanrader) met pens, zalmolie, chicken broth, kippenhart, sprotjes en hills t/d brokken voor haar tanden :)

Afbeelding

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 13:31

Hier raken er 2 aan de dunnne, als ik ze het bevroren geef. Vind dat soms wel jammer :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 16:58

de wobbel en de ufo lijken mij idd wel prima bakken om mee te beginnen voor een pup.
Ik vind de honeycomb ook wel mooi en de mandala.

Onze duitse dog heeft de pizza punt bak voor haar vlees en is daar erg content mee ook.

Qua vulspeeltjes in de vriezer doen is wellicht wel idee voor in de zomer. De flowerpot heeft dan wel grote opening idd wat wellicht handig is met de lange neus in wording :P

Heb ook gewone voer en waterbak voor in begin

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:02

Hier een hond die de kong geweldig vind, speelt er ook mee als deze leeg is.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:14

Wat een ontzettend leuk topic en wat komen er mooie creaties voorbij!

Ik ben voor mijn eigen hond ook nog opzoek naar wat meer afwisseling. Momenteel krijgt hij z'n natvoer in de 'stuff a ball' van Kong, maar iets meer variatie is wel leuk natuurlijk :D Hoelang doen jullie honden ongeveer over het eten als het in zo'n bak zit? En wat zijn de wat moeilijkere bakken? Want sommigen lijken mij namelijk niet heel erg moeilijk (zoals de toppl of de wobble) en ik ben bang dat hij het dan alsnog binnen een minuut op heeft.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:11

Als ik Freek zijn KVV in een toppl doe en dan invriezen is hij er zeker 40 minuten mee zoet. De pup (4 maanden) zou langer bezig zijn, maar voor hem vind ik dat te lastig en haal ik het laatste er zelf uit (tik 'm dan zo leeg op de vloer en kan die dat zo opeten).

Wobble doe ik wel eens zonder in te vriezen met KVV en dat hebben ze inderdaad zo op. Als ik het invries wel langer en andere smeersels die meer plakken duurt het ook langer.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:49

Die ufo lijkt mij ook wel wat :j

Wolf kreeg vanavond WoW velvet gloom, bottenbouillon, insecten bone, zeewierpoeder, schapenvet met knoflook, gevriesdroogde kiwi en een klein beetje chicken crumble. Het ziet er niet zo mooi uit maar hij heeft voor het eerst sinds tijden echt gulzig zijn bak leeggegeten! :D dus ik denk dat hij het lekker vond.
Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:14

Oh wat goed Tribunals! :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 21:27

Goed zeg! Dat is ook een goede reden om je grote bestelling mee in te dekken :P _O-

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:28

Ja toch {:} heb nog veel op m’n wensenlijstje staan :x

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 21:29

Dat is dan weer een goede reden als hij minder goed eet! :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:59

Die Ufo hebben wij ook en is echt een fijne! Zeker voor een platsnuit net genoeg uitdaging met dat randje.
Bevroren bied ik niet meer aan omdat dat teveel frustratie oplevert.
Zelfde als de kong, daar kan hij niet goed bij helaas.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:28

Wat een leuk topic! Zo tof om te zien hoe iedereen er zo mee bezig is!

Wij gebruiken ook heel regelmatig een likmat of slowfeeder. De yoggipot is favoriet; gevuld met geitenyoghurt, groente mix en een beetje pindakaas en dan in de vriezer staat garant voor een hele poos druk bezig zijn!

Ik heb helaas altijd issues met de foto upload op bokt dus foto’s plaatsen lukt niet maar ik geniet van jullie creaties en doe graag nieuwe inspiratie op!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 09:46

Afbeelding
Afbeelding

:')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:00

De toppers zijn in ieder geval een succes... :')

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:11

:')

Hier vanmorgen weer twee goed gevulde slowfeeders. Vind het ook daarna heel geinig om te zien wie met wat begint. Mijn Roemeen met vlees
Puppert begint met de snacks en het ei :D

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:58

Dit is toch echt een feel good topic ! Waar ik zo verdrietig kan worden bij het zien van beelden van verwaarloosde dieren, zo blij word ik hier. Oke, complimentendag is dan wel voorbij maar toch een pluim aan iedereen die met zoveel liefde en moeite zijn viervoeters verzorgt +:)+ !

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:11

Welke kefir gebruiken jullie? Ik stond net in de supermarkt en heb het uiteindelijk maar niet meegenomen omdat ik niet wist welke ik moest hebben :=

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:59

Ik heb meestal gewoon biologische kefir van Arla.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:12

Wat een kleurrijke bakken Hettieheks! Hoelang zijn jou honden daar ongeveer mee bezig?

Dank je wel voor je antwoord, mavantos. Invriezen is inderdaad ook nog een idee, maar voor nu zoek ik eigenlijk iets waarbij dat niet hoeft en hij er toch even zoet mee is.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:28

Lukasje schreef:
Dit is toch echt een feel good topic ! Waar ik zo verdrietig kan worden bij het zien van beelden van verwaarloosde dieren, zo blij word ik hier. Oke, complimentendag is dan wel voorbij maar toch een pluim aan iedereen die met zoveel liefde en moeite zijn viervoeters verzorgt +:)+ !

Helemaal mee eens <3

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:46

joey_lover schreef:
Wat een kleurrijke bakken Hettieheks! Hoelang zijn jou honden daar ongeveer mee bezig?

Dankje! Mijn honden zijn zo’n 10/15 min bezig.