Prijzen honden zonder stamboom

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:55

Ianthe schreef:
anjali schreef:
Mijn tekst kreeg een foute plek. Ik zei dat ik het erg vind dat men pups die niet aan de rasstandaard voldoen zou verzuipen. Verkoop ze dan voor minder aan iemand die dat niet belangrijk vindt. een kennis van me had een klein hondje met maar 1 oog wat de fokker ook had willen vermoorden. Nu weggegeven en die mensen waren er dolgelukkig mee.

Ja want dat is wat alle fokkers doen, ze verzuipen. :')
In mijn ras is de kleur belangrijk, degene die te wit zijn, worden door de meeste fokkers gewoon voor een lagere prijs verkocht.

Plus het grootste deel van rashonden worden sowieso gewoon als (actieve) huishond verkocht.

zoiets is toch echt wel fokker-gebonden denk ik.
zo kwam ik enkele jaren terug een stafford fokker tegen.
het ras heeft niet zo'n goeie naam en die fokker liet echt pups euthanaseren waarvan hij vond dat er te veel agressie in zat, net omdat hij actief wou meewerken om het ras terug beter te krijgen.

op zich vind ik zoiets niet slecht.
alleen vroeg ik me altijd af hoe je bv aan een pup van 6-7 weken kon zien of zeker weten dat er te veel agressie in zit.... is altijd moeilijk....

hier gisteren langs geweest bij de pups waarvan we er eentje gereserveerd hadden....en uiteindelijk komen er nu 2 vrijdag hier wonen....
we wilden een kortharig reutje, en dat komt er, maar wat een prachtig langharig teefje zat er ook in het nest...op slag verliefd ook en nu komen de beiden baby's hierheen... *\o/* wordt druk :+

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:02

Wat leuk Tengeltje! Wil je nog foto`s van ze plaatsen?

Onze pup, wel stamboom, kreeg ook met 6 weken een gedragstest.
Vind het wel knap dat ze dat zo vroeg kunnen zien, ik weet ook niet of ik daar op moet vertrouwen.

tengeltje11

Re: Prijzen honden zonder stamboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:16

Afbeelding

Dit is ‘mijn’ langharig teefje. Ze is Frieda gedoopt!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:31

Wat een schatje. <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:46

Heb je nu 2 pups uit hetzelfde nest genomen?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:53

Nynkster schreef:
Heb je nu 2 pups uit hetzelfde nest genomen?

ja,idd. *\o/*

toeval wil dat we 3 honden hadden,dus 1 pup gereserveerd ,maar enkele weken terug onze oude collie hebben laten inslapen(op enkele weken tijd enorm achteruit gegaan)...dus ook plots wel terug plaats voor nog een extra pupje...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:58

Hmm ik snap echt niet dat een fokker 2 pups aan dezelfde persoon verkoopt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:00

en wat zou daar dan verkeerd aan zijn?(we hebben totaal geen fokplannen,alles wordt sowieso gecastreerd en gesterilliseerd,net als onze andere honden)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:01

tengeltje11 schreef:
en wat zou daar dan verkeerd aan zijn?(we hebben totaal geen fokplannen,alles wordt sowieso gecastreerd en gesterilliseerd,net als onze andere honden)

Google maar op 'littermate syndrome'. Er is wel een reden dat het niet de voorkeur heeft om er 2 uit een nest te hebben :) KAN mis gaan, kan uiteraard ook gewoon goed gaan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:02

Ik vind het ook sowieso al wel bizar dat een fokker in dit stadium nog zomaar een pup over heeft om nog erbij te doen, al kan dat voorkomen natuurlijk (Bij ons was het ook zo dat Arya vrij kwam toen het nest al 5 weken oud was, want annuleringen gebeuren natuurlijk altijd wel eens). Maar normaal zijn ze gewoon echt vooraf allemaal 'vergeven' tenzij ze echt op het laatste moment een annulering krijgen; al zou je dan normaal de volgende op de wachtlijst bellen, zoals in onze situatie het geval was omdat we op de wachtlijst stonden.

@tengeltje,
Het is wel een schatje om te zien hoor.. Maar succes met 2 herder pups :'). Hier heb ik m'n handen al 'vol' met 1 :') Zegt natuurlijk niks, want misschien heb je straks met 2 niet dubbel zoveel werk (al denk ik aan de praktische kant; apart dingen doen qua training e.d., pittig hoor) maar ik wordt gillend gek bij de gedachte (en dan was Arya nog geeneens een echt stoute pup ofzo, maar gewoon: veel werk wat normaal is bij een pup/jonge hond hihi. Ondertussen is ze hier een jaar, en zijn we er nog niet. Moest er zelf dus ook niet aan denken om 2 tegelijk te hebben hihi, maar vind het knap dat de fokker daar dus ook zoveel vertrouwen in heeft. Geen sneer naar jou toe, maar ik vind 1 pup toch al een hele verantwoording wat je vraagt van een pup eigenaar, als fokker zijnde dus dat ze er 2 bij iemand plaatsen is wel een afwijkende keus voor een fokker zijnde, dat doen ze normaal niet graag - begrijpelijk ook.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:13

Inderdaad door littermate syndrome, zonde dat je dat niet van tevoren wist of over had ingelezen... Dan had je misschien een andere keuze kunnen maken..

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:13

Zoe_97 schreef:

Sommige doen alles voor de centen :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:19

Nynkster schreef:
Zoe_97 schreef:

Sommige doen alles voor de centen :')

Ja inderdaad, dit zou ik echt alleen bij zeer hoge uitzondering doen. Onverantwoord. :n

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:22

De fokker van onze hond had ook 2 pups bij 1 iemand geplaatst.

"wij doen altijd 2 tegelijk en is altijd goed gegaan''. beetje vage opmerking van de fokker erbij ''voor sommige mensen is het beter met 1 pup te beginnen maar ik had er bij ... alle vertrouwen in dat het goed zou komen''.

nou doei dan :+ is wat mij betreft net zo erg als broodfok

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:58

Zoe_97 schreef:

En waarom is dat onverantwoord dan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:59

Popstra schreef:
Zoe_97 schreef:

En waarom is dat onverantwoord dan?

Zie alle reacties boven u ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:04

Vind dat er nogal dramatisch gereageerd word hier.
Ik heb ook 2x een broer en zusje uit 1 nest gehad. Zijn gewoon leuke sociale honden. Niks mis mee. De broer en zus die ik nu heb zijn bijna 4 maanden oud en gaan ook gewoon geweldig. Met ons, elkaar en andere honden.
Jack russels zijn het
Bij ons kunnen ze gewoon ,,hond,, zijn. :)
Laatst bijgewerkt door Popstra op 28-07-20 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:06

Het is officieel bekend dat het gebeurt... waarom zou het dan dramatisch zijn als mensen iemand erop wijzen?
Dat het bij jou goed gegaan is zegt niet dat het altijd goed gaat? Of dat het bestaat is niet dat het altijd zo is...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:08

Nou jullie doen net of Tengeltje11 een huge mistake is begaan! Leuk als je gewoon blij je hondje laat zien hier!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:09

Ik had hier ook nog nooit van gehoord.

Elke dag weer een leermoment. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:11

Nynkster schreef:
Het is officieel bekend dat het gebeurt... waarom zou het dan dramatisch zijn als mensen iemand erop wijzen?
Dat het bij jou goed gegaan is zegt niet dat het altijd goed gaat? Of dat het bestaat is niet dat het altijd zo is...

Dit inderdaad.

Er is dan toch niks geks aan als mensen aangeven dat het gewoon echt een 'ding' is. Google maar even en je vind zat interessante artikelen over Waarom het onverantwoord is/kan zijn om 2 pups in huis te nemen, en zeker ook nog uit eenzelfde nest. De persoon in kwestie erop attent maken zodat ze zich misschien wat meer erover gaat inlezen, is niks dramatisch aan. Het is juist belangrijk dat mensen elkaar informeren vind ik want niemand is altijd overal van op de hoogte, en zeker met dingen waarbij iemand dus echt baat kan hebben om er meer over te weten te komen.

Mensen onderschatten vaak 1 pup in huis halen al, niet dat dat bij tengeltje perse het geval is natuurlijk maar ik denk wel; een gewaarschuwd mens telt voor twee dus misschien is ze ervan op de hoogte, en misschien niet en gaat ze zich meer inlezen erover en kan het haar nog verder helpen, dus het is echt niet vreemd dat er vraagtekens gezet worden als iemand het erover heeft dat ze opeens besloten hebben om a.s. vrijdag 2 pups mee te nemen. Elkaar informeren over bepaalde dingen en ergens vraagtekens bij zetten zodat mensen misschien verder gaan nadenken over iets is, wederom, niet dramatisch doen - tenzij je dat er zelf van maakt.

Wat tones ook al aangeeft; leer moment! En daar kun je elkaar toch gewoon bij helpen. Ik blijf ook bijleren. Als ik dingen wist toen ik onze vorige hond had, wat ik nu het afgelopen jaar met onze pup/jonge hond geleerd had, had ik bepaalde dingen ook heel anders aangepakt en sommige problemen misschien helemaal hebben kunnen oplossen met hem vroeger. Het is belangrijk om open te staan voor dingen en zeker als er zoiets voorbij komt, wat dan wel een grote impact op lange termijn kan hebben en zeker niet perse positief hoeft uit te vallen - maar kan zeker wel gewoon helemaal prima gaan allemaal hoor :j

Wij namen een kitten tegelijk in huis met de pup en die 2 zijn zulke goede maatjes samen, maar het heeft wel onwijs veel begeleiding en aandacht en tijd en energie gekost om die 2 jonkies samen te laten opgroeien. Met een pup waar je eigenlijk gewoon echt apart 1 op 1 aandacht aan moet besteden is 2 tegelijk gewoon echt zoveel intenser nog. Daar mogen mensen toch best hun vraagtekens bij zetten en meer over willen vragen/aangeven als dat op een openbaar forum gezet wordt? Het wordt misschien niet altijd even genuanceerd geplaatst en/of misschien ook anders gelezen/geïnterpreteerd als bedoeld, maar de bedoelingen van iedereen wie reageert, zijn gewoon goed lijkt me.

EDIT:

Dit is bv. een linkje naar een Engelstalig artikel waarin je heel kort en duidelijk samengevat kunt lezen waar de anderen hierboven dus voor willen waarschuwen. Erg interessant om even door te nemen :j

https://k9behavioralservices.com/littermate-syndrome/
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 28-07-20 15:27, in het totaal 3 keer bewerkt

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:17

Popstra schreef:
Nou jullie doen net of Tengeltje11 een huge mistake is begaan! Leuk als je gewoon blij je hondje laat zien hier!

Ik zou juist blij zijn als iemand me wees op dit soort dingen.
Het zal maar mis gaan omdat je er niet vanaf wist. Nu kan ze er rekening mee houden toch?
Je kan ook alles negatief in zien ;) Het had gewoon de fokker moeten zijn die informatie had gegeven over de risico's

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:34

Mijn hond komt uit een nest van mijn schoonouders. Zij wilden eenmalig een nestje van hun kruising Labrador/Stafford/Ridgeback/Rottweiler echt van alles en nog wat :') De reu was een Berner Sennen van vrienden. Oudere hond al, op het oog heel gezond. Verder niet op de foto gezet oid.

Helaas is de moederhond 2 dagen na de bevalling overleden en zijn de 8 levende pups (1 doodgeboren) met de hand (op)gevoed. Wij hebben de hond voor ongeveer de kostprijs (€150,-) gekocht, deze ligt natuurlijk hoger door de melk. Mijn schoonouders hebben er zelf ook 1 gehouden, de rest is verkocht voor €350,-.

Het was een nestje van halverwege 2018.

De prijzen van nu vind ik belachelijk hoog maar schijnbaar kunnen ze het vragen want de rassen waar ik weleens naar kijk hebben torenhoge prijzen en enorme wachtlijsten. Ik ga daar echt niet aan meedoen, maarja vraag en aanbod...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:56

Dat littersyndrome,daar had ik nog nooit van gehoord.Een hond is toch een roedeldier,ik zou denken dat het juist goed zou zijn er meer tegelijk te hebben.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:00

Mijn Rottweiler pup is zo makkelijk dat ik er daar ook wel 2 van kan hebben, maar wie weet wat hij nog gaat verzinnen.... }:)