Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 17:28

Dat is wel een wereld uit elkaar een mechelaar of Aussie :D
Ben benieuwd wat je straks hebt.

Geteste ouders vanuit de sport heb je stamboomloos wel meer bij de mechelaar (x Duitser/Hollander ea)
Ik zou zelf ook geen ongeteste ouders willen bij een pup zeker als je wil sporten zo jammer als je er maanden of jaren in stopt en je hond mag dan ineens niets meer.

Onze dobermann komt uit fantastische ouders op alles getest en schoon maar heeft helaas toch een hart afwijking. Nu werkt hij er tot nu toe niet minder van maar de verwachting is dat hij niet zo lang door kan dan we hadden gewild.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:02

Seven schreef:
Dat is wel een wereld uit elkaar een mechelaar of Aussie :D
Ben benieuwd wat je straks hebt.

Geteste ouders vanuit de sport heb je stamboomloos wel meer bij de mechelaar (x Duitser/Hollander ea)
Ik zou zelf ook geen ongeteste ouders willen bij een pup zeker als je wil sporten zo jammer als je er maanden of jaren in stopt en je hond mag dan ineens niets meer.

Onze dobermann komt uit fantastische ouders op alles getest en schoon maar heeft helaas toch een hart afwijking. Nu werkt hij er tot nu toe niet minder van maar de verwachting is dat hij niet zo lang door kan dan we hadden gewild.

Aan de ene kant wel andere kant behoord het beide tot de herders haha. Met beide wil ik gaan speuren, mechelaar (x) misschien KNPV en aussie drijven. Maar we zullen het zien.. Heeft iemand een tijd machine? Ik wil niet nog 20 maanden wachten.. |(

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:03

Seven schreef:

Dat is wel heel erg balen.. Natuurlijk weet je het nooit van te voren, maar liever getest dan niet getest. Stamboom zegt niet altijd alles dus dat hoeft niet perse.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:25

Mijn kruising: vader Amerikaanse x Engelse Stafford. Moeder bearded collie x Friese stabij als pup dominant. Het woord nee werd niet geaccepteerd. Sociaal met andere honden al is zij wat snauwerig geworden sinds zij een keer achterna is gezeten. Zij is nu 4 jaar en luisterd met de dag beter. Verder gek met kinderen en andere mensenAfbeelding

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:45

Citaat:
Mijn kruising: vader Amerikaanse x Engelse Stafford. Moeder bearded collie x Friese stabij

Mooi hondje, maar jeetje een slechtere kruising bestaat er denk ik niet.. breaded collie is al vrij eigenwijs en ontzettende stuiterbal... Stabij heeft mijn vriend die zijn ook echt niet de makkelijkste, super eigenwijs en vrij vel.. Hoop echt dat het een oeps nestje was.

Hoe is ze nu?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:53

Ja het is pech afwijkingen kun je altijd krijgen

Speuren is geweldig leuk onze dobermann en boxer hebben er altijd vreselijk veel lol in
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de boxer daar net een jaar
Afbeelding

De staff is ook heel fijn met speuren en appél maar doordat ze zo klein is, is het soms wat lastig met speuren in hoger gras ze is niet zo van natte buikjes :=

@ caro
Dat is een aparte kruising inderdaad wel mooi dier

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:17

Mooi om te zien hoe je werkt met je honden Seven.
En vooral je dobermann <3. Blijft mijn droomhond. Mijn oom en tante hebben ze jaren lang gefokt en een vereniging gehad.
Ik zou ook heel graag verder willen met mijn teefje maar helaas weinig opties qua (serieuze) verenigingen/hondenscholen hier in de buurt die graag dit type hond verwelkomen.
Super jammer want ze werkt echt heel graag. Dus mocht je nog een vereniging oid weten omgeving Apeldoorn gld dan hoor ik het graag :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:42

Bedankt de dobermann is een geweldige hond, een eikel voor vreemden met ontzettend veel humor. M'n beste vriendje.

Ik ken geen clubs die staffies of kruisingen daarvan accepteren ik train op ipo clubs maar speuren kan met elk ras en kun je ook heel makkelijk thuis trainen. Het is zeer intensief voor de hond dus zeker voor de actievere rassen zeer geschikt

Heb even voor je gegoogled
http://www.speurenmetjehond.nl
http://www.hobbydogs.nl/home/

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:48

Veel mensen denken dat zij een kruising labrador is. Laat het ze maar denken. Als pup heel dominant spring naar je gezicht bij correctie. Was zij 5 en 7 weken oud. Daarna lastig op de rug te leggen. Nu is het prima. Luistert goed en loopt los. Soms eigenwijs maar aan mijn stem hoort zij wel als zij te ver is gegaan. Zij is rustig in huis. Sloopt niks en was al snel uit de bench. Kan lang alleen zijn en is verder gewoon een blij ei. Niet adhd of zo. Wilt graag mee in de auto maar het lijkt alsof zij wagenziek wordt. Kruising was ook niet gepland. Haar broertje luistert voor geen meter en denk dat het aan de opvoeding ligt want de oren van die van mij werken prima.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:57

Fijn dat ze toch een fijne hond is geworden, onze staff was vreselijk als pup verwent nest met ego van hier tot Tokyo. Nu 9 jaar verder is ze zeer sociaal met mens en hond, luistert ze prima maar kan ze zeer eigenwijs zijn maar wij zijn eigenwijzer dus ze trekt altijd aan het kortste eind.
Vandaag bijv ik maak eten voor ze en dat duurt dr te lang dus gaat ze snurken, geen aandacht dan piepen, geen aandacht beetje rrrr geluiden nee helpt ook niet al met al hadden de anderen al eten gehad en al op dan denkt ze na gaat netjes zitten zonder zeuren en krijgt dr voer. Beide blij, ja het is even je gezicht in de plooi houden en doen alsof je neus bloed maar dat hoort gewoon bij dr.
Ze is maanden top braaf en dan probeert ze toch weer een beetje dr zin door te duwen, zo zijn ze gewoon. Nu is negeren genoeg als pup hebben we flink moeten optreden tegen dr om de grenzen te leggen maar eenmaal die gelegd is ze vreselijk gemakkelijk.
Ze hield alleen ineens met 6 jaar niet meer van auto rijden, ze wil dolgraag overal heen maar langer dan 30 min in de auto en ze raakt misselijk en pieperig dat doen we nu dus niet meer. Zei blij wij blij

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:15

Het gedrag wat een aantal honden hier vertoont herken ik gelukkig niet. Ik hou haar kort. Nee is gewoon nee. Pas sinds een jaar kijkt zij mij aan dat weigerde zij altijd. Het heeft even geduurd maar denk dat zij mij eindelijk als de baas ziet.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:17

@seven

Wat voor soort speurwerk doe je?

Mijn staff is soms echt te dom om te poepen.. Laat ik hem zoeken naar zn favo botje loopt hij er straal aan voorbij terwijl hij voor zn neus ligt :') :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:18

YentlKG schreef:
En vooral je dobermann <3. Blijft mijn droomhond. Mijn oom en tante hebben ze jaren lang gefokt en een vereniging gehad.
Ik zou ook heel graag verder willen met mijn teefje maar helaas weinig opties qua (serieuze) verenigingen/hondenscholen hier in de buurt die graag dit type hond verwelkomen.
Super jammer want ze werkt echt heel graag. Dus mocht je nog een vereniging oid weten omgeving Apeldoorn gld dan hoor ik het graag :D

Wat voor vereniging zoek je? In Apeldoorn werkt Marion Dellemijn (clickertraining)

EJJ dat kan een teken zijn dat jouw hond écht goed speurt; nl op zijn neus en niet op zicht.
Door verwaaiing kan het zijn dat hij zijn botje niet ruikt terwijl hij er langs loopt.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 26-11-16 21:24, in het totaal 2 keer bewerkt

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:22

Seven schreef:
Bedankt de dobermann is een geweldige hond, een eikel voor vreemden met ontzettend veel humor. M'n beste vriendje.

Ik ken geen clubs die staffies of kruisingen daarvan accepteren ik train op ipo clubs maar speuren kan met elk ras en kun je ook heel makkelijk thuis trainen. Het is zeer intensief voor de hond dus zeker voor de actievere rassen zeer geschikt

Heb even voor je gegoogled
http://www.speurenmetjehond.nl
http://www.hobbydogs.nl/home/

Dankje ik ga eens kijken!

Grappig om te horen dat dat eigenwijze er toch wel in zit. Mijn reu was als pup een eigenwijsje maar wel een softie. Nu al helemaal en vooral alles relaxxxx :o .
Teefje daarentegen heeft echt wel eens het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald. Doordrammer nummer 1. Ging iets niet zoals zij dat wou dan werd het op een krijzen gezet. Met 9 weken blafte ze een bouvier waar ze zo'n 30 keer in paste wel even weg omdat hij volgens haar een grote mond had en bedacht ze op schoot te willen dan moest dat ook maar meteen gebeuren. Nou dus niet.
Die heeft (en krijgt nog steeds) een consequente opvoeding en heeft mij vooral het begrip geduld geleerd. Ze mogen veel maar wat niet mag, mag ook echt niet. De reu hoef ik hier eigenlijk zelden tot nooit op te wijzen maar de teef nog regelmatig omdat ze het even is ''vergeten''.
Verder is het een geweldige lieverd en ben ik heel dol op/met haar.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:28

Nikass schreef:
YentlKG schreef:

Wat voor vereniging zoek je? In Apeldoorn werkt Marion Dellemijn (clickertraining)

Het liefst zou ik verder willen in de richting van gehoorzaamheid. Maar alle opties staan open, lekker samen bezig zijn vind ik het belangrijkste.
Verder moet een niet-hond sociale hond welkom zijn. Ze heeft 0,0 interesse in onbekende honden en dat respecteer ik.

Dankjewel voor je tip, ik ga eens Googlen!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:30

Is zeker welkom :)
Ik kan wel even voor je navragen waar zij les geeft? Ze werkt trouwens ook samen met Nicky Gootjes.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:35

Ik zie het ook meer bij teven dat drammerige. Nu zijn wij vreselijk consequent en streng dat scheelt heel veel.

Wij speuren volgens de ipo regels, drie rechte lijnen en 2 bochten waar verschillende voorwerpen op zijn gelegd welke worden verwezen door ee hond. De hond zoekt dus de voetstappen en bij een voorwerp gaat deze liggen, de geleider gaat naar de hond pakt het voorwerp laat deze zien door omhoog te houden en geeft dan het commando aan de hond om verder te zoeken.
Je kan speuren op verschillende manieren doen en leren, wij maken voor pups een cirkel in het gras met de voeten leggen er wat voer op en laten de pup zoeken. Zo leren ze het zoeken van de voetstappen te linken aan een beloning. Als ze dat beheersen maken we staart aan de cirkel zodat ze uit de cirkel ook leren de geur en dus beloning te zoeken. Langzaam breid je dat spoor uit tot zo groot als je wil kwa training.
Onze dober wil niet voor voer speuren (de boxer ook niet op zijn spoor wel als beloning aan het einde) die wil een bal, dus ik leg een zigzag van uitgelopen spoor met voorwerpen en allerlei bochten of haakse wendingen met een bal op het einde. Vinden ze fantastisch en het geeft ze ook zelfvertrouwen want he staat al snel 2 m of bij ervaren dieren veel verder achter ze.

Onze honden spelen ook niet hoor op het trainingveld, de dober zal ze opvreten als ze hem storen tijdens zijn werk. Van het veld af is hij heel sociaal en negeert alles wat hem niet bevalt maar op het veld die tijd is van hem en mij een andere hond of mens moet zich er niet mee gemoeien ;)

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:10

Citaat:
EJJ dat kan een teken zijn dat jouw hond écht goed speurt; nl op zijn neus en niet op zicht.
Door verwaaiing kan het zijn dat hij zijn botje niet ruikt terwijl hij er langs loopt.

Ik snap wat je bedoelt, maar hij gebruikt zijn neus ook totaal niet hij gaat gewoon wat stom heen en weer vliegen. Stabij daarin tegen kan echt super goed speuren.

Leg gewoon ergens de bal neer en hij moet aanslaan als hij hem heeft gevonden, beloning is de bal. Ik leg hem gewoon overal en nergens neer zowel binnen als buiten. Als hij hem heeft gevonden eerst heel blij: aaaa ligt hij daaaar! En als hij dan blaft krijgt hij hem.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:37

Seven: op die manier leert een hond niet een realistisch spoor volgen lijkt me? (zoals bij een vermissing oid)
Ik heb leren speuren bij Cor Oldenburg, die heeft daar dus een andere visie over > de hond weet waar het spoor loopt, de begeleider niet. Ik liep met een walkietalkie door bos en duingebied en wist zelf totaal niet waar ik was.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 00:10

Afbeelding
Onze duo staff Bella net 5 jaar en rottweiler Joy van 7 jaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is er een. We hopen erop dat ze haar 6 de verjaardag ook mag halen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:34

Ik zie in mijn hond wel alle kruisingen terug. Heeft de kracht van de Stafford. Staat ook altijd als een Stafford. Drijft paarden/schapen als een collie met plat liggen en de manier van er omheen rennen en er zit duidelijk jacht instinct in.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:27

Wat een leuke oren en mooi kleurtje heeft jouw Staf :)!

Afbeelding
Lekker lui weekend vind Jones ♡

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:06

In de aanleer fase ondersteun je veel meer en leg je je eigen spoor op hoger niveau legt een ander hem en weet je als geleider ook niets.
Onze dobermann speurt ook gerust oud en verlopen speuren dat is training maar wij speuren ook niet zoals mantrailing dat is een heel andere discipline.

Ik heb met een andere hond speurwerk naar vermiste personen en dieren gedaan dat is inderdaad heel anders dan de ipo.

Leuke foto's candalisa
Apart de oren zo

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:53

Leuke foto's candalisa
Apart de oren zo[/quote]

Dankjewel :o we noemen haar altijd pizzahut met dakje boven d'r hoofd

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:36

Haha ja dat was letterlijk het eerste wat ik ook dacht :=