Honden apart voor bezoek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: Honden apart voor bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:04

Wat jammer dat je zo'n reactie krijgt zeg.. jij denkt mee, bent ermee bezig en dan toch ineens zo'n reactie.. ik zou persoonlijk ook om een andere vragen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 20:01

Ik ga ook zeker de mogelijkheden bespreken of er een andere kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:56

Ik duim voor je, vind dit niet eerlijk van haar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:01

TinkerTreas schreef:
We gaan morgen de mogelijkheden bespreken. Ik weet ook niet of er iemand anders is die beschikbaar is. Ik ga het wel horen.

Fijn, succes morgen.
Houd er wel rekening mee dat er (nu) misschien geen ander is en dat je de samenwerking met deze begeleidster voort moet zetten. Ga je dan ook bespreken hoe je dat samen met haar kan vormgeven? Heb je al nagedacht over hoe je daarin tot een oplossing kan komen? Volgens mij ben je al een eind op weg met het oefenen met je honden.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 21:12

Ik weet het nog niet, maar gelukkig is er nog iemand bij. Ik ga wel bespreken dat apart leggen eigenlijk geen optie is voor mij. Dan zou het betekenen dat ze in een slaapkamer moeten, daar wordt ik niet echt gelukkig van. Of anders de douche, ik weet het niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:20

Je had ook geoefend met ze vastleggen toch?
En heb je geen gang?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 21:34

Goof schreef:
Je had ook geoefend met ze vastleggen toch?
En heb je geen gang?

Ze wil niet dat de honden in dezelfde ruimte zijn. Ook niet als ze vast liggen.
Ik heb wel een gang, maar dat betekent dus wel dat ze langs de honden moet als ze komt en weg gaat. Ik weet niet of ze dat ziet zitten.

Los op de overloop met het traphekje dicht zou eventueel ook nog kunnen. Maar dan hebben we weer hetzelfde probleem als we in de slaapkamers moeten zijn.

Ik begrijp gewoon niet wat het probleem is als ze aan de riem in de huiskamer liggen. Hun manden staan in een hoek waar je verder niet hoeft te komen.
Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

Ze hebben net trouwens in de huiskamer gelegen met de deur dicht terwijl ik de kinderen naar bed aan het brengen was. En dit ging eigenlijk heel goed. Dus hopelijk gaat het ook goed als ik ze boven apart leg. Omdat ze daar eigenlijk niet komen (alleen wel eens op de overloop dan).

En straks in het nieuwe huis heb ik niet meer de optie om ze op de overloop te leggen. Nou ja, we gaan het wel zien.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:55

Misschien kun je voorstellen dat je een hondenuitlaat service laat komen op hun kosten :) Probleem opgelost.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 22:59

CharmingS schreef:
Misschien kun je voorstellen dat je een hondenuitlaat service laat komen op hun kosten :) Probleem opgelost.

Haha, ik zal het voorstellen :D

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 04:35

Sclimpre schreef:
De titel van het topic dekt niet helemaal de lading (of ligt dat aan mij?). Bij bezoek denk ik aan iemand die voor het plezier komt. Daarbij kan je zelf beslissen of je de honden erbij laat of niet. Bezoek kan kiezen om jou al of niet te bezoeken.
De begeleidster komt daar om professionele redenen. In dat geval moet je ervoor zogen dat ze haar werk goed kan doen, zorgen voor een correcte werkplek. Ik vind het dan ook logisch om je honden apart te zetten, tenzij de begeleider uitdrukkelijk zou zeggen er geen probleem mee te hebben.
Het is toch ook in jouw voordeel als ze haar werk goed kan doen.
Het hoort gewoon bij de basisopvoeding van een hond dat hij een poosje apart kan blijven. Als je 2 honden hebt zijn ze zelfs niet echt alleen.

Dit dus. Zelf biedt ik ook begeleiding, ben niet (meer) bang voor honden maar als ze gaan grommen of blijven blaffen kan ik mijn werk niet doen of voel ik mij onveilig, niet de bedoeling.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 07:30

Ze blijven niet blaffen, er is er een die blaft bij binnenkomst. Die gaat daarna liggen en hoor je niet meer. Die zoekt ook geen contact met vreemde mensen.
De andere bromde 1x en liep daarna gelijk naar haar mand. Zij is verder heel sociaal naar iedereen en komt graag even contact maken. Maar dit heb ik niet toegelaten. Dus zodra ze uit haar mand kwam, gelijk terug gestuurd.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:52

Deze honden zijn kort na binnenkomst rustig gaan liggen en hebben geen kik meer gegeven.

Langs honden in de gang moeten lopen is pas griezelig. Dan moet je er pas vlak langs of erger, met een stap overheen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:01

Vind het nog steeds dat Er zo veel mensen reageren met posts totaal gespeend van wat voor vorm van inlevingsvermogen dan ook :')

Punt is helemaal niet de honden en de angst van de begeleiding
Maar de complete afwezigheid van begeleiding van de situatie van degene die zou moeten Bieden

Begeleider komt bij mensen thuis die minder snel probleem oplossend denken/handelen , slecht Met onverwachte zaken zouden kunnen om gaan etc
Dan gooit de begeleiding Er een onverwachte actie in > en exit
De persoon zoekt het maar lekker zelf uot , Er word niet mee gedacht vanuit de begeleiding of organisatie , communicatie over vervolg is om te Janken, word een soort van voldongen feit last minute Er tegen aan gegooit(honden mogen absoluut niet in dezelfde ruimte zijn)

Hoe geschikt is die begeleider dan voor het werken Met de doelgroep ?
Nee , tuurlijk , angst kan
Daar reken je een persoon niet op af
Maar persoonlijk zou ik niet vol vertrouwen zijn na dergelijk handelen

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 13:41

Vanmorgen is er een gesprek geweest, maar hier is niet veel uitgekomen. Zij zegt dat ze niet kan werken als de honden in dezelfde ruimte zijn, omdat ze dan steeds moet controleren of ze nog wel vastliggen. Ze vindt een bench of een puppy ren ook geen optie.

De begeleiding is nu gestopt, en mijn andere hulpverlener (die was ook bij het gesprek) gaat kijken naar een andere oplossing. In eerste instantie zal er gekeken worden worden of ik een andere begeleidster van deze organisatie kan krijgen.
Als dat niet kan gaat ze op zoek naar een andere oplossing.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:55

Wow, de begeleidster moet wel heel angstig zijn voor honden. Vervelend voor haar, vooral als het haar werk zo belemmert.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:55

Jemig zeg, waarom ga je dan naar iemand met honden, bench mag ook niet. Dan kunnen ze niet eens bij haar komen. Denk dat het slim is dat deze dame niet meer komt, alleen hoe nu verder voor je? Hopelijk komt daar snel een oplossing voor :(:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:15

Voor de begeleiding is het heel vervelend om dermate angstig te zijn
Snap ik best :j
Maar de communicatie Rondom de hele situatie is om te Janken

Ik vraag me ook af of de persoon in kwestie de situatie heeft besproken Met collegae of leidinggevende
Hoe dit aan te pakken en te communiceren etc

Hopelijk is een volgende persoon beter voorbereid en sowieso meer ervaren/kundig qua communiceren

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:17

TinkerTreas schreef:
Vanmorgen is er een gesprek geweest, maar hier is niet veel uitgekomen. Zij zegt dat ze niet kan werken als de honden in dezelfde ruimte zijn, omdat ze dan steeds moet controleren of ze nog wel vastliggen. Ze vindt een bench of een puppy ren ook geen optie.

De begeleiding is nu gestopt, en mijn andere hulpverlener (die was ook bij het gesprek) gaat kijken naar een andere oplossing. In eerste instantie zal er gekeken worden worden of ik een andere begeleidster van deze organisatie kan krijgen.

TS, super dat je het zo oppakt en hier een goed gesprek over hebt gehad!
Jammer dat het niet het gewenste resultaat (honden evt vast) heeft opgeleverd.
Ik hoop dat je een andere begeleider kan krijgen, die beter met honden om kan gaan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:22

Als stille meelezer wil ik toch even reageren. TS ik vind dat je ondanks je eerste, misschien iets te heftige, reactie heel netjes met de situatie bent omgegaan. Je was bereid wat aan te passen en nu laat de begeleider het volledig afweten. Heel jammer maar dat zegt meer over haar dan over jou.

Hopelijk lukt het ze om een begeleider voor je te vinden die wel met je mee wil denken.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:21

zonnebloem18 schreef:
Als stille meelezer wil ik toch even reageren. TS ik vind dat je ondanks je eerste, misschien iets te heftige, reactie heel netjes met de situatie bent omgegaan. Je was bereid wat aan te passen en nu laat de begeleider het volledig afweten. Heel jammer maar dat zegt meer over haar dan over jou.

Hopelijk lukt het ze om een begeleider voor je te vinden die wel met je mee wil denken.

Ik vind dat TS totaal niet heftig was in haar eerste reactie.
Er zouden zorgvragers zijn geweest die veel meer zouden zijn gaan stuiteren als eerste reactie. Incl ikzelf.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:34

TinkerTreas schreef:

Wauw, lijkt er op dat jouw (ex) begeleidster misschien ook wel gebaat is bij therapie ;). Vooral als deze angst je belemmerd in je werkzaamheden. Toch lastig als je bij mensen thuis komt om hulp te verlenen, en je dit niet kunt doen omdat je angst hebt voor honden.

Maar fijn dat je nu een andere begeleider kan krijgen die haar problemen niet bij jou neerlegt :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 10:17

Even een korte update. Maar ik krijg dus een andere begeleidster van dezelfde organisatie. Er is een gesprek geweest en daaruit kwam dat ik de honden niet in een aparte ruimte hoef te doen. Mogelijk wel vastleggen als dat gewenst is.
Maar de leidinggevende heeft met eigen ogen gezien dat er na wat blaffen bij binnenkomst, niets aan de hand is. Allebei de honden gaan liggen en blijven de hele tijd slapen.
Dus ik ben blij ;)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:20

Wat fijn dat het zo is opgelost voor je. Denk dat dit voor beide partijen beter is.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:20

Wat fijn dat het zo opgelost kan worden!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:36

Mooie update TS.

Fijne feestdagen en een goed 2019!