Ianthe schreef:anjali schreef:Mijn tekst kreeg een foute plek. Ik zei dat ik het erg vind dat men pups die niet aan de rasstandaard voldoen zou verzuipen. Verkoop ze dan voor minder aan iemand die dat niet belangrijk vindt. een kennis van me had een klein hondje met maar 1 oog wat de fokker ook had willen vermoorden. Nu weggegeven en die mensen waren er dolgelukkig mee.
Ja want dat is wat alle fokkers doen, ze verzuipen.![]()
In mijn ras is de kleur belangrijk, degene die te wit zijn, worden door de meeste fokkers gewoon voor een lagere prijs verkocht.
Plus het grootste deel van rashonden worden sowieso gewoon als (actieve) huishond verkocht.
zoiets is toch echt wel fokker-gebonden denk ik.
zo kwam ik enkele jaren terug een stafford fokker tegen.
het ras heeft niet zo'n goeie naam en die fokker liet echt pups euthanaseren waarvan hij vond dat er te veel agressie in zat, net omdat hij actief wou meewerken om het ras terug beter te krijgen.
op zich vind ik zoiets niet slecht.
alleen vroeg ik me altijd af hoe je bv aan een pup van 6-7 weken kon zien of zeker weten dat er te veel agressie in zit.... is altijd moeilijk....
hier gisteren langs geweest bij de pups waarvan we er eentje gereserveerd hadden....en uiteindelijk komen er nu 2 vrijdag hier wonen....
we wilden een kortharig reutje, en dat komt er, maar wat een prachtig langharig teefje zat er ook in het nest...op slag verliefd ook en nu komen de beiden baby's hierheen...