Eigen hond bijt mij..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:52

Het lijkt me verschrikkelijk hierin te zitten en overwegingen te moeten maken waar leven of dood in voor komen.... Heel veel sterkte en wijsheid.... Helaas heb ik geen pasklaar antwoord maar wel mijn beredenering zonder de hond, jullie en de situatie te kennen.

Ik ben opgegroeid met en heb nu nog steeds meerdere honden met sterke karakters, herders....

Het gaat er eerlijk gezegd bij mij niet in dat de hond zo van je correctie is geschrokken. Dat hij hierna bang is dat kan maar dan gáát hij niet nogmaals in de aanval, hoogstens bijt hij van zich af bij benadering... Maar zelfs dan nog... Ik veeg er hier ook onder als het nodig is. Je zet een hond op zijn plaats meer niet voel je daar echt niet schuldig over. Zeker bij dit soort honden is foei echt niet genoeg.

Verder komt het over op mij als een héél groot dominantie probleem, daarbij kan jij als roedelleider worden gezien of je vriend dat maakt verder niet uit. Of hij wil jou voorbij om leider te worden en ziet je vriend al als ondergeschikt of hij wil simpel weg een plaatsje stijgen en of nummer twee komen. Zo werkt het in de natuur ook en zo beredeneren honden. Mocht het inderdaad een dominantie probleem zijn dan vraag ik me af wat een GT kan bereiken. Sorry, dit moet letterlijk uitgevochten worden, ja met harde hand... Maar goed het is inderdaad geen Chihuahua, wil je dit gevecht aan?

Het idee van hersentumor of andere lichamelijke zaken zijn voor mij niet aannemelijk. Dan zou de agressie niet zo specifiek richting één persoon zijn wat nu wel het geval is.
Laatst bijgewerkt door Maiske op 30-05-16 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:54

Ik wil toch even reageren op dat roedel en dominantie verhaal, want het is toch al een tijdje bekend dat de dominantie-theorie helemaal niet klopt. Die theorie is destijds gebaseerd op 1 onderzoek van 1 man en dat is op de een of andere manier de rest van de wereld gaan volgen. Google maar eens op dominantie-theorie.

Of lees deze: http://kynoblog.com/artikelen/dominanti ... rd-station

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:55

Ik vraag me ook af, wat is voor jullie een 'goede reden' om de hond NIET in te laten slapen?
Dat er iets medisch is en hij pijn heeft? (en als hij weer een keer pijn krijgt, grijpt hij je dus weer)
Of dat het iets gedragsmatigs is? (waar je nooit 100% achter komt, dus het risico blijft)

In mijn ogen blijft de hond hoe dan ook onbetrouwbaar en gezien zijn kracht en mate van aanvallen levensgevaarlijk.
En ik denk dan ook dat je de verantwoordelijkheid moet nemen deze hond niet in de maatschappij te laten rondlopen. Je kan met de wetenschap die je hebt, nooit verklaren dat je hond geen mens (en dus ook kind!) zal aanvallen.
Het zal je gebeuren zeg, dat hij een keer ontsnapt of zijn muilkorf stuk is. Ik vind dat je hier je verantwoordelijkheid in moet nemen en naar mijn idee is dat maar op 1 manier: de hond laten inslapen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:05

TS, hoe is het met je verwondingen? Lijkt me erg heftig zoiets mee te maken. Ik heb geen tips of adviezen voor je, wel ben ik erg benieuwd wat de dierenarts vindt (als er iets te vinden is...).

Sterkte :*.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:06

Goh, als we beiden goed zouden lezen, hadden we eerder geweten dat we gewoon hetzelfde zeggen.

Soit. Ik ben ook benieuwd of en wat er uit de onderzoeken komt en hoe TS verder wil gaan.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:08

astridklomp schreef:
Ik wil toch even reageren op dat roedel en dominantie verhaal, want het is toch al een tijdje bekend dat de dominantie-theorie helemaal niet klopt. Die theorie is destijds gebaseerd op 1 onderzoek van 1 man en dat is op de een of andere manier de rest van de wereld gaan volgen. Google maar eens op dominantie-theorie.

Are you kidding me :+

Kom hier meer eens kijken..... Als eerste eten en als eerste de deur uit gaan geloof ik ook niet in maar er is hier wel degelijk een ladder. Wij bovenaan en dan hond 1, hond 2 etc. Dit laat zich zien in het spelen onderling (met speelgoed), ergens willen liggen en dingen van elkaar af willen pakken. Met eten... nr. 1 wil iets van nr. 2... komt aangelopen en nr. 2 loopt weg en laat het eten liggen.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:09

sterkte met de situatie. Ik was wel benieuwd hoeveel toezicht jullie op hem hebben op het werk. Zou het ook kunnen zijn dat hij iets gehad heeft met een klant?
misschien is hij door een vrouw gepest en associeerd hij een beweging van jou ermee.
Of misschien kan hij een beetje over klanten heen lopen, omdat hij toch wel een kenmerkend uiterlijk heeft voor sommige mensen. misschien voelt hij zich daardoor toch wat dominanter?
Laatst bijgewerkt door Persevero op 30-05-16 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:10

Thioro schreef:
Goh, als we beiden goed zouden lezen, hadden we eerder geweten dat we gewoon hetzelfde zeggen.

Soit. Ik ben ook benieuwd of en wat er uit de onderzoeken komt en hoe TS verder wil gaan.

Oh ik heb gezien dat we hetzelfde zeggen. Des te meer verbaasde het me dat je mij die vraag stelde.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:22

Ik heb een aantal jaar met honden gewerkt, pension
En echt zelfs honden formaatje rottweiler met (angst)agressie hebben mij nooit wat gedaan of geprobeerd te grijpen.
En ik heb echt honderden honden in handen gehad, zo niet duizend plus verschillende.
Dat je eigen hond die altijd zo lief was ineens je gegrepen heeft en zelfs nu nog zou grijpen vind ik erg zorgwekkend.
Bij mij ging hoe hard ook de spuit erin.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:32

Kleine tip voor TS: probeer een filmpje te voor de DA. Want je ziet het nu hier in het topic : iedereen heeft ideeën en meningen maar niemand (incl ikzelf) kan er ercht wat zinnigs zeggen adviseren omdat NIEMAND van ons jou daadwerkelijke situatie heeft meegemaakt of gezien. Dus zonder beeldmateriaal in eigen omgeving kan een DA wel van alles gaan onderzoeken maar heeft geen idee wat er gebeurt (behalve als de hond jou aanvaltin bijzijn van de DA) is. En uiteraard van mijn kant ook veel sterkte met wat ever eruit komt. Maar vergeet aub eens niet : jou veiligheid (en die van de rest natuurlijk ) staat bovenaan. En last but not least : spuitje of niet - een hond heeft geen besef hierover. Hij heeft met jou en vriend 3 mooie,gezonde jaren gehad... en dan gaat hij lekker slapen. Wij mensen zijn die,die het erger maken en zich schuldig voelen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:33

Ik heb al veertig jaar honden, meestal asieldieren met een verhaal. De enigste keer dat ik gebeten ben was door een herder van de buren. Het dominantie verhaal gaat zeker wel op, de hond die ik nu heb krijgt als laatste aandacht en als laatste eten( zo ook met al mijn vorige honden) want doe ik dat niet dan grijpt hij de andere dieren hier thuis. Dit is een scheet van een hond maar hem wassen+ muilkorf om. Meneer moest naar de da, daar stond ik er op dat hij gemuilkorfd werd, da lachte eerst nog maar na onderzoek wist ze genoeg. Het is een angstbijter en zal niet aarzelen om van zich af te bijten in situaties waarbij hij zich onveilig voelt. Maar hij probeert alleen mij te bijten want ik ben de baas. Heb hem al elf jaar en het is er eentje met gebruiksaanwijzing, maar mocht hij besluiten om aan te vallen zonder dat er een bedreigende situatie is dan weet ik nog niet wat ik zou doen, waarschijnlijk de zaak goed overdenken, eventueel een foto van hoofd maar toch, ik zou nooit meer onbevangen met hem om kunnen gaan en ook in het belang van de hond besluiten om hem te laten gaan.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:48

Maiske schreef:
astridklomp schreef:

Are you kidding me :+

Kom hier meer eens kijken..... Als eerste eten en als eerste de deur uit gaan geloof ik ook niet in maar er is hier wel degelijk een ladder. Wij bovenaan en dan hond 1, hond 2 etc. Dit laat zich zien in het spelen onderling (met speelgoed), ergens willen liggen en dingen van elkaar af willen pakken. Met eten... nr. 1 wil iets van nr. 2... komt aangelopen en nr. 2 loopt weg en laat het eten liggen.

Ja tuurlijk dat heb je bij alle dieren! Zelfs nog bij mieren. Het gaat om de dominantietheorie dat die niet klopt, niet over leiderschap. Leiding geven is iets heel anders dan dominant zijn of boven je hond moeten staan.

Bigone wat jij bedoeld is ook geen dominantietheorie.
Misschien is deze duidelijker:
http://taketheleash.nl/achterhaalde-dom ... in-gevaar/

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:06

astridklomp schreef:
Ja tuurlijk dat heb je bij alle dieren! Zelfs nog bij mieren. Het gaat om de dominantietheorie dat die niet klopt, niet over leiderschap. Leiding geven is iets heel anders dan dominant zijn of boven je hond moeten staan.

Bigone wat jij bedoeld is ook geen dominantietheorie.
Misschien is deze duidelijker:
http://taketheleash.nl/achterhaalde-dom ... in-gevaar/

Ik denk dat alles valt of staat met duidelijkheid, stabiliteit en consequent handelen. Wordt een van deze onderdelen verstoord dan zal je je dominanter of als leider neer moeten zetten, een hond weet immers niet waar hij of zij aan toe is.

Daar gaat het echter nu niet om. TS heeft een probleem waar mogelijk dit wel aan de orde kan zijn maar eerst zullen wat zaken uitgesloten of benoemd moeten worden.

Morgen gaat ze naar de DA geloof ik? In het geval van een hersentumor, wat ik betwijfel, zullen de mogelijkheden beperkt zijn.

Als er lichamelijk niets gevonden kan worden zijn er legio opties, waarbij inslapen er nog steeds één zal zijn maar wel de meest definitieve.

Wat ook de conclusie ook zal zijn, ik zou ook alle opties bekeken en overdacht willen hebben.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:11

In elk geval veel sterkte, en succes bij de DA.
Mocht er niets medisch zijn, kan het nog zijn dat de hond op het moment van op de grond liggen, een pijnprikkel heeft gehad? Wellicht door kramp oid en dit direct associeerde met jou op dat moment? En door je manier van handelen (al dan niet goed of fout....) dit de vervolg reacties blijft uitlokken. Dat dus wellicht de pijnreactie de trigger was en de associatie die volgde.
Maar kan me voorstellen dat de heftigheid en onzekerheid van alles, het misschien moeilijk maakt om die band nog te herstellen mbv een gedragstherapeut.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:12

Ik ben erg benieuwd wat er morgen bij de DA gezegd wordt. Ik heb zo mijn twijfels of Bruce wel iets medisch mankeert gezien hij zijn gedrag alleen op jou botviert. Bij een tumor of iets zou je verwachten dat zo'n hond onvoorspelbaar reageert op momenten, het zou dan niet uit moeten maken of jij op dat moment in de buurt bent of je vriend, of zelfs een willekeurig persoon.
Gezien jullie Bruce niet zien als dier maar als mens, tenminste dat maak ik op uit je post dat je hem niet als roedellid ziet, zou ik de aanvallen eerder zoeken bij de verstandhouding tussen jou en Bruce.

Succes morgen in ieder geval, ik ben zeer benieuwd.

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:18

Mondy schreef:
stefanie1 schreef:
wat naar dat dit gebeurd is. maar ik ben het zeker met ts eens de hond eerst na te laten kijken. mensen neigen wel al snel naar inslapen... je maatje geef je niet zomaar op mag ik toch hopen

Zomaar niet nee ;) Mag toch hopen dat dit niet onder de noemer "zomaar" valt.

ligt eraan hoe je het bekijkt. wel als je medisch niks uitsluit.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:23

troi schreef:
Ik ben dan toch benieuwd wat de 'niet-inslapers' zouden zeggen als er een bericht in de krant stond met als kop: 'Vrouw (of kleine kind) doodgebeten door hond waarvan bekend was dat deze zeer agressief was'.

Zeggen jullie dan ook dat ze er goed aan gedaan heeft om af te wachten of er misschien een andere reden was voor herhaaldelijk en extreem agressief gedrag? Of zouden de mening toch meer richting 'onverantwoorde risico's' gaan?

Nou ja goed, ik trek me verder terug uit deze discussie en hoop voor TS dat er geen gewonden gaan vallen.

Aangezien ts maatregelen treft door middel van een muilkorf en aanlijnen is die kans minimaal. Dus zolang niemand. Zo dom is om zijn kind een aangelijnd hond te laten aaien is dit scenario fictief en opruiend

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:39

Ik vind een hond die opeens zijn baasje zo aanvalt en zo getriggerd wordt, wel een spoedgeval.
Een hond 2 dagen muilkorven, als hij bang is en dit totaal niet gewend is, vrij heftig voor de hond.

Kortom, spoedgeval imo.

By the way, een hersentumor is erg onwaarschijnlijk, zeker dat die blijft drukken.
Dan zouden er meer mensen aangevallen moeten worden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:40

Zou dat muilkorven ook niet frustratie opwekken bij de hond?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:41

A3a1 schreef:
Ik vind een hond die opeens zijn baasje zo aanvalt en zo getriggerd wordt, wel een spoedgeval.
Een hond 2 dagen muilkorven, als hij bang is en dit totaal niet gewend is, vrij heftig voor de hond.

Kortom, spoedgeval imo.

By the way, een hersentumor is erg onwaarschijnlijk, zeker dat die blijft drukken.
Dan zouden er meer mensen aangevallen moeten worden.

Hond is nu blijkbaar niet echt bang, hij valt ts nog steeds aan. Misschien nu uit angst, wie weet maar dan moet het maar even zo. Eigen veiligheid van ts gaat voor.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:41

chanel1985 schreef:

Dat vroeg ik me ook af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:43

chanel1985 schreef:

Zeker en vast. Maar veiligheid gaat voor.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:45

djuulsie schreef:
chanel1985 schreef:

Dat vroeg ik me ook af.

Bij mijn hond doet dat het wel.

Mijn hond kan absoluut niet opschieten met andere honden, waarschijnlijk door een pup-trauma (twee keer aangevallen door een loslopende agressieve stafford met veel geschreeuw en gejank tot gevolg >.<). Ik neem wél mijn verantwoordelijkheid en laat haar dus aangelijnd en ik neem een muilkorf mee die ik om doe als ik zie dat ik een hond van dichtbij moet passeren of als een andere hond los loopt. Ze raakt dan best gefrustreerd en probeert dan om de zoveel minuten heel spastisch de muilkorf af te krijgen door met 2 poten te gelijk (en dus haar hoofd op de grond) dat ding van haar neus te drukken. En soms lukt het haar ook nog :+ Ook maakt ze soms van die gefrustreerde hoofdbewegingen als ze het ding om heeft.

Maarja, bij mij heeft ze 'em dus maar heel kort om.

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 16:22

Eindelijk pauze..

Sorry als ik niet alle vragen kan beantwoorden, het zijn er namelijk zoveel..

Allereerst: was ik in de buurt van andere honden geweest die dag toen het gebeurde? Nee, ik kom erg vaak en veel honden tegen tijdens mijn werk. Alle soorten, maten en rassen. Niet allen maar wel veel lopen los, krijgen een aai over hun bol, lopen tegen mij aan etc. Ook dit heeft bruce nooit de aanleiding gegeven om zoiets te doen.. Ik heb diep moeten graven, maar ik ben die dag zeker geen andere hond tegen gekomen.

Wat mij en mijn vriend vandaag was opgevallen, is dat hij anders reageerd dan normaal als ik zelfs al mijn bedrijfswagen parkeer. Hij was vandaag erg alert, gromde en liet al duidelijk merken dat ik niet welkom was toen ik aan het parkeren was..

Wat wij verder van plan zijn met bruce?
Bruce gaat morgen middag dus naar de da. Foto's had volgens de dierenarts niet zoveel zin, hij heeft een mri ingepland. Nu staat dit verder nog niet vast, wij gaan eerst met Bruce daarnaartoe, gaan het hele verhaal vertellen en dan onderneemt de dierenarts stappen. Wel gelijk achter het gesprek aan, daarom heeft hij alvast de mri ingepland omdat hij dit met meest voor de hand liggend vond als het klinisch iets moet zijn.

Wat als het een tumor of dergelijks is, wat zijn gedrag beïnvloed?
Dan is mijn keuze vrij duidelijk. Mijn vriend wil het niet echt uitspreken omdat het uiteraard echt gevoelig en pijnlijk is. Maar ik weet dat ook hij het beste ermee voor heeft en zal dan ook daarachter staan..

Als het nu niks klinisch is?
Als bruce verder lichamelijk gezond is..
Dan is/wordt het heel erg dingen afwegen, wil ik leven met een hond die ik nooit meer zodanig vertrouw? Kunnen wij dit inderdaad verantwoord houden naar anderen en vooral naar ons zelf?
Het ligt eraan hoe snel Bruce zich nu oppakt en hersteld in gedrag en of hij het überhaupt doet. Dit voegt ook wel weer toe aan iets wat ik vandaag aan hem en mij merkte, dit licht ik straks verder toe..

Is het verantwoord om Bruce nu nog 'levend' in huis en op de zaak te hebben?

Ja en waarschijnlijk nee,
Voor thuis zeg ik de waarschijnlijke nee, hij is blijven aanvallen. Heeft weinig rust in het bijzijn van mij, en kan ik hem wel vertrouwen in het bijzijn van mijn vriend? ( als de muilkorf dus af is).

Op de zaak:
Zeg ik toch ja,
Ik probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven:
De zaak/garage is een langwerpig gebouw. Vooraan als je binnenkomt, is links van je gelijk het kantoor als je rechtdoor loopt staan daar de occasions, nog verder heb je de reparatie ruimte waar de bruggen staan voor reparaties. Dan heb je een grote roldeur, als je die open zet heb je nog een grote ruimte waar de schade auto's/ opknappers staan.
Achter in deze bovengenoemde ruimte, zit een grote ring in het beton gegoten, nu hebben wij daar een ketting (lees echt een dikke ijzeren ketting) aan vast gemaakt/gelast. Hier zit bruce nu aan.. Hij heeft de ruimte tot aan de scheiding van de ruimtes te lopen, zijn mand/bank is hier naartoe verplaatst en uiteraard ook zijn eten en drinken. Als er klanten zijn of ik ben er (en dat zijn er niet veel op een dag omdat wij aan ophaal en wegbreng service van auto's doen) heeft hij ook nog de muilkorf om.
Zal er een klant binnen komen lopen met kinderen kan Bruce altijd nog naar een naastliggende ruimte gebracht worden die als het zou moeten op slot kan.
(Nu ik het zo opschrijf vind ik het vreselijk voor bruce)
Maargoed, als wij deze voorzorgsmaatregelen niet zouden nemen zou ik het dus niet verantwoord vinden.
Als nu klanten/personen naar bruce lopen, zouden ze eerst langs Zeer duidelijke borden en waarschuwingen moeten lopen waarop staat dat je niet in de buurt van bruce moet komen, daarna langs mijn vriend die je ook zou waarschuwen, en als je daar voorbij bent heeft hij nog een muilkorf om en doet hij je waarschijnlijk toch niks (ik zeg niet dat ik het zeker weet!).
Dus mijn conclusie is, als je nu nog op wat voor manier dan ook gebeten zal worden, zou dat net zoiets zijn als de jackpot winnen..

Met hem wandelen:
Hierbij loopt hij (voordat dit gebeurde al) altijd aan een stevige riem. Punt uit. Hij word niet los gelaten. Nu heeft hij ook nog een muilkorf om. Hij is verder onder controle en vliegt niet overal op af of luisterd niet.
Daarbij wonen wij (gelukkig!) nogal achteraf, we hebben wel buren meerdere zelfs, maar het is geen drukke buurt met spelende kinderen etc.

Dat ik Bruce 3 dagen zou laten lijden vind ik nogal.. Heb er op dit moment niet zoveel nette woorden voor die in mij opkomen.
Allereerst toont hij geen tekenen van pijn. Een normale hoofd, staart houding, goede ontlasting, drinkt, eet, goede kleur tandvlees, niet sloom, goed alert/reactievermogen, loopt niet mank en al die andere dingen. Als hij dan pijn zou moeten hebben heeft hij het niet in zo erge mate dat hij ook echt eraan lijdt..
Maar dat is het ook wat velen al zeggen, zeg ik wit, zeggen veel anderen zwart en andersom..

Oke..
Vandaag kwam ik dus aanrijden bij de zaak (let op! Dit was vroeg in de morgen toen was het 'plekje' van bruce nog niet klaar), met het parkeren van de auto reageerde hij dus best wel 'heftig' ik loop naar binnen en negeer hem nog steeds. Deze keer deed hij een poging tot 'aanvallen' maar stopte op zo'n 1 meter afstand en liep snel weg (niet met de staart tussen de benen of een laag gericht hoofd).
Ik sta met mijn vriend te praten kort daarna een discussie werd (lastige klant, niet betalen etc..) toen ik mijn stem iets (echt niet veel) deed verheffen kwam Bruce weer in opstand ( ik was al licht geïrriteerd) hij komt weer op mij af en ik zet een stap ik zijn richting en snauw (schreeuw nog net niet) 'oprotten nu!' (Uiteraard was/is dit niet mijn bedoeling en zou ik hem nog steeds negeren) wat hij toen deed vond ik toch wel verbazend.. Hij deed weer net of hij gestraft werd en liep snel met de staart tussen de benen en achteromkijkend weg. Ik ga mijzelf geen hoop geven, maar vind deze reactie zelf, beter als het 'aanvallen'.

Nu zit hij dus vast. Achter in de garage en laat ik hem maar weer met rust. Ik zoek hem niet op en lok nu ook geen aanvallen uit, omdat ik simpel weg niet achter in de garage hoef te zijn voor iets.

Ook wil ik dit nog even kwijt, ik ben vanmorgen/middag een (heel erg) klein beetje uit m'n slof geschoten in het topic. Iedereen heeft een mening en die mag ook wel gezegd worden, maar houd het alsjeblieft wel een beetje subtiel. Misschien was dat het ook wel, voor anderen, maar die reactie haalde mij dus het bloed onder de nagels vandaan. Ik heb nog erg netjes gereageerd voor, dat wat allemaal aan zinnen en woorden in mij opkwam.. Dus nogmaals mijn excuses.

Verder wil ik nogmaals eraan toevoegen dat Bruce niet meteen is ingeslapen, en dat zonder een onderzoek van de dierenarts absoluut niet gaat gebeuren. Dus hierbij weer: houd die opmerkingen alsjeblieft voor je, Als: hij had een enkeltje gekregen etc. Ik negeer ze, zal het blijven proberen en doen. Maar dat neemt niet weg dat ik er nog van gediend ben na 2x vriendelijk te vragen het niet te doen!

Sorry als je geen direct antwoord op je vraag hebt gekregen, wil je dit wel? Stuur mij een pb en ik geeft antwoord. Misschien niet direct maar je krijgt hem wel..

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:29

Ik wil toch even reageren TS.
Ten eerste heb ik niet zodanig verstand van honden dat ik je kan helpen, maar wil je even een grote +:)+ geven op de manier hoe je reageert. Er zijn inderdaad veel mensen met een andere mening dan hoe je het nu aanpakt, maar ik vind dit een weloverwogen keuze.

Je zult het nu moeilijk hebben met de beslissingen die nog genomen moeten worden en daar wil ik jou, en je vriend, heel veel sterkte bij wensen, ook voor morgenmiddag. :(:)

En ik hoop dat je updates blijft geven. :)