meggiemeg schreef:Jildau schreef:Sowieso zou ik toch te boos zijn om te slapen en eerst mijn kat terug eisen bij het asiel.Maar goed begrijp dat dat niet voor iedereen geldt.
Ik begrijp je reactie heel goed, mijn man heeft er erg veel moeite mee hoe onze meeste buren met hun dieren om gaan, dat zijn allemaal boeren. Bij een boer heeft een dier een functie, voldoet deze daar niet aan is het dier ook niet meer gewenst. Ze worden wel goed verzorgt en krijgen alle zorg (o.a. dierenarts) als dat nodig is maar het is toch anders als onze dieren die wij (niet boeren) in huis hebben.
Ze kijken bij ons in de buurt ook maar raar op dat ik onze honden in huis heb. Had ik een kat gehad was dat ook zo geweest, mijn man haat ze dus die hebben we niet en ben blij met de katten van de buurman die bij ons rondscharrelen op jacht naar muizen-ratten-mollen.
Ik werk op een boerderij en mijn vriend heeft een melkveebedrijf dus ik weet hoe het gaat. En dan nog halen zij hun dieren op als die gevonden zijn of wanneer het asiel belt.
Ja ik doe heel panisch als het mijn kat betreft want dat is mijn kind dus ik was hem direct jankend gaan halen.