Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:En nog een.
Niet zo groot als een stel van de anderen, wel broodfok.
Keywoorden voor mij om verder te kijken:
Erkend en pinnen en st oedenrode en garantieCitaat:Beschrijving
We hebben nog wat leuke boomer pups op het moment. Teefjes en reutjes, verschillende kleuren. Klein blijvend, langharig of ruwharig.
Allemaal ingeënt, ontwormd, nagekeken door de dierenarts, gechipt, met een europees paspoort en geregistreerd.
We verkopen onze pups met garantie volgens het koopcontract van de VBK. Ook krijgen ze een puppypakket mee.
Heb je interesse, bel dan even. _______
Pinnen is mogelijk.
Een aantal plaatsnamen begint mij ook op te vallen. (oa Chaam, Nistelrode, St Oedenrode, Boechout)
Het begint er ook op te lijken alsof er 1 iemand is die per nest een nieuw account aanmaakt. Met ofwel als accountnaam een ras, ofwel 1 letter...
Dan is het ook lastig, want zie je dus niet een heel zwikkie andere advertenties...
sevke schreef:Wat is een boomer???
Ik ken veel rassen van uit mijn hondenshowverleden, maar van een boomer heb ik nog nooit gehoord.
juval schreef:
BeFunny schreef:Een brommer is gewoon een kruising. Waar iig Shih tzu doorheen zit. Het begon met Shih tzu x maltheser maar inmiddels kan het vanalles zijn. Dus geen rashond wel geliefd.
Dus niet verwezen naar een film
In Amerika geven ze de naam Boomer vaak aan langharige zwervefhonden/straathonden waarbij ze de achtergrond niet weten. En daar hebben ze een film en serie over gemaakt.
Maar de Boomer die ondanks dat het een X is die is bewust gecreëerd en is zelfs geprobeerd om dat te registreren als rashond. Net als poedel x Labradors die Labradoodle heten. Wat ook geen "erkend" ras is.
BeFunny schreef:Eventjes geknipt van internet. Niet dat het mij een fluit uitmaakt verder.
"De Boomer (Boemer)is een klein en elegant hondje dat is ontstaan door verschillenden kleine hondenrassen met elkaar te kruisen. Je kan spreken over een mengelmoes van kleur en karakter. Een Boomer bestaat uit een Shih Tzu en een deel Maltezer of Lhasa Apso met een Bolognezer, de Yorkshire Terrier en de Bichon Frise"
Weer een stukje van wat ik weet.
Het was de bedoeling om de Boomer altijd uit een Shih tzu te kruisen en een deel Maltezer en dan nog Een Lhasa Apso of de rassen die in mijn geknipte stukje. en om daar een erkend ras van te maken. Dit is niet gelukt. Het ging dus om enkel hondjes uit die categorie die gekruisd werden.
Inmiddels worden veel kleine mixjes al Boomer genoemd. Ook als er JR in zit bijvoorbeeld. Het is nu meer een echte mix die wij vroeger vuilnisbakkie noemden.
Maar de Boomer kruising is niet ontstaan vanuit die film. Maar vanuit een gedachte. Natuurlijk wilde iedereen ineens zo'n schattig harig hondje na de film. Net als bij 101 dalmatiërs, Lady en de vagebond, Hachi, Rex, Lassie, Rintintin en alle andere films en series
En daar wordt natuurlijk bij fokkers op ingespeeld.
Tinkermuts schreef:Alles wat gekruist is is voor mij gewoon een kruising of mixje, niets mis mee maar voor mij niets anders dan dat en er zijn heel veel leuke kruisinkjes, en dan heb je ook nog de honden die heel veel op een ras lijken maar geen stamboom hebben is voor mij gewoon een look a like.
Ook niets mis mee maar zonder bekend is wie ouders en voorouders zijn kun je nooit zeggen dat iets raszuiver is.
Maat dat is mijn mening, vast moet van iedereen