Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fenn schreef:Maar honden horen gewoon toch geen mensen te bijten? En al helemaal geen kinderen? Ik schrik altijd een beetje van de mensen die zeggen: ligt aan het kind dat zomaar een hond aait dat die gebeten wordt. Blijkbaar hebben veel mensen hier slechte ervaringen. Maar ik heb meer honden gehad die ongevraagd tegen mij opspringen dan kinderen die ongepast gedrag vertonen. Als een hond bijt verdient die net zo goed opvoeding. En ja, je hond moet zich aanpassen omdat er andere mensen op de wereld zijn als je in openbaar gebied bent.
Is natuurlijk sneu. Maar de hondeneigenaar kiest ervoor een hond mee te nemen naar een gebied met onvoorspelbare kinderen. Voed dan ook de hond op of houd m kort. En ja, mensen horen ook te leren om met dieren om te gaan. Maar als je zelf geen hond hebt en daardoor vooral ervaring met mensen die zeggen aai maar hoor of je hebt zelfs honden die op je afrennen met de tekst doet niets vanuit de verte, is het niet gek dat hoe je met dieren omgaat soms onduidelijk is. Door mensen hier op bokt vraag ik nu vaak ik aaien als ik een blije hond zie en met het baasje praat. Men is heel vaak verbaasd dat ik het vraag. Dus zo normaal is dat vragen niet.
Ts, in jouw geval zou ik trouwens ook kijken om een goede afspraak te maken met kind die werkt. Als ik hier in dit topic lees wat honden van sommige mensen allemaal mogen zou ik er niet op vertrouwen dat het op een andere manier opgelost is.
[***] schreef:dierenfan schreef:
Daar waar kinderen zijn is mijn kind hatende hond niet of kort aangelijnd en gemuilkorft. Niet zozeer omdat ik kinderen wil beschermen maar wel omdat ik geen bijtincident door mijn hind gedaan mee wil maken. Ik weet dat hij dat doet dussss ik neem mijn verantwoordelijkheid. Op vakantie blijft hij in de auto of in het huisje maar nooit mee terras op. Kan op terras ook gemuilkorft niet 100 procent veiligheid garanderen dus die situatie komt hij nooit. Daar waar honden mogen komen en kinderen kunnen zijn loopt hij sowieso aangelijnd. Daar waar situatie niet overzichtelijk is ook gemuilkorft.
Zo moeilijk is het toch niet om te maken dat een hind die kinderen haat nooit met kinderen in aanraking komt?? Vervelend is het wel maar tja dit valt niet te oefenen. Een vriendin opperde dat. Toen ik vroeg of ik haar kinderen daarvoor mocht gebruiken snapte ze opeens de onmogelijkheid om dit aan te leren. Daarnaast vind ik dat je zoiets niet moet willen aanleren als dat al zou kunnen maar je moet zoiets accepteren. Juist door afwijkend gedrag te accepteren wordt het probleem kleiner.
Maar de hond in deze situatie haat kinderen helemaal niet? Sterker nog, het gaat met alle kinderen heel erg goed samen, behalve het kind van ts.
Totaal andere situatie dus en voor 1 kind hoef je echt niet je hond te gaan muilkorven.
Blijkbaar is er bij dat kind iets in gedrag, houding of uitstraling wat de hond niet fijn vindt. Zorgen dat kind niet bij hond kan komen is de simpelste oplossing.
Fenn schreef:Maar honden horen gewoon toch geen mensen te bijten? En al helemaal geen kinderen? Ik schrik altijd een beetje van de mensen die zeggen: ligt aan het kind dat zomaar een hond aait dat die gebeten wordt. Blijkbaar hebben veel mensen hier slechte ervaringen. Maar ik heb meer honden gehad die ongevraagd tegen mij opspringen dan kinderen die ongepast gedrag vertonen. Als een hond bijt verdient die net zo goed opvoeding. En ja, je hond moet zich aanpassen omdat er andere mensen op de wereld zijn als je in openbaar gebied bent.
Is natuurlijk sneu. Maar de hondeneigenaar kiest ervoor een hond mee te nemen naar een gebied met onvoorspelbare kinderen. Voed dan ook de hond op of houd m kort. En ja, mensen horen ook te leren om met dieren om te gaan. Maar als je zelf geen hond hebt en daardoor vooral ervaring met mensen die zeggen aai maar hoor of je hebt zelfs honden die op je afrennen met de tekst doet niets vanuit de verte, is het niet gek dat hoe je met dieren omgaat soms onduidelijk is. Door mensen hier op bokt vraag ik nu vaak ik aaien als ik een blije hond zie en met het baasje praat. Men is heel vaak verbaasd dat ik het vraag. Dus zo normaal is dat vragen niet.
Ts, in jouw geval zou ik trouwens ook kijken om een goede afspraak te maken met kind die werkt. Als ik hier in dit topic lees wat honden van sommige mensen allemaal mogen zou ik er niet op vertrouwen dat het op een andere manier opgelost is.
Luckystory schreef:Kom zeg, het kind heeft een kras in het gezicht. Dat is wel degelijk bijten.
Dat heeft die hond simpelweg niet te doen.
Niet normaal dat mensen dat acceptabel vinden. Hij is op een openbare plaats, met een kind dat niet van jou is. Aan een schoolplein notabene... Als hij zich niet kan beheersen, hoort hij daar niet.
Dat hij zijn natuurlijk gedrag maar thuis gaat vertonen. Waar de veiligheid van kinderen niet in het gedrang komt.
Ik geloof trouwens nooit dat zo'n hond dat alleen met 1 kind doet.
Renee1991 schreef:Als ik de openingspost nog eens doorlees, ben ik nog steeds of opnieuw van mening dat TS bij het voor de tweede keer zien van die hond er met een ruime boog omheen had moeten gaan en die hond niet op had moeten zoeken. En als dan het argument is dat het in een ogenblik gebeurde, dan had je als ouder je kind strakker bij je moeten houden.
Luckystory schreef:Dus omdat het kindje autisme heeft, is het ok dat de hond hem niet leuk vindt?
Dat kindje mag gebeten en bedreigd worden?
En het is aan de mama en het kindje om op hun hoede te zijn?
Ik ben echt geshockeerd door sommige meningen hier.
Luckystory schreef:Dus omdat het kindje autisme heeft, is het ok dat de hond hem niet leuk vindt?
Petpa schreef:Luckystory schreef:Dus omdat het kindje autisme heeft, is het ok dat de hond hem niet leuk vindt?
Mamma moet er gewoon voor zorgen dat haar prinsje niet in de buurt van honden komt.
Hoe moeilijk is dat???
KimD schreef:Luckystory schreef:Dus omdat het kindje autisme heeft, is het ok dat de hond hem niet leuk vindt?
Dat klopt. Kinderen met een beperking, een handicap of die bijvoorbeeld het syndroom van down hebben denken en doen nu eenmaal anders dan kinderen zonder. Kunnen deze kinderen niks aan doen en is niks mis mee maar het zeer zeker wel begrijpelijk.
Ik kan er ook niet mee overweg, vind zoiets heel moeilijk en vermijd het dus ook liever dan dat ik de confrontatie opzoek.
Luckystory schreef:Er heeft toch niemand gezegd dat het kind impulsief is?
Hij vraagt zelfs aan de eigenaar om de hond te mogen strelen.
Jullie maken er nu van dat het soort van stuiterend ettertje is. Terwijl TS alleen maar aangeeft dat het kindje op het schoolplein op de speeltuin speelt en dat het dan kan voorvallen dat hij de hond ziet en dan gaat vragen of hij mag strelen. En dat de eigenaar dit altijd toestaat.
Er is nergens gezegd dat het kind gekke dingen doet.
Maar soit, kinderen mogen blijkbaar gebeten worden zolang je je gevaarlijke hond maar overal mag meenemen. Want dat is veel belangrijker dan de veiligheid van een kind.
Wat een kromme redenatie. Zo'n hond heeft voor mij geen plek in de openbare ruimte.
Jullie maken er nu van dat het soort van stuiterend ettertje is. Terwijl TS alleen maar aangeeft dat het kindje op het schoolplein op de speeltuin speelt en dat het dan kan voorvallen dat hij de hond ziet en dan gaat vragen of hij mag strelen. En dat de eigenaar dit altijd toestaat.
Maar soit, kinderen mogen blijkbaar gebeten worden zolang je je gevaarlijke hond maar overal mag meenemen. Want dat is veel belangrijker dan de veiligheid van een kind.
Wat een kromme redenatie. Zo'n hond heeft voor mij geen plek in de openbare ruimte.
Luckystory schreef:Kom zeg, het kind heeft een kras in het gezicht. Dat is wel degelijk bijten.
Niet normaal dat mensen dat acceptabel vinden. Hij is op een openbare plaats, met een kind dat niet van jou is. Aan een schoolplein notabene... Als hij zich niet kan beheersen, hoort hij daar niet.
Dat hij zijn natuurlijk gedrag maar thuis gaat vertonen. Waar de veiligheid van kinderen niet in het gedrang komt.
Citaat:Anderzijds staan we op een drukke schoolplein. Totaal onoverzichtelijk.
Mijn zoontje loopt niet meer weg en gaat gewoon spelen.
Ik kan niet overzien dat hij ineens vanuit speeltuin rent nr een hond.