Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lisette0 schreef:Kontje kaal scheren.![]()
Nee grapje natuurlijk, haha. Mijn kat heeft het ook wel eens, dan hurkt hij gewoon te diep. Andere vulling zou hier ook niet veel voor uitmaken denk ik.
Luxorvalkje schreef:Ik gebruik nu Welkoop Klontvormende - Kattenbakvulling - Grof - 20 L. Klontert prima en ik ruik de bak niet. Maar dus wel uitloop en stof bij het erin gieten wanneer de bak verschoond is.
Droogt snel en mooie stevige klonten.
SnuitjeLove schreef:Ik heb nu 2 weken de versapet tofu erin. Alleen de katten gaan er niet op zonder dat ik hem meng met kleigrit. Na een week gemengd had ik weer een bak geprobeerd met alleen tofu, onze oudste poes heeft er toen wel een plasje op gedaan. De jongste is er alleen weer in gegaan om er van te eten. Dat zag de oudste dus die gaat er nu ook niet meer in. Nadat ik er weer een beker grit bij in heb gegegooid gebruiken ze het wel weer.
Hoelang duurt zo'n wen proccess? Zo gemengd verliest de tofu natuurlijk zijn doel.
VillaNeusjes schreef:Katten zijn gek genoeg erg fan van de geur van bleek. Het kan helpen om je bak schoon te maken met een beetje bleek.
(Daarom moet je sproeiplekken ook nooit schoonmaken met bleek, grote kans dat ze het dan weer doen)
Keandra schreef:VillaNeusjes schreef:Katten zijn gek genoeg erg fan van de geur van bleek. Het kan helpen om je bak schoon te maken met een beetje bleek.
(Daarom moet je sproeiplekken ook nooit schoonmaken met bleek, grote kans dat ze het dan weer doen)
ah, had nu wel met het wisselen naar houtpellets de bak proper gemaakt met een javelspray, vermoed dat dat bleek is in NL (Vlaamse hier)
Nu toch al 2 nachten geen accidentjes meer.
Na even googlen : klopt. Bleek middel of chloor noemen we het hier ook.
(zul je zien, op de moment dat je een afspraak maakt met de dierenarts en hier raad vraagt, leren ze het vanzelf.)
Hopelijk blijft het zo.
Ik hou wel mijn 3 verschillende kattenbakvullingen tijdelijk zo, zal maar beetje bij beetje overschakelen naar volledig tofu terug