Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Ik vind het echt absurd dat je met dit soort "na de koop" voorwaarden akkoord gaat als klant zijnde.
Kuggur schreef:Kan zijn maar in tegen tot wat veel mensen denken staat het niet vrij dit soort koopvoorwaarden te stellen en al helemaal niet te bekrachtigen.
Kuggur schreef:Wel het ging mij meer om de échte clausules, zoals "de kat mag niet doorverkocht worden".
Dat is nog altijd mijn zaak. Gratis terug naar de fokker;laat me niet lachen, het dier is verkocht.
Ik zie niemand een paard onder zulke voorwaarden kopen....
Kuggur schreef:pinkie87 schreef:Bij onze Siamees staat dat ook mogen hem niet door verkopen hij mag alleen terug. Als hij dood gaat moeten we zijn stamboom bij hun afgeven.
Ik zie dat écht niet vliegen in de praktijk.
Riraito schreef:Tja, het is nu eenmaal zo. Ze zijn er ooit mee begonnen en als je nu als fokker wil beginnen, dan mag je ook extra neertellen voor een kitten. Dan voelt het nogal oneerlijk als jij je kittenkopers niet dezelfde voorwaarden meegeeft.
liesje84 schreef:@Kuggur, waar maak je je druk om.
Jij wilt niet een raskat omdat er een contract bij zit enz.
Maar waarom hier dan zo over doorgaan?
En voor jouw weten, er worden ook bij de paarden soms de meest bizarre dingen op contract gezet, enja zelfs een fokverbod.
NatasjavE schreef:Omdat je een hobbyfokker bent. Je hebt een kat voor de gezelligheid. Als je niet een nestje had gefokt had je die kosten ook gehad.(en dan bedoel ik niet extra gemaakte kosten)
Prijs bij fokken ligt ook niet aan de gemaakte kosten. Het is heel simpel een kwestie van vraag en aanbod.
Als ik eens naar de discussie kijk naar wat een jong groen 3 jarig paard mag kosten. Vele hier op bokt zijn van mening dat 5000,-- euro een belachelijke prijs is. Terwijl dat ook de kosten zijn die ik gemaakt heb.
Maar bij een kat is dat ineens anders?
Nee dat is niet anders. Het is gewoon zo dat de markt bepaald dat je 750 euro kan vragen.
Daar hoeft geen berekening van gemaakte kosten voor mij bij.
Er is namelijk niet een soort of zelfs 2 te maken berekening te maken. Vele fokkers vele andere situaties.
Want wat mag een fokker vragen die de moeder en vader beide zelf gefokt heeft en van beide de eigenaar is? Geen aanschaf kosten en geen dekgeld. Koopt materialen wellicht groot goedkoper in heeft wellicht een abonnement bij de DA.
Die vraagt namelijk ook gewoon 750 euro. En dat is prima. De markt bepaald de prijs.
Maar ik vind, mede daarom, de prijs van een kitten of-topic.
Het gaat om verplichtingen middels een contract. Ik blijf het een rare toestand vinden.
Diablo schreef:Precies zeg,dat vind ik nou ook.Als je baas wilt blijven over je dieren moet je ze gewoon zelf houden. Anders is het leasen, dat kan ook met voorwaarden voor beide partijen.Ik heb het nu niet over opvangdieren van asielen enzo,maar die kosten dan ook minder.Bij zulke fokkers zou ik nooit een kitten kopen. Als ik honderden euro's voor een dier betaal, ben ik eigenaar en beslis ik wat er gebeurt. Als je de regie in handen wil houden, moet je ze zelf houden.
Mensen die slecht willen, doen dat toch wel, die houden zich niet aan een banketstaaf contract.
Wij hebben zelf pups gefokt en nooit zulke vreemde voorwaarden gesteld. En met praktisch iedereen nog een leuk contact.
Een half jaar geleden hebben we een kitten gekocht, zonder voorwaarden, zoals het in mijn ogen hoort.
vrouwke schreef:NatasjavE schreef:Omdat je een hobbyfokker bent. Je hebt een kat voor de gezelligheid. Als je niet een nestje had gefokt had je die kosten ook gehad.(en dan bedoel ik niet extra gemaakte kosten)
Prijs bij fokken ligt ook niet aan de gemaakte kosten. Het is heel simpel een kwestie van vraag en aanbod.
Als ik eens naar de discussie kijk naar wat een jong groen 3 jarig paard mag kosten. Vele hier op bokt zijn van mening dat 5000,-- euro een belachelijke prijs is. Terwijl dat ook de kosten zijn die ik gemaakt heb.
Nee dat is niet anders. Het is gewoon zo dat de markt bepaald dat je 750 euro kan vragen.
Er is namelijk niet een soort of zelfs 2 te maken berekening te maken. Vele fokkers vele andere situaties.
Want wat mag een fokker vragen die de moeder en vader beide zelf gefokt heeft en van beide de eigenaar is? Geen aanschaf kosten en geen dekgeld. Koopt materialen wellicht groot goedkoper in heeft wellicht een abonnement bij de DA.
Die vraagt namelijk ook gewoon 750 euro. En dat is prima. De markt bepaald de prijs.
Het gaat om verplichtingen middels een contract. Ik blijf het een rare toestand vinden.
Ja vind ik dus ook.
Het is jouw hobby en we verplichten het niet dat je moet gaan fokken.
Dus ik vind het nergens opslaan om kattengrit en al die zooi te rekenen.
De rest poept en plast er ook op.
Wel vind ik normaal dat je de enting rekent wat de kitten heeft gehad.
Ook vind ik als ik een kitten koop en ik heb er zoveel geld voor neergelegd dat ik zelf bepaal wat ik er mee doe.
Als ik denk na 4 jaar hier zou ik wel een kittens van willen hebben is niemand die me tegenhoud.
Verkocht is verkocht.
Kuggur schreef:Karakter? Ik dacht dat dit topic over katten ging?
vrouwke schreef:NatasjavE schreef:Omdat je een hobbyfokker bent. Je hebt een kat voor de gezelligheid. Als je niet een nestje had gefokt had je die kosten ook gehad.(en dan bedoel ik niet extra gemaakte kosten)
Ja vind ik dus ook.
Het is jouw hobby en we verplichten het niet dat je moet gaan fokken.
Dus ik vind het nergens opslaan om kattengrit en al die zooi te rekenen.
De rest poept en plast er ook op.
Wel vind ik normaal dat je de enting rekent wat de kitten heeft gehad.
Ook vind ik als ik een kitten koop en ik heb er zoveel geld voor neergelegd dat ik zelf bepaal wat ik er mee doe.
Als ik denk na 4 jaar hier zou ik wel een kittens van willen hebben is niemand die me tegenhoud.
Verkocht is verkocht.
Riraito schreef:Blijkbaar wel. Hoorde tijdens stage wel eens verhalen tijdens de lunchpauze, die mensen lieten het er niet bij zitten.
http://www.ragdollsvandebinnendijk.nl/rechtzaak.html
Interessant stukje van Google geplukt. Geen idee wanneer het geschreven is.
Jis_ schreef:Riraito schreef:Blijkbaar wel. Hoorde tijdens stage wel eens verhalen tijdens de lunchpauze, die mensen lieten het er niet bij zitten.
http://www.ragdollsvandebinnendijk.nl/rechtzaak.html
Interessant stukje van Google geplukt. Geen idee wanneer het geschreven is.
Zeker interessant.