Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:superpony schreef:Nou, volgens mij is de mens het grootste probleem op deze wereld en die sluiten ze te weinig op.
Het ecologische probleem van de huiskat is óók één van de ( inderdaad vele) door de mens geschapen problemen.
Maar die andere problemen zijn niet relevant voor deze discussie.
Trui schreef:wij delen een kat met de buren die zelf lekker heen en weer loopt... dat zou dan ook niet meer kunnen... laat die beesten lekker ravotten. Katten stammen af van wilde katten en die horen lekker in bomen te kunnen klimmen, lekker jagen lekker rennen! ik denk dat als katten niet meer naar buiten mogen dat menig mens dan een erg drukke kat kan gaan ervaren... en niet iedereen heeft tijd om al die ‘buitentijd’ in te halen door super lang te spelen
superpony schreef:Over zeg 10jr zitten alle katten bijv binnen en dan komen ze erachter dat het niet de problemen oplost zoals ze nu denken. Er gaan dan nog steeds veel vogeltjes dood door gif etc.
Wat gaan ze dan doen? Een boete op loslopende katten en als de problemen niet oplossen, boete's verhogen? Want toegeven dat het niet de oorzaak is van alle problemen, gaan ze niet doen. Maar dat het geld kan opleveren is altijd een leuke bijkomstigheid.
Hoelang werd er al gesproken over kattenbelasting?? En hoe goed komt het uit dat dit nu opeens het gesprek van de dag is??
karuna schreef:Had reactie van een van de ministers gelezen." Jaa als mijn katten binnen moeten blijven word ik gek van hun energie".nou als ik mijn honden niet voldoende uitlaat, stuiteren die ook door het huis ja. Ik neem mijn verantwoordelijkheid als goed baasje en ga met ze er op uit.
![]()
Maar feitelijk zegt kabinet we hebben schijt aan de wetten.Australie pakt het grondiger aan
Ceffyl schreef:[Het valt me op dat de anti-kattenmensen die zelf honden hebben deze vergelijking steeds maken, maar dat is appels met peren vergelijken.
NatasjavE schreef:https://images.app.goo.gl/t7zCiFNCnAsvFjPL7
Met katten wandelen...ja je kan het ze leren.
Maar echt tof is het voor niemand.
karuna schreef:Had reactie van een van de ministers gelezen." Jaa als mijn katten binnen moeten blijven word ik gek van hun energie".nou als ik mijn honden niet voldoende uitlaat, stuiteren die ook door het huis ja. Ik neem mijn verantwoordelijkheid als goed baasje en ga met ze er op uit.
![]()
Maar feitelijk zegt kabinet we hebben schijt aan de wetten.Australie pakt het grondiger aan
dromertje2 schreef:Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor je commentaar gaat krijgen van hondeneigenaren die hun hond niet onder controle krijgen omdat ze een kat aan de les moeten passeren.