Onbevattelijk verdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 16:41

Als ze zich op straat al heeft opgewonden over een hond kan ze weleens blaffen tegen mensen, opbouw van stress?

Zodra een bekende de handen in de zakken heeft en ze enthousiast is heeft ze de neiging tegen je op te springen maar ook dat is incidenteel en wordt meteen gecorrigeerd. Hondenvoetjes horen op de grond. En zoals ik gisteren zei is ze wat brommerig nu, ze zal ongetwijfeld moeten wennen aan één en ander.

Wat dingetjes die niet de schoonheidsprijs verdienen maar geen uitvallen en in geen geval vergelijkbaar met haar agressie naar honden. Al zijn we nu wijselijk wat voorzichtiger met haar.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 16:46

En nog even op positieve voet: het vele wandelen lijkt zijn effect te hebben. Ze is aan de lijn een stuk meer ontspannen, niet zo trekkerig.

We lopen nu dagelijks 3 á 4 keer 10 minuten + 1 van tussen de 20 en 45 minuten.

Elk stapje vooruit is er weer één :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:03

Carliijn schreef:
En nog even op positieve voet: het vele wandelen lijkt zijn effect te hebben. Ze is aan de lijn een stuk meer ontspannen, niet zo trekkerig.

We lopen nu dagelijks 3 á 4 keer 10 minuten + 1 van tussen de 20 en 45 minuten.

Elk stapje vooruit is er weer één :)

Fijn!
Heb je wel eens gefietst met haar? Ik doe dat met mijn hond als ik niet veel tijd heb, maar hij vindt het ook nog eens leuk. Ik fiets inmiddels 40 minuten tot een uur maar als je begint met 20 minuten zijn ze zo moe.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:04

Carlijjn, super hoe jullie het doen. Dat is verantwoordelijkheid nemen, en dat naast alle andere zorgen die jullie al hebben. Het zijn en blijven dieren, je weet het nooit dat heb je met paarden ook die zogenaamd bomproef e.d. zijn. Maar jullie zijn alert en proberen alles wat binnen jullie macht ligt. Jullie mogen ook best een beetje trots zijn op julliezelf!!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 17:08

Lisitano schreef:
Fijn!
Heb je wel eens gefietst met haar? Ik doe dat met mijn hond als ik niet veel tijd heb, maar hij vindt het ook nog eens leuk. Ik fiets inmiddels 40 minuten tot een uur maar als je begint met 20 minuten zijn ze zo moe.

Durf ik dat :') Nog nooit gedaan maar voel me daar nog niet helemaal prettig bij. Als ik haar met lopen wat meer vertrouw wellicht.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 17:10

smileydees schreef:
Carlijjn, super hoe jullie het doen. Dat is verantwoordelijkheid nemen, en dat naast alle andere zorgen die jullie al hebben. Het zijn en blijven dieren, je weet het nooit dat heb je met paarden ook die zogenaamd bomproef e.d. zijn. Maar jullie zijn alert en proberen alles wat binnen jullie macht ligt. Jullie mogen ook best een beetje trots zijn op julliezelf!!

Dankjewel ! Dat is fijn om te horen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:13

Carliijn schreef:
Als ze zich op straat al heeft opgewonden over een hond kan ze weleens blaffen tegen mensen, opbouw van stress?

Zodra een bekende de handen in de zakken heeft en ze enthousiast is heeft ze de neiging tegen je op te springen maar ook dat is incidenteel en wordt meteen gecorrigeerd. Hondenvoetjes horen op de grond. En zoals ik gisteren zei is ze wat brommerig nu, ze zal ongetwijfeld moeten wennen aan één en ander.

Wat dingetjes die niet de schoonheidsprijs verdienen maar geen uitvallen en in geen geval vergelijkbaar met haar agressie naar honden. Al zijn we nu wijselijk wat voorzichtiger met haar.

Wat ik mij afvraag...jouw honden waren erfhonden.Liepen dus lekker de hele dag gewoon buiten.Zagen ze veel volk?Of andere honden?
Mijn honden komen het erf dus ook niet af,en er zijn een aantal die dus zich totaal niet kunnen gedragen in de grote boze wereld.Omdat ze het gewoon niet gewend.Zou dat bij jou hond ook zo zijn?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 17:18

geerke schreef:
Wat ik mij afvraag...jouw honden waren erfhonden.Liepen dus lekker de hele dag gewoon buiten.Zagen ze veel volk?Of andere honden?
Mijn honden komen het erf dus ook niet af,en er zijn een aantal die dus zich totaal niet kunnen gedragen in de grote boze wereld.Omdat ze het gewoon niet gewend.Zou dat bij jou hond ook zo zijn?

Spot on Geerke. Ze zagen alleen bekend volk, praktisch geen vreemde honden. Nu is Pen de enige die daar is geboren. De anderen hebben nog in een woonwijk gewoond en Mols was zo klein, die ging hier en daar mee naartoe.

We gingen ervan uit dat Pen zou moeten wennen maar hadden nooit gedacht dat dit eruit zo komen rollen.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:22

Carliijn schreef:
mvermeulen1 schreef:
Als ze weer begint te staren kan je haar ook positief afleiden door bv een spel te doen.. balletje gooien of denk/zoek spel. vooral het denk/zoekspellen zijn voor honden best intensief en vaak vinden ze het ook leuk. leer haar iets simpel nieuwe dingen aan. zit-lig-af-poot noem maar op.

Gaat ze dat niet linken? Ik staar en krijg dan wat positiefs terug?

ik denk niet dat ze die link heel snel zal maken als jezelf er niet teveel nadruk op leg,ik zie het niet zozeer als beloning maar gewoon terloops een spelletje spelen dus afleiden.

zou natuurlijk ook andersom kunnen werken.. dat je kat juist leuk is? maar idd misschien beter om dat te overleggen met iemand die er in meer verstand van heeft. ik vind wel dat jullie het goed aan pakken!! _/-\o_

ponycrosserr

Re: Onbevattelijk verdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:27

Goed dat jullie nu langere wandelingen maken, maar daar wordt ze niet echt moe van, eerst wel maar daarna krijgt ze gewoon meer conditie. Je zult haar mentaal moe moeten maken met denkspelletjes enzo.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:28

ponycrosserr schreef:
Goed dat jullie nu langere wandelingen maken, maar daar wordt ze niet echt moe van, eerst wel maar daarna krijgt ze gewoon meer conditie. Je zult haar mentaal moe moeten maken met denkspelletjes enzo.

ik denk naast wandelen dat dit idd ook een goed advies is..

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 17:30

ponycrosserr schreef:

Klinkt logisch :) Heb je aanraders ?

Edit: een bokker opperde de Kong Feeder, dat is sowieso het proberen waard.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:37

Je hebt wel van die puzzelspellen te koop in dierenwinkels, die zijn meestal vrij duur. Je kan ook zoekspelletjes doen of haar trucjes leren, maar dan moet je er wel voor zorgen dat de andere honden niet jaloers worden. Ik zal nog even voor je verder zoeken.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:37

Carliijn schreef:
Lisitano schreef:
Fijn!

Durf ik dat :') Nog nooit gedaan maar voel me daar nog niet helemaal prettig bij. Als ik haar met lopen wat meer vertrouw wellicht.

Haha het is even oefenen en aan te raden rustig op te bouwen. Ik gebruikte op het begin halsband én tuig en ging echt heel langzaam zodat ik nog van de fiets kon springen mocht het nodig zijn. De riem altijd in mijn hand. Grote boog om honden en andere afleidingen heen, en op een gegeven moment ben ik keihard gaan fietsen als ik wist dat hij op de omgeving zou reageren. Dan moet hij wel opletten.
Inmiddels is hij superbraaf!
Ze wordt dan wel lekker moe binnen korte tijd.

Als je haar ook met wandelen lekker veel prikkels blijft geven komt het wel goed hoor. Als ik door de stad wandel is mijn Husky met ijzeren conditie na een half uur kapot. Of nieuw gebied is ook leuk en spannend. Trainen met een aantal simpele oefeningetjes zoals opkijken op commando, wachten, blijf en hier, aan de voet, af etc. Ik doe pas sinds een paar weken cursus met hem, daarvoor heb ik hem altijd met beweging moe gemaakt en dat ging prima terwijl ik 11 uur van huis ben per dag.
Hersenwerk is wel heel leuk om te doen! Ik heb een Kong Wobbler en daar leven ze zich helemaal op uit. Ze gaan daarna hijgend en languit liggen :)) Maar je kunt ook toiletrollen sparen, snoepjes strooien in een laag (dichte bodem) krat, de rolletjes rechtop plaatsen en haar dan laten zoeken en rommelen. Of een snuffelmat, ook heel leuk en vrij eenvoudig zelf te maken van een rubberen gootsteenmat en fleece reepjes:
Afbeelding

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:39

Carliijn schreef:
ponycrosserr schreef:

Klinkt logisch :) Heb je aanraders ?

Edit: een bokker opperde de Kong Feeder, dat is sowieso het proberen waard.

ik geef mijn jackies een dino bot.. dus een echt bot met nog vlees eraan van een kilo of 5 daar zijn ze weken zoet mee en hij gaat ook helemaal op.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:41

de denkspelletjes zijn dpellen dat je samen moet doen.

de kong wobbler en voederballen voor korrels kunnen ze alleen mee spelen.

ik ptop de gewone kongs vol met vers vlees of blikvoer. zijn ze ook even mee zoet ( pas op. de mijne gooit dat ding in de lucht zodat het voer eruit bounced. niet handig in huis!)

snuffelmatten en dozen (google)zijn ook leuk.

google op slowfeeder voor honden, voederbakken met obstakels in.werkt ook prima
fietsen doe ik met een springer ad fiets met harnas. en een gewone halsband dat ik ng eens vast heb. om wat te kunnen bijsturen.
een homp vlees aan een touw ergens ophangen (hoe hoger hoe moeilijker)

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:42

Je hebt op fb verschillende groepen. Met hersenwerk enzo daar gebruiken ze vaak huis tuin en keuken dingen. Misschien kan je daar eens op kijken. Ik kan je ook tips geven daar in als je wilt?

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:42

Wij hebben een koekjesbal, onze honden vonden/vinden het geweldig, maar als je meerdere honden bij elkaar hebt wordt het al lastiger.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:46

Denkspellen moet je inderdaad samen doen :j Ik weet niet waar je woont? Ik heb er een paar liggen die je eventueel mag lenen.

En je kunt eens hier kijken: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... hersenspel
Daar staan veel tips van mensen die spellen met hun hond doen in huis.
Ik zou inderdaad wel Penny even scheiden van de andere honden als je zoiets gaat doen. Ze worden er al snel handiger in en het kan dan echt heel leuk zijn :j

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 17:52

Slim die zoekspelletjes ! Ze is gek op haar knuffels en kent het commando 'waar is hans' ( hans :+ ).

Met wat creativiteit kan ik vast vanalles bedenken en/of maken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:58

woordfeut? :+

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 17:59

@lisitano wie weet met dat fietsen, op een dag.. de kong lijkt me ook leuk :j

@mvermeulen aan een bot waag ik me nog niet. Daar bleek ze in eerdere ervaringen heeeeel beschermend over.

De rest las ik ook hoor ! Leuke ideeen allemaal. Ben vooral fan van de home made spelen, vaak relatief makkelijk te maken (en lekker goedkoop).

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 18:00

geerke schreef:
woordfeut? :+

Gaan we meteen doen :')

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 18:01

Lisitano schreef:
Denkspellen moet je inderdaad samen doen :j Ik weet niet waar je woont? Ik heb er een paar liggen die je eventueel mag lenen.

En je kunt eens hier kijken: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... hersenspel
Daar staan veel tips van mensen die spellen met hun hond doen in huis.
Ik zou inderdaad wel Penny even scheiden van de andere honden als je zoiets gaat doen. Ze worden er al snel handiger in en het kan dan echt heel leuk zijn :j

Pen is een beetje onhandig, kleine sloper. Durf niet zo goed iets te lenen maar vind je aanbod erg genereus !

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:24

Carliijn schreef:
@lisitano wie weet met dat fietsen, op een dag.. de kong lijkt me ook leuk :j

@mvermeulen aan een bot waag ik me nog niet. Daar bleek ze in eerdere ervaringen heeeeel beschermend over.

De rest las ik ook hoor ! Leuke ideeen allemaal. Ben vooral fan van de home made spelen, vaak relatief makkelijk te maken (en lekker goedkoop).

dat bedacht me nadat ik postte ook :o niet voor elke hond geschikt. al heb ik er hier meerdere liggen zodat ze alle 2 wat hebben.. al moet ik eerlijk bekennen.. ze willen meestal het botje die de ander heeft :+

wel heb ik mijn jack van alles geleerd! hij kan "slapen" en commando "door" en "over" doe ik regelmatig als ik aan de wandel ben.. dat hij over alles springt of door gaat.

je hoeft er echt niet veel geld aan uit te geven om dingen te verzinnen die je met je hond kan doen. het net staat er vol mee..