Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
astridklomp schreef:Ik wil toch even reageren op dat roedel en dominantie verhaal, want het is toch al een tijdje bekend dat de dominantie-theorie helemaal niet klopt. Die theorie is destijds gebaseerd op 1 onderzoek van 1 man en dat is op de een of andere manier de rest van de wereld gaan volgen. Google maar eens op dominantie-theorie.
Of lees deze: http://kynoblog.com/artikelen/dominanti ... rd-station
Maiske schreef:astridklomp schreef:Ik wil toch even reageren op dat roedel en dominantie verhaal, want het is toch al een tijdje bekend dat de dominantie-theorie helemaal niet klopt. Die theorie is destijds gebaseerd op 1 onderzoek van 1 man en dat is op de een of andere manier de rest van de wereld gaan volgen. Google maar eens op dominantie-theorie.
Of lees deze: http://kynoblog.com/artikelen/dominanti ... rd-station
Are you kidding me![]()
Kom hier meer eens kijken..... Als eerste eten en als eerste de deur uit gaan geloof ik ook niet in maar er is hier wel degelijk een ladder. Wij bovenaan en dan hond 1, hond 2 etc. Dit laat zich zien in het spelen onderling (met speelgoed), ergens willen liggen en dingen van elkaar af willen pakken. Met eten... nr. 1 wil iets van nr. 2... komt aangelopen en nr. 2 loopt weg en laat het eten liggen.
astridklomp schreef:Ja tuurlijk dat heb je bij alle dieren! Zelfs nog bij mieren. Het gaat om de dominantietheorie dat die niet klopt, niet over leiderschap. Leiding geven is iets heel anders dan dominant zijn of boven je hond moeten staan.
Bigone wat jij bedoeld is ook geen dominantietheorie.
Misschien is deze duidelijker:
http://taketheleash.nl/achterhaalde-dom ... in-gevaar/
Mondy schreef:stefanie1 schreef:wat naar dat dit gebeurd is. maar ik ben het zeker met ts eens de hond eerst na te laten kijken. mensen neigen wel al snel naar inslapen... je maatje geef je niet zomaar op mag ik toch hopen
Zomaar niet neeMag toch hopen dat dit niet onder de noemer "zomaar" valt.
troi schreef:Ik ben dan toch benieuwd wat de 'niet-inslapers' zouden zeggen als er een bericht in de krant stond met als kop: 'Vrouw (of kleine kind) doodgebeten door hond waarvan bekend was dat deze zeer agressief was'.
Zeggen jullie dan ook dat ze er goed aan gedaan heeft om af te wachten of er misschien een andere reden was voor herhaaldelijk en extreem agressief gedrag? Of zouden de mening toch meer richting 'onverantwoorde risico's' gaan?
Nou ja goed, ik trek me verder terug uit deze discussie en hoop voor TS dat er geen gewonden gaan vallen.
A3a1 schreef:Ik vind een hond die opeens zijn baasje zo aanvalt en zo getriggerd wordt, wel een spoedgeval.
Een hond 2 dagen muilkorven, als hij bang is en dit totaal niet gewend is, vrij heftig voor de hond.
Kortom, spoedgeval imo.
By the way, een hersentumor is erg onwaarschijnlijk, zeker dat die blijft drukken.
Dan zouden er meer mensen aangevallen moeten worden.
djuulsie schreef:chanel1985 schreef:Zou dat muilkorven ook niet frustratie opwekken bij de hond?
Dat vroeg ik me ook af.