Kat krijgt paniek met poepen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:29

Ben even benieuwd of het effect heeft doorgezet?!

collendoorn

Re: Kat krijgt paniek met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 22:01

Ja !! Zo met de clomicalm gaat het super, we moeten dit even aanhouden tot in ieder geval na oud en nieuw en dan rustig afbouwen omdat de oorzaak natuurlijk ergens zit

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:27

Top!
Wat ontzettend fijn zeg!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:46

Ik was een stille meelezer, maar ben benieuwd hoe het nu gaat!? :D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 13:31

Nog steeds (met pilletjes) prima !! We waren nu een weekje op vakantie dus een vriendin van mij dat bij ons in huis. Dus dat durfde we nog even niet aan om te minderen met pilletjes. En wie weet wachten we er nog eventjes mee totdat ze weer wat meer buiten komen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:32

Geweldig zeg, wat fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden!!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 21:15

Helaas weer even een update, we dachten het wordt weer mooi weer dus vaak de deur open (vooral zo tijdens de crisis) Dus ze loopt de hele dag buiten, we proberen langzaam af te bouwen. Maar helaas was het gelijk al raak, ik herkende het gedrag gelijk en zag de poep al liggen op het kussen ;(
Ook weer een beetje diarree dus of het nou daar ook door komt ? Ik heb geen idee, maar afbouwen durf ik nu echt niet meer.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 00:54

collendoorn schreef:
Helaas weer even een update, we dachten het wordt weer mooi weer dus vaak de deur open (vooral zo tijdens de crisis) Dus ze loopt de hele dag buiten, we proberen langzaam af te bouwen. Maar helaas was het gelijk al raak, ik herkende het gedrag gelijk en zag de poep al liggen op het kussen ;(
Ook weer een beetje diarree dus of het nou daar ook door komt ? Ik heb geen idee, maar afbouwen durf ik nu echt niet meer.

Och, jammer joh, ging net zo lekker.

Heb je een beetje een vermoeden of het misschien ook getriggerd kan zijn doordat ze mogelijk buitenshuis iets stressvols heeft meegemaakt of was het/leek het echt een directe reactie op het afbouwen van de medicatie?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 07:44

Serenity350 schreef:
collendoorn schreef:

Och, jammer joh, ging net zo lekker.

Heb je een beetje een vermoeden of het misschien ook getriggerd kan zijn doordat ze mogelijk buitenshuis iets stressvols heeft meegemaakt of was het/leek het echt een directe reactie op het afbouwen van de medicatie?

Ik heb het gelijk even nagevraagd, maar de reactie van het afbouwen komt na ongeveer een week.. en we waren net een (ruime)week aan het afbouwen. Dus het lijkt echt een reactie op het afbouwen.

Nou had ze zaterdag ook wel even een stressvolle reactie met een hond, maar dat was natuurlijk een aantal dagen terug. Dus het lijkt echt te komen door het afbouwen, zonder haar dagelijkse pilletje lijkt ze dat soort situaties niet aan te kunnen.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:04

collendoorn schreef:
Ik heb het gelijk even nagevraagd, maar de reactie van het afbouwen komt na ongeveer een week.. en we waren net een (ruime)week aan het afbouwen. Dus het lijkt echt een reactie op het afbouwen.

Nou had ze zaterdag ook wel even een stressvolle reactie met een hond, maar dat was natuurlijk een aantal dagen terug. Dus het lijkt echt te komen door het afbouwen, zonder haar dagelijkse pilletje lijkt ze dat soort situaties niet aan te kunnen.

Dat is dan toch wel weer een beetje minder fijn natuurlijk. Ik ken dit specifieke medicijn niet heel goed, maar is het ook eventueel geschikt om langdurig te gebruiken. Ik kan me ergens voorstellen dat als het pilletje werkt en er niets anders een oplossing brengt, het mogelijk gewoon als "onderhoudsdosis" gegeven kan worden. Een beetje zoals dat je bij mensen wel medicatie hebt voor de langere termijn/voor altijd welke ook werkt op gedrag en ervaringen (anti-depressiva). Maar dan is het wel fijn als er ook wat bekend is over de eventuele gevolgen en bijwerkingen bij langdurig gebruik.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:22

Ik geef het nu ook al een tijd aan mijn dove kat aangezien we gingen verhuizen. Het gaat nu zo goed met hem, dat ik hem er voorlopig op laat. Ook al zou het leverschade geven op de hele lange termijn, dan liever een iets korter leven maar dan zonder de stress. (En de vraag of hij zonder medicatie en dus dagelijks veel cortisol door de stress niet al korter zou leven).

Alleen met vakanties is het wat onhandig al lijkt het de laatste tijd goed te gaan met de easypill.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 12:46

Enjoy_ schreef:
Ik geef het nu ook al een tijd aan mijn dove kat aangezien we gingen verhuizen. Het gaat nu zo goed met hem, dat ik hem er voorlopig op laat. Ook al zou het leverschade geven op de hele lange termijn, dan liever een iets korter leven maar dan zonder de stress. (En de vraag of hij zonder medicatie en dus dagelijks veel cortisol door de stress niet al korter zou leven).

Alleen met vakanties is het wat onhandig al lijkt het de laatste tijd goed te gaan met de easypill.

Dit is idd precies hoe wij er nu ook over denken, dan maar een korter leven maar wel gelukkig.

Easypill vertel me meer! Onze “oppas” had namelijk grote moeite met het pilletje erin krijgen

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:26

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 21:14

Dankjewel!! Ik ga hem onthouden voor de vakanties