Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 17:10

Grijs worden is niks voor Roos! Die wordt gewoon lichtbruin / wit waardoor het lijkt of ze zo hoort! :
Afbeelding

Zo was ze 8 jaar geleden, toen was ze 8! :D
Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 17:19

Is ze nu 16 :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 17:21

Lilly toen ze anderhalf/2 jaar was

Afbeelding
Afbeelding

Lilly nu, 5,5. Dus ook zij wordt al jong grijs :D

Afbeelding

Wat een mooie leeftijd Marlinderooz!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 17:25

candalisa schreef:
Is ze nu 16 :oo

5 januari wordt ze 16, fout gerekend ze was toen 7 haha.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 17:55

Villaneusjes, ach arme, hoe lang heeft hij kennel arrest?

Moestuin, mooi tekening! Wat een vreselijke maar wel moedige, en zo te lezen juiste beslissing...maar dat maakt het verdriet absoluut niet minder :(:)

Verder zie ik grijze en geknipte snuitjes voor bij komen <3

Hier nog (lang) geen grijze snuit. Wel een heel spannend rondje vanmorgen. Floyd is behoorlijk snel overprikkeld, dit was ons ook bekend :j Ook niet heel gek als je bedenkt dat hij in z'n redelijk korte leven al ongeveer 5 keer verhuisd is en het niet overal even leuk heeft gehad :(:) Ik kan inmiddels redelijk goed inschatten wanneer z'n emmer vol zit, de enige keer dat ik dit niet door had toen hing ie als een soort dolle pakwerkhond in z'n riem en was het even een gedoe (stond in de berm, hij vloog ondertussen alle kanten op, en kwamen auto's aan). Gelukkig is dat allemaal goed afgelopen :j
Vanmorgen hadden we de jackpot, trekkers, kranen, werkbusjes, en mensen, volgens Floyd sowieso teveel mensen :n We moesten er per se langs, dus hem zoveel mogelijk tijd gegeven om alles te bekijken, alle tegenliggers eerst voorbij laten gaan..kraan stond midden op de weg dus was weinig ruimte en hij wou naar alles en iedereen uitvallen...en toen door de berm naar huis gelopen. Toen we alles voorbij waren werd ie gelukkig vrij snel weer rustig, en is ie snuffelend t laatste stukje meegelopen. Zeker nog niet perfect, maar gelukkig zonder het op mij of z'n riem af te reageren, daar erg blij mee. Rest van de dag was ie gesloopt :(:)

Sorry voor t lange verhaal :+

Verder druk aan t rondneuzen voor cadeautjes, budget laat ik een beetje varen want ik zie teveel leuke dingen. En ik denk dat Floyd het ook treft binnenkort O:)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 19:31

Suus elke overwinning is er 1, kleine stapjes!

Marlinderooz jemig wat een geweldig mooi leeftijd! Dat wordt een dikke slagroom taart straks!

Moestuin ach wij betalen om z’n kleur te krijgen zij heeft hem gewoon vanzelf hahah

Hier even een prut dag naast het feit dat ik ziek ben is het joy haar 2de sterfdag kan mij echt elk seconde van die dag herinneren en het was net een rij domino’s die daarna aangetikt zijn want binnen een jaar overleed onze andere hond, mijn vader, broer en mijn allerliefste merrie. Tis gewoon even bleh …
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 19:41

Die sterf dagen zijn vreselijk candalisa. En ik kan me idd nog herinneren dat je zo'n domino effect had met zoveel dingen achter elkaar, echt vreselijk :( Knuffel. Hier is het nu 3 jaar geleden met Rex, maar rond die tijd vh jaar is het altijd even extra naar. Hoe is het met Mila de pechvogel nu?

Suusw
Ja, ik denk met zijn geschiedenis dat je sowieso wel nog wat van zulke dagen voor de boeg hebt. Maar je bent zo te zien ontzettend bewust bezig met z'n mentale gezondheid, op grenzen letten e.d. dus dat gaat vast in the long run nog wel vooruit en goed komen met jullie samen. Maar wel pittig alsnog hoor allemaal, succes Y;(

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:12

Thanks curse ik kan die post van rex ook nog herinneren pfff ze laten z’n stempel achter.
Mila heeft er maar weinig van geleerd vanmiddag stond ze alweer op de tuintafel tegen de muur op te klimmen met 3 poten.
Ik laat het verband een paar uur eraf en dan weer met Honingzalf en vetwrap inpakken. Wij gaan maandag een week naar de Ardennen dus wil nu voor haar schoentjes hebben zodat het beschermd blijft maar ze toch wel een beetje mee kan doen.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 20:14

Ach Candalisa, dat blijven altijd verschrikkelijke dagen :(:) Vreselijk, zo veel verliezen achter elkaar...

Cursebreaker, bedankt! Er zullen zeker nog wel momenten komen hoor, hebben we ook al een paar keer gehad, onze vorige honden vonden alles prima, en soms doe je dingen uit automatisme, maar zolang wij rekening houden met zijn 'rugzakje' gaat t best heel goed.

We verwachten en 'eisen' niks van hem (qua aandacht e.d., luisteren moet ie uiteraard wel gewoon :+ ), en dat blijkt goed te werken. Het is een slimme hond, en gek op snoepjes dus met positieve beloningen komen we een heel eind :Y) Er werd vermeld dat het geen knuffelhond is, maar hij mag inmiddels graag bij ons op de bank hangen <3 Scheelt ook dat wij rustig wonen en bijna nooit visite over de vloer hebben, dat geeft hem ook veel rust :j

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 21:57

Suusw schreef:
Villaneusjes, ach arme, hoe lang heeft hij kennel arrest?

Ja dat is ff afwachten, de hechtingen zitten op de meest kwetsbare plek dus hij moet zo min mogelijk lopen. We konden echter vandaag weer naar de DA na een poepexplosie waar je u tegen zegt. Hele kennel eronder en ook bloed. Ontlasting getest maar dat was oke , AB gekregen want tis waarschijnlijk infectie of anders reactie op de pijnstilling die hij gister heeft gehad . Narcose helpt ook niet natuurlijk… morgen gaan we terug naar de DA voor verbandwissel en kijken hoe t eruit ziet .

Moestuin ik wens je sterkte. In mei verloor ik met 10 dagen ertussen mijn oudje en mijn in dienst zijnde assistentiehond. T oudje liep al in reserve tijd dus daar was ik enigzins op voorbereid maar Aedan kreeg chronische pancreatitis en hoewel dat prima te behandelen is met medicatie sloeg dat bij hem niet aan. En dan komt dat moment dat ik liever hond zou zijn dan mens omdat je verder leed kunt besparen. Maar of je de keuze zelf maakt maakt t verdriet niet minder.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 02:59

Ik kreeg de vraag of Leslie denkspelletjes leuk vind.

Ja en daar is ze erg goed in.
Soms stop ik wel wat lekkers in een croc of oude spijkerbroek maar heb het ook wel in een doos met gaten gedaan.
Ze is dan erg enthousiast:D

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 07:50

Zooo je kijkt even niet en dan ineens zijn er 4 pagina's bij. In het DBT is er dan altijd een veulen geboren :=

Sterkte Moestuin en Candalisa. Y;( Whisky is onze eerste hond en ik kan me echt niet voorstellen dat ik haar ooit zal verliezen. Evenals James, maar ik merk dat ik zelf meer aan Whis gehecht ben. Wat een fantastische leeftijd MarlindeRooz!

Whisky heeft ondertussen een nieuw optrekje uitgekozen. >;)
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:38

Ik zal hier even reageren op de vraag die ik kreeg van mijn santa: ik ben deze week op vakantie, maar zodra ik thuis ben ga ik de maten opmeten :D

Candalisa, wat vreselijk zeg, zo veel verdrietige gebeurtenissen vlak na elkaar :knuffel:

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:26

Jeetje het topic gaat wel hard ! Ik doe echt mijn best om bij te houden+

Mijn verlanglijstje ia ingevuld voor Dieke. Ik ben voor mijn lootje get beste te bereiken via anonieme vragen! Daar krijg ik melding van in mijn mail.

Ik heb iets voor mijn eigen lootje in mijn hoofd maar is nog niet zo makkelijk :') hersenen lekker laten kraken!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 09:29

Sterkte Moestuin en Candalisa!

Hier mn lijstje op de site aangevuld met foto's.
Maar de kleine man hier is echt met alles blij te maken. :D
Tweedehands of zelf gemaakt is ook altijd welkom. Verder denk ik dat er genoeg op m'n lijstje staat waar wat mee kan :))
Lootje dat ik getrokken heb ben ik wel blij dat het duidelijk is, beetje richtlijnen is toch altijd wel fijn!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:30

Tip:

https://ahwatleuk.nl/

Is een hondenwebshop: Heeft dit weekend 20% korting. Is een klein bedrijfje van iemand die het vanuit haar hart doet!

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:32

Ik heb ook al veel leuke ideeën, moet mijn eigen lijstje nog invullen op de site dat ga ik dit weekend doen, beer en ik waren afgelopen weekend letterlijk aan het uitwaaien op texel :D

Afbeelding

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:35

Heerlijk Ninette, en je hond is echt heel knap. Ik ben gek op herders. <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 11:23

MarlindeRooz schreef:
Tip:

https://ahwatleuk.nl/

Is een hondenwebshop: Heeft dit weekend 20% korting. Is een klein bedrijfje van iemand die het vanuit haar hart doet!

Er is ook al 25% dierendagkorting op alles bij Max&Woof. Die verkopen o.a. halsbanden en tuigjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 11:32

Ninette schreef:
Ik heb ook al veel leuke ideeën, moet mijn eigen lijstje nog invullen op de site dat ga ik dit weekend doen, beer en ik waren afgelopen weekend letterlijk aan het uitwaaien op texel :D

[ [url=m/8FOII1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HnEfbv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind zijn naam altijd zo toepasselijk als ik de foto’s zie. Echt een zeer mooie hond :j

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:36

Iedereen heeft zulke leuke honden allemaal, wordt helemaal blij van al die foto's.

Ik leer echt allemaal nieuwe merken en webshops kennen via dit topic <3
Moet mezelf wel in gaan houden om niet ook heel veel mee te bestellen voor Lilly, het argument ze sloopt het toch wel is niet goed voor mijn portemonnee.

Ondertussen ben ik er redelijk uit welke hints ik ga geven, met dank aan heel veel inspiratie uit het 2021 topic :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 16:09

Ik heb al wat hints bedacht.

Wat betreft inkopen ga ik proberen zo veel mogelijk lokaal te kopen zodat ik niet iedere keer verzendkosten kwijt ben. En met Dierendag en black friday voor de deur gaat dat best goed komen.

Van de week het gehele 2021 topic doorgelezen voor inspiratie.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 16:15

Ik ga dat 2021 topic ook maar eens bekijken voor ideeën van tips.
Iets met eerste keer meedoen en geen idee hoe of wat :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 16:41

Hits bedenken vind ik nog wel het lastigste :o
Ik ben op 2 dingetjes na compleet met het pakket :) Dus op naar de hints :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 16:50

Hoe werkt dat met de hints? Is dat in het topic of per post?