Als ik het heb over vrouwen besnijdenis staat iedereen op zijn achterste poten, maar oren afsnijden mag wel
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jester_ schreef:Oh ga je dat nu ook goed pratendat zoiets gebeurd is toch vreselijk?? Dus omdat dat nog steeds gebeurd mag oren couperen ook? Ik heb nog wel een bed vrij op mijn werk, je bent duidelijk niet helemaal goed bij je hoofd
Evi84 schreef:Okay, dus je gaat een ander wel in de staart en oren van je hond laten knippen, vanwege een 'droombeeld' van 25 jaar geleden? Waarbij je waarschijnlijk geen heel hoge leeftijd hebt gehad, en dus ook niet heel veel inhoudelijke kennis? Kennis is overigens afkomstig van een 'ras-standaard' die iemand ong. 200 jaar geleden heeft geschreven (lees je in, wij mensen gingen toen heel anders met dieren om, en zo blijkt vandaag de dag dus nog steeds).Jester_ schreef:Oh ga je dat nu ook goed pratendat zoiets gebeurd is toch vreselijk?? Dus omdat dat nog steeds gebeurd mag oren couperen ook? Ik heb nog wel een bed vrij op mijn werk, je bent duidelijk niet helemaal goed bij je hoofd
Ondanks dat ik er niet zelf voor zou kiezen heb ik er geen groot moreel bezwaar tegen neen.
Een beetje respect tonen voor een ander zijn mening zou een elementaire basisvaardigheid mogen zijn binnen een discussie...
Jester_ schreef:Ik snap gewoon niet waarom mensen het bewust pijnigen en verminken van dieren maar goed blijven praten en er van alles bij halen om het te bagitalliseren
Als ik het heb over vrouwen besnijdenis staat iedereen op zijn achterste poten, maar oren afsnijden mag wel
Evi84 schreef:Ik ken persoonlijk niemand die besneden is die daar ongelukkig mee is. Alsook zijn de nadelen van een circumcisie nihil en is het zelfs legaal. Als het zo ziekelijk zou zijn, aldus Jester, dan stel ik voor dat hij er iets aan gaat doen. Ergens zo extreem tegen zijn zonder er officieel iets tegen te doen is even erg oftewel gewoon zwak.
Dus neen, ik heb er persoonlijk geen groot moreel bezwaar tegen dat circumcisie gewoon dagelijkse kost is.
Ailill schreef:Ondanks dat ik er niet zelf voor zou kiezen heb ik er geen groot moreel bezwaar tegen neen.
Okay, dus je gaat een ander wel in de staart en oren van je hond laten knippen, vanwege een 'droombeeld' van 25 jaar geleden? Waarbij je waarschijnlijk geen heel hoge leeftijd hebt gehad, en dus ook niet heel veel inhoudelijke kennis? Kennis is overigens afkomstig van een 'ras-standaard' die iemand ong. 200 jaar geleden heeft geschreven (lees je in, wij mensen gingen toen heel anders met dieren om, en zo blijkt vandaag de dag dus nog steeds).
Dat kan wel, maar híér heb je dan wel bezwaar tegen (of eigenlijk helemaal niet, maar persoonlijk liever niet)? Als, gok ik, westerse vrouw?
Bijzonder.
Evi84 schreef:Jester_ schreef:Oh ga je dat nu ook goed pratendat zoiets gebeurd is toch vreselijk?? Dus omdat dat nog steeds gebeurd mag oren couperen ook? Ik heb nog wel een bed vrij op mijn werk, je bent duidelijk niet helemaal goed bij je hoofd
Ondanks dat ik er niet zelf voor zou kiezen heb ik er geen groot moreel bezwaar tegen neen.
Mindim schreef:Volgens mij praat niemand het goed, de een kan er echter niet zo mee zitten en een ander wel.
Ik zie hier eigenlijk niemand pro couperen? Het mag trouwens ook helemaal niet in Nederland en heb hier nog niet gelezen dat iemand hier op het forum ze speciaal daarvoor uit het buitenland heeft gehaald?
Mindim schreef:Ailill schreef:Ondanks dat ik er niet zelf voor zou kiezen heb ik er geen groot moreel bezwaar tegen neen.
Okay, dus je gaat een ander wel in de staart en oren van je hond laten knippen, vanwege een 'droombeeld' van 25 jaar geleden? Waarbij je waarschijnlijk geen heel hoge leeftijd hebt gehad, en dus ook niet heel veel inhoudelijke kennis? Kennis is overigens afkomstig van een 'ras-standaard' die iemand ong. 200 jaar geleden heeft geschreven (lees je in, wij mensen gingen toen heel anders met dieren om, en zo blijkt vandaag de dag dus nog steeds).
Dat kan wel, maar híér heb je dan wel bezwaar tegen (of eigenlijk helemaal niet, maar persoonlijk liever niet)? Als, gok ik, westerse vrouw?
Bijzonder.
Eh niemand gaat snijden of knippen, dat is immers verboden
Dat de ene persoon meer moeite er mee heeft dan de ander, is ieders goed recht toch? Wil niet zeggen dat diegene dat ook doet.
Mindim schreef:rien10 schreef:Achteraf kijk je een koe in de reet.
Doe dat niet bij een baby of een kleuter. Doe het niet bij meisjes. Doe het niet als degene bij wie het gedaan wordt het zelf wil.
Nope, echter is het in bepaalde culturen heel normaal dat jongems besneden worden. Heb ik verder geen oordeel over.
rien10 schreef:Evi84 schreef:Ik ken persoonlijk niemand die besneden is die daar ongelukkig mee is. Alsook zijn de nadelen van een circumcisie nihil en is het zelfs legaal. Als het zo ziekelijk zou zijn, aldus Jester, dan stel ik voor dat hij er iets aan gaat doen. Ergens zo extreem tegen zijn zonder er officieel iets tegen te doen is even erg oftewel gewoon zwak.
Dus neen, ik heb er persoonlijk geen groot moreel bezwaar tegen dat circumcisie gewoon dagelijkse kost is.
Ik wel. Ik kan er om gillen. Ieder heeft het recht om te beslissen over zijn of haar eigen lijf.
Weleens met een besneden vrouw gesproken? Nee? Moet je echt eens doen. Werkt verhelderend voor je inzichten.
Mindim schreef:Niet? Wat dan? Een toverstaf en poef, drie keer draaien en de staart is weg en de oren een stuk korter?Ailill schreef:Ondanks dat ik er niet zelf voor zou kiezen heb ik er geen groot moreel bezwaar tegen neen.
Bijzonder.
Eh niemand gaat snijden of knippen, dat is immers verboden
Dat de ene persoon meer moeite er mee heeft dan de ander, is ieders goed recht toch? Wil niet zeggen dat diegene dat ook doet.