Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Avalanche schreef:Overigens was dit een kynoloog, geen werklijn. Leuke hond was dit
Ik heb "kynoloog" altijd een hilarische term gevonden in dit verband. Een doorzichtige poging het te doen voorkomen alsof dergelijke hondenfokkers een academische status hebben....
Nikass schreef:Ben jij van mening dat die 99% kans op CM in combinatie met de 60% kans op SM een aanvaardbaar risico is bij het fokken en/of kopen van een hond?
NB: los daarvan is de uitdrukking "de plank misslaan", en niet "de bal"
KarmaChansy schreef:joh ik las pas een bericht op FB waar een fokker drager x drager fokt (stamboomhonden ook), volgens de vereniging reglement mocht dat niet, had pupkoper naar de vereniging een mail verzonden erover en die melde ineens dat het prima mocht. Wat een zooitje dan bij de verenigingik vind dat echt niet normaal, aar genoeg mensen die dus geen fiets geven
MarlindeRooz schreef:Ja je zegt dus wel dat ze moeten fokken met zieke honden. Mag je dan ook met een labrador fokken met slechte heupen maar die “gewoon lekker rond rent”.
sevke schreef:De enige manier om iets te doen is via de rasverenigingen. Degenen die zonder papieren fokken en de zgn oepsnestjes, daar heeft nooit iemand controle over. Die zeggen dan: jamaar, dit zijn geen CKCS, maar cavamalts! Of iets dat er per abuis goed op gelijkt. En mijn Engelse Bulls zijn in feite Old English Bulldogs. En dan sta je daar ook weer.
Marlinderooz niet alle honden zijn ziek. Veel, maar niet alle. Net als bij heel veel andere rassen. Wanneer je zo radicaal denkt als jij, schaf dan maar meteen de quarter horses ook af. Daar zijn de meesten ook niet correct.
En bij honden de platsnuiten, en de minirassen, en de lange ruggen, en en en…
Zo simpel is dat allemaal niet. Je moet ergens beginnen en dat is bij het begin: inzien dat er een probleem is.
sevke schreef:De enige manier om iets te doen is via de rasverenigingen. Degenen die zonder papieren fokken en de zgn oepsnestjes, daar heeft nooit iemand controle over. Die zeggen dan: jamaar, dit zijn geen CKCS, maar cavamalts! Of iets dat er per abuis goed op gelijkt. En mijn Engelse Bulls zijn in feite Old English Bulldogs. En dan sta je daar ook weer.
Marlinderooz niet alle honden zijn ziek. Veel, maar niet alle. Net als bij heel veel andere rassen. Wanneer je zo radicaal denkt als jij, schaf dan maar meteen de quarter horses ook af. Daar zijn de meesten ook niet correct.
En bij honden de platsnuiten, en de minirassen, en de lange ruggen, en en en…
Zo simpel is dat allemaal niet. Je moet ergens beginnen en dat is bij het begin: inzien dat er een probleem is.
MarlindeRooz schreef:En ja als 95% van de teckels een ziekte had zou ik ook zeggen dat je daarmee moet stoppen. Echter is dat niet zo. Net als bij de Quarters. Je kan er wel steeds rassen bij halen. Maar Cavaliers en bulldogjes (en imo pugs en Franse bulldogs) zijn gewoon doodzieke, verpeste, niet-functionerende honden. Die niet hond kunnen zijn zonder pijn of op zijn minst grote ongemak.
sevke schreef:Ik ben er absoluut TEGEN dat men een dergelijk fantastisch ras zou laten teloorgaan, zonder minstens te proberen de dieren gezonder te fokken, want niet iedereen is zo rigoureus om zeer zorgvuldig een pup te kiezen en desnoods jaren op een wachtlijst te staan.
kimmie261 schreef:Maar nu zal ik wel hele vieze dingen zeggen voor de stamboom wereld![]()