Meer mensen met een Sharpei? ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YamaSaki

Re: Meer mensen met een Sharpei? ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:37

Omg wat groeit ie snel!!!
T stoeltje is gewoon gekrompen joh :P

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 16:30

Hahaha ja echt he

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 08:04

Hier nog ff een fotootje...

Afbeelding
Afbeelding

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 08:08

Hij is al haast net zo groot als de andere hahahaha

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 08:02

Als het weer een beetje meezit kan ik weer een paar mooie foto's maken van Zoran tussen de bloemen...

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:02

Cerastes..hoe gaat het met zoran? Hij is toch terug herplaatsing?

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 15:09

Ja we gaan hm herplaatsen ivm het niet matchen van zijn persoonlijkheid met ons.

Is eerlijker tegenover hem.
Heb namelijk met mn eerste hond hetzelfde gehad, en heb haar tot de dood gehouden. Maar achteraf gezien had ik haar (en mezelf uiteindelijk ook) meer plezier gedaan als ik haar toen ook had herplaatst.
Toen zij dood was had ik mezelf voorgenomen dat als ik ooit weer zoiets zou meemaken, ik de hond wel tijdig zou herplaatsen.

Maar er zit geen haast bij en we gaan écht op zoek naar een goede match voor hm.
Want wil dat hij gelukkig is, en merk gewoon dat zijn energie op een ander niveau zit dan dat van ons.
Hij is voor ons te zacht en te gevoelig.

Heel spijtig hoor...baal er enorm van natuurlijk.
Maar we hebben ook meteen besloten om voorlopig geen hond meer erbij te nemen tot onze andere dood is.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:28

Maar, hoe kan een hond te zacht en te gevoelig zijn? Ik zou willen dat de mijne wat zachter was! Hoe is hij met vreemde honden? Heeft hij nog nooit koorts gehad? Kan hij alleen thuis zijn, hoe is zijn gedrag aan de riem?
Ik zag ook dat je zijn stamboom nooit gekregen hebt..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:29

Ach wat sneu! Bedoel je dat hij te weinig energie heeft voor wat jullie met hem willen doen? Zacht en gevoelig klinkt niet echt rastypisch...

Onze Yuko van 8 is ook verhuisd. Mijn moeder is 4 maanden geleden plotseling overleden. Wij hebben hier al 2 reuen die in huis niet met Yuko samen kunnen, dus dat zou problematisch worden.

De vriend van mijn moeder had altijd al een hondenwens en wilde graag proberen of Yuko bij hem kon aarden. Die 2 hebben echt de perfecte chemie samen en Yuko is beter in evenwicht dan ooit. Grappig ook dat hij het heel gezellig vindt en lekker gek doet als ik op bezoek kom, maar het ook prima vindt als ik weer ga. :P

Nu gaan we wel regelmatig met de complete roedel wandelen (dat gaat goed) en zo blijven we toch bij elkaar.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:50

eponine schreef:
Maar, hoe kan een hond te zacht en te gevoelig zijn? Ik zou willen dat de mijne wat zachter was! Hoe is hij met vreemde honden? Heeft hij nog nooit koorts gehad? Kan hij alleen thuis zijn, hoe is zijn gedrag aan de riem?
Ik zag ook dat je zijn stamboom nooit gekregen hebt..

Hij is super zacht en gevoelig qua karakter ja, wat onze andere sharpei totaal niet is.
De meeste sharpei's die ik ken zijn niet zo gevoelig.
Nee hij heeft nog nooit koorts gehad.
Hij kan zeker alleen thuis blijven, hij heeft nog nooit iets stuk gemaakt of iets in huis gedaan.
Aan de riem is hij in zn eigen territorium wel fel maar zal niks doen.
Buiten territorium is ie braaf en soms zelfs wat terughoudend , vooral bij dominante honden.
Hij heeft idd geen stamboom, ik kan wel nog terug zoeken wat zijn ouders zijn.
Vanwege zijn afwijkende kleur is hij nooit opgenomen in het stamboek.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 17:00

Sonja89 schreef:
Ach wat sneu! Bedoel je dat hij te weinig energie heeft voor wat jullie met hem willen doen? Zacht en gevoelig klinkt niet echt rastypisch...

Onze Yuko van 8 is ook verhuisd. Mijn moeder is 4 maanden geleden plotseling overleden. Wij hebben hier al 2 reuen die in huis niet met Yuko samen kunnen, dus dat zou problematisch worden.

De vriend van mijn moeder had altijd al een hondenwens en wilde graag proberen of Yuko bij hem kon aarden. Die 2 hebben echt de perfecte chemie samen en Yuko is beter in evenwicht dan ooit. Grappig ook dat hij het heel gezellig vindt en lekker gek doet als ik op bezoek kom, maar het ook prima vindt als ik weer ga. :P

Nu gaan we wel regelmatig met de complete roedel wandelen (dat gaat goed) en zo blijven we toch bij elkaar.

Qua energie bedoel ik; dat wij best allemaal een sterke en aanwezige persoonlijkheid hebben en hij heeft dat niet...en idd hij is heel zacht en gevoelig voor een sharpei...en dat is idd niet zo rastypisch.
En dat was nou net 1 van de redenen om toch weer voor een sharpei te gaan (dat ze niet zo gevoelig zijn).

Het aparte is, is dat hij dus op de zelfde dag geboren is als mn eerste teefje die ook zo gevoelig en zacht was...(ik ga nou zowaar echt geloven dat honden ook sterrenbeelden hebben)

Edit: ik heb borderline, dus vandaar dat ik een hond wou die niet zo gevoelig is.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:21

Hoe uit zich die gevoeligheid dan? Of, hoe had je gehoopt dat het zich zou ontwikkelen? Ik heb nog steeds de droom van een tweede, maar ik ga enkel en alleen voor een perfect match..! En ik zie op mp dat zijn testikels niet ingedaald zijn, dus hij moet nog onder het mes?

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 17:54

eponine schreef:
Hoe uit zich die gevoeligheid dan? Of, hoe had je gehoopt dat het zich zou ontwikkelen? Ik heb nog steeds de droom van een tweede, maar ik ga enkel en alleen voor een perfect match..! En ik zie op mp dat zijn testikels niet ingedaald zijn, dus hij moet nog onder het mes?

Hij reageert al op kleine veranderingen in mijn (of mn vriend zn) emotie. En reageert dan afwijkend dan dat ie normaal zou doen.
Wat dan bij mij irritatie opwekt waardoor ik dus geïrriteerd reageer op hem, en dat vind ik dan zielig voor hem en vervelend voor mezelf...

En dát heb ik dus al ruim 11jaar gehad met mn eerste hond...en wil ik niet meer, niet voor mezelf en ook niet voor hem.

Edit: onze andere sharpei is totaal niet gevoelig voor mijn stemmingswisselingen, ook haar ouders waren daar niet gevoelig voor, en de meeste sharpei's zijn daar niet gevoelig voor.
Laatst bijgewerkt door Cerastes op 24-02-17 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 17:57

Klopt zijn niet ingedaald, de DA zei dat het castreren niet hoeft, maar ik zou het wel doen ivm eventuele risico's op lange termijn.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:22

Ook onze Shar Pei is juist gevoelig voor stemmingen en heeft behoefte aan een stabiele baas, anders gaat hij helemaal z'n eigen plan trekken. Verstandig dat jullie hem een evenwichtig thuis gunnen en het bij een houden!