Kat van buren komt in onze tuin.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:05

Kana schreef:
Kunnen heel veel 'kattenliefhebbers' uit dit topic een voorbeeld aan nemen, aan jouw buurman.
Top dat het geregeld is!

De meeste hier hebben anders ook aangegeven mee te willen denken en evt te betalen aan een oplossing, jullie zoomen in op de enkeling die dat niet specifiek heeft gezegd.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 10:06

Bowen schreef:
Kana schreef:
Kunnen heel veel 'kattenliefhebbers' uit dit topic een voorbeeld aan nemen, aan jouw buurman.
Top dat het geregeld is!

De meeste hier hebben anders ook aangegeven mee te willen denken en evt te betalen aan een oplossing, jullie zoomen in op de enkeling die dat niet specifiek heeft gezegd.

Misschien dat ze de muggensifters bedoeld, die erg negatief tegen mijn topic doen en vinden dat katten maar los horen te lopen, en ik zelf voor mijn kattenomheining moet gaan zorgen...

Tenminste, dat lijkt mij erg logisch, dat ze het daar over heeft. (als het een zij is, ik schrijf wel zij... maarja... ik kan het vanaf hier niet zien....)

Edit: Ik schrijf het verkeerd. De mensen die niet mee willen denken, maar wel heel hard roepen.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:09

Het blijft altijd gedoe met katten in de tuin van iemand anders. Ik snap werkelijk niet waarom mensen blijven zeggen dat het normaal is dat katten los lopen. Ja, het zit in hun natuur om te jagen maar dat is bij een hond toch ook zo? En een paard zou ook heel graag een grasje eten uit het mooie plantsoen bij de buren.
Dan heb ik het nu nog niet eens over de overlast van de poep etc maar stel dat jouw kat overreden wordt omdat hij de straat over steekt of klem komt te zitten in een kiepraam bij iemand anders. Dat wil je toch zelf ook niet voor je kat.

Mensen met katten moeten er gewoon voor zorgen dat deze in hun eigen tuin blijven. Dat is ook niet moeilijk, twee van mijn vriendinnen doen dit ook.
Optie A: Je zet je tuin af met een goede schutting en anti klimgaas aan de bovenkant
Optie B: Een bandje die een schokje (nee, heel klein dus daar gaat de kat in kwestie echt niet dood van) geeft als de kat buiten zijn omgeving is en zo ook op het grote terrein blijft. Als je dus een grotere tuin hebt kun je dit doen.
Optie C: Kat aan een tuigje en een lang touw geven. Vermaken ze zich ook prima.

Natuurlijk moeten mensen met honden ook hun rommel opruimen, zo blijft het voor iedereen veilig, leuk en hygiënisch +:)+

Super ook dat jullie gezamenlijk een oplossing hebben gevonden!
Laatst bijgewerkt door Jillsil op 23-07-15 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Re: Kat van buren komt in onze tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 10:15

Jillsil, tja dat is ieder zijn verantwoording naar zijn of haar dier toe natuurlijk.

Hier worden wekelijks katten dood gereden.
Ook ik heb er zelf 1 voor mijn auto gehad.
En niet omdat ik ze zo graag wil doodrijden. Nee! Niet zo denken!
Beestje zat net achter de boom, ik reed netjes 45 (waar je 50 mag) en sprong zonder pardon de weg op. Er reed een auto (die gek van mij werd, omdat ik in de avonduren gewoon niet harder rijd waar toegestaan is) niet al te ver achter mij.
Ik wil het risico niet lopen, dat ik op de rem stamp, en ik mijn auto in de kreukels heb.
Voor een kind vind ik anders.
Maar ik ga er van uit, dat je een kind niet om half 2 in de nacht alleen nog buiten laat.

Ik zou je ook een prettig idee vinden hoor, als iedereen zijn hondenpoep op ruimt.
Wij hadden wel een grote plastiek zak mee, want Sint Bernard keutels in een hondenpoepzakje, gaat niet passen niet!
De voorkomde problemen als Giardia en wormen, komen dan niet van ons.

maar... ik ben blij, dat het zo is opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:18

Bowen schreef:
sigrid1182 schreef:
Nou katten kunnen vaak voor overlast zorgen als ze een baas heeft , die t fijn vind zelf geen kattebak te verschonen, en katten schijten vaak niet in eigen tuin maar bij een ander...ik vind dat ene kat best vrij mag rondlopen maar geen overlast moet veroorzaken, indien wel dan zal de eigenaar dr wat aan moeten doen.

En als je zwanger bent, is t nog gevaarlijk ook..kattenpis en poep.

Ik liep ooit met mn hond op een pad, huis die bij t pad stond, waar dit pad niet van was overgens.

Eigenaresse Riep nog, onze kat is daar.....ik zei ja en? Nou dan mocht mn hond niet los....

Nou ik zei dan moet je nu je kat roepen, maar ik hou mn hond niet aangelijnd om jou kat..survival of the fittest...beide dieren los, das wel zo normaal en natuurlijk..... Nou ze riep dr kat niet....dus ik doe mn dober los en die ziet de kat, en jaagt dr zo de sloot in, mn hond weer verder met mij mee gelopen, en de kat stinkend naar sloot en onder de vieze modder in sloot, zo bij de mensen t huis in...die hadden de ellende van hun kat nu in hun eigen huis...het hielp wel, want als ik dr aan kwam dan riep ze dr kat en ik gaf ze de tijd om hem ff binnen te krijgen...en de kat als die me ze aankomen, was niet fan van mn dober, liep dan gelijk naar het huis...

Van die kattenmensen die belangrijk vinden dat hun kat los rondloopt, maar anderen moeten dan hond aangelijnd houden? Want stel je voor dat ze kat doodbijten...? Dat zijn geen liefhebbers van dieren..

Je had een punt gehad als die katten ook jouw hond zouden aanvallen. Echt, mijn mond valt open hier, survival of the fittest, laat de hond maar gewoon los(buiten!) terwijl je weet dat er een kat zit en je hond die kat doodbijt als hij die kat te pakken krijgt.

Denk je ook nog zo als ik dan als reactie mijn hond los gooi die dan zijn kat beschermt? Want ik kan je met zekerheid vertellen dat mijn hond sterker is dan die van jou, is het dan ook survival of the fittest? Of is het dan ineens anders als jouw hond moet rennen voor zijn leven en dat met een beetje pech niet red op een goede dag?
Zeg je dan ook wel zo normaal en natuurlijk? Nee he, dat zeg je dan niet, dan ben ik een onverantwoordelijke eigenaar die andere dieren in gevaar brengt, jouw arme hond gedood door zo'n reus van een hond die het echt op jouw hond voorzien had. En weet je, daar zou je nog gelijk in hebben ook.

Denk hier maar eens goed over na

Oke een hond mag geen kat pakken? Maar katten mogen wel onschuldige muisjes,ratten, vogels enzo killen? Vaak vreselijke dood. Want er word eerst nog mee gespeeld.

Bij mijn hond zit het gewoon in zijn aard. Alle mechels die ik ken hebben hekel aan katten. Ideaal :D Sinds wij een mechel hebben. Hebben we nauwelijks vreemde katten in de tuin. Op straat doet hij niks. Niet zijn terrein en staat hij onder appèl. Zorgt voor geen overlast. Wat katten wel doen.

En je mag jouw hond gerust los laten op de mijne.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:19

Gulpje schreef:
Ik snap heel goed dat ze met gaatjes de tanden van de hond bedoelt. Ik vind dat niet helemaal meer sporend als je er met zoveel haat over denkt.

Niks haat.

Die kat heeft al 3 keer een koi er uit gevist.
Dat is bij elkaar 1300euro.

Wij hebben aangegeven toen we de schutting plaatste waarom.
En zelfs een verhoogde schutting.
Dat zei er voor kiezen bomen er naast te plaatsen waardoor hij de tuin makkelijk in komt is hun keuze.

Hij vreet ook dieet voer van onze kat op als ik niet oplet.

En ik ga niet mijn hond in de bench doen omdat zei hun kat niet bij zich houden.
Ik heb de kois aan ze laten zien.
Toen ik de kat terug bracht want hij komt er niet zo rap uit als er in.

En dan hoor ik ook tja jij wil vissen.
Dan hij mijn tuin vol schijt was ook mijn probleem.

Nou sorry maar als mijn hond hun kat dan een keer te pakken heeft is dat ook hun probleem.

Wissel werking is dat.
als zei meewerkend en denkend zijn ben ik dat ook.
Zijn zei dat niet bekommer ik me er niet om.

Daarbij klagen meer mensen over hun kat..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:21

chantalnadia schreef:
Honden horen gewoon aangelijnd, je kan een boete krijgenhier als jehetniet doet, alleen op het losgooi veldje mogen de honden los, geen kat te bekennen daar :')

Dus ik snap dát probleem niet zo...

Nou, pérfect, dan krijg ik dus ook geen gezeik als onze hond in ZIJN tuin een kat pakt :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:22

bruintje123 schreef:
Wat is er zielig aan voor de kat dat hij naar een asiel gebracht wordt?
Als het goed is zal de eigenaar zijn kat snel missen. En haalt hem er dan ook weer uit. Lijdt de kat niks van.
Maar eigenaar mag betalen.
Dat helpt misschien.

Als de kat netjes geregistreerd is worden ze vaak gebeld of gemaild wanneer de kat nog onderweg is naar het asiel. ;)
Ophalen kost je zo'n €15,- tot zeg €35,- per keer, er vanuit gaande dat je hem dezelfde dag nog ophaalt (geen idee of er extra kosten worden berekend bij overnachtingen).

Staat 'ie niet netjes geregistreerd dan zal de eigenaar er zelf achteraan moeten bellen of langsgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:22

japielover schreef:
Gulpje schreef:
Ik snap heel goed dat ze met gaatjes de tanden van de hond bedoelt. Ik vind dat niet helemaal meer sporend als je er met zoveel haat over denkt.

Niks haat.

Die kat heeft al 3 keer een koi er uit gevist.
Dat is bij elkaar 1300euro.

Wij hebben aangegeven toen we de schutting plaatste waarom.
En zelfs een verhoogde schutting.
Dat zei er voor kiezen bomen er naast te plaatsen waardoor hij de tuin makkelijk in komt is hun keuze.

Hij vreet ook dieet voer van onze kat op als ik niet oplet.

En ik ga niet mijn hond in de bench doen omdat zei hun kat niet bij zich houden.
Ik heb de kois aan ze laten zien.
Toen ik de kat terug bracht want hij komt er niet zo rap uit als er in.

En dan hoor ik ook tja jij wil vissen.
Dan hij mijn tuin vol schijt was ook mijn probleem.

Nou sorry maar als mijn hond hun kat dan een keer te pakken heeft is dat ook hun probleem.

Wissel werking is dat.
als zei meewerkend en denkend zijn ben ik dat ook.
Zijn zei dat niet bekommer ik me er niet om.

Daarbij klagen meer mensen over hun kat..

tjah aard van het beestje van jouw hond. Kun je niks aan doen.

Net als katten ook veel onschuldige dieren vermoorden.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:23

@love_western. Een vriendin van mij heeft een mechel en die is opgegroeid met een kat. En die slapen met elkaar in de mand en alles.. Dus ze kunnen wel samen, maar tegen vreemde katten is de hond niet al te vriendelijk... Alhoewel alleen in zijn eugen tuin en soms in het park.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 10:23

@ Japielover.

Ai... dat klinkt niet alsof de buurt daar zo vriendelijk met elkaar omgaat!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:23

Ik snap je punt op zich japielover en toch verbaasd het me dat iemand op een paardenforum die ook hondenliefhebber is zo naar over een levend wezen kan denken als een kat. Geef dan je buurvrouw een roei voor d'r neus i.p.v. die kat te laten aanvallen. Echt...waar is je respect voor dieren. Je botviert je frustraties over je buurvrouw op de kat. Walgelijk

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:24

En daarom ben ik dus als de dood als 1 van onze katten per ongeluk door het raam of deur naar buiten glipt. Wat in 8 jaar tijd nog steeds op 1 hand te tellen is.
Ik ben als de dood dat ie dan aangezien wordt als één van de 'lastpakken' van de buurt en vervolgens zijn nek wordt omgedraaid, of opgevreten wordt door een hond, of vergiftigd ed. Omdat andere katten het leven van de buren zuur maken zien veel mensen ALLE katten als vervelend. Dus ook die van mij die niks gedaan heeft.
Ik zit echt in stress als er één zoek is. Ik hou ze binnen en in ren, en de reden is dit topic!
Laatst bijgewerkt door Chasey op 23-07-15 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:24

BeSen schreef:
bruintje123 schreef:
Wat is er zielig aan voor de kat dat hij naar een asiel gebracht wordt?
Als het goed is zal de eigenaar zijn kat snel missen. En haalt hem er dan ook weer uit. Lijdt de kat niks van.
Maar eigenaar mag betalen.
Dat helpt misschien.

Het ks dat mijn katten de tuin niet uit willen.. Maar ik zou de persoon die mijn kat naar het asiel brengt en weet dat de kat van mij is, in mijn gedachten een mep verkopen...

Niet in het echt.. Krijg je alleen maar ruzies mee

Maar fijn dat er een oplossing is!

Als jij niet wil dat je je kat uit het asiel moet ophalen (of van de weg schrapen oid) dan moet je je kat bij je houden.
In je eigen huis en tuin dus.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:25

@lor1_1984, dat doen wij al :D

Anoniem

BeSen schreef:
@love_western. Een vriendin van mij heeft een mechel en die is opgegroeid met een kat. En die slapen met elkaar in de mand en alles.. Dus ze kunnen wel samen, maar tegen vreemde katten is de hond niet al te vriendelijk... Alhoewel alleen in zijn eugen tuin en soms in het park.

love_western schreef:
Je mag mijn mechel wel lenen :D Die heeft een pokkehekel aan katten. Behalve onze eigen.

Maar vreemde kat mag rennen voor zijn leven. Ideaal zo'n hond.

Dat zeg ik toch ook :D

Vero

Oh wauw daar lees ik dan weer overheen :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:26

Heb niet heel je topic doorgelezen sorry als t al besproken is.maar als ze alleen over je schutting komen en echt last van hebt miss schrikdraadje spannen _/-\o_

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:27

Chasey schreef:
En daarom ben ik dus als de dood als 1 van onze katten per ongeluk door het raam of deur naar buiten glipt. Wat in 8 jaar tijd nog steeds op 1 hand te tellen is.
Ik ben als de dood dat ie dan aangezien wordt als één van de 'lastpakken' van de buurt en vervolgens zijn nek wordt omgedraaid, of opgevreten wordt door een hond, of vergiftigd ed. Omdat andere katten het leven van de buren zuur maken zien veel mensen ALLE katten als vervelend. Dus ook die van mij die niks gedaan heeft.
Ik zit echt in stress als er één zoek is. Ik hou ze binnen en in ren, en de reden is dit topic!

Och en al die onschuldige beestjes die vermoord worden door katten is niet zielig?

Wij hebben vroeger weleens gehad dat ze dure vogels door het gaas heen trokken. Vogels a 50 tot 75 euro stuk. Maar baasje niet te achterhalen. Of willen niet betalen. Want tjah aard van het beestje :\

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:27

dat je hond een kat mag pakken vind ik kolder, mijn hond jaagt ook op een kat maar je kan het beest toch zeker wel in toom houden. Hoe zou je het vinden als jou hond door een ander gegrepen wordt, ook niet leuk.

Een hond mag best een kat uit de tuin jagen geen probleem maar hij hoeft het niet te grijpen. Ook nog eens gevaarlijk want als je dat goedkeurt wat pakt ie de volgende keer?

Fijn dat het zo goed opgelost is, hopelijk kan je nu weer van je tuin genieten. Het is een vervelend probleem katten van een ander in de tuin. Wij hebben zelf drie katten maar die zitten in een grote ren.
Andere katten uit de buurt komen lekker langs, plassen tegen de achter deur, poepen de tuin vol met tot gevolg dat onze katten nu binnen tegen de deur plassen. Echt genieten katten, denk dat ik er niet meer aan begin haha.

Overigens woont er 1 iemand bij ons in de rij die nergens last van heeft, goed gesloten omheining en klein stroom draadje op de schutting, heeft een mooie vijver, snap dat wel hihi.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:28

BeSen schreef:
@lor1_1984, dat doen wij al :D

+:)+

Anoniem

BeSen schreef:
Oh wauw daar lees ik dan weer overheen :')

Haha kan gebeuren.

Eigen katten is ie super lief tegen. Maar onze katten komen niet buiten.

japielover

love_western schreef:
Oke een hond mag geen kat pakken? Maar katten mogen wel onschuldige muisjes,ratten, vogels enzo killen? Vaak vreselijke dood. Want er word eerst nog mee gespeeld.

Bij mijn hond zit het gewoon in zijn aard. Alle mechels die ik ken hebben hekel aan katten. Ideaal :D Sinds wij een mechel hebben. Hebben we nauwelijks vreemde katten in de tuin. Op straat doet hij niks. Niet zijn terrein en staat hij onder appèl. Zorgt voor geen overlast. Wat katten wel doen.

En je mag jouw hond gerust los laten op de mijne.

Daarbij loopt die kat op de hond zijn terein..
Buiten is mijne in ieder geval aangelijnt en gaat dus ook niet achter katten aan.

In mijn tuin ga ik mijn hond niet opsluiten.
Risico van de kat.

Ennee als mijn hond bij een ander de tuin in loopt en dan gegrepen wordt is dat idd MIJN verantwoordelijkheid.

Had ik hem aangelijnt/ bij me moeten houden heel simpel

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:29

love_western schreef:
Chasey schreef:

Och en al die onschuldige beestjes die vermoord worden door katten is niet zielig?

Wij hebben vroeger weleens gehad dat ze dure vogels door het gaas heen trokken. Vogels a 50 tot 75 euro stuk. Maar baasje niet te achterhalen. Of willen niet betalen. Want tjah aard van het beestje :\

Nou dat moet ik wel zeggen.. Wat mijn konijnen betreft weet ik toevallig welke kat het geweest is, en als die in de tuin zit heeft ie gewoon een probleem. De andere katten zijn weer in de tuin gekomen nadat we even geen hond hadden, Dolf heeft ze 1 keer laten schrikken en ze blijven weg. Dus die laat ik dan ook met rust.