[VOLG] Over 2 weken kies ik mijn pup!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 19:25

Fotsy schreef:
Ik lees ook nog mee hoor dus plaats maar lekker veel foto's
Hoe gaat het trouwens? Met Khaleesi?

Gaat goed met Khaleesi :j
Nog maar een paar weken en dan kan ze alweer veilig bevallen :))

muzzy17 schreef:
Robynn schreef:
Het is bij sommige pups vaak een fase :j

Joey, thanks voor de tips!
We lopen elke dag over het grote winkelcentrum bij ons en het gekke is dat ze het dan niet heeft... :') Ze is natuurlijk al wel bekend daar.

Ze heeft het ook alleen bij bepaalde types. Zal wel iets met de houding etc zijn die mensen aannemen tegenover haar. Mensen die bij ons in huis komen is ook altijd prima en ze is dan heel erg blij met de extra aandacht :j

Nieuwe foto's moet ik weer maken! :))

Die van mij doet het ook. Hij Is 2 jaar. Hier zijn het vaak mannen met capuchon/pet, donker haar en donkere ogen en als mensen hem (zeker 's avonds) bekijken, dus stil staan en zich focussen op de hond. Voorbijgaande mensen die niet op de hond Letten gaat het vaak prima. Ook mensen in vreemde houdingen zijn blaf waardig. denk aan tuinieren op handen en voeten :+
Hij zal verder niks anders doen dan blaffen, maar het Is heel vervelend en best gênant :=

Wat ik heb gedaan (het helpt niet altijd maar in de meeste gevallen wel) probeer haar aan het werk te zetten zodat ze niet focust op het enge. Als mensen weg gaan als lucy weg kruipt, blaft ed leert ze dat het gedrag werkt en het enge dan ook weg gaat waardoor ze het altijd zal blijven doen.
Ik heb die van mij commando luid geleerd (gezien hij vaak blaft als hij het spannend vind)toen dat er goed inzat en kon afbouwen met beloning vroeg ik om luid en vervolgens zei ik stil als hij dan stil was volgde de beloning. Hij kan nu dus om commando blaffen en op commando stil zijn :D vreemde mensen leveren hem nu snoepjes op. :)

Mooie tip! :j
Alleen blaft ze niet, maar ze gromt := de laatste 2 dagen gaat het weer super! Ze gromt niet meer en gaat gewoon kijken of iemand wat lekkers voor haar heeft :')

Foto tijd!! :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Over 2 weken kies ik mijn pup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:34

Ze groeit als kool hé?
Het ziet er uit als een heerlijk hondenleven

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:07

Ze groeit echt hard, het puppy achtige gaat eraf.
Leuk dat ze zo een lol hebben samen, volgens mij gaat ze wel voorzichtig om met "oma".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:28

Waterpret! Tof! :D
Het gaat inderdaad rap met groeien zeg!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 22:18

Anoniem schreef:
Ze groeit als kool hé?

Ja ze gaat echt hard :)) 6,5 maand alweer vandaag! :D

joey2010 schreef:
Leuk dat ze zo een lol hebben samen, volgens mij gaat ze wel voorzichtig om met "oma".

De laatste tijd gaat oma Gaïa wat achteruit en icm Lucy haar aankomende pubertijd hou ik mijn hart vast :') Maar tot nu toe is ze inderdaad erg voorzichtig. :j

Picasso schreef:

Ze is gek op water! :))

Lucy is nu dus 6,5 maand oud en ze weegt nu 17,6 kg <3

Ik heb het gevoel dat ze snel loops gaat worden := zal wel wat vroeg zijn, maar we gaan het in de gaten houden. :j Tegen reuen begint ze nu uit te dagen (continu haar kont ernaartoe draaien) dominante teefjes ontwijkt ze echt. Ze heeft een beetje een opgezette muts en likt er veel aan. Afwachten dus :) kleine meisjes worden groot! <3

Afbeelding

Afbeelding

Edit; foto's lijken het niet te doen? :=

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:31

Robynn schreef:
Anoniem schreef:
Ze groeit als kool hé?

Ja ze gaat echt hard :)) 6,5 maand alweer vandaag! :D

joey2010 schreef:

De laatste tijd gaat oma Gaïa wat achteruit en icm Lucy haar aankomende pubertijd hou ik mijn hart vast :') Maar tot nu toe is ze inderdaad erg voorzichtig. :j

Picasso schreef:

Ze is gek op water! :))

Lucy is nu dus 6,5 maand oud en ze weegt nu 17,6 kg <3

Ik heb het gevoel dat ze snel loops gaat worden := zal wel wat vroeg zijn, maar we gaan het in de gaten houden. :j Tegen reuen begint ze nu uit te dagen (continu haar kont ernaartoe draaien) dominante teefjes ontwijkt ze echt. Ze heeft een beetje een opgezette muts en likt er veel aan. Afwachten dus :) kleine meisjes worden groot! <3

[ [url=m/zer1kH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EE9DCY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit; foto's lijken het niet te doen? :=

Dat lijkt inderdaad aankomende loopsheid := laten jullie haar helpen nadat ze loops Is geweest?
Foto's doen het niet nee. Bokt upload doet het niet meer volgens mij

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 23:15

Ik zit het net te lezen op forumzaken inderdaad, lastig! Dan houden jullie ze tegoed van mij :D

Ik heb zelf hele slechte ervaringen met het steriliseren van (grote/dog) teefjes. Ik heb in de verleden 2 teefjes laten helpen en ze waren beiden na de sterilisatie incontinent geworden. Allebei door een andere dierenarts laten doen trouwens. Daarna mijn (grote) honden niet meer laten steriliseren en nooit meer problemen mee gehad. Lucy zal dan ook niet geholpen worden. Ze is toch een kruising dog en daardoor gevoeliger voor incontinentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:50

Ai ja da's inderdaad een lastige, dat steriliseren. Lopen grote honden meer risico's met dat soort operaties? Ik heb beide teefjes wel laten helpen, bij de een liep dat bijna fataal af.... Door waarschijnlijk een fout van de dierenarts (niet goed afbinden) kreeg ze een flinke bloeding en moesten we midden in de nacht terug naar de kliniek. Ze moest van ver komen, maar heeft het gered. Hierdoor zag ik enorm op tegen de operatie van de tweede... Die hebben we bij een andere kliniek laten opereren en dat is gelukkig allemaal zonder problemen verlopen.

Hoe groot is de kans eigenlijk op problemen met baarmoeder etc als je besluit om het niet te doen? De waarschuwing dat eigenlijk de meeste teven toch wel narigheid gaan krijgen in die regio als ze ouder worden, heeft mij doen besluiten om het wel te doen. Overigens heeft de hond die we het eerste hebben laten helpen alsnog tumoren bij de tepels en zijn er al eens een paar weggehaald. Binnenkort zal ze weer onder het mes moeten (ze is nu 10 overigens). Heb het wel over Beagles en niet over een grote hond, zoals de jouwe.

Pffff, wat is wijsheid hè? Zo lastig dit soort dingen.

Oh ja; ben wel weer toe aan nieuwe plaatjes! :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-04-16 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:50

Onze Tess was ook loops met 9 maanden.
7 maanden is dan ook vroeg maar je hoort het wel vaker.

Ik heb haar ook niet gesteriliseerd omdat onze vorige hond na de sterilisatie problemen met haar vacht heeft gekregen.
We letten gewoon op en na haar loopsheid niet teveel over haar buik aaien en eventueel speeltjes en kussens even wegnemen zodat je niet schijndracht gaat oproepen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 12:43

Picasso schreef:
Ai ja da's inderdaad een lastige, dat steriliseren. Lopen grote honden meer risico's met dat soort operaties? Ik heb beide teefjes wel laten helpen, bij de een liep dat bijna fataal af.... Door waarschijnlijk een fout van de dierenarts (niet goed afbinden) kreeg ze een flinke bloeding en moesten we midden in de nacht terug naar de kliniek. Ze moest van ver komen, maar heeft het gered. Hierdoor zag ik enorm op tegen de operatie van de tweede... Die hebben we bij een andere kliniek laten opereren en dat is gelukkig allemaal zonder problemen verlopen.

Hoe groot is de kans eigenlijk op problemen met baarmoeder etc als je besluit om het niet te doen? De waarschuwing dat eigenlijk de meeste teven toch wel narigheid gaan krijgen in die regio als ze ouder worden, heeft mij doen besluiten om het wel te doen. Overigens heeft de hond die we het eerste hebben laten helpen alsnog tumoren bij de tepels en zijn er al eens een paar weggehaald. Binnenkort zal ze weer onder het mes moeten (ze is nu 10 overigens). Heb het wel over Beagles en niet over een grote hond, zoals de jouwe.

Pffff, wat is wijsheid hè? Zo lastig dit soort dingen.

Oh ja; ben wel weer toe aan nieuwe plaatjes! :)

Gevoelige rassen voor incontinentie zijn bijvoorbeeld: Boxer, Dobermann, Dwergpoedel, Bobtail, Weimaraner, Riesen Schnauzer, Rottweiler, Bouvier, de Ierse Setter, Deense Dog en andere grote Dog-rassen en Newfoundlander.

Onze laatst geholpen teef was een Newfoundlander en ook zij kreeg last van tumoren en kanker. Ze is er wel 15 jaar mee geworden, wat heel oud is voor een Newfie. <3

Joey, ja inderdaad! Vachtproblemen etc komt ook veel voor en overgewicht... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:15

15 is inderdaad een zeer respectabele leeftijd voor een NewFoundlander zeg! :wow: Hoop dat mijn Beagledames ook zo lang mee mogen gaan!

Waar blijven die plaatjes? :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 19:38

:))

Afbeelding

Afbeelding

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:27

Ze heeft toch zo een lief smoeltje.
Schattig.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:37

*\o/* nieuwe foto's

Ze is en blijft toch schattig <3
Onze hond was ook niet gesteriliseerd en ze heeft nooit baarmoeder problemen gehad of schijnzwanger. Ze is wel maar tien geworden door haar heupdisplatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:43

Ooooowwww dat bekkie! Daar smelt je toch meteen van.... <3
En nogmaals: wat wordt ze groooooot! Daar ligt een meter hond op je bank :+

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:39

Knap (lang) kind <3

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 19:30

We hebben Lucy net weer gewogen en opgemeten en ze weegt nu 17,8 kg en is 53 cm hoog! (Schofthoogte) <3

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:53

Ze word groot en stevig.
Leuke vriendelijke hond is ze.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 14:50

Eigenlijk is het tijd voor nieuwe foto's, maar dan moet er eerst een andere pagina komen haha!

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:52

Ben benieuwd! :) is ze al loops geweest?

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:18

Oke dan praten we deze gewoon vol :D .
Is ze volop aan het puberen ? Dan bedoel ik dat zo opeens alles vergeten is , wat we ze geleerd hebben.
En lekker ons negeren waneer we tegen ze praten.

Off topic maar hoe is het met merrie? Is ze al druk bezig met haar uiers aanmaken of is het nog redelijk rustig.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:20

Topic nu pas ontdekt... maar wat een heerlijk puppebeest is dat <3

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 16:10

muzzy17 schreef:
Ben benieuwd! :) is ze al loops geweest?

Nee, nog niet :D ze likt nog steeds erg veel, dus misschien is het een losse flodder :')

joey2010 schreef:
Oke dan praten we deze gewoon vol :D .
Is ze volop aan het puberen ? Dan bedoel ik dat zo opeens alles vergeten is , wat we ze geleerd hebben.
En lekker ons negeren waneer we tegen ze praten.

Off topic maar hoe is het met merrie? Is ze al druk bezig met haar uiers aanmaken of is het nog redelijk rustig.

Ja ze is echt een ramp nu :+
Ontzettend eigenwijs en alleen luisteren als er koekjes te halen zijn :') Ik heb zelfs een beetje medelijden met Gaia, want daar heeft ze nu ook schijt aan. Totdat Gaïa boos wordt.. := dan is ze weer mak.

Khaleesi gaat erg goed :j Lekker chagrijnig en bol <3 vandaag precies 320 dagen drachtig, dus ze mag al :)) ze heeft nog geen uier aangemaakt, maar ze deed dat bij het vorige veulen ook pas de laatste dag :=

Mondy schreef:
Topic nu pas ontdekt... maar wat een heerlijk puppebeest is dat <3

Welkom! En dank je wel :D

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:17

Zeer herkenbaar is even een moeilijke leeftijd, maar consequent blijven dan heb je straks weer een voorbeeldige hond ervoor terug.

Fijn om te horen dat het met Khaleesi zo goed gaat.
Ik ben erg benieuwd naar haar veulen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:08

Wat een leuk topic en prachtige hond! Wat luistert(de) :') ze goed!
Ik kom ook nog mee volgen als dat mag :)