. We hebben een stofzuiger, wasmachine etc
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ja, dan maar even wat vaker bed verschonen, ach... Ik woon in een studio, dus hoe verbied je een kat nou dat ze niet op het bed mag komen? 

Thioro schreef:Hier komen de katten bij voorkeur toch niet op bed.
Vooral omdat ik van m'n nachtrust houdt en we niet dezelfde definitie hebben over 'rust'.
De oude kater mocht wel bij mij slapen toen hij als enige kat overbleef en daar niet mee om kon gaan. Hij maakte me wel veel te vroeg wakker maar dat deed hij ook als ik hem buitensloot. Sterker nog, dan hield hij me de hele nacht wakker.
Nu heeft hij 2 vriendjes en kan ik eindelijk sinds maanden weer nachten doorslapen. Ik rustig in m'n bed en kater en vriendjes rustig in de rest van het huis.
Katten gaat nog net als ze rustig zijn maar honden zou ik nooit op bed willen.
Hond mag op bed, maar een kat niet. Ik weet niet wat het is, maar ik heb niks met katten en vind ze vies. ( en met dat vies bedoel ik dan dat als het aan hen ligt ze gewoon op de tafel gaan zitten of over her aanrecht lopen etc ). Verder kijk ik er niet op neer als mensen hun kat wel meenemen naar bed
kwii schreef:Misschien moeten we ontopic blijven, want zoals iedereen zegt: Iedereen heeft een eigen mening dat is prima, dan moeten wij onze mening ook niet op Maartje proberen door te drukken.
Ik kan niet wachten tot ik lekker met een verwarmde knuffel in bed kan liggen..

Ben blij dat ik soms mijn bed met ogen dicht kan vinden 
Selka schreef:nontie schreef:Mijn collega slaapt ook met haar 2 katten in bed.
Ik persoonlijk vind het erg onhygiënisch en leef ook absoluut niet met haar mee als ze weer eens een nacht wakker is geweest omdat haar katten in de weg lagen, lawaai maakten omdat ze aan het spelen waren o.i.d. Stel je voor dat je kat niet tegen een zetje kan of in de bijkeuken moet liggen...
Nee sorry, voor mij geen huisdieren in bed. De laatste weken dat onze hond nog leefde sliep ze wel bij mij op de kamer, maar in haar eigen mandje naast mijn bed. En overdag nam ik haar mand weer mee naar beneden en kon ze niet zelf naar boven.
Die van mijn collega kunnen dus de hele dag door het hele huis lopen, onder, in en op bed kruipen, wcpottenfestijn houden etc. Ze is er uren mee bezig als haar kat weer in de wcpot heeft gezeten.
Ja sorry je hebt hem zelf geleerd de deur open te doen, daar pluk je nu de vruchten van.
Wat is precies zo onhygiënisch?
Mijn hond ligt 2 spreien en een dekbed van mijn pyama af. Zijn pootjes en bips worden gepoetst na iedere wandeling en mijn spreien om de dag gestofzuigd en iedere 4 dagen gaat alles in de was.
Of vind jij een hond op de bank ook vies?
Snollygoster schreef:Dat tweede artikel waar ze schrijven over dat honden je niet zouden mogen likken is onzin, daar zijn onlangs nog verscheidene artikels van verschenen dat het niet gevaarlijk is als een hond je likt en dat honden zelfs een schonere mond hebben dan gedacht
Goof schreef:Snollygoster schreef:Dat tweede artikel waar ze schrijven over dat honden je niet zouden mogen likken is onzin, daar zijn onlangs nog verscheidene artikels van verschenen dat het niet gevaarlijk is als een hond je likt en dat honden zelfs een schonere mond hebben dan gedacht
![]()
Honden likken eerst hun aars, dan hun piemel en vervolgens je gezicht....
No way dat een hond mij mag likken, ever!
Goof schreef:Snollygoster schreef:Dat tweede artikel waar ze schrijven over dat honden je niet zouden mogen likken is onzin, daar zijn onlangs nog verscheidene artikels van verschenen dat het niet gevaarlijk is als een hond je likt en dat honden zelfs een schonere mond hebben dan gedacht
![]()

nontie schreef:Daar heb je zeker gelijk in Selka.
Maar laat ik nou net vallen onder het kopje 'lui geboren'.
Dus nee, als ik niet hoef te stofzuigen zal ik dit ook zeker niet doen.
Huishouden wordt ook zeker wel gedaan, maar als meer niet nodig is, dan blijft de hond maar mooi op de grond/in zijn mand.
Onze honden zijn ook zeker wel eens boven geweest en uit joligheid op bed gesprongen, niet dat ik dan gelijk mijn bed verschoon. (of al 2 uur je hond kwijt zijn, je boven gaan omkleden en je hond ligt daar al 2 uur te slapen, draak..).
Het is ook niet dat ik een beest niet op schoot wil hebben of mijn hand niet mag likken. Was later mijn handen wel weer, heb ook zeker geen smetvrees.
Maar als ik slaap is mijn bed van mij en heeft een dier daar niks te zoeken, die heeft zijn eigen bed.
Moet er niet over nadenken om nog een paard in bed te hebben, hou ik al helemaal geen persoonlijke ruimte meer over.
Nee de slaapkamer is mijn gebied daar geen dieren, ik ga ook niet uitgebreid liggen slapen in hun mand o.i.d. *Ziet even een heel verbaasd paard zijn stal in kijken; wtf doe je daar baas?*

![]()