Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
StalNollie schreef:Ik zie het al fout gaan bij de stap dat deze hond op de bank mag en daar ook geaaid word.
Laat de hond onder je staan en blijven dus absoluut niet op de bank dan zit je op dezelfde 'rang'
En heel banketstaaf maar in zo'n situatie ipv halsband die gaf ik toch een gruwelijke rot klap
(zal nu wel veel over mee heen krijgen, maar ieder zijn manier en voor ons is het ook niet de eerste die we zo uit asiel halen, dus roepen geen ervaring heeft geen zin)
Skippy 9 jaar met zo'n hond sorry voor alleen al de omgeving buiten huis als de hond zou ontsnappen vind ik dat echt niet verantwoord die kreeg hier eerder al een spuitje
Nagini schreef:Jemig, suggesties van inslapen vind ik absurd.
De beschrijving is dat de hond naar je gestaard heeft en verder niet reageerde.
Als dat al reden is tot inslapen dan blijven er niet veel honden over.
Dit is het perfecte (helaas) voorbeeld als je een werk mechel bij een huisdierhuishouden zet. Dan krijg je zulke situaties.
Dat is balen voor beide, want TS was duidelijk niet van plan een werkhond te nemen en is mooi beetgenomen door een dodgy fokker.
De hond kan echter hartstikke goed terecht komen met voldoende training. Zelfs in een huis.
Structuur, consequenties, gehoorzaamheid training, dan komt de hond er wel.
Je hebt niet alles gelezen,want de hond heeft niet alleen gestaard maar ook gebeten.
Ze is waarschijnlijk onzeker omdat de fokker er nooit wat mee gedaan heeft. Is waarschijnlijk niet eens van t erf afgeweest en is daarom ook zo bang om te lopen.
IPO club is een optie.. ik kan ook een oproepje doen op een trainers fb groep.. wellicht dat er iemand interesse heeft dr over te nemen maar dan moet je me even een pbtje sturen met meer informatie (leeftijd, afkomst, locatie, kosten etc).
anjali schreef:Je hebt niet alles gelezen Nagini,want de hond heeft niet alleen gestaard maar ook gebeten.
anjali schreef:Nee ze heeft aanvankelijk een bezoeker gebeten zodat ts geen bezoek meer kan ontvangen.Dat knabbelen bij ts deed ze eerst zonder echt te bijten maar dat deed ze nu dus wel.Zelfs zo dat ts haar eigenlijk niet durfde te pakken om uit te laten.Het gedrag wordt dus erger en ts zegt zelf niet de persoon te zijn die dit aankan.Ze heeft hier ook niet om gevraagd toen ze een hond ging kopen.