Regelgeving bijtincident hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Regelgeving bijtincident hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:23

Er was geen beet, er was een kras.
De hond heeft 2 x gegromd en een keer gesnept.

Als een hond serieus bijt, had je echt een heel ander resultaat gehad. Ik vind dit zo belachelijk overdreven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:44

Fenn schreef:
Maar honden horen gewoon toch geen mensen te bijten? En al helemaal geen kinderen? Ik schrik altijd een beetje van de mensen die zeggen: ligt aan het kind dat zomaar een hond aait dat die gebeten wordt. Blijkbaar hebben veel mensen hier slechte ervaringen. Maar ik heb meer honden gehad die ongevraagd tegen mij opspringen dan kinderen die ongepast gedrag vertonen. Als een hond bijt verdient die net zo goed opvoeding. En ja, je hond moet zich aanpassen omdat er andere mensen op de wereld zijn als je in openbaar gebied bent.

Is natuurlijk sneu. Maar de hondeneigenaar kiest ervoor een hond mee te nemen naar een gebied met onvoorspelbare kinderen. Voed dan ook de hond op of houd m kort. En ja, mensen horen ook te leren om met dieren om te gaan. Maar als je zelf geen hond hebt en daardoor vooral ervaring met mensen die zeggen aai maar hoor of je hebt zelfs honden die op je afrennen met de tekst doet niets vanuit de verte, is het niet gek dat hoe je met dieren omgaat soms onduidelijk is. Door mensen hier op bokt vraag ik nu vaak ik aaien als ik een blije hond zie en met het baasje praat. Men is heel vaak verbaasd dat ik het vraag. Dus zo normaal is dat vragen niet.

Ts, in jouw geval zou ik trouwens ook kijken om een goede afspraak te maken met kind die werkt. Als ik hier in dit topic lees wat honden van sommige mensen allemaal mogen zou ik er niet op vertrouwen dat het op een andere manier opgelost is.

Waarom hoort een hond niet te bijten? Het is hun natuurlijk gedrag, net zoals een paard schopt en een kat krabt. Onze honden mogen dus bijten als ze een goede reden hebben, heb ik geen problemen mee. Aan dat bijten gaat namelijk een waslijst aan signalen vooraf, als je daar niks mee doet en ook niet naar mij luistert mogen ze uithalen.

Als mijn honden bijten verdienen ze geen opvoeding maar een schouderklopje in de meeste gevallen. :=

In de praktijk hoeft het vaak niet zover te komen, ik bijt eerder.

En laten we eerlijk zijn, als de hond in TS haar verhaal kwaad bloed had gehad, had het zoontje geen gezicht meer gehad.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 05:53

Kom zeg, het kind heeft een kras in het gezicht. Dat is wel degelijk bijten.
Dat heeft die hond simpelweg niet te doen.
Niet normaal dat mensen dat acceptabel vinden. Hij is op een openbare plaats, met een kind dat niet van jou is. Aan een schoolplein notabene... Als hij zich niet kan beheersen, hoort hij daar niet.
Dat hij zijn natuurlijk gedrag maar thuis gaat vertonen. Waar de veiligheid van kinderen niet in het gedrang komt.

Ik geloof trouwens nooit dat zo'n hond dat alleen met 1 kind doet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 06:07

[***] schreef:
dierenfan schreef:

Daar waar kinderen zijn is mijn kind hatende hond niet of kort aangelijnd en gemuilkorft. Niet zozeer omdat ik kinderen wil beschermen maar wel omdat ik geen bijtincident door mijn hind gedaan mee wil maken. Ik weet dat hij dat doet dussss ik neem mijn verantwoordelijkheid. Op vakantie blijft hij in de auto of in het huisje maar nooit mee terras op. Kan op terras ook gemuilkorft niet 100 procent veiligheid garanderen dus die situatie komt hij nooit. Daar waar honden mogen komen en kinderen kunnen zijn loopt hij sowieso aangelijnd. Daar waar situatie niet overzichtelijk is ook gemuilkorft.

Zo moeilijk is het toch niet om te maken dat een hind die kinderen haat nooit met kinderen in aanraking komt?? Vervelend is het wel maar tja dit valt niet te oefenen. Een vriendin opperde dat. Toen ik vroeg of ik haar kinderen daarvoor mocht gebruiken snapte ze opeens de onmogelijkheid om dit aan te leren. Daarnaast vind ik dat je zoiets niet moet willen aanleren als dat al zou kunnen maar je moet zoiets accepteren. Juist door afwijkend gedrag te accepteren wordt het probleem kleiner.

Maar de hond in deze situatie haat kinderen helemaal niet? Sterker nog, het gaat met alle kinderen heel erg goed samen, behalve het kind van ts.
Totaal andere situatie dus en voor 1 kind hoef je echt niet je hond te gaan muilkorven.
Blijkbaar is er bij dat kind iets in gedrag, houding of uitstraling wat de hond niet fijn vindt. Zorgen dat kind niet bij hond kan komen is de simpelste oplossing.

Ze vroeg iets niet over hond van TS. Ik antwoord op haar en niet op situatie die bij TS speelde

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 06:19

Fenn schreef:
Maar honden horen gewoon toch geen mensen te bijten? En al helemaal geen kinderen? Ik schrik altijd een beetje van de mensen die zeggen: ligt aan het kind dat zomaar een hond aait dat die gebeten wordt. Blijkbaar hebben veel mensen hier slechte ervaringen. Maar ik heb meer honden gehad die ongevraagd tegen mij opspringen dan kinderen die ongepast gedrag vertonen. Als een hond bijt verdient die net zo goed opvoeding. En ja, je hond moet zich aanpassen omdat er andere mensen op de wereld zijn als je in openbaar gebied bent.

Is natuurlijk sneu. Maar de hondeneigenaar kiest ervoor een hond mee te nemen naar een gebied met onvoorspelbare kinderen. Voed dan ook de hond op of houd m kort. En ja, mensen horen ook te leren om met dieren om te gaan. Maar als je zelf geen hond hebt en daardoor vooral ervaring met mensen die zeggen aai maar hoor of je hebt zelfs honden die op je afrennen met de tekst doet niets vanuit de verte, is het niet gek dat hoe je met dieren omgaat soms onduidelijk is. Door mensen hier op bokt vraag ik nu vaak ik aaien als ik een blije hond zie en met het baasje praat. Men is heel vaak verbaasd dat ik het vraag. Dus zo normaal is dat vragen niet.

Ts, in jouw geval zou ik trouwens ook kijken om een goede afspraak te maken met kind die werkt. Als ik hier in dit topic lees wat honden van sommige mensen allemaal mogen zou ik er niet op vertrouwen dat het op een andere manier opgelost is.

Of het wel of niet hoort laten we in het midden. Bijten is voor honden een manier om te communiceren zoals wij vechten zeg ik altijd maar. Idd ook zoals een paard schopt.
De ene hond/mens bijt/vecht nooit terwijl de andere hond/mens bijt/vecht als er een scheet dwars zit.

Ik ben zelf van 2 honden die nooit zouden bijten (beiden door ouderdom overleden) gegaan naar een hond die bijt als er een scheet dwars zit richting alles en iedereen buiten eigen roedel en een heel afstandelijke hond richting alles buiten eigen roedel die bijt als hij zich echt echt bedreigd voelt.

Dat vergt heel veel aanpassingsvermogen. In dat proces veel gebruik gemaakt van muilkorf. Nog steeds in huis en auto altijd de korf op de pak. Al jaren maar zeer zelden meer nodig maar indien onverwachtse situatie kan ik vlot korven.

Het heeft hier niets met mogen te maken maar met karakter aanleg. Zoals ik al eerder aan gaf veel situaties zijn te trainen maar fatsoenlijk gedrag aan leren als een kind opeens komt aaien kan gewoon niet. Je kunt geen kinderen als proefkonijnen gebruiken hiervoor. Je kan enkel accepteren dat je hond zo is. Hier door jaren training blijft hij mega relaxt als hij kinderen ziet. Toch moet er niet 1 binnen zijn bereik komen. Het relaxt zijn is namelijk aangeleerd gedrag, hij weet dat kinderen nooit bij hem komen omdat ik dat niet toe laat. Daarom is hij relaxt maar wel allert. Hier zie je mij op schooldagen nooit overdag in de buurt van school maar tja ook niet in de buurt van plaatsen waar altijd kinderen spelen.

De hond in situatie TS is kennelijk heel sociaal behalve richting haar kind met beperking. Tja ontzettend vervelend dat het gebeurd is, dat had van beide kanten voorkomen moeten worden. Een les met 1 schram en laat die les een goede les zijn voor beide partijen. Niet alles is te voorkomen in het leven en iedereen heeft hopelijk van die situatie wat geleerd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 07:01

Luckystory schreef:
Niet normaal dat mensen dat acceptabel vinden. Hij is op een openbare plaats, met een kind dat niet van jou is. Aan een schoolplein notabene... Als hij zich niet kan beheersen, hoort hij daar niet.
Dat hij zijn natuurlijk gedrag maar thuis gaat vertonen. Waar de veiligheid van kinderen niet in het gedrang komt.

De hond heeft zich wel degelijk beheerst, als hij had willen bijten had hij dat gedaan. Dan had het kind meer gehad dan een kras.

En het kind van TS heeft autisme, zeker bij jonge kinderen geeft dat een rare 'vibe' af omdat ze anders omgaan met dingen. Véél honden hebben daar problemen mee omdat ze gewoonweg niet goed kunnen lezen wat er gaande is. Net zoals veel honden problemen hebben met kortsnuithonden of anders reageren op een hond met bobtail. Wilt niet zeggen dat de hond agressief is.

Dus het kan wel degelijk de uitzondering op de regel zijn. Die hond is duidelijk niks mis mee, geeft TS zelf aan in de OP. :+

En we weten helemaal niet waar deze mevrouw en hond zich bevonden. Voor hetzelfde geld staat ze gewoon op de openbare weg met een andere moeder te kletsen en te wachten tot haar kind komt aanlopen.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:07

Als ik de openingspost nog eens doorlees, ben ik nog steeds of opnieuw van mening dat TS bij het voor de tweede keer zien van die hond er met een ruime boog omheen had moeten gaan en die hond niet op had moeten zoeken. En als dan het argument is dat het in een ogenblik gebeurde, dan had je als ouder je kind strakker bij je moeten houden.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:09

Jammer dat wij nooit de "andere" kant van het verhaal zullen horen, en bij sommige dingen heb ik er vraagtekens.
Zowat iedereen richt zich nu op de hond - maar er komt toch wel meer bij kijken.

Zo bvb hoe is de situatie ingang schoolplein? Het het komt over als hutje mutje dat men elkaar kennelijk niet uit de weg kan gaan - maar is dat ook zo ?

En als het jongetje "altijd" vraagt- hoe zeker kan ts van zijn dat het de keer dat het jongetje ervan door is, dit daadwerkelijk heeft gedaan?

En hoe zeker dat eigenaresse van de hond daadwerkelijk "ja" gezegt heeft als een kind op hond afrent ?

En kind is een kind , dus onvoorspelbaar . Een kind met autisme evenens.

Nog nooit gezien of mee gemaakt, dat kinderen aan het spelen zijn en bal rolt op straat - en kind achterna..
En dat zijn dan niet alleen "peuters" maar ik heb ze ook al n gezien van 8/10 jaar. Even focus op bal en gevaar niet zien...

Het is NIET dat ik n TS niet geloof, maar mensen eigen is dat als men schrikt het belevenis achteraf iets anders verteld wordt.
Uit het verhaal van ts komt over dat eigenaresse weigert om hond thuis te laten ook al is het gevraagd... maar ook hier ontbreekt de daadwerkelijke situatie... wanneer en vooral hoe werd de vraag gesteld? In de situatie van shrik ?
Of een aantal dagen later rustig op eigenaresse af gewandeld.
Hier spelen zo veel factoren mee en nog meer emoties, want anders zou niet direct na wetgeving gevraagd worden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:18

Renee1991 schreef:
Als ik de openingspost nog eens doorlees, ben ik nog steeds of opnieuw van mening dat TS bij het voor de tweede keer zien van die hond er met een ruime boog omheen had moeten gaan en die hond niet op had moeten zoeken. En als dan het argument is dat het in een ogenblik gebeurde, dan had je als ouder je kind strakker bij je moeten houden.

En blijkbaar was het 'bijtincident' niet traumatisch genoeg voor het kind van TS aangezien hij de hond nog steeds opzoekt.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:24

Nou ja, het kind heeft autisme dus dat kan ik nog het voordeel van de twijfel geven. Maar ik had ooit een hond in onze buurt die was zo vals als een ongestemde piano, als ik die met mijn hond tegenkwam dan liep ik meteen weg. Beetje dat idee. Ik snap dat je je kind moet ophalen maar dan kijk je toch meteen of die hond er ook is?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:37

Dus omdat het kindje autisme heeft, is het ok dat de hond hem niet leuk vindt?
Dat kindje mag gebeten en bedreigd worden?
En het is aan de mama en het kindje om op hun hoede te zijn?

Ik ben echt geshockeerd door sommige meningen hier.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:41

Luckystory schreef:

Mamma moet er gewoon voor zorgen dat haar prinsje niet in de buurt van honden komt.
Hoe moeilijk is dat???

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:45

Luckystory schreef:

Het zou fijn zijn als beide partijen mee werken hier in. Mama let op haar zoontje en houdt hem weg bij de hond omdat ze samen geen klik hebben en de eigenaresse van de hond houdt afstand en zegt nee als er gevraagd wordt of hij mag aaien.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:58

Ik heb zelf een kind van 2 jaar en twee grote honden. Ik combineer honden en kind ook regelmatig.

Mijn oudste hond ging vroeger, voor ik een kind had, altijd mee naar het sportveld. Hij was voor iedereen vriendelijk en hij lag gewoon rustig naast me.
Op een gegeven moment wilde een kind hem aaien. Prima. Maar het kind knuffelde hem door hem vast te pakken, dat vindt mijn hond niet prettig dus ik zei het kind te stoppen. Daarop ging het weg maar kwam weer terug en ging zelfs op hem liggen, pakte zijn staart en pakte zijn kop weer vast. Ik had alle handen vrij en ik kon het kind gewoon niet tegen houden. Het bleef maar doorgaan en de ouders waren nergens te bekennen.
Mijn hond raakte echt in paniek en ik kon hem nu niet afschermen, want als ik wegliep ging het kind echt aan mijn hond hangen wat het alleen maar erger leek te maken. Mijn altijd kalme hond gromde, blafte en hapte in de lucht en uiteindelijk heb ik uit mijn tenen gebruld dat hij NU weg moest gaan en dan minder aardig.
Ik schrok hier echt heel erg van. Ik had nul inspraak op het kind. Dit alles duurde hooguit 20 seconden bij elkaar. Als iemand zonder verstand van honden dit had gezien had diegene zomaar kunnen denken dat mijn hond echt een zak was.

Ik doe bij onbekende kinderen altijd alsof mijn honden vals zijn. Ik houd ze heel kort bij me en je mag niet aaien. Maar waaaarom niiiiet? “Hapt zo je hand eraf”.
Ouders zijn ook vaak clueless dus van hen neem ik ook niets meer aan. Ik heb al zo vaak zulke domme reacties gehoord. “Oh, hij ligt altijd in de hondenmand met de labrador van opa hoor!” “Oh, ze is weleens eerder gebeten, ze is niet bang”.
Christus.

Je kind mag niet zomaar aan dieren zitten. Niet achter chillende duiven aan rennen, niet achter geiten aan blijven lopen in de wei, geen kippen oppakken, geen rondrennende konijnen proberen te aaien en ook niet zomaar mijn hond aaien. Tuurlijk, foutje kan gebeuren, maar dat is niet mijn fout. Ik zorg dat ik je kind heel houd en ik ga natuurlijk niet hatend in een speeltuin zitten. Maar jij hebt jouw verantwoordelijkheid over jouw kind. Als hij niet kan zwemmen ga je hem ook niet een kanaal in laten rennen denk ik. Dan let je ook wat beter op in de buurt van water.

Je kan die mevrouw vragen voortaan je kind weg te sturen als hij vraagt of hij mag aaien. Maar dat is het dan wel denk ik. Als die hond echt bijt kun je daar melding van doen. Er wordt echter naast aansprakelijkheid ook wel gekeken naar schuld. Sidenote. Een kind wint vaak wel van een hond, dat wel. Dan mag mevrouw de hond voortaan enkel nog gemuilkorfd uit laten bijvoorbeeld. Ik vind dat wel een beetje heftig, puur en alleen omdat hij jouw kind niet trekt. Je kunt toch een beetje rekening met elkaar houden en niet gelijk wijzen naar de ander?
Vindt hij niet bepaald speelgoed heel leuk wat hem even bezig houdt zolang jij je andere kind opwacht?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:01

Petpa schreef:
Luckystory schreef:

Mamma moet er gewoon voor zorgen dat haar prinsje niet in de buurt van honden komt.
Hoe moeilijk is dat???

Gratis tip: zeg dit niet tegen een moeder als je hond d'r kind net gehapt heeft, want dit is dè manier om te zorgen dat ze gelijk daarna de politie belt. +:)+

Gedeelde verantwoordelijkheid is een ding. Als eigenaar wordt je geacht om je hond te beschermen tegen deze situaties. Ik snap dat we allemaal dierenliefhebbers zijn, maar we moeten ons wel realiseren dat we roofdiertjes houden in onze maatschappij en dat dit ook enige verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Vooral als je ze meebrengt naar een situatie waar veel kinderen zijn en je weet dat dit eerder fout is gegaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:02

Luckystory schreef:

Dat klopt. Kinderen met een beperking, een handicap of die bijvoorbeeld het syndroom van down hebben denken en doen nu eenmaal anders dan kinderen zonder. Kunnen deze kinderen niks aan doen en is niks mis mee maar het zeer zeker wel begrijpelijk.

Ik kan er ook niet mee overweg, vind zoiets heel moeilijk en vermijd het dus ook liever dan dat ik de confrontatie opzoek.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:20

Luckystory schreef:

Nr 1: iedere kind zou moeten leren dat men niet op iedere hond afstapt
Dus ja Mama, moet ten allen tijden op de hoede zijn, want kinderen gezond of beperkt zijn onvoorspelbaar.

Nr 2: een kind met autisme (of welke beperking ook) heeft tegenover een gezond kind afwijkend gedrag en vaak zo dat wij als mensen get niet eens doorhebben , een hond wel ( vorbeeld hulphonden die een epileptische aanval van baasje vroeger kunnen aanvoelen als baasje zelf)

Nr 3: kind mag uiteraard niet bedreigd en gebeten worden- maar hier komen dan nr1 en nr2 weer in het spel.

En zo of zo:
iemand met verstand van honden laat zijn kind - of gezond of beperkt- NIET afstappen op vreemde honden.
Dat is gewoon een no go .

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:26

KimD schreef:
Luckystory schreef:

Dat klopt. Kinderen met een beperking, een handicap of die bijvoorbeeld het syndroom van down hebben denken en doen nu eenmaal anders dan kinderen zonder. Kunnen deze kinderen niks aan doen en is niks mis mee maar het zeer zeker wel begrijpelijk.

Ik kan er ook niet mee overweg, vind zoiets heel moeilijk en vermijd het dus ook liever dan dat ik de confrontatie opzoek.

Dan moet je als ouder toch beter op het kind letten als hij afwijkend gedrag vertoond?
Hij kan net zo goed de weg op rennen waar een auto aan komt als hij zo impulsief is.

Als ik mijn hond(en) los heb lopen dan weet ik iedere seconde waar ze zijn, ook als ik een praatje maak met iemand. Als ouder lijkt me dat toch ook belangrijk, je hebt nu eenmaal geen invloed op wat andere mensen doen, je hebt alleen invloed op jezelf en eigen kinderen/honden.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:32

Er heeft toch niemand gezegd dat het kind impulsief is?
Hij vraagt zelfs aan de eigenaar om de hond te mogen strelen.
Jullie maken er nu van dat het soort van stuiterend ettertje is. Terwijl TS alleen maar aangeeft dat het kindje op het schoolplein op de speeltuin speelt en dat het dan kan voorvallen dat hij de hond ziet en dan gaat vragen of hij mag strelen. En dat de eigenaar dit altijd toestaat.
Er is nergens gezegd dat het kind gekke dingen doet.
Maar soit, kinderen mogen blijkbaar gebeten worden zolang je je gevaarlijke hond maar overal mag meenemen. Want dat is veel belangrijker dan de veiligheid van een kind.
Wat een kromme redenatie. Zo'n hond heeft voor mij geen plek in de openbare ruimte.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:42

Luckystory schreef:
Jullie maken er nu van dat het soort van stuiterend ettertje is. Terwijl TS alleen maar aangeeft dat het kindje op het schoolplein op de speeltuin speelt en dat het dan kan voorvallen dat hij de hond ziet en dan gaat vragen of hij mag strelen. En dat de eigenaar dit altijd toestaat.
Maar soit, kinderen mogen blijkbaar gebeten worden zolang je je gevaarlijke hond maar overal mag meenemen. Want dat is veel belangrijker dan de veiligheid van een kind.
Wat een kromme redenatie. Zo'n hond heeft voor mij geen plek in de openbare ruimte.

In de OP schrijft TS zelf:

“ Nu heeft mijn zoontje autisme en ik weet dat hij soms afwijkend gedrag heeft naar beesten.”

Hij leek niets raars te doen maar non verbaal kan haar kind natuurlijk iets uitstralen dat dieren wel oppikken en mensen niet.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:44

Luckystory schreef:

TS moet er gewoon voor zorgen dat haar kind niet naar een hond gaat. Veel honden reageren op kinderen die “anders” zijn

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:02

Luckystory schreef:

Geen idee wat jij van een hond verwacht met je steeds herhaalde credo: hond heeft simpelweg niet te bijten.
Ten eerste betwijfel ik of er daadwerkelijk gebeten is, een schram als resultaat is meer een waarschuwings grom/snauw geweest.
Buiten dat verwacht jij blijkbaar dat alle honden alles maar moeten accepteren wat hen overkomt, en dat is flauwekul.
De verantwoordelijkheid ligt bij mamma en bij hondeneigenaar samen. Let alle twee een beetje op en vermijd zo goed mogelijk dat dit kindje en hond elkaar tegenkomen.
De hele zaak is nu nogal opgeblazen terwijl er eigenlijk weinig aan de hand is.
Ben wel van mening dat jij in je reacties behoorlijk zwart/wit bent, dat helpt ook niet echt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:08

Luckystory schreef:

Sla je niet een beetje door zo langzamerhand? Je laatste alinea slaat nergens op, niemand suggereert dat kinderen gebeten mogen worden en uit het verhaal komt nu niet bepaald het beeld van een 'gevaarlijke' hond naar voren.
Heb je misschien zelf ooit een naar incident meegemaakt als kind? Dan begrijp ik je aversie tegen de hond wat beter.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:14

Luckystory schreef:

Nee dat is geen bijten, hooguit keer snauwen!

Zelf ook keer knallende ruzie gehad met een moeder. Kwam een groep mensen tegen, dus liet mijn mechel strak naast mij lopen met aandacht op mij.

Uit het niets breekt zo'n pokkejong uit en wil mijn hond aaien bij haar hoofd. Uit schrik, snepte ze keer opzij.

Kind had nog niet eens bloed, maar ik had een valse hond :+ Toen heb ik haar eens flink de waarheid verteld en dat ze haar kinderen onder controle moet houden. Net zoals van mij word verwacht dat ik mijn honden onder appèl heb staan en dat haar kind mijn hond liet schrikken.

En als mijn hond echt had gebeten, dan had ze geen tijd gehad voor ruzie. Maar dat ze dan al onderweg was naar de hap!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:18

Luckystory schreef:

Citaat:
Anderzijds staan we op een drukke schoolplein. Totaal onoverzichtelijk.
Mijn zoontje loopt niet meer weg en gaat gewoon spelen.
Ik kan niet overzien dat hij ineens vanuit speeltuin rent nr een hond.

Dit kinkt mij erg impulsief.

En dat vragen, mama was daar ook niet bij want het kind was al naar de hond gerent waar ts dus niet bij stond.
En goed, ik heb dan vraagtekens als een kind er ineens heen rent of hij dan ineens stopt en gaat vragen mag ik aaien. Hoeveel kinderen zouden dat echt doen?
Ik loop niet met de honden bij een school, maar heb wel regelmatig kinderen gehad die niet vroegen of ze mochten aaien maar gewoon doen.

Daarnaast heeft de hond 1 keer gesnept, want bij een beet kom je niet met een kras weg.
En de keren daarna heeft de eigenaresse van de hond dus beter opgelet als ts. Want is er niet meer "gebeten" maar kind nog wel te dichtbij de hond geweest.

Dus op die onoverzichtelijke drukke schoolplein, waarom let ts daar niet zelf beter op?
Hij kan dus net zo impulsief onder een auto rennen.
Maar een verbod voor auto's maken in de straat? IPV je eigen verantwoording nemem?