Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:07

meggiemeg schreef:
Jildau schreef:
Sowieso zou ik toch te boos zijn om te slapen en eerst mijn kat terug eisen bij het asiel. :D Maar goed begrijp dat dat niet voor iedereen geldt.

Ik begrijp je reactie heel goed, mijn man heeft er erg veel moeite mee hoe onze meeste buren met hun dieren om gaan, dat zijn allemaal boeren. Bij een boer heeft een dier een functie, voldoet deze daar niet aan is het dier ook niet meer gewenst. Ze worden wel goed verzorgt en krijgen alle zorg (o.a. dierenarts) als dat nodig is maar het is toch anders als onze dieren die wij (niet boeren) in huis hebben.
Ze kijken bij ons in de buurt ook maar raar op dat ik onze honden in huis heb. Had ik een kat gehad was dat ook zo geweest, mijn man haat ze dus die hebben we niet en ben blij met de katten van de buurman die bij ons rondscharrelen op jacht naar muizen-ratten-mollen.

Ik werk op een boerderij en mijn vriend heeft een melkveebedrijf dus ik weet hoe het gaat. En dan nog halen zij hun dieren op als die gevonden zijn of wanneer het asiel belt.

Ja ik doe heel panisch als het mijn kat betreft want dat is mijn kind dus ik was hem direct jankend gaan halen. :') Maar ook boeren kunnen hun dier ophalen. En zoniet dan is dat ook prima maar dan moet je ook niet piepen dat ie weg is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:08

Pubelia nemen jullie dan de kat mee van TS als dit bij jullie zo was gegaan? Jullie lezen de chip uit en zien dat die een paar huizen verderop geregistreerd staat? Dan laat je de kat toch weer gaan en meld dit bij de buur die dacht een goede daad te doen?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:09

@Jildau: en betalen ze elke keer netjes de kosten?

Ik vind dat de TS helemaal niet vaag is in de feiten? Ze noemt geen bedragen en data nee... maar voor de rest?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:10

Dat gaat met een boerderijkat niet magda.

welke feiten wil je nog meer?
Gechipte kat is meegenomen uit eigen straat.

Jildau
als ik dan wakker ben ga ik niet 3 kwartier rijden enkele reis voor een asiel als ik in de nacht zit.
Want dat is hier de afstand.
Ik ben een erg slechte slaper en plan totaal niets dan. Als ik ook maar weer een beetje lsaap krijg maak ik daar gebruik van om snel mijn nest weer in te duiken ;j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:11

Jildau schreef:
Ik werk op een boerderij en mijn vriend heeft een melkveebedrijf dus ik weet hoe het gaat. En dan nog halen zij hun dieren op als die gevonden zijn of wanneer het asiel belt.

Hier in de buurt doen de boeren dat echt niet!
Ik weet dat er op het moment een hond in de opvang zit die gegrepen is door een wildzwijn, de eigenaar weet ook dat zijn dier daar zit maar zal echt niet aan de bel trekken. De hond is weg gelopen en dan hoeft hij deze niet meer, is niet meer trouw aan zijn erf.
Weet ook van een andere buurboer dat hij zijn hond niet meer terug wilde, liep ook met regelmaat weg en dezelfde redenatie.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:13

De dierenambulance mag dus zomaar elke kat van straat plukken en dan geld eisen? Zelfs wanneer de kat voor zijn eigen huis gevangen wordt en helemaal niet vermist was? :wow:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:13

Dat kan wel maar wil men niet en dan vervolgens wel gaan piepen dat er zo iets gebeurt.

Ik mis de feiten nog over hoe lang de kat van huis is en wat de daadwerkelijke reden van vangst is, de andere kant van het verhaal dus. Want de DB zal echt niet zo lomp en onnadenkend een maand (wat hier wordt gezegd maar niet is bevestigd door TS) een kat vasthouden waarvan de chip netjes is geregistreerd.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:14

Die hadden wij vanuit de dierenambulance waarschijnlijk al niet zo gevangen. Want dat mogen wij niet zomaar. Wij mogen een vangactie uit zetten als bv een ondernemer dit wil bekostigen. omdat er bv bij een Mac donalds erg veel katten en kittens rond lopen. Maar dan nog. Zouden wij bij zo'n vang actie een kat vangen met chip, dan hadden wij contact met de eigenaar op genomen.

Wij vragen voor een rit op en neer. (dus de kat weer thuis gebracht) ik geloof uit mijn hoofd 30 Euro.

Maar nogmaals, iedere gemeente is daar anders in!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:14

meggiemeg schreef:
Jildau schreef:

Hier in de buurt doen de boeren dat echt niet!
Ik weet dat er op het moment een hond in de opvang zit die gegrepen is door een wildzwijn, de eigenaar weet ook dat zijn dier daar zit maar zal echt niet aan de bel trekken. De hond is weg gelopen en dan hoeft hij deze niet meer, is niet meer trouw aan zijn erf.
Weet ook van een andere buurboer dat hij zijn hond niet meer terug wilde, liep ook met regelmaat weg en dezelfde redenatie.

Maar gaan die de hele dag op een forum lopen piepen dat hun dier weg is? Nee die accepteren dat dan gewoon en gaan verder met hun leven.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 20:16

Even voor de duidelijkheid ik ben heel rustig geweest aan de telefoon maar ze bleven volhouden dat ik moest betalen. En ik wist echt niet meer wat ik nog meer kon zeggen, ze bleven volhouden dat ik moest betalen. Een hoop mensen trekken van alles uit zijn verband (ik zou de hoorn erop geflikkerd hebben bijvoorbeeld???).
Ik ben er inmiddels achter dat er lekker blikvoer is gevoerd dus logisch dat ze dat restaurant lekkerder vonden dan mijn droge brokjes restaurant.
Ik beschuldig verder niemand, ze konden het allemaal ook niet weten in eerste instantie, maar hij blijkt dus echt letterlijk aan de overkant van mijn huis gevangen te zijn. En eigenlijk zeggen ze: sorry wij zaten fout maar jij mag voor onze fout betalen. En dat zint mij niet.
En gezien de situatie is het niet zo gek dat ik niet langsga om de kat te halen en te betalen. Ik heb inmiddels de mensen gesproken bij wie gevoerd is en die zeiden als ze over 2 weken niet herplaatst is laten ze haar weer vrij in het gebied waar ze gevonden is. Nou, helemaal prima ze doen maar. Dan heb ik alsnog mijn kat weer terug. Alleen jammer dat het beestje nu in een kooitje zit maar dat heb ik niet veroorzaakt. Wie weet komen ze tot inkeer en begrijpen ze dat het voor alle partijen beter is als ik mijn kat gewoon weer mee naar huis neem

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:17

magda_90 schreef:
Dat kan wel maar wil men niet en dan vervolgens wel gaan piepen dat er zo iets gebeurt.

Ik mis de feiten nog over hoe lang de kat van huis is en wat de daadwerkelijke reden van vangst is, de andere kant van het verhaal dus. Want de DB zal echt niet zo lomp en onnadenkend een maand (wat hier wordt gezegd maar niet is bevestigd door TS) een kat vasthouden waarvan de chip netjes is geregistreerd.

Vertel eens, hoe kan je een kat op een groot erf houden?

Stel ik wil nu een kat hoe doe ik dat?
Voor de honden heb ik al alles compleet met gaas afgezet, 160 hoog, inclusief stroomdraden ruim 3 hectare, die blijven dus binnen.
Maar de kat van de buren kan daar wel in en uit. want hij zit regelmatig bij ons.
Dus vertel eens. ik ben erg benieuwd.

En dan laten we de kosten maar even buiten beschouwing want dat was niet misselijk bij dat hekwerk.

Makkelijk l.llen als je zelf op een flatje woont. daar kan ik het ook.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:24

Dorine92 schreef:
Ik heb inmiddels de mensen gesproken bij wie gevoerd is en die zeiden als ze over 2 weken niet herplaatst is laten ze haar weer vrij in het gebied waar ze gevonden is.

Heb je ook met ze afgesproken de kat niet meer te voeren?
Eigenlijk is het krom, ze proberen bij jou geld af te troggelen voor iets wat niet had hoeven plaats vinden, vervolgens gaan ze er wel 2 extra geld aan spenderen omdat de kat toch eten en zorg nodig heeft. Om deze dan vervolgens weer uit te zetten en er helemaal geen cent voor te ontvangen.
Als ze de kat nu aan je mee geven kunnen ze al vast een hoop besparen.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 10-01-18 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:24

Mij is zoiets ook overkomen
En ze hadden hem op de hoek gevangen 2x!!!!
En mijn andere ook die pas 1 uur buiten was

Absurd

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 20:25

meggiemeg schreef:
Dorine92 schreef:
Ik heb inmiddels de mensen gesproken bij wie gevoerd is en die zeiden als ze over 2 weken niet herplaatst is laten ze haar weer vrij in het gebied waar ze gevonden is.

Heb je ook met ze afgesproken de kat niet meer te voeren?

Jazeker

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:27

Wat bizar dit zeg! Had hij geen asielbandje om gekregen, toen die nog vrij liep?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:29

Jee, wat een bijzonder verhaal...

Boerderijkat is idd een heel ander verhaal dan een huiskat. Zijn idd niet de knuffelkatten. Aangezien dit een boerderij betreft, ga ik er van uit dat de buren ook boeren zijn? Geen buren met teveel katten waardoor vraag bij asiel is gekomen om te lokken?
Nog steeds bijzonder...

Ik denk dat ik er een mail aan gewaagd zou hebben. Met samenvatting van het telefoongesprek en vraag of dit zo klopt. Heb je in ieder geval hun verhaal zwart op wit.
Dan jouw kant van het verhaal. Afhankelijk van of ze wel of niet open staan voor gesprek zou ik het heel bruut openbaar gooien... Lekker makkelijk geld verdienen zo, even kat van de buren ophalen. :')

Sclimpre

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:32

Die suggestie van betalen onder protest vind ik wel een goeie. Dan heb je je kat terug en kan je daarna hopelijk ook je geld terugkrijgen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:34

Dorine92 schreef:
Even voor de duidelijkheid ik ben heel rustig geweest aan de telefoon maar ze bleven volhouden dat ik moest betalen. En ik wist echt niet meer wat ik nog meer kon zeggen, ze bleven volhouden dat ik moest betalen. Een hoop mensen trekken van alles uit zijn verband (ik zou de hoorn erop geflikkerd hebben bijvoorbeeld???).
Ik ben er inmiddels achter dat er lekker blikvoer is gevoerd dus logisch dat ze dat restaurant lekkerder vonden dan mijn droge brokjes restaurant.
Ik beschuldig verder niemand, ze konden het allemaal ook niet weten in eerste instantie, maar hij blijkt dus echt letterlijk aan de overkant van mijn huis gevangen te zijn. En eigenlijk zeggen ze: sorry wij zaten fout maar jij mag voor onze fout betalen. En dat zint mij niet.
En gezien de situatie is het niet zo gek dat ik niet langsga om de kat te halen en te betalen. Ik heb inmiddels de mensen gesproken bij wie gevoerd is en die zeiden als ze over 2 weken niet herplaatst is laten ze haar weer vrij in het gebied waar ze gevonden is. Nou, helemaal prima ze doen maar. Dan heb ik alsnog mijn kat weer terug. Alleen jammer dat het beestje nu in een kooitje zit maar dat heb ik niet veroorzaakt. Wie weet komen ze tot inkeer en begrijpen ze dat het voor alle partijen beter is als ik mijn kat gewoon weer mee naar huis neem

Ik snap er steeds minder van of ligt dat aan mij.
Hebben je buren gezegt dat ze de kat na 2 weken loslaten of het asiel??
Lijkt me sterk dat ze eerst een kat vangen, 2 weken in het asiel houden en vervolgens weer op de zelfde plek loslaten. Dan zouden ze hem toch eerder herplaatsen?
Als ik jou was zou ik er wel achter aan gaan ts. Straks ben je je kat echt kwijt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:35

bruintje123 schreef:
magda_90 schreef:

Vertel eens, hoe kan je een kat op een groot erf houden?

Stel ik wil nu een kat hoe doe ik dat?
Voor de honden heb ik al alles compleet met gaas afgezet, 160 hoog, inclusief stroomdraden ruim 3 hectare, die blijven dus binnen.
Maar de kat van de buren kan daar wel in en uit. want hij zit regelmatig bij ons.
Dus vertel eens. ik ben erg benieuwd.

En dan laten we de kosten maar even buiten beschouwing want dat was niet misselijk bij dat hekwerk.

Makkelijk l.llen als je zelf op een flatje woont. daar kan ik het ook.

Ik zat al te wachten wanneer je weer persoonlijk zou worden daar je dat in ieder katgerelateerd topic doet. :D

Zo zou je onderhand ook moeten weten van de bandjes/chips die trillingen afgeven wanneer de grens bereikt wordt. Zo zou je onderhand moeten werken dat dit systeem bij diverse Bokkers goed werkt.

Maar nee liever makkelijk l.llen op een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:36

Waarschijnlijk is dit een zwerfkatten'actie' geweest. Als mensen (vaak op de boerderij) last hebben van zwerfkatten die zich ook nog eens voortplanten dan worden er vangkooien geplaatst. Katten worden gevangen, geneutraliseerd, gechipt en weer terug geplaatst als dat kan zodat er niet meer katten bij komen.
Bij een wilde kat in een vangkooi lees je de chip niet uit tenzij je je handen open wil hebben en zin hebt in een ritje naar het ziekenhuis.. kat moet overgezet worden naar een dwangkooi en dan kan je de chip uitlezen.. tenzij er een reader beschikbaar is die door de tralies van de kooi past maar die dingen zijn duur en die hebben ze lang niet overal.
Dat de kat is meegenomen is dus niet zo gek, dat TS moet betalen vind ik wel vreemd want kat is gewoon gechipt en per ongeluk meegekomen, dan kan je als asiel heel moeilijk gaan doen en over afstand beginnen maar plaatsbaar is deze kat toch niet zo te lezen dus breng hem dan gewoon terug en wees blij dat deze wel al gechipt en geneutraliseerd is, die kosten hadden ze anders nog gehad voordat ze hem terug gebracht hadden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 20:38

Sclimpre schreef:
Die suggestie van betalen onder protest vind ik wel een goeie. Dan heb je je kat terug en kan je daarna hopelijk ook je geld terugkrijgen.

Ja maar dan weet ik het wel weer.. dan kan ik achter het geld aan en daar heb ik helemaal geen tijd voor. Ik hoop dat ze gewoon inzien dat dit niet handig was en dat ik hem gewoon zo kan ophalen. Herplaatsen wordt hem toch niet dus de kat komt wel weer terug. De enige vraag is nog of ze daar eerst nog flink kosten voor gaan maken of dat ze morgen inzien dat ik hem beter kan komen ophalen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:41

magda_90 schreef:
Ik zat al te wachten wanneer je weer persoonlijk zou worden daar je dat in ieder katgerelateerd topic doet. :D

Zo zou je onderhand ook moeten weten van de bandjes/chips die trillingen afgeven wanneer de grens bereikt wordt. Zo zou je onderhand moeten werken dat dit systeem bij diverse Bokkers goed werkt.

Maar nee liever makkelijk l.llen op een ander.

Persoonlijk, omdat ik je flatje aanhaal? Ja dat is inderdaad makkelijk l.llen tegenover een groot erf.
Ik kom niet eens vaak in katten topics, dus hoe je daar weer bij komt???!

Ja klopt, dat werkt, maar ook op zoveel meter?
Daar ken ik ze nog niet voor. Wel voor een tuintje in de bebouwing.
Maar misschien heb ik dat gemist, omdat ik niet zoveel in de katten topics kom. _O-

magda_90

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:50

Dat zal dan wel Bruintje. ;) Ja, dat werkt. Moet je alleen wel willen en anders niet zeuren en consequenties aanvaarden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:51

Na vijf pagina's gestopt met alle reacties lezen en alleen die van TS nog gelezen.

Ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt. In een vangactie is onze (stal)kat ook gevangen door de dierenbescherming. De DB brengt vervolgens de kat naar het asiel. De lezen de chip uit en voila, dat bleek onze kat te zijn. Die hebben we bij het asiel opgehaald en daar werden inderdaad kosten voor in rekening gebracht (20 euro meen ik). Dat was omdat het asiel kosten maakt en die worden verhaalt op de eigenaar. Ik was woest!! Wel direct kat opgehaald (en betaald). Omdat onze kat meegenomen was in een grote vangactie waarbij katten die veel overlast veroorzaakten gevangen zijn kon ik er wel mee leven. Maar nu ik er weer aan denk ga ik weer schuimbekken. :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:52

Nou mooi dan als dat werkt. Dan zou ik dat zeker doen als ik een kat zou willen :j

Niet zeuren en consequenties aanvaarden als je kat aan de overkant van je huis word gevangen met chip vind ik dan ook weer niet.